Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1158
Var på ferietur i Kroatia sist uke der jeg fikk tatt en del bilder.

Var i byen Vrbnik når vi skulle på Nada vingård da jeg fant denne lille kirken


Ett glass vin med utsikt over havet


Ella med far og onkel


Gi meg gjerne litt feedback.Gogo
Sist endret av frgz; 10. juli 2008 kl. 01:40.
Greie bilder det, Men på det nederste skulle kanskje ikke han mannen i bakgrunnen vert med.
følte du kunne ha gjort litt mer med bilde nr 2 også, øvertse var jo helt greit, dog jeg ser det er litt skjevt.
Sist endret av FredrikThaMan; 10. juli 2008 kl. 02:11.
Jeg synes det er litt kult med han mannen i bakgrunnen på det siste bildet. Men jeg tror han burde stått litt mer vridd mot venstre i bildet.
Nå gidder jeg ikke å komme med kritikk på det tekniske, vi burde vel klare oss forbi foto 1.0001 nå. Så litt komposisjon 2.03;

Nei, onkel snikesnike passer ikke inn i komposisjonen. Se hvordan far (jeg gjetter rollene) og datter kommuniserer og lyset treffer dem i ansiktet. De har begge bar overkropp og er tette sammen. Bak står onkel juling og venter med 'katta'. Det så bare morbid ut.

Det hadde estetisk sett blitt mye mye bedre uten onkel.

Bilde nummer 1 var litt vel platt, så det kunne du spart deg. Det er også skjevt. Masse feil og kjedelig komposisjon.

Normalt ville bilde nummer to havnet i samme kategori, men det er noe med lufta og dybdeskarpheten som fenget meg. Jeg får en slags midt på natta-følelse. Siste glasset vin som forøvrig skal sildre ned den hese halsen før man legger seg med sola midt i trynet. Jeg ble tørst! Men så var glasset irriterende lite utenfor bildet. Enten må det være utenfor eller så må du få det inni.
Vanlig "regel" er å legge ut info om lukkertid, ISO og blender. Anyway, på bilde to irriterte de dråpene meg, hvis du kunnne fjernet de før du tok bilde så kunne det forbedre kvaliteten på bilde i mine øyne.

Bilde en likte jeg stemningen over, selv om det var litt skjevt. Og han onkelen på bilde tre er allerede nevnt, men for the hell of it; likte ikke det blikket hans og bilde kunne blitt bedre hvis han ikke var med.
Sist endret av Elemental; 10. juli 2008 kl. 04:37.
Sett deg ned å les litt om det gylne snitt ( både med tanke på at du har kutta bort litt av hodet til pappaen og litt av vinglasset ). Det kunne i alle fall gjort det midterste bildet litt bedre. Ellers ville jeg gjort bakgrunnen litt mer klar (blender), så jeg skjønner hva som faktisk skjer her og hvor vi er. Kun et glass vin sier egentlig ingenting som et kunstnerisk bilde.

Mye mer som kunne nevnes her. det er en svart dings til venstre på vin-bildet. Hva gjør den der? Ta med hele eller ta det bort.
Sist endret av connubialis; 10. juli 2008 kl. 04:57.
Kroatia er elsk. Dubrovnik<3
haha, de to dråpene må vinglasset irriterte så sinnsykt:P

Jeg likte det siste bildet så profft ut, definitivt det beste
Kirketårnet er kutta og skjevt, vinglasset er kutta og bittelitt skjevt, huet på mannen og armen på jenta er kutta. Jeg liker ikke kutting.
Alle var ganske så brae

nummer 1: Veldig bra denne, men sysnes den ble litt for mørk i forgrunnen

nummer 2: Denne var også veldig bra ... men du må prøve å få med hele glasset og så er det en liten ting på venstresiden nederst (aksebeger eller noe) som ikke skulle vært der.

nummer 3: vet ikke hvorfor, men jeg likte ikke dette bildet så veldig godt... mannen i bakgrunn skulle ikke vært der .. og de to andre skulle eller hvert mitt i bildet (elns)
Bilde nr 1 syns jeg ikke fortjener så mye kommentar, det er rett og slett ganske ræva.

Bilde nr 2 er fint oppsummert lengre oppe, bortsett fra at du ikke har fått med hele vinglasset er det finfint (jeg syns ikke dråpene gjør så mye heller, de bidrar til å gjøre det litt mindre sterilt og mer levende)

Bilde nr 3 er det bare å kutte ivei til du får noe bra. Onkelen har ikke en dritt der å gjøre og har bare et skjemmende "jeg vil kidnappe datra di og lemleste henne i kjelleren min i 20 år"-ansiktsutrykk. Det tok meg ganske nøyaktig 15 sekunder å gjøre bildet mer interessant ved å kutte litt. Du klarer garantert å fikse det mye bedre om du legger litt tid og innsats i det. (og jeg har bare kutta bittelitt, du kan godt ta mye mye mer enn dette).

http://bilete.no//5784.jpg
syns du har uheldige kuttinger på alle bildene her.
både tårn (som forøvrig er skjevt også), bunnen av glasset og hodet til faren. som de andre sier hadde ikke onkelen trengt å være der, dette hadde vært et meget bra portrett!
Jeg sier meg helt enig i det moridin påpeker, dog - det er synd du ikke klarte å ta det nederste bildet riktig - jeg ser her helst at du ikke hadde kuttet vekk hodet til "faren". Dette kunne blitt et veldig suksessfult bildet hadde det ikke hvert for det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Jeg synes det siste bildet var fint som et portrett slik moridin hadde kuttet det til, men også at det var fint slik det opprinnelig var. Da var det et ikke så koselig bilde, siden onkelen som flere har sagt tidligere, ser litt skummel ut. Men jeg synes det ser interessant ut med en klar, opplyst side med far og datter, og en mørkere og uklar side med onkelen. Hver versjon til sitt formål, kanskje?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Syns moridin gjorde det eneste rette her. Ble mye bedre når onkelen ble slica bort. Ville gjort det samme selv.

Begge de andre bildene inneholder irriterende elementer. På #1 har vi treet som ødelegger "renheten" i bildet. På bilde #2 har vi den skåla eller hva det er for noe helt til venstre i bildet, som også ødelegger "renheten" som jeg så pent kaller det. Dråpene i glasset syns jeg derimot er helt greie. Føler ikke at jeg mister fokus av den grunn. Jeg er ingen ekspert på foto, men det skal man da heller ikke behøve å være for å se på et bilde?

Men hva med å slice bort disse elementene? Burde da være et skrekkelig enkelt inngrep.
Sist endret av thomasf; 21. juli 2008 kl. 22:18.