Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 804
Morn

Kjæresten min fyller år snart, og hun er veldig glad i fotografering, og i den anledning hadde jeg tenkt å kjøpe et stativ til henne.

Selv har jeg ikke mye greie på denslags, så da spør jeg heller her om noen kunne anbefale et stativ.

Hun har et Canon EOS400D-kamera, og jeg vil helst ikke at stativet skal koste over 2000 kroner. En fordel er naturligvis at det er lett å bære med seg rundt

På forhånd takk!
Sist endret av Zahremar; 4. juli 2008 kl. 18:30. Grunn: skrivefeil
Gorillapod SLR zoom! I tillegg til å være et fint stativ kan ho også invitere to av sine bedre venninner for en helaften hvis fotograferinga skulle bli kjedelig.

http://www.joby.com/products/gorillapod/slrzoom/
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Manfrotto har mange fine stativer, mest dyre, men også et par rimelige, uten at det nødvendigvis går kvalitet til livs. Se gjerne etter om stativet har treveis-regulerbart hode, det kan være en fordel å kunne justere pan, tilt og vinkel, men hvor mange modeller under 2000 som kan dette skal jeg ikke si sikkert.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset Jeg regner vel med at disse kan skaffes i Oslo? Japanfoto hadde et par stativer fra Manfrotto på websiden deres, så forhåpentligvis har de også i butikk

Igjen takk
gå inn på foto video i møllergata i oslo.
der burde de ha alt i alle prisklasser.
ikke kjøp gorillapod! de ser helt elendige å VELDIG ustabile.
http://www.fotovideo.no/

Ta deg en tur innom og spør! De har peiling etter min erfaring i hvert fall.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Takker takker! Tenker jeg stikker innom Fotovideo, da.
Ville også gått for Manfrotto med kulehode, sjekk Fotohuset på Karl Johan? de harveldig god service og ikke så gale priser heller.
Har et manfrotto jeg kanskje kan selge.
Gå for manfrotto, god erfaring.
Sitat av fredeve
ikke kjøp gorillapod! de ser helt elendige å VELDIG ustabile.
Vis hele sitatet...
Utseendet kommer ikke med på bilder og min gorillapod slr zoom takler mitt speilrefleks med 18-250mm-objektiv helt flott.
Selger min manfrotto for 750.- inkl. hode.
Modellnr. 3405B.
Sitat av fredeve
ikke kjøp gorillapod! de ser helt elendige å VELDIG ustabile.
Vis hele sitatet...
det er derfor de ha rfått så god mottakelse av fotografer, og blitt skrevet om i allmost hvert eneste fotomagasin i fjor da?
Det går ikke bare på utseende vettu

edit: hvis du kjøper fra noen sånne jalla japsesider eller noe så kan det jo hende at de er ustabile som du påstår
Sist endret av pwner2k; 8. juli 2008 kl. 01:08.