Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 65704
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Der var en av landets fremste spindoctors igang ja. Forsøker nok gradvis å male et bilde av "skumle ungdomsgjenger", neste blir vel at han fokuserer på vekterens påstand om å bli truet på livet?

Jeg venter fortsatt på at det blir tatt ut tiltale på de andre involverte i uniform.
Vis hele sitatet...
Pardon my French, men på vegne av alle oss som fikk juling fra vi klarte å stable oss på beina, gå å grin til dustekollegaene dine som gjemmer hva slags rasshøll du er da. Ingen med snev av ryggad igjen, har medlidenhet for sånn narsissisme

Ikke deg personlig. Jeg lever og ånder for engasjementet og oppropet her _abc_; det gjorde noe med meg her.
Sist endret av Deceptive; 30. april 2023 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den saken her må holdes varm til alle involverte mister jobben.

Det må være strenge krav til å få være politi.
De MÅ ha holdninger som er stikk i strid med hva de viser her.

Det er helt utrolig at ingen stopper opp og sier at det de driver med her, er galt.

Når de i tillegg går sammen om å slette bevis så sier det litt om hva slags gruppementalitet som råder innad i politiet.
Søppel.
For det første så ser dagens politi ut som en gjeng med damer på forening. Det er hårstrikker,sminke å parfyme over en lav sko. Hvordan de skal klare å holde en 110kg boler som ikke ønsker å bli holdt igjen er for meg et mysterium.

De menna som faktisk kommer gjennom nåløye er jo så femi at de klikker i vinkel om de må bøye seg ned og får litt dritt på knærna. Dømmekraften er jo helt i tåka,som sansynligvis kommer fra det massive hårvokslaget de bruker hver dag.

Dagene går ut på tiktok videoer og sitte langs veien å speide etter mopeder. Noe utover dette blir for "farlig" Når de da først snubler ut i noe utover det nevnte,så går det på trynet hver gang. Ikke overrasket.
Sist endret av Uncharted; 30. april 2023 kl. 09:29.
La merke til at fokuset i media er at det er 'vanskelig for politimannen'.

Håper denne saken blir vendepunktet i norsk politi og at det blir gjort tiltak fra bunnlinje til topplinje mes utskifting av folk og holdninger.


Det å være politi bør ikke være beskyttet men på prøvetid.


Kvalmende å sitte igjen med inntrykk av at det er viktigere å beskytte politiets rykte og påståtte tillit enn å faktisk ta ansvar og konsekvenser for faktiske handlinger!
Skulle bare mangle at deg er vanskelig for han.
Hadde vært veldig lett for han hvis alle bevisene hadde vært slettet, men det fikk han dessverre ikke til. Stakkar
Sitat av Uncharted Vis innlegg
For det første så ser dagens politi ut som en gjeng med damer på forening. Det er hårstrikker,sminke å parfyme over en lav sko. Hvordan de skal klare å holde en 110kg boler som ikke ønsker å bli holdt igjen er for meg et mysterium.

De menna som faktisk kommer gjennom nåløye er jo så femi at de klikker i vinkel om de må bøye seg ned og får litt dritt på knærna. Dømmekraften er jo helt i tåka,som sansynligvis kommer fra det massive hårvokslaget de bruker hver dag.

Dagene går ut på tiktok videoer og sitte langs veien å speide etter mopeder. Noe utover dette blir for "farlig" Når de da først snubler ut i noe utover det nevnte,så går det på trynet hver gang. Ikke overrasket.
Vis hele sitatet...

Folk får gjerne "ekstrem egenskaper" basert på deres helhetlige person. En atletisk person men god øye-fot koordinasjon og høy utholdenhet kan fort bli veldig god i sport, feks fotball. En jente som ikke er sterk som gutta må kanskje utvikle andre egenskaper, praktisk konfliktløsning, eller bli god på snakke spente situasjoner ned, evt. karate hehe.

Uten å gjøre dette til en kjønnsdebatt så tror jeg nok at tanken var god om å ha mangfold i politiet. Fordi de da gjerne løse praktiske problemer bedre. Hvem er de aller beste dørvaktene? Smarte kvinner. Som med sin kvinnelist og vevre skikkelse klarer å få en rusa 110 kg illsint boler til å bli from som et lam kun med stemmen og kropps språk. En mannlig dørvakt i samme situasjon ville gjerne tilkalt 3 andre dørvakter også hadde situasjonen eskalert istedenfor å bli nøytralisert uten å bli fysisk.

I denne saken hjalp det jo ikke en dritt. Den kvinnelige kollegaen forsøkte ikke korrigere sin voldelige makker. Ei heller var hun fornuftens stemme når makker foreslo dokumentforfalskning og falsk anmeldelse. Ikke grep hun inn da hennes kollega tilranet seg en mobil uten hjemmel og med makt tok seg inn på enheten og slettet videobevis av volden og overgrepet.

Sitat av Jerna Vis innlegg
La merke til at fokuset i media er at det er 'vanskelig for politimannen'.

Håper denne saken blir vendepunktet i norsk politi og at det blir gjort tiltak fra bunnlinje til topplinje mes utskifting av folk og holdninger.


Det å være politi bør ikke være beskyttet men på prøvetid.


Kvalmende å sitte igjen med inntrykk av at det er viktigere å beskytte politiets rykte og påståtte tillit enn å faktisk ta ansvar og konsekvenser for faktiske handlinger!
Vis hele sitatet...

Den voldelige politimannen har det naturligvis vanskelig, og det er akkurat slik det skal være. Siden han helt sikkert er fullblown psykopat så er det nok kun en årsak til at han har det vanskelig. Og det er videobeviset som viser hans sanne ansikt. At han ble fersket i sin berserkergang er problemet hans. Ikke volden eller at han gjorde alt hva han kunne for å unngå straff og reaksjoner ved å forsøke å ofre fremtiden til 2 unge menn. Med overlegg ville han få de dømt for vold mot offentlige tjenestemann på falskt grunnlag og dermed innskrenke deres muligheter i livet.

At han får pes i sosiale medier og at folk er kok forbannet på ham i det ganske land det kalles indre justis. Det er folks måte å ta avstand fra hans handlinger og via sosiale mekanismer vise han og alle hans kolleger at slikt aksepterer vi ikke. Og vi viser at vi ikke har respekt for ham og hans holdninger.

Å bli politi er ingen livslang kontrakt der det ikke stilles krav. Problemet i etaten er jo at ikke engang sjefene håndhever kravene. I lang lang tid har etaten vært mer opptatt av å fremstå som en lovlydig etat for enhver pris, og dermed har de feid alle lovbrudd under teppet og sett en annen vei.
Sist endret av _abc_; 30. april 2023 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det kun meg som tenker at korrekt straff for alle involverte her burde baseres på Eirik Jensen dommen?
Politifolkene her har begått grov korrupsjon med faktiske offer for hendelsen.
Eirik Jensen er dømt for grov korrupsjon (og medvirkning til narkotika).

Grov vold, falsk forklaring, kidnapping og tyveri er vel mange ganger mer alvorlig en å assistere med litt hasjimport?

21 års fengsel virker da som minste rimelige straff i min bok.
Sitat av Deceptive Vis innlegg
At realiteten vi lever i er blitt såpass texas og bakvendt land, at vi i det hele tatt sitter på offentlige forum og diskuterer "hvordan ikke bli traumatisert av snut" 101, forteller vel mer om de enn det gjør om oss.
Jeg har mista all tillit til den etaten, hele dritten må rives og bygges på nytt. Vi må ha body cams, nytt justisddepartement og kursing i "sånn lar vi være å bli så sinnsyke at vi banker kids, og ingen løfter ett øyebryn. Vi glatter over den, hæ?".
Det er det mest provoserende stykket feigingskurk opplegget jeg har sett, og jeg kater opp om de ikke hiver boka på seg selv her nå. Dette burde vi være kollektivt eniige om at tråkker over alt som fantes av illusjon og trygghet, og jeg finner meg faen ikke i det. Som Gatas parlament sa; "La raseriet stryre oppover". Jeg lover å rope fra hustaket. Det er red altert gentlemenn and gals
Vis hele sitatet...

