Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 817
Skal til våren ta hovedprosjektet i informatikk og vil i den anledning høre noen av deres ideer til mobilspill med gps.

Vi har et rammeverk å gå ut ifra, nemlig en webserver som styrer et kart, eller et område. På dette området vil det være objekter som beveger seg. Disse objektene vil da få sin posisjon tilsendt en mobil enhet slik at "spillerne" hele tide vet hvor de skal for å hente objektet. Hele systemet er basert på gps, slik at "spillerne" faktisk må gå rundt i den virkelige verden innenfor en begrensning satt av webservern for å hente objektene. De som har feks hentet 3 objekter først har vunnet spillet.

Så til selve prosjektdelen. Vi skal da videreutvikle denne ideen til noe mer spennende og kanskje litt mer komplisert. Vi har hatt veldig mange idèer, alt fra pacman, rollespill, skytespill og volleyball.

Jeg tenkte da å høre med dere, om dere hadde noen morsomme idèer vi kanskje kunne tatt ibruk innenfor visse grenser såklart. Vi vil gjerne lage noe som er gøy i virkeligheten også, ikke bare på papiret.

Min personlige mening er at det må være et multiplayeraspekt her, en form for konkurranse slik at spillet får litt lengre levetid. Singleplayerspill som et plain rollespill (hente quester, grinde monster osv) vil man fort gå lei.

Kom gjerne med tips. Har enda god tid, så tenkte jeg skulle slenge opp denne tråden før jeg glemte det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Wow, det høres utrolig tøft ut!
Jeg vet ikke hva det het, men for noen år siden var det jo et spill i Oslo der cluet ikke var så langt ifra det på "The Ship" (du får et navn og skal "drepe" personen med det navnet, men noen har ditt navn også". Gps implementert i det hadde jo vært drittøft, selv om jeg ikke vet helt hvor, men kanskje noe med tasks og andre missions? Massively Multiplayer Real-Life Agent RPG?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Plectophera
Wow, det høres utrolig tøft ut!
Jeg vet ikke hva det het, men for noen år siden var det jo et spill i Oslo der cluet ikke var så langt ifra det på "The Ship" (du får et navn og skal "drepe" personen med det navnet, men noen har ditt navn også". Gps implementert i det hadde jo vært drittøft, selv om jeg ikke vet helt hvor, men kanskje noe med tasks og andre missions? Massively Multiplayer Real-Life Agent RPG?
Vis hele sitatet...
Det var faktisk et spennende konsept, men litt usikker på hvordan reglene skulle vært for at det ikke ble kjedelig. Siden vi bruker GPS teknologi må hele spillet foregå utendørs siden GPS har dårlige signaler innendørs.

Kom gjerne med flere innspill og forslag, vi må snart bestemme oss for hva vi skal utvikle.
Sist endret av RayMonk; 17. januar 2008 kl. 15:48.
Senere GPS-modeller fra Garmin har spill innebygd, kanskje dere kan sjekke en slik for inspirasjon. Har ikke testet dem selv, men et av dem gikk ut på at på GPS-en syntes en stor meteor som fulgte etter deg, og du skulle unngå å bli truffet. Veldig enkelt, men det var i hvert fall moro å se på dem som spilte det som løp rundt på jordet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg søkte på mobilspill her og fant tilfeldigvis tråden. Jeg lurte på hvordan det gikk med prosjektet?
Gikk helt greit, ble aldri 100% ferdig og jobbet egentlig mer med et flashspill samtidig (i et annet fag som forøvrig fikk A på.)

Kildekoden og selve programmet er long gone.
Sist endret av RayMonk; 24. juni 2009 kl. 13:09.
Noe alà det de bruker under kappløpet på Fast And Furious (4)?
Jeg syntes at denne ideen er veldig god. Det får spillerne til å være mer aktiv - akkurat noe jeg trenger for tiden, hehe. Vet du om noe spill der ute som har noe lignende?