Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1150
Hei. Alle vet vel hva sandboxie er. Det jeg lurer på er omd et finnest et program som en mappe du kan ha virus i uten at det påvirker din data. Som et virusgjerde

Litt hjelp?


- Magnus
Happy Buddha
Vi har jo Virtual Box, men du leter kanskje etter noe enda enklere?
Det tryggeste og beste er vel kanskje å bruke en Virituell maskin, som AmundK foreslår. Fyre opp et eget OS i enten WMware eller Virtual Box. Får du virus der vil det ikke spre seg til hovedmaskinen og du kan enkelte bare reinstalere. (eller bare ha lagret en kopi med staten før du fikk virus, og rollbacke til den)
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Så det finnes ikke et enkelt program som har virus gjerder da?
Avast Antivirus har denne funksjonen - Der kan du åpne programmer inne i en "sandkasse" for å kunne kjøre de uten å bli infisert av eventuelle ulumskheter.

EDIT: gå hit for å finne det
Sist endret av vonS; 16. mars 2012 kl. 15:55.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av vonSlaaen Vis innlegg
Avast Antivirus har denne funksjonen - Der kan du åpne programmer inne i en "sandkasse" for å kunne kjøre de uten å bli infisert av eventuelle ulumskheter.

EDIT: gå hit for å finne det
Vis hele sitatet...
Ja, sandboxie gjør det samme. Men skulle gjerne hatt et program som kan gjøre dette med mapper.
Happy Buddha
Sitat av vonSlaaen Vis innlegg
Avast Antivirus har denne funksjonen - Der kan du åpne programmer inne i en "sandkasse" for å kunne kjøre de uten å bli infisert av eventuelle ulumskheter.

EDIT: gå hit for å finne det
Vis hele sitatet...
Ja, stemmer det. Det står her. Dog dette ikke er inkludert i gratisversjonen. Du må kjøpe enten Pro eller Internet Security-pakken.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Ja, sandboxie gjør det samme. Men skulle gjerne hatt et program som kan gjøre dette med mapper.
Vis hele sitatet...
Hva er det du tror skjer med et stykke kode liggende på en sektor på en harddisk, med mindre noen kjører koden?
Sitat av AmundK Vis innlegg
Ja, stemmer det. Det står her. Dog dette ikke er inkludert i gratisversjonen. Du må kjøpe enten Pro eller Internet Security-pakken.
Vis hele sitatet...
Ser selv at dette er tilfelle. Det som er merkelig er at jeg, uten å ha betalt en krone, har sandkasse inkludert i min fullt lovlige, gratis installasjon.
Personlig bruker jeg Vmware til og virtualisere XP.
Før brukte eg sandboxie eller noe slikt. Synes og huske at jeg infiserte min egen maskin..