Dette med bodycam, bruker de ikke i det hele tatt? Det jeg nemlig har lagt merke til på om ikke alle så alle jeg har fått med meg, går med tjenestetlf på brystet i holder med kamera pekt utover. Dette er nok mest for å beskytte skjermen i alle situasjoner og de blir vel avhengig av en liten ladebank. Jada de har med seg mye men en batteribank på 2-400 g merkes nok ikke nevneverdig mye


Men før vi snakker om holdningsendringer i etaten (som dette i bunn og grunn er) så tror jeg de skal fokusere mest på kravet om skytetreninger spessielt for de som roamer gatene på jakt etter offer
Er jeg helt på jordet om jeg tror at Politihøgskolen er grunn til at Politi blir mer dominante i samfunnet?

Tenker de mister hele det sosiale aspektet når at de utdannes utenfor samfunnet, de blir sammenspleiset, og har bare med seg selv og gjøre, vi blir de andre, vi bli jobben dems, de utvikler et egen samfunn når de utelukker seg selv, og de gjør det i en såpass sårbar alder at det er vanskelig å reversere når de kommer ut i jobb.

Når de blir satt ut i samfunnet så har de misset flere kritiske år med sosial samvær med mennesker som ikke har samme mål og interesser som de selv har, de kommer ut en verden hvor det er veldig lite mennesker som roper av glede når politiet vil de noe.
De blir uglesett av Ola Nordmann, de får ikke besøk av Ola Nordmann, bare politi og familie går på besøk til politi.
Har du noen naboer som er politi?
Har de noen gang besøk av sivile mennesker?
Ikke som jeg har sett, og ikke som jeg får høre på bygda av de som kjente de lokale heltene før de ble politi.

Jeg tror veldig mye av tillits problemet til dagens politi, vil løses om man flyttet utdanningsløpet deres inn i samfunnet slik at de tvinges til å omgåes normale mennesker hver dag, slik at de må prate med andre mennesker enn politi, gapet mellom oss og dem vil ble en god del mindre om man kjente til de, og de til oss gjennom dagligdags sosial omgang.

Hvorfor er det så lett for politi å være røver mot alle andre enn sine egne?

Mener vi få de neste generasjonen inn et utdanningsløp på samme skoler som alle oss andre, for å snu denne trenden helt.
De må sosialiseres som hunder må når de er valper, hvis ikke kan de finne på å bite folk og dyr som ikke er en del av flokken.
Det gjelder ikke bare politi, vi må alle sosialiseres slik at vi ikke blir antisosial mot mennesker som ikke tilhører flokken, de fleste får dette gjennom skole og jobb hvor man må lære å aksept og hvordan man trygt sosialiserer med mennesker som kommer fra andre "flokker", sett at man vil at alle skal ha en fin dag.

Vi har tatt politi ut av denne prosessen og ut av det fikk man et anti-sosialt politi.

Tar jeg feil?
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Er jeg helt på jordet om jeg tror at Politihøgskolen er grunn til at Politi blir mer dominante i samfunnet?
Vis hele sitatet...
som jeg har forstått det...

på politihøgskolen lærer de opp politifolka til at de alltid er politi. selv når de ikke er på jobb, så er de pliktig å melde inn det de får av kunnskap som kan være til interesse for politiet.

så du vil jo ikke ha noe "fri prat" når du har grillfest i hagen å naboen som er politi har invitert seg over.

liksom de fleste vanlige trivelle samtaler kan fort ha noe ulovligheter hær å dær uten at det er sosialt uakseptabelt.

naboen bryter derimot politiinstruksen dersom han velger å overse noe av betydelse.

men ja det driter de jo også i noen ganger, spesielt denne:

"Dersom en politimann kommer til kunnskap om at en annen politimann har begått en ulovlig handling i tjenesten, skal han uten opphold melde dette til sin foresatte. Enhver politimann er på forlangende av sin foresatte pliktig til å gi forklaring om andre politimenns forhold"
Sitat av Jerna Vis innlegg
La merke til at fokuset i media er at det er 'vanskelig for politimannen'.

Håper denne saken blir vendepunktet i norsk politi og at det blir gjort tiltak fra bunnlinje til topplinje mes utskifting av folk og holdninger.


Det å være politi bør ikke være beskyttet men på prøvetid.


Kvalmende å sitte igjen med inntrykk av at det er viktigere å beskytte politiets rykte og påståtte tillit enn å faktisk ta ansvar og konsekvenser for faktiske handlinger!
Vis hele sitatet...
Er det virkelig fokuset til media? Er det ikke media sin oppgave å belyse hele saken, og ikke bare én side?
Klart snuten får lyst til å gi enkelte en på trynet, men hele forutsetningen for å ta på seg uniform er at du skal kunne beherske deg når det er som viktigst. Er like overasket over at kollegaene ikke griper inn når de ser at det tar helt av.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Er det virkelig fokuset til media? Er det ikke media sin oppgave å belyse hele saken, og ikke bare én side?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvilken artikkel du leser det. Den jeg leste sist fremhevet politimannens vanskeligheter. Det blir for meg det samme som om media skriver at det var tøft for voldtektsmannen å bli busta.

Det vi er vitne til er statlig voldsmisbruk og forsøk på å skjule dette.

Disse politifolka har en annen agenda enn samfunnsoppdraget.

Har du voldsmonopol følger det ett stort ansvar.

Vil du leve i ett samfunn der du, dine venner,familie/barn/andre skal være offer for en tilfeldig politimanns maktsyke/rasisme?

Skal vi være ett innfall fra en maktfigur unna å bli rettsløs?


Faen meg helt uakseptabelt for meg og det burde det være for deg og alle andre og som vil ha ett ok liv
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det kommer an på hvilken artikkel du leser det. Den jeg leste sist fremhevet politimannens vanskeligheter. Det blir for meg det samme som om media skriver at det var tøft for voldtektsmannen å bli busta.

Det vi er vitne til er statlig voldsmisbruk og forsøk på å skjule dette.

Disse politifolka har en annen agenda enn samfunnsoppdraget.

Har du voldsmonopol følger det ett stort ansvar.

Vil du leve i ett samfunn der du, dine venner,familie/barn/andre skal være offer for en tilfeldig politimanns maktsyke/rasisme?

Skal vi være ett innfall fra en maktfigur unna å bli rettsløs?


Faen meg helt uakseptabelt for meg og det burde det være for deg og alle andre og som vil ha ett ok liv
Vis hele sitatet...
Slapp litt av, du har lest én artikkel, også plutselig faller hele samfunnet sammen.

Du sitter å konstruerer en løgn for å argumentere saken din, du hjelper ikke akkurat til med å beskytte noen.

Denne tråden her er beviset på forfallet dette forumet har opplevd. Helt ok å være engasjert, men dere oppfører dere og skriver som små barn.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Grunnen til at media blir servil er at journalister står i et avhengighetsforhold til opplysninger og oversikt som politiet har.

De som avviser hele problemstillingen kan ikke ha sett dagens dokumentasjon. Det er for mye cowboy og for lite regelrytter.
Folks behov for et tøft / hardt / aktivt Politi er dydsmarkering, for ingen av de samme sjelene undersøker de underliggende forhold.
Det ser man av svarene her også
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mai 2023 kl. 10:39.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Slapp litt av, du har lest én artikkel, også plutselig faller hele samfunnet sammen.

Du sitter å konstruerer en løgn for å argumentere saken din, du hjelper ikke akkurat til med å beskytte noen.

Denne tråden her er beviset på forfallet dette forumet har opplevd. Helt ok å være engasjert, men dere oppfører dere og skriver som små barn.
Vis hele sitatet...

Hvilken løgn er det du påstår at jeg konstruerer?

Jeg har lest kun en artikkel? Ok, det visste jeg ikke.

