Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 13320
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
men vist du skall ha sidevindu er det ganske greit og ha bra kablemanagement noe som ikke er så lett den første gangen.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte det ville være litt avansert med de lysene i første omgang.. tror nok jeg holder meg til en farget vifte.
Jeg vil anbefale deg å droppe å kjøpe jalla-kabinett med vindu og lys, like greit å kjøpe noe av ordentlig kvalitet. Tviler også på at du kommer til å angre på at du ikke gjorde pcen din om til et juletre.
En ting jeg har tenkt litt på er at strømforsyningen i TS sin liste ikke er modulær, noe som blir dumt og vanskelig i et såpass lite kabinett..

Har TS vurdert OCZ sin ZT 550W?
Hvis du støter på noen problemer, og du bor i nærheten får du si ifra. Så er det muligheter for å få litt hjelp med byggingen
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Det virker som det er et par CCFL Cathodes i bunn og under kabinettet.
-Dette er utdatert teknologi og i dag bruker vi heller LED Bånd fra NZXT.

Kabinettet du har i listen nå er uten vindu men fortsatt ganske kult.
Bilder på Fractals nettside.

EDIT; Ville ikke bestilt noe fra Deal.no, sjekk ut hva kundene sier på Facebook..

Frakten kommer ofte på mere enn produktet hos Deal..
Vis hele sitatet...
Det kabinettet en fint, skal ikke være så kravstor

Oki, da bestiller jeg heller tingene fra Dustin!
Sist endret av barbiegirl; 27. desember 2012 kl. 22:58.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Det kabinettet en fint, skal ikke være så kravstor

Oki, da bestiller jeg heller tingene fra Dustin!
Vis hele sitatet...
Ville da råde deg til å bytte strømforsyningen til OCZ ZT 550W..
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
En ting jeg har tenkt litt på er at strømforsyningen i TS sin liste ikke er modulær, noe som blir dumt og vanskelig i et såpass lite kabinett..

Har TS vurdert OCZ sin ZT 550W?
Vis hele sitatet...
Nei, hva mener du at den ikke er modulær?

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å droppe å kjøpe jalla-kabinett med vindu og lys, like greit å kjøpe noe av ordentlig kvalitet. Tviler også på at du kommer til å angre på at du ikke gjorde pcen din om til et juletre.
Vis hele sitatet...
Er egentlig enig der, jeg skal jo ha pc-en lenge..

Sitat av Storebrand Vis innlegg
Hvis du støter på noen problemer, og du bor i nærheten får du si ifra. Så er det muligheter for å få litt hjelp med byggingen
Vis hele sitatet...
Takk, men jeg bor i Østfold.. kanskje litt langt unna? :/ Men har blitt fortalt her tidligere i tråden at det ikke er så vanskelig, så jeg håper at jeg kommer et stykke med youtube og sunn fornuft!
Er en PSU/Strømforsyning modulær kan du ta av kablene du ikke trenger. Dette gjør at du ikke sitter med 2 meter med ubrukelige kabler slengt rundt i kabinettet..
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Er en PSU/Strømforsyning modulær kan du ta av kablene du ikke trenger. Dette gjør at du ikke sitter med 2 meter med ubrukelige kabler slengt rundt i kabinettet..
Vis hele sitatet...
I see, skal bytte den
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Nei, hva mener du at den ikke er modulær?



Er egentlig enig der, jeg skal jo ha pc-en lenge..



Takk, men jeg bor i Østfold.. kanskje litt langt unna? :/ Men har blitt fortalt her tidligere i tråden at det ikke er så vanskelig, så jeg håper at jeg kommer et stykke med youtube og sunn fornuft!
Vis hele sitatet...
Bor ikke så langt unna Nei, er ikke veldig vanskelig. Men sett av god tid, og ikke brukt makt så er du på god vei
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Bor ikke så langt unna Nei, er ikke veldig vanskelig. Men sett av god tid, og ikke brukt makt så er du på god vei
Vis hele sitatet...
Oki Er egentlig litt nervøs for selve byggingen, men jeg liker sånt, så skal gi det et forsøk! Takk for tilbudet, tar kontakt hvis jeg trenger hjelp
Angående ting du kan trenge til bygging så trenger du noe å ha Windows på.

Du trenger en minnepenn på 8GB som du lager et image av Windows på.
-(Du vil ha Windows 7 Ultimate 64-Bit)

Det kommer med CDer med driverne som du trenger, men siden PCen du bestiller ikke har CD-rom (Noe du kan legge til) burde du laste ned driverne du trenger på en minnepenn. (Du trenger drivere til hovedkort og skjermkort). Husk å velge til 64-bits Windows.

