Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 10412
Hvor mange blod prøver tok dem?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En annen opplysing: det var ikke lege på legevakta på tidspunktet jeg var der som kunne sjekke meg, men politiet sa at jeg kunne kjøre dagen etter fordi de lot tvilen komme meg til gode ang at jeg ikke var påvirka. Politiet tok ulike tester og sa at legen ville ta de samme testene, men fikk aldri møtt noen lege som kunne bekrefte at jeg ikke virka påvirket. Hva kan dette ha å si for utfallet av dette?
Vis hele sitatet...

Vært i samme situasjon,spiller ingen rolle. Blodprøven taler for seg selv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En annen ting er at førerkort er svært viktig for min psykiske helse og fremgang på det planet. Komme meg på jobb osv.

Vil dette utgjøre noen forskjell på straffen, noen som vet?

Politiet sa at de trekker fra 25-40% av det som vises på prøven som en sikkerhetsmargin.
Vis hele sitatet...
Spiller heller ingen rolle. Ruskjøring blir ikke mindre alvorlig av at du har psykiske problemer.
Logikken er at om lappen er så viktig, så burde du ikke kjørt ruspåvirket.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og dette med fastlegen… har de lov til å informere legen min om denne hendelsen? Regner med å miste lappen, men isåfall selger jeg bilen og sier til de rundt meg som vil dømme meg at det er for å spare opp penger til annen bil. Vil svært nødig at fastlegen skal få vite dette……..
Vis hele sitatet...
Fastlegen får ikke vite noe som helst om du ikke sier det. Må du på urinprøver for å få lappen igjen, så må du selv informere fastlegen.

Min fikk ikke vite noe, og vet ikke noe om det. Bilen klarer jeg meg uten, sparer noe inn i helvete med kroner på å slippe den utgiften, så win win.

Får fortsatt knarken min av legen, aldri vært noe spørsmål.

Men ble tatt for tjallkjøring, var ikke rusa på noe jeg har resept på når jeg kjørte.

Kjenner meg igjen i deg, det klamres til halmstrå, men staten er nådeløs desverre.
Sist endret av mr.roundtree; 20. juni 2023 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De tok fire glass med blod.
Tenker jeg selger bilen og sier at jeg har solgt bilen for å spare penger….

De nærmeste og de som trenger å få vite det har jeg allerede fortalt det til.


Så hvis de ikke finner imovane i blodprøven så ringer de ikke legen min?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Med tanke på at lege ikke fikk undersøkt meg, En lege ville sett at jeg ikke var påvirket. Om det har noe å si da. Men politiet tok de samme testene og sa at jeg ikke virket påvirket og kunne kjøre som vanlig dagen etter
Vet ikke om fastlegen får beskjed, men føler med deg :/ Kan dog hende at de vil ha det bekreftet av legen din ang straff for dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med tanke på at lege ikke fikk undersøkt meg, En lege ville sett at jeg ikke var påvirket. Om det har noe å si da. Men politiet tok de samme testene og sa at jeg ikke virket påvirket og kunne kjøre som vanlig dagen etter
Vis hele sitatet...
Uansett om du har hadd en lege som sa at du ikke virka påvirka å prøven kommer tilbake og er over 0,5 så møster du lappen uansett.

Du kan godt møste lappen selvom du har under 0,5 siden poltiet kan si at du ikke er edru nok til å ha lappen.

Dette skjedde med en kompis av meg han sa til snuten at han røyket en 2-3 ganger i månden før de tom prøven.

Prøv æ ikke tenk så mye på det. Du er nok fucked
Vet hvordan det er med det tankekjøret du har nå. Et rent helvete!
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler med deg. Denne perioden med uvissheten er helt jævlig. Den jævligste delen av hele prosessen. En mager trøst er at langt inn i framtiden er dette bare et vagt minne.

Blodprøvene vil tale for seg selv, alt rundt spiller ikke så stor rolle. Jeg ville anbefalt deg å kontakte en advokat for veiledning.

Men jeg er positiv for deg og tror promilleomregningen ikke vil være så altfor høy og du slipper unna med bare bot og en liten periode uten førerkort.
ikke stress. Ja det er jævlig å miste lappen i starten men etter 2-3mnd så er buss og tog ren rutine. Ja du kjenner at det svir litt ekstra å måtte gå til butikken og at buss tar lengre tid enn bil men det er jo forsåvidt en straff. Jeg fikk 9 mnd, som virker jævlig lenge men tiden har flydd og har allerede bare et par måneder igjen. Du fikser, mann. Pust med magen.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva hadde du inntatt i hvor lang tid i forkant da du ble tatt og fikk 9 mnd?
Hei hvordan gikk det? Fått svar?

