Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 6290
Hei!
Fant ut at CPU'en på laptopen min ikke takler Diablo 3. kjipe saker, for nå må jeg ha ny.
tenker å bruke rundt 6000.

Har noen noe invendinger på denne ?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829#extra


Ut ifra mitt utrente øye ser den bra ut. Men har nada peiling på laptop hardware, og dermed lite peiling på CPU'er.

Såh, tror dere jeg drar D3 bra på denne her?

spillet krever:
Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+
NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
sytemkravene på d3 er oppskrytt, jeg spilte under open beta på en t4200 cpu (denne kjører på 2,0ghz og kravet er at den kjører på 2.8) stabilt over 40 fps.

men den du har funnet er så appsolutt ikke ille den, litt merkelig oppsett med ram dog.

og har du vurdert stationær pc? da vil du få mye mer for 6k
Trådstarter
12 0
Åh? har en Intel Pentium processor T4400 (2.2GHz, 800 MHz FSB) mulighet for at spillet funker på denne da?

Vurdere ikke stasjonær, ettersom jeg kommer til å bruke pc'n på skolen også.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av hspin Vis innlegg
Åh? har en Intel Pentium processor T4400 (2.2GHz, 800 MHz FSB) mulighet for at spillet funker på denne da?

Vurdere ikke stasjonær, ettersom jeg kommer til å bruke pc'n på skolen også.
Vis hele sitatet...
ja da skal du kunne klarer og spille med alt på low, og stabilt over 40fps, da denne er kraftigere en min.

men vil fortatt anbegfale deg og oppgradere, kjøp den du har funnet du, veldig bra pc til prisen.
Hvis du driver med tunge oppgaver som redigering, musikkprodusering o.l. ville jeg oppgradert til denne hvis du har råd, da får du firekjerners i7

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656244#extra
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Hvis du driver med tunge oppgaver som redigering, musikkprodusering o.l. ville jeg oppgradert til denne hvis du har råd, da får du firekjerners i7

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656244#extra
Vis hele sitatet...
acer detter i frahverandre etter en måneds tid! ikke og anbefale, funker dog år etter år, men ser iniallehampeskogens ødelagt ut etterhvert, selv om du begandler den med omhu
Jeg har en ASUS som har samme kabinettet som den du anbefalte og den har jeg behandlet fint siden jeg fikk den, i februar, og den skal inn på service fordi ladekontakten ikke funker, og skjermdekselet er knust. Så ASUS maskiner er ikke akkurat Thinkpad'er de heller
Trådstarter
12 0
hmm. Den var ikke dum intet_inside. ser jo ut som maskinene er prikk like inne , bare aceren har i7.
har hatt acer i 2.5 år nå, samme laptop. aldri vært noe som helst problemer med den. Er acer kjent for dårlig kvalitet altså ?
Nei, nå snakker Frusa vås. Har dette spillet i Beta, med et GT630M og en i7 2630QM. På middels grafikk ligger dette på rundt 40fps. Dette spillet krever faktisk 4 kjerner, på grunn av en litt annerledes spillmonorik. Men tilbake til emnet: Denne PC'en som du TS har linket til er en utmerket PC! Du får rett og slett ikke mer for pengene.

Ville valgt denne Asusen som sagt. Bedre med en PC som har satt opp komponentene sine riktig, enn en Acer med en i7 som jobber som en overklokket i3.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Nei, nå snakker Frusa vås. Har dette spillet i Beta, med et GT630M og en i7 2630QM. På middels grafikk ligger dette på rundt 40fps. Dette spillet krever faktisk 4 kjerner, på grunn av en litt annerledes spillmonorik. Men tilbake til emnet: Denne PC'en som du TS har linket til er en utmerket PC! Du får rett og slett ikke mer for pengene.

