Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1576
[CENTER]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fr/0/05/The_Witcher_Logo.png[/CENTER]

The Witcher er en spillserie basert på korte fantasi historier fra boken The Last Wish, skrevet av den polske forfatteren Andrzej Sapkowski.
Boken forteller om "the witcher", Geralt of Rivia. En såkalt witcher er en som jakter på monstre og har tilgang på overnaturlige krefter.

Følgende spill og utvidelser har blitt gitt ut:
The Witcher - 2007
The Witcher 2: Assassins of Kings -2011 på PC og 2012 på Xbox 360.
Begge spillene har fått en "enhanced edition", hvor dem har oppgradert litt dialoger og lignende.
The Witcher er produsert av CD project RED og Bioware, og det er utgitt av Atari.

Og i Februar ble The Witcher 3: Wild Hunt annonsert, og dette ser ut som et helt fantastisk spill.
Under følger lenker til to fantastiske videoer om dette spillet:
The Witcher 3: Wild Hunt - Debut Gameplay Trailer
The Witcher 3: Wild Hunt - Killing Monsters Cinematic Trailer

Selv oppdaget jeg "The Witcher" for et par uker siden, og har nå fått tak i det første spillet, og jeg må si jeg stor koser meg.
Er det flere her som har prøvd disse spillene? Noen som har erfaringer å dele? Og ikke minst - hvem ser frem til "Wild Hunt"?
Sist endret av JVMyhre; 18. november 2013 kl. 21:07.
Jeg spilte Witcher 2 en god del, likte det ganske godt. Skulle dog ønske at det var mer åpent. Typ Elder Scrolls. Gleder meg til nr 3.
The Witcher 3 gameplayen minner meg veldig om Skyrim. Noen som har spilt Skyrim og The Witcher 2 som kan fortelle en rask sammenligning?
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
The Witcher 3 gameplayen minner meg veldig om Skyrim. Noen som har spilt Skyrim og The Witcher 2 som kan fortelle en rask sammenligning?
Vis hele sitatet...
Eier begge spillene og har spilt begge i en god del timer.
Kan si at Skyrim og The Witcher 2 er to vidt forskjellige spill.

Sistnevnte kan minne mer om Dragon Age serien. Det er ganske så lineært men valgene du tar i løpet av historien vil påvirke forskjellige ting og karakterer.

I Skyrim kan du så og si gjøre alt, bruke skjold og sverd eller magi om hverandre og bygge karakteren din som du vil. I The Witcher er ting mere allerede gitt, altså "skill treet" og hva du kan unlocke av skills.
Kjøpte begge på steam salg i sommer, har bare lurt på om jeg skal ta meg tid til å spille igjennom begge eller bare det siste. Noen anbefalinger, tar det lang tid å spille igjennom? Har hvertfall tenkt å kjøpe meg nr 3, ser sykt bra ut
Sitat av packman Vis innlegg
Kjøpte begge på steam salg i sommer, har bare lurt på om jeg skal ta meg tid til å spille igjennom begge eller bare det siste. Noen anbefalinger, tar det lang tid å spille igjennom? Har hvertfall tenkt å kjøpe meg nr 3, ser sykt bra ut
Vis hele sitatet...
Ja, det tar meget lang tid aa spille igjennom, har spillt det i 15 timer. aa veit ikke hvor lang jeg har kommet, Brukte type 1-2 timer paa aa farme mats til en bra chest. Det skal sies at jeg gjoor ALLE side questene, men dette er jo ogsaa en veldig bra del av spillet.(10 av disse timene gikk jo selfoolgelig ogsaa til aa se paa stippere)

Det er sykt bra!
Sist endret av Iluwu; 19. november 2013 kl. 01:03.
Jeg anbefaler bøkene for de er som interessert i å fordype seg videre i universet til Sapkowski. Her finner du den engelske varianten, selv om jeg foretrekker å lese de på originalspråket. De kan lett sammenlignes med univers som Ringenes Herre og Game of Thrones, og er i mine øyne obligatorisk lesing for de som over snittet interessert i fantasy. Forfatteren har en unik måte å fortelle om gråsonen Geralt opererer i, hvor hans smale sti av nøytralitet hele tiden blir dratt i retning av både det gode og onde avhengig av karakterene som påvirker ham. Bland dette med fordreide versjoner av barnefortellinger, forførende hekser og prostituerte, samt ulik bruk av rusmidler resulterer det i et spennende eventyr.

