Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 6062
Hei.

Kan dere sere igjennom denne handlelisten, og se om det er noe dere ville endret på?

Jeg har ikke noen begrensninger utover at det skal koste max 20k, men helst litt mindre, og vil ha "mest for pengene". Jeg bruker pc mye, og er avhengig av at den holder en god stund framover.

Skjerm osv har jeg.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-63D5E3E7C0CC
Spørsmålet er vell; Hva bruker du pcen til ?
Utdatert HK og CPU, gå for Z77 varianten av hk og i5 3570k
Trådstarter
59 5
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Spørsmålet er vell; Hva bruker du pcen til ?
Vis hele sitatet...
Hovedsaklig spilling og surfing på nett.
Vil anbefale deg å bytte til et mekansik tastatur, f.eks. BlackWidow.
Trådstarter
59 5
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Utdatert HK og CPU, gå for Z77 varianten av hk og i5 3570k
Vis hele sitatet...
Men jeg ser dette er mye dyrere, og på kommentarene på komplett ser jeg de sier at det foreløping er 2500k som gir mest "bang for bucks" Stemmer ikke dette?
Må du handle på komplett?
Trådstarter
59 5
Sitat av sweem Vis innlegg
Må du handle på komplett?
Vis hele sitatet...
Neida, men har alltid brukt komplett tidligere, og har utelukkende gode erfaringer. Også ved reklamasjoner. Synes det er verdt litt, men er på ingen måte låst til Komplett hvis dere har noen gode begrunnede anbefalinger til andre nettsider.
mpx og dustinhome. Handlet på komplett i 5-8 år selv. Byttet når jeg fikk lite for pengene i forhold til andre nettbutikker

Vurdert 670 vs 680, der 670 gir mest for pengene? Stort sett alle her vil sikkert anbefale det

Ville også byttet ut ssd til en intel, samsung 830 eller en m4

z77 hovedkort og 3570k

Hadde vurdert disse endringene hvertfall
Her har du en fin oppsett!

Litt bortkasta penger å kjøpe i7 hvis du ikke skal drive med tunge arbeid som redigering. Burde heller gå for i5: I5 3570K
Her er oppsettet ditt men med nyere cpu, hk og 670 som egner seg like bra til spill som 680
Støtter Gulingen sitt oppsett med tanke på hva en får ytelses messig for kronene
690, 4x dominators på 4gb. i7, nye sabertooth og 1000w PSU. smell på en 4tb HDD drit i cdrom å sleng på en 264gb SSD :-) da har du pc for noen år fremover som drar absolutt alt du hiver på den

Du som har ett så høyt budsjett, bare kjøp I7 og heller spander på deg 3D surround, kjøp også ett gromt lydkort for ultimate gaming opplevelsen. I5 er generelt bedre til gaming, men hvis du har nogenlunde kunnskaper om PC så kan du overclocke i7'en til å knuse i5 på det meste.

