Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1781
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Vært rusfri ett års tid egentlig, men har i det siste etter og ha kommet over musikk album fra jeg virkelig var ute og syklet, hvor jeg lå i dagesvis lang subutex rus å "fløt" i en drømm liggende i senga med pink floyd og younger brother på maks volum i bakrunn..... husker første gangen hvorda denne varme subb. følelsen bare smelta nedover meg mens alt av stress og dagligdagse problemer bare forduftet mens jeg bare forsvant inn i en slags våkendrøms transe i timesvis før jeg sovnet.


Noen som tror de kan påstå at f.ex pinex forte 10stk med 30mg kodein kan gi samme følelsen som jeg før opplevde på subutex? Evt noe annet stoff med unntak av heroin og subutex?
Sist endret av deGrønne Skoger; 13. november 2013 kl. 20:25.
Hvorvidt det vel gi samme følelse som subutex vet jeg ikke, tviler. Ta ikke ti pinex forte, det blir alt for mye paracetamol, som fører til lever skader. Ekstrakter ut kodeinen først.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Hvorvidt det vel gi samme følelse som subutex vet jeg ikke, tviler. Ta ikke ti pinex forte, det blir alt for mye paracetamol, som fører til lever skader. Ekstrakter ut kodeinen først.
Vis hele sitatet...
Å ta en dose på paracet litt høyere enn anbefalt om dagen sånn en sjelden gang er ikke farlig. Så lenge det ikke skjer ofte, men bare en gang i blandt. Gjør man det flere ganger i uken, så bør man tenke på å ekstrahere paraceten ut.
Hvis det var tilfellet ville jeg påført meg lettere skader stadig vekk Eneste vil være dolcontin, oxycontin etc men dette er ikke mye bedre enn subutex
Nå er jo Buprenorfin utelukket så da kan vi vel stryke både Temgesic, Suboxone og Norspan. Ellers har vi jo Dolcotin som nevnt over. Derfor kan jeg nevne Oksykodon markedsført som OxyContin, OxyNorm og Terginiq, ketobemidon som går under markedsnavnet Ketorax og Ketogan. Til slutt har vi Petidin som kalles Petidin. Alle disse preparatene er klassifisert som sterke opiod-antagonister og har derfor lignende virkninger med morfin både i styrke og kvalitet.

Fentanyl, alfentanil, remifentanil og sufentanil- Disse brukes jo stort sett bare på sykehus til anestesi, men Fentanyl kan også brukes som plaster i behandling av smerte ((Durogesic). Ettersom alle stoffene jeg nevner er svært potente regner man dem som svært farlig å anvende i andre situasjoner.

Metadon. Blander du dette med Lyrica kan jeg love deg at du får en drømmelignende tilstand. Har selv prøvd denne kombinasjon med lyrica, rivotril og hasj. Persepsjonen min av ting ble snudd helt på hodet. Mens jeg svevde mellom drøm og våken tilstand hadde jeg et par sekunder hvor alt blandet seg sammen og lagde kaos før hjernen min greide å oppfatte hva som egentlig foregikk. Kunne "se" at objekter eller ulike pattedyr (mennesket,Homo sapiens, inkludert). Når jeg lukket øynene har jeg sett flotte mønstre eller helt tilfeldige ting som vakre blomster. Man tror alltid at man er mer våken enn man er, selvfølgelig, og blir utrolig forskrekket når man oppdager at hele natten har blitt tilbrakt på sofaen med vinylspilleren skurrende lavt i bakgrunnen.

Fraråder deg dog på det sterkeste å bytte ut en ting med noe annet, og jeg vil ei heller oppmuntre til denne typen bruk av legemidler.
Sist endret av Eurydike; 14. november 2013 kl. 10:50.
Sitat av Eurydike Vis innlegg
Alle disse preparatene er klassifisert som sterke opiod-antagonister og har derfor lignende virkninger med morfin både i styrke og kvalitet.
Vis hele sitatet...
Opioid-agonister, regner jeg med du mener.