Så installerer du programmene du trenger. For enkle ting som flash, java, steam etc. så bruker du Ninite. (Installerer alle programmene på en gang uten toolbars og stuff).

Hvis du trenger WiFi må du også legge til en adapter som enten er intern eller en USB pinne.
Helt ærlig; Hadde folket her vært like behjelpelige om TS ikke nevnte at hun var jente? I doubt it. Dette begynner jo å bli smått kleint.
Sist endret av rbk321; 27. desember 2012 kl. 23:19.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Angående ting du kan trenge til bygging så trenger du noe å ha Windows på.

Du trenger en minnepenn på 8GB som du lager et image av Windows på.
-(Du vil ha Windows 7 Ultimate 64-Bit)

Det kommer med CDer med driverne som du trenger, men siden PCen du bestiller ikke har CD-rom (Noe du kan legge til) burde du laste ned driverne du trenger på en minnepenn. (Du trenger drivere til hovedkort og skjermkort). Husk å velge til 64-bits Windows.

Så installerer du programmene du trenger. For enkle ting som flash, java, steam etc. så bruker du Ninite. (Installerer alle programmene på en gang uten toolbars og stuff).

Hvis du trenger WiFi må du også legge til en adapter som enten er intern eller en USB pinne.
Vis hele sitatet...
Jeg har minnepenn og CD-rom kommer jeg til å legge til.

Skjønner det første, men hvilken adapter til WiFi mener du?
9 siders "hjelp til gaming pc" tråd? Må virkelig si at freaks innbyggere er en gjeng riddere som stormer til for å redde en jomfru i nød
Hvis du skal koble til trådløs nett trenger du en slik en http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Hvis du skal bruke kabel så er adapteren innebygd i hovedkortet.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Jeg har minnepenn og CD-rom kommer jeg til å legge til.

Skjønner det første, men hvilken adapter til WiFi mener du?
Vis hele sitatet...
Du burde bruke kablet nett hvis du kan, men denne plugger du i en ledig USB port og da har du trådløst nett. En intern en hadde vært billigere og sikkert gitt litt høyere fart, men da må du få noen andre til å komme med en anbefaling

EDIT; DEM NINJAS!
Sist endret av Fekillix; 27. desember 2012 kl. 23:34.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av LP88 Vis innlegg
9 siders "hjelp til gaming pc" tråd? Må virkelig si at freaks innbyggere er en gjeng riddere som stormer til for å redde en jomfru i nød
Vis hele sitatet...
Det ble sikkert så mye fordi jeg trengte ganske utdypende forklaringer

Takker igjen for alles tålmodighet, føler jeg har lært veldig mye på en kveld
Sitat av Fekillix Vis innlegg

EDIT; DEM NINJAS!
Vis hele sitatet...
Bra folk er enige her da, lettere for TS å velge :P
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Hvis du skal koble til trådløs nett trenger du en slik en http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Hvis du skal bruke kabel så er adapteren innebygd i hovedkortet.
Vis hele sitatet...
Vil nok trenge en sånn en, det blir litt vrient med kabel-trekking til rommet mitt:/

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du burde bruke kablet nett hvis du kan, men denne plugger du i en ledig USB port og da har du trådløst nett. En intern en hadde vært billigere og sikkert gitt litt høyere fart, men da må du få noen andre til å komme med en anbefaling

EDIT; DEM NINJAS!
Vis hele sitatet...
USB er greit, har lagt den til i handlelista Da burde jeg vel være good to go eller er det noe mer jeg trenger? Bortsett fra mus, tastatur og skjerm som jeg skal titte litt mer på..
Sitat av LP88 Vis innlegg
9 siders "hjelp til gaming pc" tråd? Må virkelig si at freaks innbyggere er en gjeng riddere som stormer til for å redde en jomfru i nød
Vis hele sitatet...
Merklig at hun ikke ble henvist til søkefunksjonen, som alle andre blir.
Sitat av BiggusDikkus Vis innlegg
Merklig at hun ikke ble henvist til søkefunksjonen, som alle andre blir.
Vis hele sitatet...
Har du eksempler?
Alle trådene jeg har sett får full assistanse.
Sitat av BiggusDikkus Vis innlegg
Merklig at hun ikke ble henvist til søkefunksjonen, som alle andre blir.
Vis hele sitatet...
Merkelig at du måtte vise frem brukernavnet ditt i akkurat denne tråden.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-EC201C0A66F3
Mus matte og tastatur av høy kvalitet! anbefalest på det sterkeste.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-EC201C0A66F3
Mus matte og tastatur av høy kvalitet! anbefalest på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Thanks! Har sett litt nærmere på skjermene som ble linket tidligere. Hvilken burde jeg velge denne eller denne?