PS, TLF så mye skivefeil.
Sist endret av Slappfisk; 12. september 2012 kl. 14:35.
Anbefaler heller å bruke så lite som mulig og samtidig oppfyller kravene du stiller.
Sist endret av sweem; 12. september 2012 kl. 14:35.
bruke mer nå betyr at du kan spare senere, hvis du vil oppgradere smeller du bare på ett 690 til.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
bruke mer nå betyr at du kan spare senere, hvis du vil oppgradere smeller du bare på ett 690 til.
Vis hele sitatet...
nei, helt feil
Sitat av sweem Vis innlegg
nei, helt feil
Vis hele sitatet...
Utdyp deg litt mer da gutt :-) Langt bedre det enn å sitte på en medium grei PC nå som du MÅ bytte ut om ett år uansett, hvor prisen synker med mer enn 50% på alle delene. Da bygge man seg heller super PC nå, med oppgraderingsmuligheter.
Sist endret av Slappfisk; 12. september 2012 kl. 14:39.
hvor mange handler 6990 og 590 nå f.eks?
Sitat av sweem Vis innlegg
hvor mange handler 6990 og 590 nå f.eks?
Vis hele sitatet...
Hva skal du frem til? nå er jo ikke 590 eller 6990 dårlige kort i det hele tatt, er bare en 16% ytelsesforbedring på 690 fra 590.
Sitat av sweem Vis innlegg
hvor mange handler 6990 og 590 nå f.eks?
Vis hele sitatet...
Ingen som har snakket om 6990 og 590 her, men det er sikkert en god del som faktisk handler dette som ikke har peiling.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ingen som har snakket om 6990 og 590 her, men det er sikkert en god del som faktisk handler dette som ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette relevant? jeg anbefalte TS å kjøpe det jeg sa, også blar dere opp om noen kort som ikke er relevant til noe av det jeg sa.
Men når 690 ikke holder, lønner deg seg ikke bare å spe på med ett til.
Blir jo det samme som å sammenligne med 590, hvis en allerede sitter på ett av det nå
Sitat av sweem Vis innlegg
Men når 690 ikke holder, lønner deg seg ikke bare å spe på med ett til.
Blir jo det samme som å sammenligne med 590, hvis en allerede sitter på ett av det nå
Vis hele sitatet...
Joda, men hvorfor er det negativt?
Fordi det er ikke så veldig stor prisforskjell på kortene at det "lønner" seg å kjøpe ett "gammelt" kort.

Sitat av DrPain Vis innlegg
Hei.

Kan dere sere igjennom denne handlelisten, og se om det er noe dere ville endret på?

Jeg har ikke noen begrensninger utover at det skal koste max 20k, men helst litt mindre, og vil ha "mest for pengene". Jeg bruker pc mye, og er avhengig av at den holder en god stund framover.

Skjerm osv har jeg.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-63D5E3E7C0CC
Vis hele sitatet...
Hvilken skjerm har du?
Sitat av DrPain Vis innlegg
Men jeg ser dette er mye dyrere, og på kommentarene på komplett ser jeg de sier at det foreløping er 2500k som gir mest "bang for bucks" Stemmer ikke dette?
Vis hele sitatet...
Det er fremdeles en utgradert CPU og kommentarene er sikkert fra før IB kom ut..
Sitat av sweem Vis innlegg
Fordi det er ikke så veldig stor prisforskjell på kortene at det "lønner" seg å kjøpe ett "gammelt" kort.



Hvilken skjerm har du?
Vis hele sitatet...
Fortsatt, ett nyere kort holder seg absolutt bedre, 690 presenterer også nyere teknologi.
Trådstarter
59 5
Sitat av sweem Vis innlegg
Fordi det er ikke så veldig stor prisforskjell på kortene at det "lønner" seg å kjøpe ett "gammelt" kort.



Hvilken skjerm har du?
Vis hele sitatet...
Denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Hvordan er dette relevant? jeg anbefalte TS å kjøpe det jeg sa, også blar dere opp om noen kort som ikke er relevant til noe av det jeg sa.
Vis hele sitatet...
Tror du bør lese litt før du svarer enkelte ganger, men greit å være blind også.


OT:
TS bør kjøre på med 670 x2 eller en 690 hvis han har så stort budsjett.
Og siden han ville ha mest for pengene ville jeg tatt 670x2 fremfor 690. Sparer ganske mye der.