Du vet ingenting om min bakgrunn, erfaringer og hva jeg har sett og kjenner til. Din avvisning av mitt standpunkt godtar ikke jeg at du avviser på den måten.


Greit nok at vi er uenige. Men bunnlinja her er at vi må stå sammen mot overgrep fra de som står i en posisjon til å gjøre slikt og komme unna med det.

For det er ikke ett slikt samfunn jeg ønsker å bidra til.

Og ja, jeg blir engasjert. For holdningene som kommer frem er avskyelige.

Fint om du fremhever det du mener er kritikkverdig med mine standpunkt og andre uten å kalle oss barnslig.

Vi forholder oss til fakta.
Sitat av David01 Vis innlegg
Nummer 1: Du selv er ikke den som skal gjøre en vurdering av om du er «for full» eller ikke. Jeg har hørt veldig mange drita fulle folk som snøvler til dørvakta og sier «slipp meg inn, jeg har kun drukket èn øl!» Dersom vakta ikke vil slippe deg inn, så kommer du ikke inn. Dersom vakta ber deg gå, så skal du gå. Det er faktisk ingen rett til å få besøke et utested samme hvor edru du måtte føle deg.

Nummer 2: Han hadde hendene i lomma. Politiet aner ikke om han kan trekke opp en kniv eller noe annet farlig, og dersom han kommer gående raskt og bestemt bort (særlig tatt i betrakting av at dørvakten allerede snakker med politiet) så kan man anta at politiet aner uro og velger å legge han i bakken (dog på en ganske brutal måte skal sies).

Nummer 3: Maktbruken fra politiet ser unødvendig drøy ut, men jeg tviler på at politiet bare kaster noen i bakken fullstendig uten grunn. Vi hører jo ikke et ord av hva som blir sagt i videoen (annet enn hva som er gjengitt og som kan være feil).

Nummer 4: At spesialenheten tar ut tiltale mot en politibetjent skjer ikke hver dag, så det er nok en god grunn for den avgjørelsen. Spesialenheten har nok en del mer info om denne saken enn det freak-forum har.
Vis hele sitatet...
1: Vitner fra utestedet støtter offeret, ikke overstadig. Det ble en diskusjon, men offeret var villig til å gå også blir han dyttet av dørvakten. Offeret blir ikke fysisk tilbake. Ingen slag eller spark.

Dørvakten har ifølge eieren av utestedet ikke opptrådt korrekt. Jeg tror vi relativt trygt kan konkludere med at også dørvakten er av typen som gjerne misbruker makt.

2: Offeret rygger vekk fra politiet, rolig med hendene i lommene. Både situasjon og kroppspråk tilsier at her er en kar som ikke vil ha trøbbel og ikke utgjør noen fare for andres liv og helse. Uansett tolkning fra politiets side, etter at en mann er lagt i bakken er det ingenting som tilsier at det er greit å slå den som ligger nede 16 ganger i kropp og hode, for så og dra til med batong etterpå. På en uskyldig ung mann som ikke er en trussel mot noen. Skambankt kalles det. Offeret fikk grisebank.

Og det spesielle her, er at ingen av kollegene til politimannen som gikk berserk forsøker å stoppe politimannen. For vi kan tydelig se hvem som er brottsmann, det er ikke offeret. Den farlige voldsmannen er i uniform. Og hans kolleger skulle sørget for at politimannen ble lagt i håndjern og ført på glattcelle. Ikke ofrene.

3: Hvorfor tviler du på at politiet i Norge benytter grov vold? Tenk over alle tilfellene der du har hørt folk bli utsatt for slikt, du har ganske sikkert avfeid alt med at de selv er idioter og politiet gjorde jobben sin.

Vold fra politi i tjeneste skjer også i Norge. Her er det endelige beviset.

4: Hvorfor har ikke spesialenheten for politiet tatt ut tiltale mot de andre politifolkene? Makker signerte forfalsket rapport, og falsk anmeldelse. En annen politimann slettet bevis i saken, tok seg til rette uten å kunne påberope seg skjellig grunn til mistanke eller ha rett til ransakelse. Og den samme politimannen benytter også sin politikølle til å slå et vitne som forsøkte stoppe berskerpolitiet fra å kvele offeret. Til tross for at vitnet straks trakk seg tilbake da han fikk beskjed om det. Hendene høyt hevet, rygger ut av situasjonen og får gjentatte svingslag mot seg fra politikøllen.

Her trenger vi faktisk at flere blir tiltalt, ført til retten og dømt. Vi kan heller ikke tillate at de andre politifolkene fortsatt går i uniform. For de har ingenting i politiet å gjøre.

Dette er ikke kun et voldstilfelle der politiet stod for volden. Dette handler og om at politiet sletter viktige bevis, at de går sammen om å ofre fremtiden til 2 uskyldige unge menn i ettertid for å selv slippe unna trøbbel. De forfalsker rapporter og leverer falsk anmeldelse.

Dette er slik jeg ser det et angrep på rettstaten fra innsiden. Politi som sletter bevis, og fabrikkerer en historie som ville sendt uskyldige i fengsel og gitt dem rulleblad som ville begrenset mulighetene deres livet ut.

Og når folk sier dette ikke er et unikt tilfelle, da blir det ekstra viktig at justisminsiter, og etaten selv skjønner alvoret og straffer de som straffes skal. Slik kan vi ikke ha det, for da er vi ikke en rettsstat, men på vei inn i en politistat der politiet bestemmer hvem som skal få muligheter og hvem som skal sone på falskt grunnlag. Da blir et totalitært samfunn. Så alvorlig er denne saken.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Slapp litt av, du har lest én artikkel, også plutselig faller hele samfunnet sammen.

Du sitter å konstruerer en løgn for å argumentere saken din, du hjelper ikke akkurat til med å beskytte noen.

Denne tråden her er beviset på forfallet dette forumet har opplevd. Helt ok å være engasjert, men dere oppfører dere og skriver som små barn.
Vis hele sitatet...

Det er vel ingen god grunn til å gå etter mannen heller enn ballen? Tydeliggjør heller hva du mener han konstruerer av løgner og ikke henfall til ren drittkasting.

Jeg tror du fortsatt ikke har skjønt alvoret i denne saken. Og du har nok heller ikke tatt inn over deg at dette ikke er EN unik sak. Den enste forskjellen er at i denne saken dukket det opp uomtvistelige bevis selv etter at politiet med makt og overlegg slettet bevisene.

Dette er ikke krisemaksimering. Det er et varsko for hvor vi kan ende om ikke alle skyldige straffes og det slåes hardt ned på alle slike tilfeller fremover. Ingen av oss ønsker å leve i en totalitær stat. Slike hendelser dytter oss i den retningen.

De siste årene er det kommet opp og avdekket flere justismord. Og ille som det er, er det faktisk ennå verre at vi nå ser at mannen i gata blir fratatt sin rettsikkerhet av politiet som gjerne fabrikkerer bevis for å skjule sine overgrep og kriminelle handlinger.
Sist endret av _abc_; 1. mai 2023 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
1: Vitner fra utestedet støtter offeret, ikke overstadig. Det ble en diskusjon, men offeret var villig til å gå også blir han dyttet av dørvakten. Offeret blir ikke fysisk tilbake. Ingen slag eller spark.

Dørvakten har ifølge eieren av utestedet ikke opptrådt korrekt. Jeg tror vi relativt trygt kan konkludere med at også dørvakten er av typen som gjerne misbruker makt.

2: Offeret rygger vekk fra politiet, rolig med hendene i lommene. Både situasjon og kroppspråk tilsier at her er en kar som ikke vil ha trøbbel og ikke utgjør noen fare for andres liv og helse. Uansett tolkning fra politiets side, etter at en mann er lagt i bakken er det ingenting som tilsier at det er greit å slå den som ligger nede 16 ganger i kropp og hode, for så og dra til med batong etterpå. På en uskyldig ung mann som ikke er en trussel mot noen. Skambankt kalles det. Offeret fikk grisebank.

