Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 5883
Hei!
Hadde satt veldig stor pris på om dere kunne sett over oppsettet på pcen jeg skal bygge. Grunnet tidsbegrensede tilbud må jeg bestille iløpet av dagen (23.09). PCen vil bli brukt veldig mye til veldig mye forskjellig, skole, redigering, musikk(innspilling og avspilling) og ikke minst gaming
Siden jeg skal bestille fra Komplett, CDON og Dustin så legger jeg ikke ut en handleliste men skriver heller komponentene og pris. Grunnen er at det er så store variasjoner i pris.


ASUS GTX 690: 7290,-
CM FULLTOWER STORM TROOPER:1041,-
INTEL 330 120GB:690,-
SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB:790,-
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ:658,-
ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155:1595,-
CORSAIR AX 850W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU:1378,-
SONY DVD±R/RW AD-7280S-0B 24X SATA BLACK:146,-
Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler:359,-
BenQ 24" LED XL2420T:1995,-
Intel Core i7-3770K 3.5GHz Socket 1155 Box:2589,-

Totalpris blir inkl all frakt: 18899,-

Takker for alle svar og innvendinger om lista, men har noen hovedspørsmål:
  • Noen som har erfaringer med skjermkortet? Det er kriminelt dyrt!
  • Er det verdt å gå fra Intel330 til 520 ssd, koster ca 150kr ekstra.
  • Hovedkortet er jeg egentlig mest usikker på, ang raid så er det noe jeg kan veldig lite om og hvis jeg skulle gjort det er det bra støttet? Er det et annet i ca samme prisklasse som er bedre?
  • Er strømforsninga passe stor? Vil den være stor nok ved senere oppgraderinger, f eks et 690 kort til i SLI.
  • Når det gjelder prosessor kjøling så kan jeg lite om det, vannkjøling ingenting. Er det no vits å ha no bedre enn stock kjøling? Har hørt om folk som har fått vannkjøling som lekker og det er jo litt skremmende
  • Noen som har erfaringer med skjermen? Syns i utgangspunktet den er for dyr, men til den prisen syns jeg det går an

Takk for svar, prisene stemmer, har tastatur + mus fra før og sorry for lang post
Sist endret av packman; 23. september 2012 kl. 02:33.
Hvis jeg først skulle brukt såpass mye penger på en pc, hadde jeg hvertfall investert i en litt større/bedre SSD, men det er min mening.
Har tenkt å bruke ssd til å kun installere OS, så da syns jeg det holder med 120gb. HVa mener du med bedre, er ikke 330 bra nok? Har du bedre forslag?
La meg gjette, konfirmasjon? Pleier ikke det å være i April/Maii?

OT: post om dagen, ikke kl halv 3 om natten. Du vil få flere/bedre svar da.
Nå har ikke jeg så ekstremt mye greie på sånne ting, men ut ifra det jeg kan se må det vel være disker som har en betraktelig bedre hastighet enn den du har skrevet, mtp prisen.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
La meg gjette, konfirmasjon? Pleier ikke det å være i April/Maii?
OT: post om dagen, ikke kl halv 3 om natten. Du vil få flere/bedre svar da.
Vis hele sitatet...
Nei, det hadde blitt en maange års forsinket konformasjonsgave værtfall Antok du det pga kabinettet?
Mulig.. men tråden er jo ikke borte i morra!

@Whisplash: Har du forslag? Syns ikke 7200 rpm er så værst jeg
Hmm... vetikke helt om 7200 rpm på en SSD er så veldig optimalt men... Må vel være en spesiell disk isåfall haha :P
Skjermkortet ditt er unødvendig, og alt for dyrt i forhold til hva du får ut av et 670. Skjønner at det kan være fristende, men heller oppgrader senere.

M4 256GB er et godt valg av ssd, da vil du ikke trenge noe HDD.

Hovedkortet er et veldig bra kort, leste også av et annet medlem at MSI Z77 Mpower var bedre, men usikker. Uansett tviler jeg på at du merker stor forskjell på de to hk'ene.

Strømforsyningen din burde byttes ut med Corsair AX 750W. Det vil jeg tro er nok.

I listen min har jeg en vanlig CPU kjøler som erstatter vannkjøling kan du si, og for nybegynnere vil jeg si at vifter er bedre enn vannkjøling i begynnelsen. Men vifter er bra nok.