Jeg ble stoppet kontroll, 12t før
Røyket jeg som faen, men spyttesten viste kokain? Blodprøvene var reine i hvertfall. Saken henlagt
Sist endret av Knutperreesen33; 29. juni 2023 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke fått svar enda. Men siden blodprøven sikkert kommer til å vise oxy og xanor i tillegg til thc er jeg ikke veldig optimistisk… inntak av alt dette var minst 14 timer og mer før spyttprøven. Spyttprøven viste bare thc, men blodprøve vil vel vise at jeg tok oxy og xanor dagen før? Får bare vente og se…
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du kvinne eller mann? Er du kvinne kan det være du slipper unna ubetinget fengsel. Lykke til uansett.
Bare hold kjeft om opiater, du trenger ikke å snakke deg inn i problemer.

Si du røykte for noen uker siden å du ikke er noen fast bruker av hasj så slipper du lett unna om dommeren ikke er en kødd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De sa at de kontrollerte tilfeldige rundt i byen. De kjørte etter meg og kom bort til meg da jeg parkerte. Jeg har aldri vært under radaren til politiet før, så syns det er merkelig. Jeg er på en god vei i livet nå og har kuttet meste av rusen og er snart helt av og veldig motivert for det. Og da trenger jeg lappen og å kunne komme meg på jobb. Å miste lappen nå hadde vært katastrofe
Vis hele sitatet...
Wow bro sjukt ass
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvorfor spiller det noen rolle om jeg er kvinne eller mann ang soning? Er dette virkelig så ille at jeg vil risikere fengsel? Politiet sa at jeg ikke virker påvirket og kunne kjøre neste dag i påvente av svar på blodprøvene. De sa jeg ville bli oppringt av politiet for avhør. Jeg har en god plan angående avhøret. Men jeg er redd og dette preger meg ekstremt i ventetiden…. Føler at alt kan skje, alt fra å miste lappen 2,5 år og måtte ta førerprøven på nytt (det ville vært katastrofalt for min del og rett og slett føre til enda sterkere selvmordstanker), og tenker også at dette faktisk kan gå bra. Jeg lever i en uvisshet som et helt jævlig å leve med…. Jeg er så avhengig av den lappen for å kunne holde meg oppe psykisk og for å holde meg rusfri. Mister jeg lappen for lang tid og må ta oppkjøring på nytt vil være det mest belastende jeg kan få for psyken nå. Jeg trenger å ha en jobb å gå til for å holde meg rusfri og mer oppe psykisk. Har det noe å si i et avhør? Eller er det svaret fra blodprøvene som et totalt avgjørende?
Nå er jeg litt dritt sekk her men når du sier:

"Jeg har tatt noe oxy og xanor i går og bakover i tid, og røkt moderate mengder hasj hver kveld i flere uker."

Så hjelper ikke sertifikatet til å holde deg rusfri. Jeg har store deler av livet ikke hatt lappen på bil og har alltid kommet meg rundt ved hjelp av kollektiv transport eller egen maskin og det er jeg sikker på du får til også. Håper selvfølgelig at du slipper unna billigst mulig. Mitt tips i avhør er å si du røyker en joint dagen før som du sa og si at du fikk et par tabletter du trodde var paracett elns av en bekjent pga hodepine et par dager før. Si at du ikke kommer til å si hvem det er. Så lar du det stå til.
Sist endret av Astro Man; 1. juli 2023 kl. 00:42.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke rørt hasj siden dette skjedde, og omtrent ikke oxy eller xanor… har vært sykmeldt en stund, og da glir jeg fort ut. Trenger lappen for jobben. Rører ikke noe når jeg er i jobb. Det er i ferier og når jeg ikke har noe og gjøre at jeg sklir ut med rusen. Derfor lappen er så sykt viktig for meg… bor langt inni landet i gokk hvor det er langt til bussen og den går sjeldent.

De sa at jeg ville bli kontakta av politiet etter tre uker så jeg blir vel kontakta til uka.

Er det noe som helst i heile verden jeg kan si eller gjøre for å gjøre straffen mildere? Eller står og faller ALT på svarene på blodprøven?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke rørt hasj siden dette skjedde, og omtrent ikke oxy eller xanor… har vært sykmeldt en stund, og da glir jeg fort ut. Trenger lappen for jobben. Rører ikke noe når jeg er i jobb. Det er i ferier og når jeg ikke har noe og gjøre at jeg sklir ut med rusen. Derfor lappen er så sykt viktig for meg… bor langt inni landet i gokk hvor det er langt til bussen og den går sjeldent.