Og det spesielle her, er at ingen av kollegene til politimannen som gikk berserk forsøker å stoppe politimannen. For vi kan tydelig se hvem som er brottsmann, det er ikke offeret. Den farlige voldsmannen er i uniform. Og hans kolleger skulle sørget for at politimannen ble lagt i håndjern og ført på glattcelle. Ikke ofrene.

3: Hvorfor tviler du på at politiet i Norge benytter grov vold? Tenk over alle tilfellene der du har hørt folk bli utsatt for slikt, du har ganske sikkert avfeid alt med at de selv er idioter og politiet gjorde jobben sin.

Vold fra politi i tjeneste skjer også i Norge. Her er det endelige beviset.

4: Hvorfor har ikke spesialenheten for politiet tatt ut tiltale mot de andre politifolkene? Makker signerte forfalsket rapport, og falsk anmeldelse. En annen politimann slettet bevis i saken, tok seg til rette uten å kunne påberope seg skjellig grunn til mistanke eller ha rett til ransakelse. Og den samme politimannen benytter også sin politikølle til å slå et vitne som forsøkte stoppe berskerpolitiet fra å kvele offeret. Til tross for at vitnet straks trakk seg tilbake da han fikk beskjed om det. Hendene høyt hevet, rygger ut av situasjonen og får gjentatte svingslag mot seg fra politikøllen.

Her trenger vi faktisk at flere blir tiltalt, ført til retten og dømt. Vi kan heller ikke tillate at de andre politifolkene fortsatt går i uniform. For de har ingenting i politiet å gjøre.

Dette er ikke kun et voldstilfelle der politiet stod for volden. Dette handler og om at politiet sletter viktige bevis, at de går sammen om å ofre fremtiden til 2 uskyldige unge menn i ettertid for å selv slippe unna trøbbel. De forfalsker rapporter og leverer falsk anmeldelse.

Dette er slik jeg ser det et angrep på rettstaten fra innsiden. Politi som sletter bevis, og fabrikkerer en historie som ville sendt uskyldige i fengsel og gitt dem rulleblad som ville begrenset mulighetene deres livet ut.

Og når folk sier dette ikke er et unikt tilfelle, da blir det ekstra viktig at justisminsiter, og etaten selv skjønner alvoret og straffer de som straffes skal. Slik kan vi ikke ha det, for da er vi ikke en rettsstat, men på vei inn i en politistat der politiet bestemmer hvem som skal få muligheter og hvem som skal sone på falskt grunnlag. Da blir et totalitært samfunn. Så alvorlig er denne saken.




Det er vel ingen god grunn til å gå etter mannen heller enn ballen? Tydeliggjør heller hva du mener han konstruerer av løgner og ikke henfall til ren drittkasting.

Jeg tror du fortsatt ikke har skjønt alvoret i denne saken. Og du har nok heller ikke tatt inn over deg at dette ikke er EN unik sak. Den enste forskjellen er at i denne saken dukket det opp uomtvistelige bevis selv etter at politiet med makt og overlegg slettet bevisene.

Dette er ikke krisemaksimering. Det er et varsko for hvor vi kan ende om ikke alle skyldige straffes og det slåes hardt ned på alle slike tilfeller fremover. Ingen av oss ønsker å leve i en totalitær stat. Slike hendelser dytter oss i den retningen.

De siste årene er det kommet opp og avdekket flere justismord. Og ille som det er, er det faktisk ennå verre at vi nå ser at mannen i gata blir fratatt sin rettsikkerhet av politiet som gjerne fabrikkerer bevis for å skjule sine overgrep og kriminelle handlinger.
Vis hele sitatet...
Det er morsomt at du og Jerna tror det er dere som skal definere hva andre bør mene eller hva andre skjønner eller ikke.

Er det virkelig det nivået vi legger oss på? At man ikke kan være uenig i enkeltpunkter uten å bli fortalt hva man skal mene eller ikke?

Sånn sirkelrunking som skjer her er ikke godt for noe som helst.
Synes ikke media har gjort en hverken god eller dårlig dekking av denne saken.

De har vist oss hele videoen flere steder.
De har intervjuet han som ble overfalt.
De har ikke fått kommentar fra politimannen, men viderefører det advokaten hans sier.
Det er advokaten som sier han har det vanskelig, noe som selvfølgelig er vanskelig å ha sympati med.
Men advokater er advokater og skal kun vise en side av saken.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er morsomt at du og Jerna tror det er dere som skal definere hva andre bør mene eller hva andre skjønner eller ikke.

Er det virkelig det nivået vi legger oss på? At man ikke kan være uenig i enkeltpunkter uten å bli fortalt hva man skal mene eller ikke?

Sånn sirkelrunking som skjer her er ikke godt for noe som helst.
Vis hele sitatet...
ER det det jeg og Jerna har gjort? Da må du gjerne konkretisere og vise eksplisitt hvor det skjer. Såvidt jeg kan se er det ingen som forsøker å diktere hva andre skal mene i denne tråden.

Sirkelrunking? Det virker som om det er du som forsøker å dreie denne tråden via personangrep og ved å fremlegge påstander du ikke begrunner. Det er jo en mye brukt taktikk i disse dager. Forstyrr budskapet ved å skape tvil, usikkerhet i hva som egentlig er saken. Legg frem påstander og dropp alle spørsmål om å konkretisere.

Du valgte veldig beleielig å drite i å svare Jerna, da han ba deg peke på hva du mener er løgn. Ser ut som du har alle kvalifikasjoner for å jobbe på feks russisk trollfarbrikk. For du bidrar jo ikke positivt til å tråden når du ikke følger opp din egen kritikk og det bare blir løse påstander.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er morsomt at du og Jerna tror det er dere som skal definere hva andre bør mene eller hva andre skjønner eller ikke.

Er det virkelig det nivået vi legger oss på? At man ikke kan være uenig i enkeltpunkter uten å bli fortalt hva man skal mene eller ikke?

Sånn sirkelrunking som skjer her er ikke godt for noe som helst.
Vis hele sitatet...

Jeg definerer ikke hva du eller andre mener. Det er en uting at du sier det og jeg ønsker meg at du fremhever de punktene du mener jeg gjør det du sier.

Jeg sier min mening. Du sier din mening.

Får mer inntrykk av at det er du som forsøker å styre debatten med å føre 'munnkurv' på meg og han andre du nevnte med å uttrykke deg slik du gjør.


Sirkelrunking sier du. Jeg og han andre er enig i ting uten at det er noen sirkelrunking.

Det som er sakens kjerne her er jo overgrep og forsøk på sletting av spor etter det pluss pluss.

Nok en gang: det er greit at du er uenig og at du syns det er Sirkelrunking her. Da syns jeg at du kan etterstreve å løfte opp poenget ditt da.

Sier du Sirkelrunking i alle sammenhenger 2 invidid+ er enig om noe?


Jeg lurer ærlig talt på hvor i all verden du plukka opp at 'du ikke får mene noe annet'.

Du har misforstått meg.

Når du er så rask til å 'shut down' argument og diskusjon med slike argument du selv bruker så får du argumentere for det også da.

Og det at du ikke kjenner bakgrunnen til folk er jo en ærlig sak det. Det sier ingenting om 'hva du har lov å mene blabla'
Sist endret av Jerna; 1. mai 2023 kl. 15:31.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er morsomt at du og Jerna tror det er dere som skal definere hva andre bør mene eller hva andre skjønner eller ikke.

Er det virkelig det nivået vi legger oss på? At man ikke kan være uenig i enkeltpunkter uten å bli fortalt hva man skal mene eller ikke?