Skjermen din er bra den, se på listen min, den er ihvertfall 100% sikker av egne erfaringer.

Her har du lista.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...5-060E025B1B7C
256GB er absolutt ikke nok for de fleste. Litt filmer så er SSD-en full. 2-3TB HDD er nødvendig.

Jeg ville byttet ut skjermen med denne da den er 120hz og koster 2k hvis du benytter deg av Facebook tilbudet til Komplett.
https://www.facebook.com/komplettno

Kjølinga i R4 er ganske dårlig uten ekstra vifter, legg til et par Corsair AF vifter.
@Whisplash: Jeg tenkte iHDDen da vett

@dogg: Ja jeg tenker litt på om det skjermkortet er litt overkill, men samtidig sparer jeg jo en oppgradering om non år da.
250gb er absolutt ikke nok, vurderer en 2tb disk til i Raid.
Liker asus så da går jeg for det HKet.
Tror du 750watt er nok om det skulle bli oppgradert med et 690 kort til om en god stund?
Er ikke så veldig nybegynner altså, men du mener det er bedre å betale dobbelt så mye for luft kjølinga du linka til kontra den jeg henviste til i første post?
@Mkvarner: Jeg går nok for den skjermen med 120hz da jeg har facebook tilbudet ja
Tror nok jeg går for kabinettet jeg linka til først, har veldig lyst på det selvom fjortisfaktoren er litt høy

Takk for svar kudos til dere
Jeg vil anbefale å holde deg unna 690 da det har lite VRAM for flere skjermer og er overkill for 1 skjerm. Mye bedre å kjøpe et GTX 670 nå og oppgradere skjermkort om 2 år.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-C27F1760A742

I listen har du 670 sli som vil yte like bra som 690 kortet,
Det er et hk som er drøyt, og til den prisen er det et røverkjøp
Det er en PSU som ikke er utsatt for coilwhine, noe som 850w versonen er.
skjerm og kabinett legger du til selv

Du må også huske å ta faktoren frakt med i regnestykket, og da kan det hende det ikke lønner seg å kjøpe fra 3 forskjellige butikker

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg vil anbefale å holde deg unna 690 da det har lite VRAM for flere skjermer og er overkill for 1 skjerm. Mye bedre å kjøpe et GTX 670 nå og oppgradere skjermkort om 2 år.
Vis hele sitatet...
så lenge man har 120hz så kan man nyttegjøre seg av det
Sist endret av Frufsa; 23. september 2012 kl. 11:51.
Dumme meg
Sist endret av Mkvarner; 23. september 2012 kl. 12:04.
Da går jeg for psu som frufsa linka til.
Blir usikker med skjermkort, men når 670sli koster 600 spenn mindre enn ett 690 mener dere fortsatt det lønner seg. Kommer nok til å kjøre på 2 skjermer endel så vil ikke 690 være godt nok egna for det?
HK som Frufsa linker til ser bra ut det, men har egenlig en forkjærlighet for asus og brukte det i den forrige jeg bygde og var fornøyd med den. Men mener du MSI sin er bedre så går jeg kanskje for den.

EDIT: ser dere begge linker til m4 ssd, men har ikke den hatt endel problemer med kontrolleren?
Sist endret av packman; 23. september 2012 kl. 12:07.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Da går jeg for psu som frufsa linka til.
Blir usikker med skjermkort, men når 670sli koster 600 spenn mindre enn ett 690 mener dere fortsatt det lønner seg. Kommer nok til å kjøre på 2 skjermer endel så vil ikke 690 være godt nok egna for det?
HK som Frufsa linker til ser bra ut det, men har egenlig en forkjærlighet for asus og brukte det i den forrige jeg bygde og var fornøyd med den. Men mener du MSI sin er bedre så går jeg kanskje for den.
Vis hele sitatet...
ville som sagt valgt 670 sli over 690, da det kan klokkes til ytelse godt over 690, samt er såpas mye rimligere
så lenge du ikke skal spille på mer en en skjerm er 670sli mer en nok, om du skal spille på fler burde du ta steget opp til 2x 4gb 670 kort.
HK'et jeg linket til er kongen av tronen i den prisklassen, kortet er faktisk konkuransedyktig med kort i godt over 2k prisklassen. men misforstå meg rett, det er apsolutt ingenting galt med asus hk, men jeg har merket at i det siste har z77 hk'ene dems lagt seg litt over konkurentene i pris.

