Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 6136
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Tar utgangspungt i denne listen:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-8C1A492346B1
Bytt ut HK med MSI Mpower, og kablene til AX750 med kabler i ønsket farge, finnes i rød, sort, hvit og blå.
120mm viftene er til D14 kjøleren, og for å få kjørt 3 vifter på dem må du bare snakke med noctua, så sender de deg fester til den siste viften gratis. viftene har ringer til å byttes ut, og det følger med ringer i blå, rød og hvit.
140mm viftene er til å bytte ut/fylle opp vifte plassene i r4 kabinettet, for maximal ytelse, og maximal stillhet når dette er ønsket.
Du kan også bytt ut gpu'ene til asus kortene som er linket til tidligere om du har lyst på 4gb kort.
Ramen bytter du ut til ønsket farge, finnes i Rød, sort/grå, hvit og blå.
Det vil også komme vindu til kabinettet i listen, men dette er dessverre ikke tilgjengelig i norge ennå.


Her får du da en meget stille pc, som vil yte meget bra, og se estetisk bra ut(noe jeg vil anse som et stort pluss når man først skal bruke så mye penger på pc)
Vis hele sitatet...
Frufsa ga deg jo et forslag...
Sist endret av Mkvarner; 12. september 2012 kl. 21:20.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok ok ok, jeg har en kompis som kan bygge for meg (jeg kan ikke). Gidder en av dere å sette opp en handleliste hos komplett med det dere mener er det beste alternativet? Setter veldig pris på all hjelpen jeg får på dette forumet
Vis hele sitatet...
vil si listen min tidligere, du kan også bytte kabinettet, og droppe de ekstra viftene til d14, samt de ekstra viftene til kabinett(hvis du velger et annet kabinett, da r4 blir lovlig varmt med standar vifter)
Trådstarter
59 5
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Frufsa ga deg jo et forslag...
Vis hele sitatet...
Så den, men all teksten under gjorde meg så forvirret at jeg ble fryktelig usikker på hva jeg faktisk skulle bestille. Jeg glemte også å nevne at maskinen bør kunne kjøre GTA V når det kommer på rimelig høy kvalitet....
Det kommer den så og si garantert til å klare. Be vennen din lese den veggen med tekst som Frufsa skrev og se om han forstår, men det var unødvendig mange vifter. Fjern noen og legg til en viftestyring Frufsa
Sist endret av Mkvarner; 12. september 2012 kl. 21:24.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Så den, men all teksten under gjorde meg så forvirret at jeg ble fryktelig usikker på hva jeg faktisk skulle bestille. Jeg glemte også å nevne at maskinen bør kunne kjøre GTA V når det kommer på rimelig høy kvalitet....
Vis hele sitatet...
skal gjøre det litt enklere å les jeg


Sitat av Frufsa Vis innlegg
Tar utgangspungt i denne listen:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-8C1A492346B1

-Bytt ut HK med MSI Mpower,

-Kablene til til AX750 bytter du med kabler i ønsket farge, finnes i rød, sort, hvit og blå.

-120mm viftene er til D14 kjøleren, og for å få kjørt 3 vifter på dem må du bare snakke med noctua, så sender de deg fester til den siste viften gratis. Viftene har ringer til å byttes ut, og det følger med ringer i blå, rød og hvit.

-140mm viftene er til å bytte ut/fylle opp vifte plassene i r4 kabinettet, for maximal ytelse, og maximal stillhet når dette er ønsket.

-Du kan også bytt ut skjermkortene til asus kortene som er linket til tidligere om du har lyst på 4gb kort.

-Ramen bytter du ut til ønsket farge, finnes i Rød, sort/grå, hvit og blå.

-Det vil også komme vindu til kabinettet i listen, men dette er dessverre ikke tilgjengelig i norge ennå.