Sånn sirkelrunking som skjer her er ikke godt for noe som helst.
Vis hele sitatet...
Abc har 100% rett her uansett hva enn du eller Spurv måtte mene om at vi alle må synes politiet er gode for samfunnet sitt beste. Et faktum at de nettopp ikke er det, så greit nok at du fortsatt mener det og er bitter fordi dem har rett, men da får heller du holde det for deg selv og slutte å beskylde dem for å skulle bestemme hva andre mener. Er jo mer det dere prøver på her. De kommenterer hendelsen som den skjedde mens dere prøver lage unnskyldninger for å forsvare politiet og virker bittre da det er for mye bevis i mot det dere prøver å si.
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Abc har 100% rett her uansett hva enn du eller Spurv måtte mene om at vi alle må synes politiet er gode for samfunnet sitt beste. Et faktum at de nettopp ikke er det, så greit nok at du fortsatt mener det og er bitter fordi dem har rett, men da får heller du holde det for deg selv og slutte å beskylde dem for å skulle bestemme hva andre mener. Er jo mer det dere prøver på her. De kommenterer hendelsen som den skjedde mens dere prøver lage unnskyldninger for å forsvare politiet og virker bittre da det er for mye bevis i mot det dere prøver å si.
Vis hele sitatet...
Hvor får du det fra at jeg mener det du påstår?
Hvor forsvarer jeg politiet?

Gå å kverruler med noen andre eller prøv igjen med litt mer substans..
Sitat av Alesi Vis innlegg
Politiet har ikke voldsmonopol, det har militæret.

https://www.trekbikes.com/no/no_NO/s...ant-5/p/33125/
Vis hele sitatet...
Det er politiet som har voldsmonopol mot sivile.

Politimannen i denne saken ble tatt ut av patruljerende tjeneste dagen etter hendelsen og anmeldt til spesialenheten, legg merke til ordlyden anmeldt i motsetning til "sannsynligvis etterforsket".
BRAND ∞ STRONG
"tatt ut av patruljerende tjeneste" holder ikke.

Hvis man jobber som servitør og grisebanker en gjest får man sparken, ikke jobb på kjøkkenet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
"tatt ut av patruljerende tjeneste" holder ikke.

Hvis man jobber som servitør og grisebanker en gjest får man sparken, ikke jobb på kjøkkenet.
Vis hele sitatet...
Tatt ut av operativ tjeneste, min feil.

Fyren er heller ikke bare anmeldt men også tiltalt.

Dette er litt i motsetning til hva jeg leser her i tråden om et korrupt politi som forsøker å dekke over saken.
Jeg kjenner de gutta godt, og de fortalt etter intervjuet med Dagbladet om hvor «excited» han reporteren var når han fikk se videoene.

Han var helt rolig til å begynne med, nesten litt uinteressert fordi de får egt inn ganske mange tilfeller om sånt, men så er det dårlig med bevis. Denne gangen derimot… Han hopper nærmest ut av stolen😂

Noe som ikke har kommet ut er at politet også var på bensinstasjonen dagen etterpå for å få sletta videoen, noe hu i kassa nekta - heldigvis.

Det trengs en solid gjennomgang i politiets egen rekker nå..
Sitat av random76010 Vis innlegg
Noe som ikke har kommet ut er at politet også var på bensinstasjonen dagen etterpå for å få sletta videoen, noe hu i kassa nekta - heldigvis.
Vis hele sitatet...
Dette vil komme ut før eller senere, så jeg håper virkelig for din del at dette ikke bare er bullshit fra deg. Tenk over hva du skriver før du publiserer det på Internett.
Sitat av Dough Vis innlegg
Tatt ut av operativ tjeneste, min feil.

Fyren er heller ikke bare anmeldt men også tiltalt.

Dette er litt i motsetning til hva jeg leser her i tråden om et korrupt politi som forsøker å dekke over saken.
Vis hele sitatet...
Vel da må jeg spørre, var det flere politifolk som gikk sammen om å levere falske rapporter og falsk anmeldelse? Og slettet politiet viktig bevis i saken?

De involverte politifolk har i aller høyeste grad gjort alt de kan for å dekke over sine egne kriminelle handlinger.

Nå er det også påstander om at de samme politifolkene forsøkte å få tilgang til og slette videoen fra bensinstasjonen. Det er riktignok ikke offentlig kjent ennå, og heller ikke bekreftet hverken i dagspressen eller andre kilder men utifra det vi vet om deres handlinger natten før blir jeg null overrasket om det faktisk stemmer.

Når flere politifolk går sammen om å skjule sine kriminelle gjerninger, hva kaller du det? Gjengmentalitet? Mafiametoder? Eller kanskje bare kollegial støtte?

At påtalemyndighetene ikke har tatt ut tiltale til andre en den voldelige politimannen, hva vitner det om? Her er det 2 andre i uniform som har begått alvorlige forbrytelser som ikke er tiltalt for noe som helst.

Korrupsjon? Nei det er det vel egentlig ikke, for det er vel ingen som er betalt? Såvidt vi vet. Det ligner mer på alvorlig maktmisbruk og det ligner litt på mafiametoder, spesielt om det viser seg at de faktisk forsøkte å få slettet videoen fra bensinstasjonens overvåkningskamera. Uansett hva vi velger å kalle det, er det slikt som virkelig kan rive ned en rettstat fra innsiden.

Har du reflektert over hvor ille det er at de fabrikkerte en falsk rapport og falsk anmeldelse for å få disse unge menn dømt for noe de ikke hadde gjort? Om politiet er de som begår kriminalitet og som benytter sin troverdighet som politi for å få andre dømt for forbrytelser de ikke gjorde, da har vi faktisk ikke rettsvern lenger. Og var det ikke for video'n fra Esso så ville det blitt enden på visa. 2 voldsdømte unge menn, og ros til politiet som fikk arrestert disse "galningene".

Og hva med videoen som forsvant fra cellene ofrene ble satt i? Er det helt tilfeldig at de sendte inn feil video? Tenk nøye gjennom det og se det i lys av hva vi har sett sålangt i denne saken.

Er det urimelig å da konkludere med at flere i etaten er skyldige i grov kriminalitet, og at de benyttet sin troverdighet som politi til å få uskyldige dømt slik at de selv gikk fri? At de i samme slengen slettet bevis og kanskje også forsøkte å slette den videoen vi nå alle har sett? I lys av det, er det utenkelig at også andre i etaten har forsøkt å skjule dette?
Sist endret av _abc_; 1. mai 2023 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Dette vil komme ut før eller senere, så jeg håper virkelig for din del at dette ikke bare er bullshit fra deg. Tenk over hva du skriver før du publiserer det på Internett.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg burde kanskje skrevet at jeg tar forbehold om feil. Det er dette jeg har blitt fortalt av de fornærmede. MEN - jeg var ikke der, så jeg kan ikke garantere det
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel da må jeg spørre, var det flere politifolk som gikk sammen om å levere falske rapporter og falsk anmeldelse? Og slettet politiet viktig bevis i saken?
Vis hele sitatet...

Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Men det er dette som er problemet. For når man skal dømme i en rett så er man avhengig av at de involverte forklarer seg sannferdig, som tiltalt så kan du la være å inkriminere deg selv, men vitner inkludert politi skal snakke sant. Og politiets ord har jo ofte hatt høyere verdi.

Så hvis da jeg sitter der som meddommer og tiltalte begynner å prate om at politiet gjorde sånn og politiet nekter for det så er det ord mot ord, og da tidligere hvor jeg kunne stole mer på politimannen enn ola uteligger, så vil det jo nå være større grad av tvil, og tvilen skal komme tiltalte til gode.

Ytterste konsekvens er jo at politiet som helhet får ett rillitsproblem pga handlingene til politifolk en natt i nedsnødde Kongsberg. Og plioolitirapportentirapporten stemmer jo ikke overens med videoen. Så de er tatt i løgn.

Også vil jeg påpeke at rettsalene i Norge er ikke redd for å ta avgjørelser, se på dommene om besittelse til eget bruk.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Når du jobber for en organisasjon, og utfører en handling i forbindelse med arbeidet mens du er på jobb, så har organisasjonen også utført den handlingen. Det er ikke noen distinksjon å gjøre der. Med unntak av automatiserte oppgaver, så er det alltid mennesker som foretar beslutninger og utfører handlinger i organisasjoner.

Blir du feilbehandlet av en sykehuslege, så er det sykehuset som har feilbehandlet deg. Samme med NAV, Barnevernet osv.