Sitat av packman Vis innlegg
EDIT: ser dere begge linker til m4 ssd, men har ikke den hatt endel problemer med kontrolleren?
Vis hele sitatet...
så appsolutt ikke, den er en av de mest stabile diskene på markedet, samt en av de raskeste og mest pålitelige.

Den ligger helt likt med samsung 830, intel 330, intel 520, corsair performance pro, corsair neutron. eneste som skiller disse diskene fra hverandre er hvordan type nad de bruker, men dette har ikke noe å si på ytelsen, men bra nad gir bedre levetid på ssd'en.
ja, da blir nok muligens sli med asus 670 4gb, en vanlig løsning for meg er at jeg gamer på en skjerm og kjører andre (tunge) programmer på den andre.
Noen som har erfaring med nVIdia 3d vision? VIlle det kjørt like bra med 670?
Du har overbevist meg til å prøve MSI HK

Må forøvrig ha et nettverkskort med wifi, eller er usb wifi bedre å satse på?
Og om noen har lydkort anbefaling til meg som har 5.1 støtte, og jeg hadde likt om det var mulighet for å koble til gitar for å drive med litt innspilling.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
om du skal drive med hjemmestudio vil et eksternt lydkort være gull verdt

4gb kort er ikke en dum ide det nei

670sli vil spise unna det meste i 3dvision(surround(!))
Ja Men lydkort får bli i neste omgang.

Hørs bra ut Hva mente du egentlig med (surround) ? :P
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Ja Men lydkort får bli i neste omgang.

Hørs bra ut Hva mente du egentlig med (surround) ? :P
Vis hele sitatet...
surround er spilling over flere skjermer, jeg kjører nvidia surround selv, og da kan jeg spille på mine 3skjermer
Fett, tenkte på surround som i lyd jeg se :P
Er det konkurrent til amd eyefinithy da...

Og det kjører bra med et stk 680?
Ser nå at det kun er komplett som har asus gtx 670 4gb, mener du fortsatt det er verdt å betale 7590,- for 670 sli kontra 7290,- for asus gtx 690 4gb?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Fett, tenkte på surround som i lyd jeg se :P
Er det konkurrent til amd eyefinithy da...

Og det kjører bra med et stk 680?
Ser nå at det kun er komplett som har asus gtx 670 4gb, mener du fortsatt det er verdt å betale 7590,- for 670 sli kontra 7290,- for asus gtx 690 4gb?
Vis hele sitatet...
1stk 680 er litt i svakt for oppløsningen 3840*1024, så det blir nok 680 sli på meg snart.

4gb 670 i sli vil funke mye bedre med flere skjermer en et 690 kort, da 2gb vram er litt i minste laget for mer en en skjerm, og mtp at 670 2gb i sli er billigere gjør det at 690 ikke er et godt valg.
okey takk for det. Så hvis jeg hadde gått for 670 sli 2gb så blir det bra nok? men jeg tar nok 4gb...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
okey takk for det. Så hvis jeg hadde gått for 670 sli 2gb så blir det bra nok? men jeg tar nok 4gb...
Vis hele sitatet...
til å spille på en skjerm er 2gb plenty, men skal du bevege deg over på høye oppløsninger og flere skjermer er 4gb å fåretrekke
Okey

Kunne jeg fått ditt synspunkt på vannkjøling corsair H60 hydro (359,-) kontra Noctua NH-D14 CPU Kjøler(745,-) og vanlig stokk kjøler. Er ingen overklokkings fantast, men litt overklokking blir det jo.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Okey

Kunne jeg fått ditt synspunkt på vannkjøling corsair H60 hydro (359,-) kontra Noctua NH-D14 CPU Kjøler(745,-) og vanlig stokk kjøler. Er ingen overklokkings fantast, men litt overklokking blir det jo.
Vis hele sitatet...
stokk kjøler er er balle, ikke å anbefale.
Lukka vannkjøling er jeg personlig ikke fan av, og d14 er et beist. og setter du på 3 corsair sp vifter blir den drøy
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=886
Kan illustrere for deg hvorfor 690 er en dårlig ide:

Tenk deg den raskeste motoren i eksistensen, og sett den i en traktor, ikke det smarteste man kan gjøre.