Her får du da en meget stille pc, som vil yte meget bra, og se estetisk bra ut(noe jeg vil anse som et stort pluss når man først skal bruke så mye penger på pc)
Vis hele sitatet...
------------------------------------------

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det kommer den så og si garantert til å klare. Be vennen din lese den veggen med tekst som Frufsa skrev og se om han forstår, men det var unødvendig mange vifter. Fjern noen og legg til en viftestyring Frufsa
Vis hele sitatet...
grunnen til så mange vifter er da mitt r3 kabinett ikke taklet å kjøle ned et 680 kort og en 3820 cpu :P

samt at det blir stillere med mange vifter på lavt turtall
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 21:26.
Trådstarter
59 5
Ok, men jeg har veldig lyst på dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591 (er på tilbud)

er det et godt alternativ i forhold til kjøling og bygging ellers?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok, men jeg har veldig lyst på dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591 (er på tilbud)

er det et godt alternativ i forhold til kjøling og bygging ellers?
Vis hele sitatet...
funker helt sikker helt ok, hvis du velger det dropper du de ekstra viftene og vifte splitterne i oppsettet mitt,
skal dog nevnes at r4 er støydempet, noe 600t ikke er

120mm viftene kan du beholde om du synets noctua viftene ser grusome ut :P
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 21:33.
Kan ikke bare alle si at Frufsa sitt oppsett er bra eller ikke da? Jeg syns det er bra. Syns det er knall oppsett jeg

Blir bare rot nå hvis en skal kommentere på bittesmå forskjeller. Skjønner at han blir litt forfjamsa
Ja, det er bra. Du kan trygt bestille alle tips fra Frufsa, i 99 av 100 tilfeller.
Sist endret av Oatre; 12. september 2012 kl. 21:35.
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
funker helt sikker helt ok, hvis du velger det dropper du de ekstra viftene og vifte splitterne i oppsettet mitt,
skal dog nevnes at r4 er støydempet, noe 600t ikke er

120mm viftene kan du beholde om du synets noctua viftene ser grusome ut :P
Vis hele sitatet...
Ok, jeg ser også at dette ligger på lista: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757022

Er det nødvendig med ekstra kabler? Følger det ikke med riktige kabler til de forskjellige komponentene?

Edit: Og er det unødvendig med 16gb ram, siden det bare er 8gb i lista?
Sist endret av DrPain; 12. september 2012 kl. 21:37.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok, jeg ser også at dette ligger på lista: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757022

Er det nødvendig med ekstra kabler? Følger det ikke med riktige kabler til de forskjellige komponentene?
Vis hele sitatet...
neida, disse er ikke nødvendige, men ser esktremt bra ut, samt gjør rydde jobben 110x enklere

de finnes også som sagt i andre farger, men kan så apsolutt sløyfes

Sitat av DrPain Vis innlegg
Edit: Og er det unødvendig med 16gb ram, siden det bare er 8gb i lista?
Vis hele sitatet...
Til gaming, ja da er 16gb unødvendig
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
neida, disse er ikke nødvendige, men ser esktremt bra ut, samt gjør rydde jobben 110x enklere

de finnes også som sagt i andre farger, men kan så apsolutt sløyfes



Til gaming, ja da er 16gb unødvendig
Vis hele sitatet...
Ok ok, siste spørsmål: nå er jeg et godt stykke under opprinnelig budsjett, og ser at jeg nå fint kan slenge på et 670 kort til. Vil det være noe vits å gjøre det (jeg er litt utstyrsfreak) og vil da PSU i lista være tilstrekkelig?
Du kan, men heller sleng på en super skjerm eller lignende, eller spar dem
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok ok, siste spørsmål: nå er jeg et godt stykke under opprinnelig budsjett, og ser at jeg nå fint kan slenge på et 670 kort til. Vil det være noe vits å gjøre det (jeg er litt utstyrsfreak) og vil da PSU i lista være tilstrekkelig?
Vis hele sitatet...
hvis du snakker 3 skjermkort så nei det er ikke en god ide, da det ikke går på det hk'et, samt det er svært lite givende.
Kan kanskje være en god investering å gå opp i 850W PSU uten å si noe for sikkert , men istedet for enda et skjermkort så ville jeg ha byttet de to i listen til Asus sine 4GB 670 kort og gått for 3 skjermer (om du har plass og synes det virker som en god investering selvsagt). (ser nå at du tenkte på 2 skjermkort så drit i denne)