Den fra LG er kanskje litt i det dyreste laget.. den så fin ut, men tror dere den er verdt pengene?
vist du har og vil bruke så mye penger så burde du kjøpe lg skjermen, men vist du har andre/viktigere ting du også må bruke penger på er benq veldig gode skjermer.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
vist du har og vil bruke så mye penger så burde du kjøpe lg skjermen, men vist du har andre/viktigere ting du også må bruke penger på er benq veldig gode skjermer.
Vis hele sitatet...
Det blir benQ på studentbudsjett, den virker som en bra skjerm
Sist endret av barbiegirl; 27. desember 2012 kl. 23:56.
og vist du ikke har headset er dette og anbefale: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502923 (ja jeg liker steelseries )
Sist endret av Spørsmåltegn?; 27. desember 2012 kl. 23:57.
Legg dere folkens. Vi får ikke sove
How to get a good response on Freak; Combine the words ''Pc'' and ''Jente''.
du trenger da ikke og delta, desuten er da ikke klokken så mye.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
og vist du ikke har headset er dette og anbefale: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502923 (ja jeg er steelseries fanboy )
Vis hele sitatet...
Nope, det har jeg ikke, men det må nok vente litt :/

Er ikke rart du er fan av steelseries, de produktene ser jo skikkelig digge ut
Sist endret av barbiegirl; 27. desember 2012 kl. 23:59.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
How to get a good response on Freak; Combine the words ''Pc'' and ''Jente''.
Vis hele sitatet...
hahaha! genius.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Nope, det har jeg ikke, men det må nok vente litt :/

Er ikke rart du er fan av steelseries, de produktene ser jo skikkelig digge ut
Vis hele sitatet...
de er utrolig gode også.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Thanks! Har sett litt nærmere på skjermene som ble linket tidligere. Hvilken burde jeg velge denne eller denne?

Den fra LG er kanskje litt i det dyreste laget.. den så fin ut, men tror dere den er verdt pengene?
Vis hele sitatet...
Den fra BenQ er fin den. Bare gode erfaringer med BenQ. Har en venn som har den, han er storfornøyd! De har den hos Dustin også.

Corsair lager tastaturer og muser av ekstremt høy kvalitet, tastaturene dems har bakplate av metall. (K90 tastaturet har bakbelysning og programerbare knapper.)

En venn av meg kjøpte seg ny PC i dag, han valgte Corsairs K60 tastatur og M90 mus.
..
-

Kanskje bra å se til at det er lett
å slå av både kamera og mikrofon .

Ellers er det mange gode PC og MaC
i bruktmarkedet, til 2-3 tusen norske.
( til 4 kan du få en "racer" )

Du må tenke på de spesifikke behov,
- for nå, og i uoverskuelig fremtid ...
( eller var det overskuelige ..).

..
-
Sist endret av radion; 28. desember 2012 kl. 00:01.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Beklager, mener ikke å holde noen oppe.

Jeg har fått den hjelpen jeg trenger

Tusen takk!
Sist endret av barbiegirl; 28. desember 2012 kl. 00:02.
Sitat av radion Vis innlegg
..
-

Kanskje bra å se til at det er lett
å slå av både kamera og mikrofon .

Ellers er det mange gode PC og MaC
i bruktmarkedet, til 2-3 tusen norske.
( til 4 kan du få en "racer" )

Du må tenke på de spesifikke behov,
- for nå, og i uoverskuelig fremtid ...
( eller var det overskuelige ..).

..
-
Vis hele sitatet...
Lol, da fuq did i just read?
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den fra BenQ er fin den. Bare gode erfaringer med BenQ. Har en venn som har den, han er storfornøyd! De har den hos Dustin også.

Corsair lager tastaturer og muser av ekstremt høy kvalitet, tastaturene dems har bakplate av metall. (K90 tastaturet har bakbelysning og programerbare knapper.)

En venn av meg kjøpte seg ny PC i dag, han valgte Corsairs K60 tastatur og M90 mus.
Vis hele sitatet...
Håper jeg blir fornøyd med den skjermen, tviler egentlig ikke, den er noe større enn den jeg har nå

Er så mye å velge i.. men tror det blir mus fra steelseries ihvertfall, den var veldig fin
sitter med den akkurat nå og er veldig fornøyd, er absolut verdt pengene.

kan legge til at den ikke er så veldig stor, noe som passer meg siden jeg har små hender.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
sitter med den akkurat nå og er veldig fornøyd, er absolut verdt pengene.

kan legge til at den ikke er så veldig stor, noe som passer meg siden jeg har små hender.
Vis hele sitatet...
Så bra! Jeg har også små hender, da vil den nok passe perfekt
du burde også laste ned drivere til kanaen fra steelseries sine sider for og skifte farge på lyset i musen o dpi en og slikt.