Ville valgt denne Asusen som sagt. Bedre med en PC som har satt opp komponentene sine riktig, enn en Acer med en i7 som jobber som en overklokket i3.
Vis hele sitatet...
Nå må du slutte og snakke vissvass her!

jeg skrev [COLOR="Red"]JEG[/COLOR] kjørte spillet på low med 40fps stabilt! JEG har en t4200 cpu på 2.0GHz.

og hvis det er som du sier, hvorfor skal han kjøpe asusen med 2kjerners cpu? hvis spillet krever 4? merkelig det der!

og hvordan kan du sammenlikne en i3 som ikke leveres med mer en 2 kjerner, med en 4kjerners i7? du skal klokke i3'en VELDIG mye skal den yte samme som 2630QM


Men TS: gå for asusen, da denne er mer solidt bygd en acern, og siden du skal ta den med deg på skolen vil jeg anse dette som et viktig kriterie
Sitat av Benkern Vis innlegg
Dette spillet krever faktisk 4 kjerner, på grunn av en litt annerledes spillmonorik.

Ville valgt denne Asusen som sagt.
Vis hele sitatet...
Med andre ord anbefaler du en pc med dualcore for å spille et spill som "krever" firekjerners prosessor?

edit: to late
Sist endret av Intet_Inside; 11. mai 2012 kl. 17:27.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Med andre ord anbefaler du en pc med dualcore for å spille et spill som "krever" firekjerners prosessor?
Vis hele sitatet...
Benkern har de siste dagene BARE snakket vissvass og vås i samtlige tråder han har skrevet i!
Nå skal vi se: Acer klarer ikke å utnytte ytelsen. En i7 fra Acer, vil ALLTID være underklokket. Den har HyperTreaths som fungerer som en i3, fordi en i3 klarer faktisk å utnytte den fulle kraften ut, siden Treathsene er IKKE klokkbare. Dette medfører at disse "bestandig" tar seg bruk av TurboBoosten som gjør at denne vil klokke langt mer under belastning. Nå vet jeg ikke om dette gjelder Ivy Brigde, men det gjorde det med Sandy Bridge.


Intet; Jeg anbefaler denne Asus PC'en fordi det er en kvalitets PC som han kan ha i flere år. Som Frufsa sier, Acer ramler ifra hverandre. Jeg ville heller hatt 5FPS mindre enn en PC som har ekstrem dårlig kjøleløsning og dårlig kvalitet.
Frufsa, synes ikke akkurat at du er den rette til å si at noen snakker bare vås...

Du var jo ikke så veldig ontopic i tråden min hvor du skrev at å kjøre minecraft server på Win7 er komplett idiotisk og på grensen til umulig.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Benkern har de siste dagene BARE snakket vissvass og vås i samtlige tråder han har skrevet i!
Vis hele sitatet...
Nei, du er bare grinete fordi jeg klarer å argumentere påstandene mine, noe som ikke du har klart.

Sitat av Mort96 Vis innlegg
Frufsa, synes ikke akkurat at du er den rette til å si at noen snakker bare vås...

Du var jo ikke så veldig ontopic i tråden min hvor du skrev at å kjøre minecraft server på Win7 er komplett idiotisk og på grensen til umulig.
Vis hele sitatet...
Ja, det egner seg ikke så godt med Win7. Men man kan kjøre f.eks Ubuntu i dual boot, å kjøre serveren gjennom her
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mort96 Vis innlegg
Frufsa, synes ikke akkurat at du er den rette til å si at noen snakker bare vås...

Du var jo ikke så veldig ontopic i tråden min hvor du skrev at å kjøre minecraft server på Win7 er komplett idiotisk og på grensen til umulig.
Vis hele sitatet...
Vel, han har rett!

Uansett, benkern;


Du hevder altså at D3 krever en firekjerners prosessor, så anbefaler du en tokjerneprossesor maskin.

*facepalm*

Hør her, om du skal ha en maskin som kan kjøre D3, kjøper du en med 4 kjerner. Om dette stemmer, har forresten lyst på kilder til dette.