Med den logikken du anvender her, så ville politiet aldri kunne gjøre noe galt, med mindre det var snakk om en gigantisk konspirasjon som omfattet hele etaten.

Det er selvsagt mer alvorlig om forholdet strekker seg opp på ledernivå, men det er ikke der grensen går for om du kan si at politiet har gjort noe galt eller ikke.
Sist endret av mentalmelt; 1. mai 2023 kl. 23:40.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Råttenskapen i norsk politi er hovedsakelig politiledelsen selv, og nnpf pluss alle gode hjelpere

Det blir ganske mange til slutt
Folk skjønner ikke hva som er avdekket her i Norge
Strekking av hjemler for å få folk dømt, vold, skjulig av bevis, bruk av uniform i arbeidstidn til å promotere privat politikk,, juks med medlemmer, juks med økonomiske forhold, skjuling av dobbeltroller, forsøkt trenering av offentlig innsyn,

En politi kultur preget av "jegerinstinkt", Erik Jensen, ulovlig registering av privatinformsjon, uriktige politiske pågripelser, beslag og kontanter som forsvinner

Kameraderi, toksisk kultur, mobbing, forfremmelse for nnpf medlemskap, forsøk på represalier mot varslere,
Bergenspolitiet og alt de har gjort

Denne voldsmannen nå, "skjegget" fra Sørlandet,
Aktiv ignorering av justismord i trafikken,

Omtale av mennesker som bruker narkotika som dyr som må drepes

Anmeldelse av jenter som anmelder en voldtekt hvis de finner narkotika

En utstrakt kultur med å strippe, beføle og å fingre narkiser og miljøvernere
Politifolk som går til mediene og sier man må sjekke behå

Ulovlig bruk av politihund
Ulovlig urinprøve
Ulovlig stopping av skoledebatt

Folk VET BARE IKKE.��
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mai 2023 kl. 23:52.
De fleste politifolk er nok bra folk, jeg kjenner flere. Men man skal ha bodd under en stein uten internettdekning ganske lenge for å ikke ha fått med seg at etaten har et problem med en korpsånd som har sklidd ut av alle proporsjoner, samt et skrudd bilde av sin egen rolle i samfunnet.

Så nei, dette handler ikke om noen innesnødde politifolk på kongsberg, det er en systemfeil. For all del, folk er ansvarlige for egen oppførsel. Men hvis vi alltid reduserer det til kun "råtne epler", så får vi ikke fikset opp i forholdene i tønna de ligger og råtner i.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Råttenskapen i norsk politi er hovedsakelig politiledelsen selv, og nnpf pluss alle gode hjelpere

Det blir ganske mange til slutt
Folk skjønner ikke hva som er avdekket her i Norge
Strekking av hjemler for å få folk dømt, vold, skjulig av bevis, bruk av uniform i arbeidstidn til å promotere privat politikk,, juks med medlemmer, juks med økonomiske forhold, skjuling av dobbeltroller, forsøkt trenering av offentlig innsyn,

En politi kultur preget av "jegerinstinkt", Erik Jensen, ulovlig registering av privatinformsjon, uriktige politiske pågripelser, beslag og kontanter som forsvinner

Kameraderi, toksisk kultur, mobbing, forfremmelse for nnpf medlemskap, forsøk på represalier mot varslere,
Bergenspolitiet og alt de har gjort

Denne voldsmannen nå, "skjegget" fra Sørlandet,
Aktiv ignorering av justismord i trafikken,

Omtale av mennesker som bruker narkotika som dyr som må drepes

Anmeldelse av jenter som anmelder en voldtekt hvis de finner narkotika

En utstrakt kultur med å strippe, beføle og å fingre narkiser og miljøvernere
Politifolk som går til mediene og sier man må sjekke behå

Ulovlig bruk av politihund
Ulovlig urinprøve
Ulovlig stopping av skoledebatt

Folk VET BARE IKKE.��
Vis hele sitatet...
Det er så sykt egentlig når man går gjennom alt du gjør her og det er sant at så mye tull har skjedd som ALDRI skulle skjedd i en rettstat og hvertfall ikke Norge. Må ikke glemme Arnt Roger + skjegget ja fra sørlandet. Er en del voldshistorier rundt om de, spesielt Arnt Roger, kan jo ikke bevises, men jeg tviler ikke noe mindre nå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
De fleste politifolk er nok bra folk, jeg kjenner flere. Men man skal ha bodd under en stein uten internettdekning ganske lenge for å ikke ha fått med seg at etaten har et problem med en korpsånd som har sklidd ut av alle proporsjoner, samt et skrudd bilde av sin egen rolle i samfunnet.

Så nei, dette handler ikke om noen innesnødde politifolk på kongsberg, det er en systemfeil. For all del, folk er ansvarlige for egen oppførsel. Men hvis vi alltid reduserer det til kun "råtne epler", så får vi ikke fikset opp i forholdene i tønna de ligger og råtner i.
Vis hele sitatet...
Litt tangentielt, men hele poenget med "a few bad apples" var at forråtnelse ett sted i tønna akselererer forråtnelse i hele tønna, ved å spre muggsporer, etylengass ol.

Derfor er det jo småartig at uttrykket har blitt brukt i mange tiår til å unnskylde, som regel, mord utført av politiet på uskyldige sivile. Og at hele tønna i hvert fall ikke er frisk ser man jo uansett.
Sitat av robhol Vis innlegg
Litt tangentielt, men hele poenget med "a few bad apples" var at forråtnelse ett sted i tønna akselererer forråtnelse i hele tønna, ved å spre muggsporer, etylengass ol.

Derfor er det jo småartig at uttrykket har blitt brukt i mange tiår til å unnskylde, som regel, mord utført av politiet på uskyldige sivile. Og at hele tønna i hvert fall ikke er frisk ser man jo uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om alle ser det, nei. Det blir i alle fall ikke tatt tak i. Det er helt klassisk at det eksisterer en kultur der det er høy toleranse for korrupsjon/ trakassering/ diskriminering/ bøying av regelverk/ whatever, men hver gang noen går for langt og/eller blir fersket har alle surprised pichachu -fjes og sier at dette er absolutt ikke sånn vi vil ha det i vår organisasjon. Hvis noen får straff, er det det "råtne eplet". Og det er supert det, men noen bør jo spørre seg hvorfor kollegaene dekker over. De trodde de kom unna med det. Fordi de pleier alltid å komme unna med det. Det er sånn man pleier å gjøre, det er instruksen. Det hjelper ikke å kun ta ut ett råttent eple hvis tønna er infisert.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Fullstendig uenig, når man har på seg enten uniform, eller arbeidsklær med firma logo representerer du firmaet eller den etaten du jobber for.

Uansett hva som står i Norsk Lov så er man i tjeneste for Staten/Politiet og da skal man også oppføre seg deretter
Ser vi ennå en tvilsom avgjørelse fra politiets side her? Flere har kanskje sett videoen av en ungdom på biltreff som blir tauet av politiets marja, der en annen ungdom raskt er på pletten og lukker opp bakdøra og slipper kameraten fri straks politifolkene har satt seg inn i bilen.

Dette sier politiet om saken:

Flere ungdommer nektet ifølge politiet å flytte på seg, noe som til slutt førte til at en ung mann ble tatt med inn i en politibil.
Vis hele sitatet...
Må si jeg lo litt da jeg så videoen første gang, nå viser det seg at historien politiet fortalte ikke stemmer helt denne gangen heller. Og nå er en annen video publisert som støtter dette.

Dette sier mannen som rømte fra marja selv til nrk:

Da politibilen kom mot dem og satt på sirenene, mener mannen at han og flere andre flyttet seg for å gi plass til bilen.

– Politimannen mente at jeg stod foran bilen. På videoen ser du jo tydelig at jeg stod en halv meter unna.
Vis hele sitatet...
Videoen bekrefter i stor grad det rømlingen sier.

Ser vi nok en gang falsk arrest og falsk rapport?