Men uansett, kos deg med 20k maskina di, og til kjøling støtter jeg Frufsa med NH-D14 og 3 stykk Corsair SP vifter.
ja enig.
Tror jeg holder meg til viftene i kabinettet foreløpig Får tenke litt på det med vannkjøing kontra d14.. Samt det andre med skjermkort osv. Så kommer jeg tilbake med en endelig liste når jeg har tenkt litt, så får jeg håpe dere har lyst å hjelpe meg å se over da Takk for hjelp!

EDIT: @FReddy, mener du at pcen er traktor?:P Støtter du heller å gi litt mer for 2 670 4gb?
Jo takk, okey da blir det nok det quiet eller perform edition?
Sist endret av packman; 23. september 2012 kl. 13:20.
Sitat av packman Vis innlegg
ja enig.
Tror jeg holder meg til viftene i kabinettet foreløpig Får tenke litt på det med vannkjøing kontra d14.. Samt det andre med skjermkort osv. Så kommer jeg tilbake med en endelig liste når jeg har tenkt litt, så får jeg håpe dere har lyst å hjelpe meg å se over da Takk for hjelp!

EDIT: @FReddy, mener du at pcen er traktor?:P Støtter du heller å gi litt mer for 2 670 4gb?
Jo takk, okey da blir det nok det quiet eller perform edition?
Vis hele sitatet...
Mener at kraften til kortet er god, men det hjelper pent lite når du ikke har noe særlig med VRAM, så ja, støtter 2x 670 4gb

Tja, ønsker du stille og kald eller litt mer lyd men enda kaldere?
(aka. OP eller SuperOP)
Skjønner, men si at jeg bare bruker en stk skjerm (den med 120mhz) ville det da lønt seg med ett 690? For etter hva jeg har forstått så trenger man mer VRAM til flere skjermer.. Og jeg kommer nok til kun å bruke en skjerm på en god stund, og om jeg med tiden hadde investert i en skjerm til og sli 690(Når den kommer i en mer fornuftig pris), villle det vært en god løsning?

EDIT: Har lest litt om det, er grunnen til at dere syns 690 har for lite vram(4gb) fordi det er 2gb på per kjerne og at det da kun blir 2gb fysisk tilgjengelig? Lurer fortsatt på de andre spørsmåla mine da..
Sist endret av packman; 23. september 2012 kl. 14:14.
Sitat av packman Vis innlegg
Skjønner, men si at jeg bare bruker en stk skjerm (den med 120mhz) ville det da lønt seg med ett 690? For etter hva jeg har forstått så trenger man mer VRAM til flere skjermer.. Og jeg kommer nok til kun å bruke en skjerm på en god stund, og om jeg med tiden hadde investert i en skjerm til og sli 690(Når den kommer i en mer fornuftig pris), villle det vært en god løsning?

EDIT: Har lest litt om det, er grunnen til at dere syns 690 har for lite vram(4gb) fordi det er 2gb på per kjerne og at det da kun blir 2gb fysisk tilgjengelig? Lurer fortsatt på de andre spørsmåla mine da..
Vis hele sitatet...
Det er nettopp derfor vi ikke liker det, om det hadde hatt 4gb per kjerne tror jeg de fleste ville elsket det.
mhm, greit men med en skjerm hva ville du valgt da? Slik jeg forstår det så holder 2gb på en skjerm og da vil det jo lønne seg med 690.. Men si at man har 2 skjermer og sli 690 vil det bli 2*2 gb vram eller er det ikke slik det funker?
Sorry at jeg spør så mye i detaljer, men er såppas mye penger så vil være sikker på at det handler rett Blir KP til de som hjelper
Sitat av packman Vis innlegg
mhm, greit men med en skjerm hva ville du valgt da? Slik jeg forstår det så holder 2gb på en skjerm og da vil det jo lønne seg med 690.. Men si at man har 2 skjermer og sli 690 vil det bli 2*2 gb vram eller er det ikke slik det funker?
Sorry at jeg spør så mye i detaljer, men er såppas mye penger så vil være sikker på at det handler rett Blir KP til de som hjelper
Vis hele sitatet...
Jeg (enkeltperson) ville valgt ett 680, men det er fordi jeg ikke trenger mer kraft enn det (egentlig ikke mer enn 670) og bruker aldri mer enn en skjerm for gaming, men samtidig vil ha noe kraft for fremtidig bruk og mye vram og kraft for GPU intensive oppgaver.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
mhm, greit men med en skjerm hva ville du valgt da? Slik jeg forstår det så holder 2gb på en skjerm og da vil det jo lønne seg med 690.. Men si at man har 2 skjermer og sli 690 vil det bli 2*2 gb vram eller er det ikke slik det funker?
Sorry at jeg spør så mye i detaljer, men er såppas mye penger så vil være sikker på at det handler rett Blir KP til de som hjelper
Vis hele sitatet...
670 sli er jo betydelig billigere en 690, så da er det en bedre ide til en skjerm,
Men, siden du driver med tunge programmer, skal du ikke se bort i fra at programmene drar nytte av litt ekstra vram