De sa at jeg ville bli kontakta av politiet etter tre uker så jeg blir vel kontakta til uka.

Er det noe som helst i heile verden jeg kan si eller gjøre for å gjøre straffen mildere? Eller står og faller ALT på svarene på blodprøven?
Vis hele sitatet...
"omtrent ikke oxy eller xanor"
Det høres ut som mer enn nok. Jeg tror du heller bør være redd for oxy og xanor inntaket ditt enn konsekvensene av snuten.

Noen sier du er fucked, jeg mener nå du ikke er det. Begynn å planlegg et liv uten bil, det går fint. Bota tar du på avbetaling. Bota blir ikke så sjukt stor om du ikke tjener noe særlig heller. Det går fint.

Kommer du i buret derimot; Ja, da er du litt fucked, men det tror jeg neppe skjer. Du kommer deg isåfall fort ut igjen, men ikke tenk på det. Pust med magen, forbered deg på det verste(mister lappen feks), men vit at det KAN hende du får igjen lappen og at fengsel er lite sannsynlig.
Først etter at de har fått tatt spyttprøva så sier dem at du ikke virker påvirket?

Kjenner fler som har blitt tatt på samme måte, men da kjører de enten rundt i gamle vrak, eller så ser dem ut som en i miljøet.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette virkelig så ille at jeg vil risikere fengsel?

Hva tror du selv? Standard prosedyre for ruskjøring er ubetinget fengsel. De aller fleste er avhengig av lappen og det hjelper ikke at du er en flink master-student, som du sier.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry, men det er faktisk ikke synd på deg i det hele tatt.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei visst er det ikke synd på meg jeg er ikke ute etter medfølelse her. Det bra med den spyttesten jeg ble tatt iner at jeg har tatt meg mye mer sammen med tanke på rus.

De sa de hadde kontroll på mange den dagen og at de stoppet tilfeldige som kjørte den dagen.

Jeg lurer bare veldig på hva andres erfaringer er med dette og hva jeg kan ha i vente.
Det er heilt forjævlig kjipt men jeg tar de konsekvensene som kommer men nervene er i helspenn for jeg aner ikke om jeg får beholde lappen eller om det ender med og måtte ta lappen på nytt og fengsel osv
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det var forresten noen som sa at hvis jeg er kvinne så er det mindre risiko for fengsel. Jeg er en mann aldri har vært i fengsel før og jeg er en skikkelig pingle, fengsel hadde vært døden omtrent for meg
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry, men det er faktisk ikke synd på deg i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Har vansker for å ha sympati med slikt.
Det her går bra.

Det verste som kan skje, er at du mister førerkortet.
Kansje en liten bot :-)

Ble fratatt mitt i 2005, men da lå det utstyr under setet, og helt andre omstendigheter.
Råkjipt å miste lappen, men ikke tenk på fengsel mann.

Du havner IKKE i fengsel, det vedder jeg på.

Å dersom du beholder lappen, nekt om du du vet at prøven er positiv.
Kontakt så advokat.
Da kan de bare ta deg for å ikke samarbeide……
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvordan gikk det?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har gått fint, har ikke hørt noe :-)
Røyka ca 1g om dagen i 3 år. Ble stoppa i alko kontroll ca 10 timer etter siste røyk (ca 0.2g J). Blåste 0 men purken ville jeg skulle ta spytt prøve. Slo ut på THC, ned til legen for blodprøve, purken mente jeg var rusa så de tok lappen til jeg fikk svar på blodprøve. Vet ikke om jeg bare har høy forbrenning eller hva, men etter 3 uker så fikk jeg førerkort tilbake og saken ble henlagt da jeg lå 0.014 under grensa.

Er umulig å si, jeg var nok heldig, hadde det vært en annen person så kunne de slått ut over grensa
Sist endret av sisterfister; 23. september 2023 kl. 16:32.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har gått fint, har ikke hørt noe :-)
Vis hele sitatet...

Hei jeg ser du i etterkant skrev dette og jeg lurer på om det enda går bra(regner med du ikke mistet lappen)? Kjæresten min er i samme situasjon nå, så jeg er redd for at han skal miste kortet siden det er veldig viktig for han å ha det. Hvor mye slo blodprøvene dine ut når de regnet det om til promille om du vil svare på det?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ren nysgjerrighet : Stoppet de kun deg eller alle forbipasserende?

og mer viktig : hvor i landet var dette?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var rutinekontroll, de kjørte rundt i distriktet og kontrollerte tilfeldige.