Han stiller bare spørsmål til dine påstander, og du svarer med noe annet. Skal sies at ja, du har posta litt vås.
Sist endret av Freddy_fred5; 11. mai 2012 kl. 17:39.
@Freddy_fred5 Han har nok rett i at Win7 ikke er optimalt, men hvis du hadde sett tråden hadde nok du også synes at Frufsa snakket vås.
Men nok om det, ble litt off topic her
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Nå skal vi se: Acer klarer ikke å utnytte ytelsen. En i7 fra Acer, vil ALLTID være underklokket. Den har HyperTreaths som fungerer som en i3, fordi en i3 klarer faktisk å utnytte den fulle kraften ut, siden Treathsene er IKKE klokkbare. Dette medfører at disse "bestandig" tar seg bruk av TurboBoosten som gjør at denne vil klokke langt mer under belastning. Nå vet jeg ikke om dette gjelder Ivy Brigde, men det gjorde det med Sandy Bridge.
Vis hele sitatet...
skal vi se på litt basic matte her:

4kjerners cpu + ht = 8 threads
2kjerners cpu + ht = 4 threads

jeg lurer på hva som vil yte best jeg hmmmm. vanskelig det der

ta feks denne med i3
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649742#extra
den har en frekvens på 2.3ghz noe som er helt normalt for en i3

hvis du ser på frekvensen på i7'en i acern ligger den på 2.2ghz

så hvordan du får den i3'en til og yte bedre en i7'en skjønner jeg virkelig ikke!


acer'n vil klare og bruke i7'en, det at den vil yte som en overklocket i3 er bare vissvass

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hør her, om du skal ha en maskin som kan kjøre D3, kjøper du en med 4 kjerner. Om dette stemmer, har forresten lyst på kilder til dette.

Han stiller bare spørsmål til dine påstander, og du svarer med noe annet. Skal sies at ja, du har posta litt vås.
Vis hele sitatet...
Jeg kan BEKREFTE at d3 funker på T4200 med stabilt over 40fps, dog med alt på low, jeg spilte det under betaen. kan komme med screenshot til tirsdagen hvis dette er ønskelig
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg kan BEKREFTE at d3 funker på T4200 med stabilt over 40fps, dog med alt på low, jeg spilte det under betaen. kan komme med screenshot til tirsdagen hvis dette er ønskelig
Vis hele sitatet...
Er litt derfor jeg ber om kilder
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er litt derfor jeg ber om kilder
Vis hele sitatet...
har googlet etter kilder av folk som spiller det på samme cpu, men jeg har dessverre ikke funnet noe, kan poste bilde av fps'en min til tirsdag, når spillet kommer. er litt vanskelig og gjøre det nå, når beta serverne stengte 1. mai :P

Edit: kan legge til at gpu'en min heller ikke er noe og skryte av: g105m
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 18:19.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Jeg har en ASUS som har samme kabinettet som den du anbefalte og den har jeg behandlet fint siden jeg fikk den, i februar, og den skal inn på service fordi ladekontakten ikke funker, og skjermdekselet er knust. Så ASUS maskiner er ikke akkurat Thinkpad'er de heller
Vis hele sitatet...
Litt off topic: Ladekontakten sier du. Hva for en modell er det du har? Sliter med det samme selv på en 6 mnd gammel Asus x53sv. Virker for meg som om problemet ligger i inngangen til pcen, ikke i selve laderen

Snakket med leverandør?
Sist endret av stagg; 11. mai 2012 kl. 18:27.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
har googlet etter kilder av folk som spiller det på samme cpu, men jeg har dessverre ikke funnet noe, kan poste bilde av fps'en min til tirsdag, når spillet kommer. er litt vanskelig og gjøre det nå, når beta serverne stengte 1. mai :P

Edit: kan legge til at gpu'en min heller ikke er noe og skryte av: g105m
Vis hele sitatet...
Spurte heller om kildene hans.

Ett spill som bare kan spilles på firekjerners CPU kommer ikke til å bli kjempeselger for å få det sagt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spurte heller om kildene hans.