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg (enkeltperson) ville valgt ett 680, men det er fordi jeg ikke trenger mer kraft enn det (egentlig ikke mer enn 670) og bruker aldri mer enn en skjerm for gaming, men samtidig vil ha noe kraft for fremtidig bruk og mye vram og kraft for GPU intensive oppgaver.
Vis hele sitatet...
670 og 680 yter så og si identisk, så da er 670 et mye bedre valg, med mindre man velger et skikkelig beist av et 680 kort, som msi lightning eller evga classified, men disse er så dyre at det ikke er forsvarelig
680 er fremdeles sånn såvidt raskere, derfor det

Det er dog om jeg kunne velge ^^
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ytelsesforskjellen mellom 670 og 680 er så liten at det ikke er forsvarlig på noen som heltst måte til gaming,

Om man driver med cuda intense programmer derimot er forskjellen på 680 og 670 større og gjør dermed at 680 er verdt pengene, men til gaming er 670 et MYE bedre valg en 680!
Takk for tilbakemeldinger begge to
Ja er enig at hvertfall til mitt bruk så er det unødvendig å kjøpe 680
Men er ikke enig at sli 670 er mye billigere, hvis man skal ha 670 2gb koser ca 6200kr i sli men det er noe som uansett ikke blir aktuelt for da går jeg heller for 690 til 7200. Grunnen til at jeg ikke skulle ta 690 var pga pris og vRAM. Og da blir jo asus 670 4gb aktuelt, men den koster 7600 og da faller pris grunnlaget for å droppe 690 bort. Har jeg forstått rett?
Så da blir spørsmålet:
skal jeg kjøre tunge programmer/spill på to skjermer: ja= 670 4gb sli(7600,-), nei= 670 sli 2gb(6200,-) eller 690(7200,-)
Enig?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Takk for tilbakemeldinger begge to
Ja er enig at hvertfall til mitt bruk så er det unødvendig å kjøpe 680
Men er ikke enig at sli 670 er mye billigere, hvis man skal ha 670 2gb koser ca 6200kr i sli men det er noe som uansett ikke blir aktuelt for da går jeg heller for 690 til 7200. Grunnen til at jeg ikke skulle ta 690 var pga pris og vRAM. Og da blir jo asus 670 4gb aktuelt, men den koster 7600 og da faller pris grunnlaget for å droppe 690 bort. Har jeg forstått rett?
Så da blir spørsmålet:
skal jeg kjøre tunge programmer/spill på to skjermer: ja= 670 4gb sli(7600,-), nei= 670 sli 2gb(6200,-) eller 690(7200,-)
Enig?
Vis hele sitatet...
1k er jo en god del penger, og du får mye morsomt for det!

til tunge programmer og spilling over flere skjermer er 4gb kort å fåretrekke (690 er et 2gb kort) og spilling over 1 skjerm og normalt tunge programmer er 670 sli en bedre løsning.
Ja 1k er veldig mye, spesielt for en fattig student får tenke litt på det, kunne jo kjøpt 670 4gb nå og nevnt oppgradert med SLI når jeg eventuelt får en skjerm nummer 2.
Hvis sli 670 2gb og 690 kosta det samme, hva ville du valgt?
Sitat av packman Vis innlegg
Ja 1k er veldig mye, spesielt for en fattig student får tenke litt på det, kunne jo kjøpt 670 4gb nå og nevnt oppgradert med SLI når jeg eventuelt får en skjerm nummer 2.
Hvis sli 670 2gb og 690 kosta det samme, hva ville du valgt?
Vis hele sitatet...
Jeg ville valgt 690, mer plass
En stk 4gb eller kline til med to? Syns to blir litt dyrt men gjør det hvis jeg må, har ønska og spart lenge så skal ikke være en budsjett pc, men heller en som har lang holdbarhet.