Vil anbefale å gå for Fractal Design Define R4 da det er et fint og støydempet kabinett.
Sist endret av Mkvarner; 12. september 2012 kl. 21:45.
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvis du snakker 3 skjermkort så nei det er ikke en god ide, da det ikke går på det hk'et, samt det er svært lite givende.
Vis hele sitatet...
Nei, er snakk om totalt 2 kort da.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Nei, er snakk om totalt 2 kort da.
Vis hele sitatet...
det er 2 kort i listen min
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
det er 2 kort i listen min
Vis hele sitatet...
Ja, så det nå

Ok, da kommer det straks en ny handleliste. Fint hvis dere kan verifisere at det ser riktig ut før jeg sender bestillingen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
grunnet tåpelig merging av poster legger jeg inn dette meningsløse innlegget, slik at vi slipper å stalke tråden for å få med listen
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 21:47.
Ingenting å utsette der
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ville ha valgt annen farge på ram'en for å mache HK, men det er en smaksak.

også ville jeg deffinitivt vurdert et mekanisk tastatur.
http://www.hardware.no/artikler/meka...taturer/108702
Jeg ville ikke anbefalt det kabinettet, bare fordi det er på tilbud så betyr det ikke at det er bra.
Hadde tenkt å nevne det med rammen ja
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg ville ikke anbefalt det kabinettet, bare fordi det er på tilbud så betyr det ikke at det er bra.
Vis hele sitatet...
det er faktisk et bra kabinett

liker dog ikke hvordan det ser ut, men det er ikke et typisk fjortis kabinett som man går lei av
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
også ville jeg deffinitivt vurdert et mekanisk tastatur.
http://www.hardware.no/artikler/meka...taturer/108702
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Jeg synes displayet på G19 ser flott ut. Egentlig eneste grunnen til at jeg vil ha det

Hvilke fordeler gir et mekanisk tastatur meg ift G19?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Hvorfor? Jeg synes displayet på G19 ser flott ut. Egentlig eneste grunnen til at jeg vil ha det

Hvilke fordeler gir et mekanisk tastatur meg ift G19?
Vis hele sitatet...
-er ubeskrivelig mye bedre å skrive/spille på.
-man skriver rett og slett raskere.
-det er en kvalitets følelse over tastene.

se på linken og finn ut hvordan taster du vil ha, så skal jeg komme med en anbefaling av tastatur til deg

Edit: og displayet på g19 har ingen praktisk hensik annet en at det ser fanzy ut, og det er rett og slett ikke nokk på et tastatur spør du meg
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 21:54.
Da kan du heller velge G510 om du vil ha skjerm til litt rimeligere. G19 trenger du kontakt i veggen for
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
-er ubeskrivelig mye bedre å skrive/spille på.
-man skriver rett og slett raskere.
-det er en kvalitets følelse over tastene.

se på linken og finn ut hvordan taster du vil ha, så skal jeg komme med en anbefaling av tastatur til deg

Edit: og displayet på g19 har ingen praktisk hensik annet en at det ser fanzy ut, og det er rett og slett ikke nokk på et tastatur spør du meg
Vis hele sitatet...
Ok, det skal jeg gjøre. Jeg finner forøvrig ikke rambrikkene i annen farge... Kan du linke til de du ville valgt?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok, det skal jeg gjøre. Jeg finner forøvrig ikke rambrikkene i annen farge... Kan du linke til de du ville valgt?
Vis hele sitatet...
komplett har dem bare i grå/sort og blå :/

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124

du bør forresten skjekk opp med dustin home, om du sparer penger på å kjøpe der

de har forresten brikkene i rød og hvit også
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
komplett har dem bare i grå/sort og blå :/

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124

du bør forresten skjekk opp med dustin home, om du sparer penger på å kjøpe der

de har forresten brikkene i rød og hvit også
Vis hele sitatet...
Ok, jeg kjøper alt fra komplett. Da blir det grå/sort.

Angående mekanisk tastatur, så er det Cherry MX Brown-brytere som blir my cup of tea. Da regner jeg med du finner et tastatur som gjør at jeg glemmer G19?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok, jeg kjøper alt fra komplett. Da blir det grå/sort.

