Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1338
Hei.

Har prøvd å søke meg igjennom forumet en stund nå, og funnet masse som jeg ikke klarer å sette sammen riktig.

Casen er som følgende:

Har privat laptop og fysisk tillgang til router på arbeidssted.
Her er mitt første problem, nemlig å komme inn på nettverket (få IP-adr).

Så er jobb pc'n (stajonær på arb stedet) sånn at ALT (selv bilder på vg-nett) sperret. Vis jeg hadde fått ip-adr på den private laptopen, hvordan får jeg i såfall nett som omgår alle sperrene?

Den stasjonære jobb pc'n er tillogmed sperret for høyre museklikk.

Noen løsningsorienterte råd?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mobilt breiband.

Det er enkelt, det funker og er idiotsikkert.

Alle andre svar er totalt avhengige av oppsettet arbeidsgiver har.
Happy Buddha
Det funker ikke å koble seg på nettverket med laptopen?
Har du prøvd å dra en ethernet-kabel mellom laptopen og den stasjonære og lage en bro?(Du må gjøre dette via den stasjonære, men det funker kanskje ikke uten høyreklikk?)
det er sperret slik for en grunn?

jobber du med personopplysninger eller annen informasjon som kan være skadelig for enkeltmann vil ikke jeg at du leker deg med den private laptopen på jobben mens du er et stort sikkerhetsbrudd.
Trådstarter
3 1
Så vis jeg hadde jobbet på din lokale rema 1000 butikk hadde det vært OK?
De har også samme type sperringer (noe friere, med fortsatt ikke høyre museklikk) levert av Visma tror jeg.
har du en arbeids-pc på "din lokale rema 1000" ville det jo være personopplysninger av de ansatte på den pc'n.
Trådstarter
3 1
Hva legger du i personopplysninger?
Full fødselsnr og liste over psykiske lidelser?
Eller "operatør nr" og telefonnr?

Det er ikke FISbasis jeg skal inn på, ikke er det pasient info eller fødselsnr på den.
Tenk mer Fritt vg-nett, skyp og "piker-du-ikke-liker.com"
Du sier u har fysisk tilgang til rutern? Klarer du deg da ikke å koble deg på via kabel eller wifi? Når du er på nett så fyrer u opp ultrasurf, og du kommer deg rundt sperrene eller legg programmet på ein usb og sett den i jobb pcen. last ned fra ultrasurf.us