Å trodde du skrev 670 javel, ville i utgangspunktet gjort det selv men har blitt litt usikker ettersom den bare har 2gb men er ikke sikker på om jeg trenger 4 GB heller..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Et stk 670 høres fornuftig ut, så kan du heller oppgradere siden, om du skulle se behovet for det
Litt usikker på om jeg misforstår her, men 4GB til gaming er knapp, så derfor ville jeg gått for 8GB isteden, så man har ekstra til eventuelt noe småredigering etc.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Cloud Vis innlegg
Litt usikker på om jeg misforstår her, men 4GB til gaming er knapp, så derfor ville jeg gått for 8GB isteden, så man har ekstra til eventuelt noe småredigering etc.
Vis hele sitatet...
8Gb grafikk-kort, hvor får man det?
Sitat av uzen Vis innlegg
8Gb grafikk-kort, hvor får man det?
Vis hele sitatet...
2x 4gb kort.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Cloud Vis innlegg
Litt usikker på om jeg misforstår her, men 4GB til gaming er knapp, så derfor ville jeg gått for 8GB isteden, så man har ekstra til eventuelt noe småredigering etc.
Vis hele sitatet...
ja du har misforstått, det er snakk om skjermkort, ikke vanlig ram
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
2x 4gb kort.
Vis hele sitatet...
og samme blir dette i praksis et 4gb kort, når vi snakker SLi er det 4+4=4
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja du har misforstått, det er snakk om skjermkort, ikke vanlig ram

og samme blir dette i praksis et 4gb kort, når vi snakker SLi er det 4+4=4
Vis hele sitatet...
That is true.

Huff, trøtt hjerne liker ikke å fungere.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
That is true.

Huff, trøtt hjerne liker ikke å fungere.
Vis hele sitatet...
.

Litt Ot, men hvor mange % økning i prestasjon får man ved 2x670-2gb, kontra et 670-2gb ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av uzen Vis innlegg
.

Litt Ot, men hvor mange % økning i prestasjon får man ved 2x670-2gb, kontra et 670-2gb ?
Vis hele sitatet...
kommer helt ann på spillet, i noen spill får man 0% og i andre får man nesten 100%

har også hørt om tilfeller hvor sli har minket ytelsen.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
kommer helt ann på spillet, i noen spill får man 0% og i andre får man nesten 100%

har også hørt om tilfeller hvor sli har minket ytelsen.
Vis hele sitatet...
I Borderlands 1 har jeg FPS drop med SLI.
I BF3 har jeg på en god dag nesten 95% skalering.
SLI er og blir et helvette, og jeg forstår meg ikke på folk som vil ha det. Hvertfall ikke uten geniun interesse. Men så er jeg spesielt kresen på bilde da...
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
I Borderlands 1 har jeg FPS drop med SLI.
I BF3 har jeg på en god dag nesten 95% skalering.
SLI er og blir et helvette, og jeg forstår meg ikke på folk som vil ha det. Hvertfall ikke uten geniun interesse. Men så er jeg spesielt kresen på bilde da...
Vis hele sitatet...
Så ville du gått for 670 sli eller 690 ?
Klarer ikke bestemme meg :S når jeg googler rundt på div forum og etc så er det ca 50/50 om det blir anbefalt 670 sli eller èn 690

Tror jeg går for 690, har drømt om den lenge
Har ikke helt bestemt meg for prosessor kjøling enda, men med Noctua NH-D14 så vil det vel kanskje ikke gå med high profile ram? Hadde egentlig tenkt å teste ut vannkjøling og syns det var passende at det var tilbud på corsair h60 nå ikveld.
Ang psu så har jeg fått for meg at 750 watt ikke blir nok med 690 (om jeg om en gang langt inn i fremtiden skulle kjøpe en til vil jeg helst slippe p bytte psu) så hva med Corsair HX 850W PSU, den sliter vel ikke med coilwhine. Eller trenger jeg enda mere watt?
Har heller ikke klart å lande mellom MSI Z77 MPower og ASUS P8Z77-V DELUXE. Virker som gode kort begge to, men veier litt tungt at jeg har god erfaring med asus og liker bios så lander nok der..