Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1351
Hei.
Tenkte jeg skulle lage en liten post på dette siden jeg flere sliter med det,..
Telenor fungerer litt som Microsoft siden dem er så store som dem er, regner dem med at alt dem lager bare skal godtaes, men neida..
Med Telenors ADSL-greie ligger det en Dialup funksjon som du liksom skal "ringe opp" en linje du i utgangspunktet har 24 timers tillgang på, så det søx.
Men i alle fall. I Deres Dialup pakke så har dem lagt til sine egene protokoller. Det er jo fint for folk som bare skal ha internett, men som ikke er interesert å få full utnyttelse av ADSL'en sin. Protokollene Telenor legger med som er ferdig konfigurert er nemlig hemningsløst trege. (dem har lagt med et for tungt protocollstack)
Så det dere bør gjøre:
Last ned en protokoll som heter RASOP eller RASOPP og bruk denne istedenfor telenors dialup protokoll. Den må konfigureres med de samme innstillinger som telenor har på sin protokoll. (Gateways osv) Da har du en internett linje som er MYE mer stabil og som yter betydelig mye bedre.
orker ikke skrive så mye om dette, men dem som vil vite mer, og kanskje legge om protokollen sin kan ta en titt på: hjelperdeg.net eller var det hjelperdeg.no
Noe i den duren i alle fall. Der har dem skrevet masse om det, og dem har skrevet det du trenger vite.
Vis hele sitatet...
Her er URL til den protokollen som funker bedre:
http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/

PS. Dette er quotet fra SCNO's forum. Props til Judas for å ha skrevet det.
det riktige navnet er raspppoe, og jeg har brukt det helt siden jeg fikk adsl, lette det fram helt selv. jeg er smart, ikke sant? vel, det var vel kanskje mest fordi jeg hadde rota bort cd'n..
når jeg ser topics som "Ufornøyd med hasitgheten på Telenor ADSL'en din?" blir jeg irritert

nuf said

- metz (56k)
hihi, litt tøft at jeg slutta å bruke windows når jeg fikk adsl, og adsl linja mi blir routa gjenom en linux box hihi, Penguin Power
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har telenor adsl, jeg bruker ikke noe sånt program. logger meg aldri på nettet. er der automatisk. routeren er online konstant, og den bruker i alle fall ikke microsofts software
ngt all the way baby
noen som bruker den innebygde winxp pppoe dialern?

den jeg bruker nu og jeg får altså rundt 79 / 15 kbps på 704 / 128 Kbps adsl.

btw
20. november til 24. desember har vi kampanjetilbud på
ADSL Gjør-det-selv:
Etablering kr. 99,- (veil. kr. 495,-) + En måneds fri bruk.

Tilbudet forutsetter 12 måneders binding til Telenor Internett ADSL, og gjelder alle hastigheter.
Vis hele sitatet...
kilde: http://www.online.no/ti/produkt/adsl.html/
Jeg merket ingen ting på speed når jeg brukte RASOPP protok. , det eneste den hjalp med var at oppkoblinga gikk smertefritt i win2000, med telenor startpakke saken kunne den bruke 5-10 min på oppkobling.

Når jeg bytta til router økte hastigheten litt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Metz
når jeg ser topics som "Ufornøyd med hasitgheten på Telenor ADSL'en din?" blir jeg irritert

nuf said

- metz (56k)
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med metz her.

- z0py3r (56k)
Opprinnelig postet av Metz
når jeg ser topics som "Ufornøyd med hasitgheten på Telenor ADSL'en din?" blir jeg irritert

nuf said

- metz (56k)
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Metz her.

-wingie (i norsktime)
Opprinnelig postet av Metz
når jeg ser topics som "Ufornøyd med hasitgheten på Telenor ADSL'en din?" blir jeg irritert

nuf said

- metz (56k)
Vis hele sitatet...
må si meg enig med metz her.

- frittjaaff (64k)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Metz
når jeg ser topics som "Ufornøyd med hasitgheten på Telenor ADSL'en din?" blir jeg irritert

nuf said

- metz (56k)
Vis hele sitatet...
jeg merker et mønster i denne tråden
jeg er forøvrig likegyldig, for her går det "raskt" uansett.

- gusto (704 kbit)
aaargh! la vær med slike "adsl-vitser"! jeg blir irritert!

comicz (64k)
AAAAGHHHH

mongob0ffel (64k)
Fy.. jeg får som regel bare lastet ned i 30kb/s på kazaa





(704kbit)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Qee

...
(PS eg har Telenor ADSL 384 og får kun 300. Og eg e JÆVLA FORNØYDE )
Vis hele sitatet...
ikke for å sutre, men jeg hadde ikke vært fornøyd med 300
Qee:Synes folk må få ha en mening om Telenor sitt adsl.
Hvis du er så jævla fornøyd, er jo det bra.Men det er jo andre folk på denne klode som har andre meninger enn deg!!!

Og BRA er det!
dampo2
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg er ikke misfornøyd. linjen er som forventet, jeg får ikke full uttelling for linjen, men det overlever jeg. det funker.
i begynnelsen var det en god del nedetid hos telenor. det var irriterende, men nå har det gått en hel måned uten nedetid. håper det fortsetter.
/me sitter bare på 64k... *snufs*
kossen i helvete får du 30kbs på kazaa ? får aldri mer enn noen få kbs har telenor adsl...700 noe...
Better than thou.
Det kommer vel ann på hvem du laster ned fra det da..