Nå fem måneder senere ble jeg innkalt til avhør og mistet lappen. Verdiene viste sammenlagt xanor og thc litt over 0,5 promille, og jeg skal i retten neste uke. Driver og prøver å finne riktig advokat til dette… syns det er vanskelig. Vet ikke hvor avgjørende det er om advokaten kan stille fysisk i retten eller om det blir det samme.

Jeg må nå regne med å være uten lappen i et år eller mer, halvannen månedslønn brutto i bot og måtte avgi ny førerprøve. Vil gjøre ALT for å slippe unne med førerkortbeslag på 6 mnd, men ser på det som høyt usannsynlig… om noen vet om noe jeg kan gjøre eller noen spesiell advokat som er god på slike saker så gjerne rop ut
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var rutinekontroll, de kjørte rundt i distriktet og kontrollerte tilfeldige.

Nå fem måneder senere ble jeg innkalt til avhør og mistet lappen. Verdiene viste sammenlagt xanor og thc litt over 0,5 promille, og jeg skal i retten neste uke. Driver og prøver å finne riktig advokat til dette… syns det er vanskelig. Vet ikke hvor avgjørende det er om advokaten kan stille fysisk i retten eller om det blir det samme.

Jeg må nå regne med å være uten lappen i et år eller mer, halvannen månedslønn brutto i bot og måtte avgi ny førerprøve. Vil gjøre ALT for å slippe unne med førerkortbeslag på 6 mnd, men ser på det som høyt usannsynlig… om noen vet om noe jeg kan gjøre eller noen spesiell advokat som er god på slike saker så gjerne rop ut
Vis hele sitatet...
Ikke sikkert du får så høy bot, kommer an på inntekt. Fikk selv 10k i bot å 2 år uten lappen med promille på 1.9 sammenlagt.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje jeg kan være heldig da? Jeg har ca 350.000 kr brutto i året. Håper bare såååå at jeg slipper å miste lappen for veldig lang tid + ta den om igjen…
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje jeg kan være heldig da? Jeg har ca 350.000 kr brutto i året. Håper bare såååå at jeg slipper å miste lappen for veldig lang tid + ta den om igjen…
Vis hele sitatet...
Kommer nok an på om du har ting på deg fra tidligere også. Jeg brøt prøvetid for besittelse når jeg mistet lappen for kjøring dagen etter røyking og fikk 1,5mnd brutto i bot for kjøringa og 10k for besittelsen.

Dette begynner å bli noen år (8-9år) siden nå men tar fortsatt konsekvensene den dag i dag. 3år igjen med pisseprøver av totalt 8,5år.

Du bør belage deg på å måtte ta ny teori og oppkjøring iallefall. Jeg mistet selv lappen i 2år og mye styr med pisseprøver for å kunne ta den igjen.

Nesten best å bare forvente det værste og komme deg gjennom det, det er dritt men det er bare midlertidig.
Sist endret av trippy; 15. november 2023 kl. 11:33.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av trippy Vis innlegg
Kommer nok an på om du har ting på deg fra tidligere også. Jeg brøt prøvetid for besittelse når jeg mistet lappen for kjøring dagen etter røyking og fikk 1,5mnd brutto i bot for kjøringa og 10k for besittelsen.

Dette begynner å bli noen år (8-9år) siden nå men tar fortsatt konsekvensene den dag i dag. 3år igjen med pisseprøver av totalt 8,5år.

Du bør belage deg på å måtte ta ny teori og oppkjøring iallefall. Jeg mistet selv lappen i 2år og mye styr med pisseprøver for å kunne ta den igjen.

Nesten best å bare forvente det værste og komme deg gjennom det, det er dritt men det er bare midlertidig.
Vis hele sitatet...
Må du gå totalt 8,5 år på pisseprøver? Jeg ble også tatt for besittelse da jeg ble stoppa men slapp å levere prøver. Isåfall er det helt sinnsykt..
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har snakket med en advokat som sier at hun ikke kan utgjøre noen forskjell mtp straff. Jeg skal i retten neste uke og det begynner å haste. Kan virkelig ikke noen advokat være til hjelp i en slik sak? Jeg har vært i kontakt med advokater som kan ta saken, men ikke møte i retten. Har det mye å si om advokaten kan være fysisk tilstede eller ikke?