Har selv det første spillet, The Witcher, på ønskelisten, men har ikke hatt tid elller mulighet til å spille det enda . Sapkowski skal visstnok ha bidratt til historiefortellingene der også.
Sist endret av RadioSlave; 19. november 2013 kl. 01:08.
digger the witcher serien, skulle bare ønske at jeg hadde hatt tid til og fullføre assasins of kings, kanskje til juleferien eller noe...
Sitat av knutazz Vis innlegg
digger the witcher serien, skulle bare ønske at jeg hadde hatt tid til og fullføre assasins of kings, kanskje til juleferien eller noe...
Vis hele sitatet...
Blir nok mye Witcher på meg også i julen Men jeg må få spillt igjennom Dragon Age: Origins først, sykt spill det også!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg ble nettopp ferdig med 2'eren, og jeg må få sagt det - for et fantastisk rollespill! Det engasjerer på så mange plan; estetikk, utfordrende kampsystem, spennede fantasiverden, troverdige karakterer og det at valgene du tar spiller såpass stor rolle er veldig forfriskende. Alt i alt en kjempebra opplevelse, anbefales høyt.

Det frister litt å lese noen av bøkene ja, spesielt med tanke på at 3'eren er rett rundt hjørnet.
Prøvde den første, og skulle spille den før jeg kjøpte 2ern. Glad jeg ikke kjøpte 2ern for Witcher 1 var utrolig dårlig. Værste voice over jeg har hørt, ikke veldig smooth mellom gameplay og cutscene. Det som ødela aller mest var fightingen. Du trykker på en fiende til riktig tid? Hva søren er det. Burde vært sånn at når man trykka inn museknappen så ville den slå fritt, uten å "locke" på motstandere.

Hadde gledet meg veldig til historien for jeg har hørt mye bra om den, men jeg klarte ikke spille med så dårlig voice over og slåssing.
burde vært möderatör
Sitat av Xernox Vis innlegg
Prøvde den første, og skulle spille den før jeg kjøpte 2ern. Glad jeg ikke kjøpte 2ern for Witcher 1 var utrolig dårlig. Værste voice over jeg har hørt, ikke veldig smooth mellom gameplay og cutscene. Det som ødela aller mest var fightingen. Du trykker på en fiende til riktig tid? Hva søren er det. Burde vært sånn at når man trykka inn museknappen så ville den slå fritt, uten å "locke" på motstandere.

Hadde gledet meg veldig til historien for jeg har hørt mye bra om den, men jeg klarte ikke spille med så dårlig voice over og slåssing.
Vis hele sitatet...
Du burde teste 2'ern uansett. TW1 er et spill jeg ikke gadd å bruke mer enn et par timer på av samme grunner som deg, men TW2 er helt ærlig et av mine absolutte favorittspill gjennom tidene! Alt er forbedret så til de grader. Historien, grafikken, fightingen, musikken, brukergrensesnittet, osv. TW2 er så nærme perfeksjon man kommer innen RPG-sjangeren i mine øyne.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Du burde teste 2'ern uansett. TW1 er et spill jeg ikke gadd å bruke mer enn et par timer på av samme grunner som deg, men TW2 er helt ærlig et av mine absolutte favorittspill gjennom tidene! Alt er forbedret så til de grader. Historien, grafikken, fightingen, musikken, brukergrensesnittet, osv. TW2 er så nærme perfeksjon man kommer innen RPG-sjangeren i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg gir TW2 en sjanse til jul, men jeg har sett videoer og det er samme slåssing i den. "Click 'n kill". De er veldig fan av Quick Time Events, noe som jeg avskyr til de grader.
Sist endret av Xernox; 10. desember 2013 kl. 19:27.
burde vært möderatör
Er ikke samme combatsystem i det hele tatt. For det første må man ikke bruke lock-on på fiendene, for det andre kan man fint fekte rundt i løse lufta, og for det tredje kreves det faktisk gode reflekser for å dodge og den slags. Combaten i TW1 føles som et rhythm-game i forhold. Prøv det så merker du forskjell med én gang, det garanterer jeg!

Det er også svært lite quick time events. Kommer bare på et par slike hendelser i løpet av hele spillet.
Sist endret av pappabetaler; 10. desember 2013 kl. 21:46.