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...for-1.16393086
Sist endret av _abc_; 2. mai 2023 kl. 22:56.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ser vi ennå en tvilsom avgjørelse fra politiets side her? Flere har kanskje sett videoen av en ungdom på biltreff som blir tauet av politiets marja, der en annen ungdom raskt er på pletten og lukker opp bakdøra og slipper kameraten fri straks politifolkene har satt seg inn i bilen.

Dette sier politiet om saken:



Må si jeg lo litt da jeg så videoen første gang, nå viser det seg at historien politiet fortalte ikke stemmer helt denne gangen heller. Og nå er en annen video publisert som støtter dette.

Dette sier mannen som rømte fra marja selv til nrk:



Videoen bekrefter i stor grad det rømlingen sier.

Ser vi nok en gang falsk arrest og falsk rapport?

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...for-1.16393086
Vis hele sitatet...
Selvom jeg syntes Kongsberg saken er drøy, ser dette ut som en ikke sak. Her er folk ute å fisker etter oppmerksomhet. Det er ganske tydelig at de står i veien og flytter seg sakte/motvillig når politiet kommer med blålys, jeg tror dette hadde sett annerledes ut hvis det var filma foran politibilen eller nærmere situasjonen. Ser da heller ikke ut som han blir behandlet veldig hardt her
Videoen er publisert uten lyd, så om de brukte sirene i tillegg til lys vet vi jo ikke. Lysene kommer på når politibilen nærmer seg rømlingen og vennene hans. Om de umiddelbart oppfatter situasjonen er vanskelig å se utifra kameravinkel men det vi ser er at de er relativt raske med å flytte seg. Politiet sier de hadde travelt fordi de var kalt ut på et annet oppdrag. Javel? Og de velger likevel å slå av bilen, gå ut og ta med seg rømlingen?

Nei inntil vi ser klare beviser på det motsatte så tenker jeg dette er nok en sak der politiet foretar arrest på falskt grunnlag. Hadde jeg sett disse to videoen for en uke tid siden så ville jeg nok ledd godt av at han rømte fra marja også ville jeg tenkt ja ja han forsøker sikkert å prate ned straffen sin.

Men nå er jo verden slik at vi ser ting i sammenheng, og det den siste uka har vist er at noen politifolk er kriminelle, de arresterer folk på falskt grunnlag og leverer gjerne falske anmeldelser.

Om politiet virkelig har sitt på det tørre vedrørende denne rømlingen så trenger jeg mer bevis for at de snakker sant. For den siste video'n av rømlingen viser slik jeg ser det at politiet overreagerer og arresterer en mann som hygger seg med sine venner.
Sist endret av _abc_; 3. mai 2023 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Selvom jeg syntes Kongsberg saken er drøy, ser dette ut som en ikke sak. Her er folk ute å fisker etter oppmerksomhet. Det er ganske tydelig at de står i veien og flytter seg sakte/motvillig når politiet kommer med blålys, jeg tror dette hadde sett annerledes ut hvis det var filma foran politibilen eller nærmere situasjonen. Ser da heller ikke ut som han blir behandlet veldig hardt her
Vis hele sitatet...

Nei, heller ikke enig.

Ja nei på utsiden så ser dette ut som en ikke-sak. Men indirekte så burde man ikke avfeie alt i en gråsone. Jeg mener det setter en slags presedens for hva som er greit. Og som med politivolden i Kongsberg blir det til slutt en snøball som aldri slutter å vokse.

Igjen forstår jeg at vi ikke kan ta vekk ALLE verktøyene deres. Men løgn skal aldri være en del av verktøykassa. Ikke for rapportering og opplysning. Hadde fint klart å godtatt litt tvilsom adferd hvis de i det minste er klare og åpne på det og ikke prøver å gjemme det mange tenker. De har faktisk en del hjemler som de kan bruke
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Med ett unntak, hvorfor er ikke samtlige av politifolkene som var tilstede varetektsfengslet og siktet for korrupsjon/danne kriminelt forbund?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Med ett unntak, hvorfor er ikke samtlige av politifolkene som var tilstede varetektsfengslet og siktet for korrupsjon/danne kriminelt forbund?
Vis hele sitatet...
https://snl.no/korps%C3%A5nd
Sitat av afen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blind kollegial støtte kan forklare hvorfor politifolkene i ettertid gikk sammen om forfalskning av rapporter og falsk anmeldelse. Det kan til en viss grad også forklare hvorfor nærmeste overordnede og kanskje også regionsjef snur ryggen til forbrytelsene som alle ser har skjedd her.

Men hvorfor har ingen utenfor etaten reagert? Justisminister feks? Påtalemyndighetene kunne vel tiltalt hele gjengen på eget initiativ på bakgrunn av at de kriminelle handlingene er bevist i sin helhet allerede.

Den mest voldelige politimannen er "tatt ut av operativ tjeneste og tiltalt". Beklager, det er ikke engang starten på den oppvasken som nå kreves.

Ifølge Dagbladet viser det seg nå at det ikke bare var ett videobevis fra vitner som politiet slettet med makt og uten lovhjemmel. Det var flere vitner som filmet hendelsen og alle som filmet ble fratatt mobiler med makt fra politiet og politiet brukte også makt for å låse opp mobilene og slette bevisene. Uten lovhjemmel og for å slette beviser for politiets kriminelle voldsorgie.

Hvordan var den mafiapragrafen igjen? Den passer helt utmerket for disse politifolkene. Ifølge mafiaparagrafen ER disse politifolkene som en kriminell bande å regne slik jeg som lekmann tolker lovens bokstav:

Mafiaparagrafen er synonym med § 79 c i straffeloven i Norge og ble tilføyd den ved lov av 4. juli 2003 nr. 78.[1] Mafiaparagrafen åpner for å gi organiserte grupper av kriminelle strengere straff, gjennom et straffetillegg på inntil seks års fengsel til den egentlige dommen
Vis hele sitatet...
Foreligger en eller flere av situasjonene i bokstav a til c, kan fengselsstraffen forhøyes inntil det dobbelte, men ikke i noe tilfelle med mer enn 6 år og aldri ut over 21 år, og for personer som var under 18 år på handlingstidspunktet, ikke ut over 15 år: (...) c) når en straffbar handling er utøvet som ledd i aktivitetene til en organisert kriminell gruppe.
Vis hele sitatet...


a) når en lovbryter ved én eller flere handlinger har begått flere lovbrudd, og det skal idømmes en felles straff. Forhøyelse av fengselsstraffen regnes av lengstestraffen i det strengeste straffebudet. Straffen etter denne bokstav kan aldri bli lenger enn summen av lengstestraffene. Forhøyelse av lengstestraffen etter denne bokstav får bare betydning i forhold til lovbestemmelser som har bestemt at den forhøyde lengstestraff skal tillegges rettslig virkning.


b) når en tidligere domfelt person på ny har begått en straffbar handling av samme art som han tidligere er dømt for her i riket eller i utlandet, hvis ikke straffebudet selv bestemmer noe annet. Forhøyelse av lengstestraffen etter denne bokstav får bare betydning i forhold til lovbestemmelser som har bestemt at den forhøyde lengstestraffen skal tillegges rettslig virkning.
Første ledd i denne bokstav gjelder bare når den domfelte hadde fylt 18 år på tidspunktet for den tidligere straffbare handlingen, og har begått den nye handlingen etter at straffen for den tidligere handlingen helt eller delvis er fullbyrdet. Har den nye straffbare handlingen en strafferamme på mer enn 1 år, gjelder første ledd ikke hvis den nye handlingen er begått senere enn 6 år etter at fullbyrdelsen av den tidligere straffen er avsluttet, når ikke annet er bestemt. Har den nye straffbare handlingen en strafferamme på 1 år eller mindre, kan det ikke ha gått mer enn 2 år fra fullbyrdingen er avsluttet.

c) når en straffbar handling er utøvet som ledd i aktivitetene til en organisert kriminell gruppe.
Med organisert kriminell gruppe menes et samarbeid mellom tre eller flere personer som har som et hovedformål å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, eller som går ut på at en ikke ubetydelig del av aktivitetene består i å begå slike handlinger.
Forhøyelse av lengstestraffen etter denne bokstav får anvendelse i forhold til lovbestemmelser som tillegger strafferammen rettslig virkning, når ikke annet er bestemt.
Vis hele sitatet...
Jo mer Dagbladet graver, jo større blir skandalen og omfanget av kriminelle handlinger begått av politiet på kongsberg.

Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Hva skal man si, at ALLE politifolk er kriminelle, det skal virkelig noe til. At endel politifolk er kriminelle det vet vi med sikkerhet nå. Det egentlige spørsmålet som gjenstår da er hvor mange av politifolkene er kriminelle?

De nedsnødde politifolkene på Kongsberg er slik jeg tolker mafiapragrafen faktisk å regne som en kriminell bande. De har startet butikk i butikken for å si det sånn. Og skulle det vise seg at min tolkning her kan ha noe for seg så betyr jo det at noen politifolk er en kriminell bande, AKA mafia. Det viser noe av alvoret i saken.

Nå viser det seg at politidistriktet avslo Dagbladets anmodning om å få utlevert politiloggen fra den aktuelle natten.

Den politioperative loggen får vi imidlertid ikke.

Sør-Øst politidistrikt avslo onsdag Dagbladets innsynsbegjæring i den såkalte PO-loggen. Denne baserer seg på det patruljene i felt rapporterer inn til operasjonsleder.

- Skal politiet holde tilbake slike opplysninger kreves gode grunner, formulert i loven som at unntak må være «nødvendig», sier jurist Kristine Foss i Presseforbundet, som har sett avslaget.
Vis hele sitatet...
Det var vel noe i loggen de ønsker å skjule?
Sist endret av _abc_; 4. mai 2023 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå er det vist om å gjøre å snakke ned saken. Først ut er Skatvold fra politiets fellesforbund, fulgt av adv. Elden.

– Med en gang jeg så videoen, kjente jeg at det gjorde vondt å se. Jeg visste at det kom til å komme mye i kjølvannet av en sånn video i form av diskusjoner og reaksjoner, sier leder i Politiets fellesforbund, Unn Alma Skatvold
Vis hele sitatet...
I etterkant av hendelsen har politiets bruk av makt vært hyppig debattert i sosiale medier. PF-lederen sier hun tror det er mye å lære av hendelsen, men at hun ønsker mer informasjon.

– Jeg vil være tydelig på at jeg ønsker at vi skal diskutere denne saken når alt har kommet frem. Når vi vet alt sammen og alle sider av saken er belyst. Da vil det være mye mer produktivt å diskutere, sier forbundslederen.

–Mange mener mye kun ut ifra videoen, men det blir å diskutere før alle premissene er lagt. Jeg vil at vi skal få hele bildet også få muligheten til å diskutere hva dette betyr, utdyper Skatvold videre.
Vis hele sitatet...
Til vg sier advokat Elden dette:

Politimannens forsvarer, John Christian Elden, har tidligere sagt til VG at den kommende rettsaken vil gi flere svar.

– Jeg tror nok politirapportene og vitneforklaringene i retten vil gi et noe mer balansert bilde av opptakten og hvorfor politiet ble tilkalt og måtte bruke makt for å løse oppdraget. Dette vil bli grundig belyst herfra i retten der det hører hjemme, skrev Elden i en SMS til VG.
Vis hele sitatet...
Det de sier virker jo umiddelbart fornuftig og på generell basis er det viktig at alle stemmer høres i en sak. Men i denne saken er det spesielle at politifolkene har forfalsket rapportene sine, de har begått flere kriminelle handlinger selv i saken, og de har aktivt og ulovlig slettet bevis for å unngå å bli hektet av videoer. De trumpet alt med å avslutte med falsk anmeldelse.

Ingen av politifolkene grep inn da volden foregikk, tvert imot, politiet brukte gladelig vold også mot skrekkslagne vitner som forsøkte å stoppe politiets voldsorgie før liv gikk tapt. Ingen av politifolkene forsøkte å rapportere om lovbruddene i ettertid, de valgte heller å øke antallet lovbrudd med falske rapporter og falsk anmeldelse. De bryr seg ikke om de kriminelle handlingene har potensiale til å ødelegge fremtiden til to uskyldige unge menn. Ja utover at de alt har gitt det ene offeret ptsd. I timene og dagen etter hendelsen hadde alle av politifolkene anledning til å fortelle hva som egentlig skjedde, og at de hjalp med å dekke over saken. Da valgte taushet framfor ærlighet.

Hva er verdien av politiets rapporter som Elden snakker om? Verdien av de er NULL. Fordi det er allerede klart at rapportene er et falsum.

Her virker som både advokat Elden og leder i Politiets fellesforbund, Unn Alma Skatvold forsøker å snakke saken ned og dempe alvoret i saken. Hva kan rettferdiggjøre en slik voldsorgie som vi har beviser på starter fra politiets side? Ingenting slik jeg ser det, siden politiet selv eskalerte situasjonen og startet voldsbruken.

Det er nesten skremmende at ingen har gått ut offentlig og tatt avstand fra disse handlingene politiet har begått i saken. De er heller vage og snakker om rettssak. I mellomtiden er ingen sparket og kun 1 politimann tiltalt.

Hvordan kan kun 1 politimann være tiltalt når samtlige politifolk på stedet har begått grove forbrytelser og tjenesteforsømmelser?

Og om noen trodde jeg spøkte med mafia paragrafen, nei jeg gjorde ikke det. Både antallet lovbrudd begått av politiet denne natten, omfanget av lovbruddene og måten de bevist og med makt slettet beviser tilsier de opptrådte slik at de av lovens bokstav er å regne som mafia.

Jeg avslutter med en kommentar på ennå et sitat fra Skatvold:

Lederen i fagforeningen er imidlertid opptatt av at det generelle inntrykket ikke er at tilliten til politiet er svekket. Hun er likevel forberedt på at politivold-saken er noe Politiets fellesforbund må forholde seg til fremover.

– Vi jobber hele tiden for å trekke frem hvor fantastisk mye bra jobb norsk politi gjør. Både den tilliten vi har, kompetansen og statusen og det er jobben vår som fagforeningen å belyse det. Samtidig skal vi være med å utvikle politiet. Når jeg så den videoen, visste jeg at det ville påvirke jobben.
Vis hele sitatet...
Jahavel? Fra der jeg står virker det som brannslukking. Jeg hører mange som nå er blitt både skremt av saken og som har mistet mye av tilliten til politiet. Og for hver dag som går det ikke det taes grep, eller ingen flere blir tiltalt så øker frustrasjonen og tilliten minsker dertil.

De skal få en skikkelig jobb med å polere bort ripene etter denne saken.
Sist endret av _abc_; 6. mai 2023 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg begynner å lure på om jeg har blitt smågål.
All den tid dette ikke er førstesidestoff i samtlige aviser, er det egentlig en deepfake og jeg har blitt konspirasjonsteoretiker?

Dette er jo uendelig mange ganger værre enn Eirik Jensen saken som var plastret overalt i nyhetene?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
De skal få en skikkelig jobb med å polere bort ripene etter denne saken.
Vis hele sitatet...
Du kan polere riper, men polering fikser ikke bulker.


Hvis ikke det gjøres drastiske endringer der i gården tror jeg aldri kommer til å få noe tillit til noen av de igjen
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Jeg begynner å lure på om jeg har blitt smågål.
All den tid dette ikke er førstesidestoff i samtlige aviser, er det egentlig en deepfake og jeg har blitt konspirasjonsteoretiker?

Dette er jo uendelig mange ganger værre enn Eirik Jensen saken som var plastret overalt i nyhetene?
Vis hele sitatet...
Du sammenligner en systematisk korrupsjon over lang tid med storkriminelle involvert og en haug med dop med en enkelthendelse?
Sist endret av Expialidocious; 7. mai 2023 kl. 09:31.