Spørsmålet er jo om han virkelig trenger SLI i det hele tatt, selv om han har penger til det
ASUS GTX670 x2 vil jeg si passer der
Også bytter du RAM til 8/16GB Vengeance LP. SSD til Crucial m4 256GB. HDDen er overkill bytt til en rimeligere 1 eller 2 Terrabyte. Personlig ville jeg også byttet PSU til XFX XXX 850w/750w. HK til ett med z77 chipset. Tastaturet anbefaler heller ikke. Kjøp G510. Billigere, flere macroer og slipper stikkontakt. CPU til i5 3570k. Eventuelt bytte skjerm til en LED. Den du har er ikke så altfor fin når selve PCen skal koste 20k.
Gullongen sitt oppsett e bra.
Bruk dustin dem e billig.
Gå på youtube å se tester av gtx 670.
Visst du har behov for mer juice etterkvert e det bare adde ett til i SLI.
Blu ray e kjekt å ha og koste ikke så mye ekstra
Mekka sammen en liten liste
20,6k. Stappa inn en skjerm, 2x GTX670, Crucial m4 256GB og på toppen en i7 3770k!
Edit: Samt det dumme rattet du skulle ha med
Sist endret av Oatre; 12. september 2012 kl. 16:09.
Oatre sitt oppsett ser bra ut, men hva med 4GB kortene? Veldig praktisk om det skal kjøres 3 skjermer senere på et så kraftig oppsett. Tastaturet kan byttes ut i et mekanisk.

Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Hva skal du frem til? nå er jo ikke 590 eller 6990 dårlige kort i det hele tatt, er bare en 16% ytelsesforbedring på 690 fra 590.
Vis hele sitatet...
Overoppheting og driverproblemer er et kort sammendrag av hvorfor de suger.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761094
Ops, bytt om til 4GB kortene, valgte G510 da han linket til G19. Personlig ville jeg valgt G510, så derfor
Trådstarter
59 5
Jeg setter veldig pris på all responsen i tråden, men er nå mer forvirret enn før jeg opprettet tråden :-)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Tar utgangspungt i denne listen:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-8C1A492346B1
Bytt ut HK med MSI Mpower, og kablene til AX750 med kabler i ønsket farge, finnes i rød, sort, hvit og blå.
120mm viftene er til D14 kjøleren, og for å få kjørt 3 vifter på dem må du bare snakke med noctua, så sender de deg fester til den siste viften gratis. viftene har ringer til å byttes ut, og det følger med ringer i blå, rød og hvit.
140mm viftene er til å bytte ut/fylle opp vifte plassene i r4 kabinettet, for maximal ytelse, og maximal stillhet når dette er ønsket.
Du kan også bytt ut gpu'ene til asus kortene som er linket til tidligere om du har lyst på 4gb kort.
Ramen bytter du ut til ønsket farge, finnes i Rød, sort/grå, hvit og blå.
Det vil også komme vindu til kabinettet i listen, men dette er dessverre ikke tilgjengelig i norge ennå.


Her får du da en meget stille pc, som vil yte meget bra, og se estetisk bra ut(noe jeg vil anse som et stort pluss når man først skal bruke så mye penger på pc)
Støtter det Frufsa skrev, men kan legge til at vindu til R4 kommer mest sannsynlig snart da Dustin ihvertfall har satt en hyggelig pris på 149kr.
http://www.dustinhome.no/product/501...l-window-black
Støtter Gullingen sin, bare med i5, 8GB RAM, AX 750 og 240 eller større SSD.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
kan legge til at vindu til R4 kommer mest sannsynlig snart da Dustin ihvertfall har satt en hyggelig pris på 149kr.
http://www.dustinhome.no/product/501...l-window-black
Vis hele sitatet...
ser ut til at det kan ta litt tid
Sitat av dustin
Beregnet leveranse 14.12.2012
Vis hele sitatet...
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 19:19.
Hvorfor ikke kjøpe Blu-Ray istedet for DVD?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Hvorfor ikke kjøpe Blu-Ray istedet for DVD?
Vis hele sitatet...
Hvem ser uansett på DVD/Blu-Ray via PC? Eneste grunnen for at jeg har DVD rom er at jeg ville installere BF3. Praktisk talt, kostet det meg 200kr å installere BF3. Blu-Ray har man helst spiller for, ellers går jo alt via nett nå til dags
Sist endret av Oatre; 12. september 2012 kl. 21:00.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Hvem ser uansett på DVD/Blu-Ray via PC? Eneste grunnen for at jeg har DVD rom er at jeg ville installere BF3. Praktisk talt, kostet det meg 200kr å installere BF3. Blu-Ray har man helst spiller for, ellers går jo alt via nett nå til dags
Vis hele sitatet...
Selv har jeg dratt en tjukk 15 metring av en hdmi kabel til andre enden av stua.
Tar også backup av blu-ray filmene mine. Jeg er en flittig bruker av den. Vet "vi" er i fåtall, og bortkastet for mange
Trådstarter
59 5
Vel, etter å ha fiklet litt rundt på komplett, har jeg nå kommet fram til dette:

748591

Komplett Gamer Premium - GTX 680 Edition

Varenr.:748591
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
PC-box large
QPAD FH Komplett L.E.
Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort
Corsair AX 850W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD
Intel® Core i7-3820 Processor
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
Intel® High Performance Liquid Cooling
Gigabyte GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 240GB
Seagate Barracuda® 2TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Logitech G19 Gaming Keyboard Pan-Nordic
Operativsystem ikke valgt
Garanti 3 år - Sende inn
Lagerstatus:
16934.10 16934.10
494999

Logitech G27 Racing Wheel
Gass, brems og clutch pedaler

Varenr.:494999
Lagerstatus:37 stk. på lager.
2149.00 2149.00

Totalt:
49,00
19.132,10

Noen gode råd før jeg trykker på bestill-knappen?
Bytt til Intel 330/Samsung 830/Crucial M4 SSD og bygg selv.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
680 er penger ut vinduet,
3820 er penger ut vinduet(om du ikke har behov for ekstreme mengder ram)
SSD er rett og slett søppel

Du sparer også penger på å bygge selv
Bytt SSD til Crucial m4, eventuelt Samsung 810 series 256GB/128GB. Altfor overkill til gaming. HK til et rimeligere ett z77 chipset socket 1155, CPU til i5 3570k.
hvertfall det jeg gadd nå..
edit: glemte 680 til 670, men det var vel lite vits da Mkvarner og Frufsa kom meg i forkjøpet
Sist endret av Oatre; 12. september 2012 kl. 22:15.
Trådstarter
59 5
Sitat av Frufsa Vis innlegg
680 er penger ut vinduet,
3820 er penger ut vinduet(om du ikke har behov for ekstreme mengder ram)
SSD er rett og slett søppel

Du sparer også penger på å bygge selv
Vis hele sitatet...
Er SSD søppel? Sørger ikke det for vesentlig raskere oppstart av maskinen?
Og mener du 670 leverer like god ytelse? (2 x 670 i SLI blir endel dyrere)
SSD-en du har valgt er søppel.

670 yter 5% dårligere enn 680 til en mye hyggeligere prislapp.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DrPain Vis innlegg
Er SSD søppel? Sørger ikke det for vesentlig raskere oppstart av maskinen?
Og mener du 670 leverer like god ytelse? (2 x 670 i SLI blir endel dyrere)
Vis hele sitatet...
nei ssd er ikke søppel, men den du har i listen er søppel.

670 nevere (nesten) like bra ytelse som 680, noe som gjør at 680 ikke på noen måte er verdt pengene (med mindre man driver med cudaintense oppgaver)

Edit: ninjaed -.-
Sist endret av Frufsa; 12. september 2012 kl. 22:19.
Trådstarter
59 5
Sitat av Oatre Vis innlegg
Bytt SSD til Crucial m4, eventuelt Samsung 810 series 256GB/128GB. Altfor overkill til gaming. HK til et rimeligere ett z77 chipset socket 1155, CPU til i5 3570k.
hvertfall det jeg gadd nå..
edit: glemte 680 til 670, men det var vel lite vits da Mkvarner og Frufsa kom meg i forkjøpet
Vis hele sitatet...
Ok ok ok, jeg har en kompis som kan bygge for meg (jeg kan ikke). Gidder en av dere å sette opp en handleliste hos komplett med det dere mener er det beste alternativet? Setter veldig pris på all hjelpen jeg får på dette forumet