Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1121
På jobben er det lagt inn en slags brannmur så vi ikke får adgang til underholdningssider og annet(som feks.vg.no, db.no, break.com, youtube.com osv).

Er det noen som har ett tips til hvordan jeg kan unngå dette her?
Eneste jeg vet er at etter klokka 5 så er det åpent og att noen av sjefene har tilgang på alt.
Har prøvd og trykke på hurtigbuffer osv hvis man søker opp en link på google men det virker ikke.Pluss at alt som vi besøker regelmessig som ikke er jobbrelatert blir stengt etter hvert så det er sikkert en eller annen som følger med på oss...
det generelle svaret her er webproxy, men bedriften din bruker sannsynligvis WebSense, som benytter seg av DPI (deep packet inspection), så den blokkerer pakker basert på innholdet i pakken. da hjelper en proxy fint lite
Sist endret av VivaLatrina; 22. november 2009 kl. 19:02.
Trådstarter
14 0
helt ærlig så vet jeg ikke hva de bruker.men bedriften er hvertfall bertel o steen hvis det hjelper noe...alle i konsernet bruker det samme dataopplegget.
1. Du kan bruke diverse web proxy, mye elever som bruker dette på skolen:
http://www.google.no/search?q=web+pr...ient=firefox-a

2. Ellers så kan du bruke VPN om det er mulig på jobben din. www.relakks.com for en grei og gratis skandinavisk VPN.

3. Få sockets (proxy) fra diverse side (google it) eller kjøp fra hackere elns.

4. Du kan også bruke teamviewer på din stasjonære pc hjemme og bruke den som tunnel, teamviewer er gratis - www.teamviewer.com.


Håper dette hjelper