Angående mekanisk tastatur, så er det Cherry MX Brown-brytere som blir my cup of tea. Da regner jeg med du finner et tastatur som gjør at jeg glemmer G19?
Vis hele sitatet...
razer blackwiddows stealth
das keyboard
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
razer blackwiddows stealth
das keyboard
Vis hele sitatet...
Det så flott ut, men finner det ikke i noen norske nettbutikker (klok av skade etter en kompis slet med reklamasjon på G25 fra pixmania. Han måtte faktisk sende det til Frankrike for egen regning!)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Cooler master storm trigger kommer også i en verson med mx brown
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 22:12.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Cooler master storm trigger kommer også i en verson med mx brown
Vis hele sitatet...
Fuck. Selges de i Norge?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette var jo et meget vra tilbudd, som gjør asus kortet til et bedre valg

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Fuck. Selges de i Norge?
Vis hele sitatet...
Trur jeg har sett det i hvertfall. Altså brown versonen
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Dette var jo et meget vra tilbudd, som gjør asus kortet til et bedre valg
Vis hele sitatet...
Ja, mener det, 800 å spare

Skulle ikke sett det tilbudet der, fikk så lyst til å trykke på den der kjøp knappen
Trådstarter
59 5
Ok, da er handlelisten klar (med skjermkortene sweem linket til). Jeg skal komme med en oppdatering når varene er ankommet, montert og testet.

Tusen takk for all hjelp, det var virkelig hyggelig at dere tok dere tid til å hjelpe en forvirret sjel!
Du må også takke deg selv for at du valgte å lytte og ikke bare kjøpte den pc'n du hadde planer om på komplett

Kommer ikke til å angre ett sekund
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Ok, da er handlelisten klar (med skjermkortene sweem linket til). Jeg skal komme med en oppdatering når varene er ankommet, montert og testet.

Tusen takk for all hjelp, det var virkelig hyggelig at dere tok dere tid til å hjelpe en forvirret sjel!
Vis hele sitatet...
Hvilket tastatur?
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvilket tastatur?
Vis hele sitatet...
Jeg tør nesten ikke si det........ Men jeg er en sucker for displayet på G19 (Skal bruke det til div parametre i forbindelse med online simracing) så det blir G19 . Men jeg ser helt klart fordelene med mekanisk tastatur, det er bare det at jeg rett og slett ikke bruker det nok til å dra nytte av fordelene... Jeg skriver lite hjemme (skriver nok på jobben), og spiller lite FPS...
Trådstarter
59 5
Jeg har forøvrig denne pc'en nå:

Bestillingsdato: 2008-12-12 08:41
Ordrenummer:
Bestiller:
Best.ref.
Ordrestatus: Sendt

Antall Varenr. Beskrivelse
1.00 318669 Cooler Master Centurion 534, Sort,
Aluminium Front (Uten Strømforsyning)
1.00 366001 Intel Core? 2 Duo E8600 3,33GHz,
Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan
1.00 352394 Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,
ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16
1.00 340678 Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,
140mm Fan, 8xSATA, SLI
1.00 349998 OCZ DDR2 PC8500 4096MB KIT, Reaper HPC,
2x2048MB, Heatpipe, (CL5-5-5-18)
1.00 347597 Samsung 24" LCD Syncmaster T240,
1920x1200, DVI/VGA/HDMI, 20000:1, 5ms
1.00 355267 Gainward GeForce GTX 280 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR3, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus

Er dette verdt noe, eller egner den seg bedre på pulten til junior på 6 år?
La junior få den. Tror h*n vil ha mere glede av den enn du vil ha av pengene.
Trådstarter
59 5
Må jeg kjøpe med brakett til SSD Disk, for å få den til å passe i kabinettet? Står ikke noe om det i produktinfoen, og kompisen min sier han måtte ha det da han monterte SSD i sin maskin...
http://www.youtube.com/watch?v=OA2Giw2KpcI

Hør fra rundt litt før 1:45 så høres det ut som at du slipper det.
Alt du trenger til å montere SSD skal følge med kabinettet. Har brukt samme kabinett selv (Centurion-kabinettet altså).
Sist endret av Eplekjekk; 13. september 2012 kl. 14:36.
Er det ikke slik at SSDer faktisk kan henge i kabelen? Eller festes med dobbeltsidigteip i bånn e.l?
Å teipe SSD-en fast i kabinettet fungerer også bra. Da minsker du heller ikke luftflyten like mye.
Ville det ikke vært en ide å bytte ut m4 med 830?
http://www.anandtech.com/bench/Product/532?vs=355