Ett spill som bare kan spilles på firekjerners CPU kommer ikke til å bli kjempeselger for å få det sagt.
Vis hele sitatet...
blizzard spill er heller ikke kjent for og være så veldig krevende heller :P er som regel spill som så og si alle kan spille,
Men ja jeg vil gjerne se kilden hans, jeg kan som sangt komme med min til tirsdag
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 18:29.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
skal vi se på litt basic matte her:

4kjerners cpu + ht = 8 threads
2kjerners cpu + ht = 4 threads

jeg lurer på hva som vil yte best jeg hmmmm. vanskelig det der

ta feks denne med i3
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649742#extra
den har en frekvens på 2.3ghz noe som er helt normalt for en i3

hvis du ser på frekvensen på i7'en i acern ligger den på 2.2ghz

så hvordan du får den i3'en til og yte bedre en i7'en skjønner jeg virkelig ikke!


acer'n vil klare og bruke i7'en, det at den vil yte som en overklocket i3 er bare vissvass



Jeg kan BEKREFTE at d3 funker på T4200 med stabilt over 40fps, dog med alt på low, jeg spilte det under betaen. kan komme med screenshot til tirsdagen hvis dette er ønskelig
Vis hele sitatet...
På LOW ja, det sier seg nesten selv. Skal se om jeg finner litt skikkelige kilder til deg når jeg kommer meg hjem. Sånne troll må ha alt på papirer.

Og uansett, Lenovoen knuser disse rått når det kommer til kvalitet.
Sist endret av Benkern; 11. mai 2012 kl. 18:37.
Trådstarter
12 0
ok, setter pris på noen svar her

Til nå så har vi bare diskutert 2 pc'er Asus i5 og Acer i7.
Virker som Asusen har et bedre skjermkort enn Aceren,
asus: NVIDIA GeForce GT 630M - 2 GB DDR3 SDRAM
acer: NVIDIA GeForce GT 630M - 1 GB DDR3 VRAM

VRAM og SDRAM er forskjellen, men er VRAM dobbelt så bra?

Aceren har èn brukeranmeldelse inne på komplett, denne brukeren sier han kjører Skyrim på High uten problemer. da vil vel det si at jeg skal kunne kjøre Diablo 3 på "high" uten problemer? Og om Asusen har et bedre skjermkort, så bør jeg hvertfall kunne kjøre det på "high" der? eller trekker i5'en den ned? har quad og duo så mye å si for dette spillet?

Mitt spørsmål er i grunn, hvilken maksin av de to, eller av andre maskiner (laptoper) til rundt 6000, bør kunne kjøre Diablo 3 med best mulig ytelse?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
På LOW ja, det sier seg nesten selv. Skal se om jeg finner litt skikkelige kilder til deg når jeg kommer meg hjem. Sånne troll må ha alt på papirer.
Vis hele sitatet...
har aldri påstått at jeg kunne dra det på noe annet en low, men jeg kan spille det, og det er det jeg har påstått!
og slik som du har sagt det er det fysisk umulig at jeg kan spille det.

og hvis det er noen som er troll her er det deg!

Sitat av hspin Vis innlegg
ok, setter pris på noen svar her

Til nå så har vi bare diskutert 2 pc'er Asus i5 og Acer i7.
Virker som Asusen har et bedre skjermkort enn Aceren,
asus: NVIDIA GeForce GT 630M - 2 GB DDR3 SDRAM
acer: NVIDIA GeForce GT 630M - 1 GB DDR3 VRAM

VRAM og SDRAM er forskjellen, men er VRAM dobbelt så bra?

Aceren har èn brukeranmeldelse inne på komplett, denne brukeren sier han kjører Skyrim på High uten problemer. da vil vel det si at jeg skal kunne kjøre Diablo 3 på "high" uten problemer? Og om Asusen har et bedre skjermkort, så bør jeg hvertfall kunne kjøre det på "high" der? eller trekker i5'en den ned? har quad og duo så mye å si for dette spillet?

Mitt spørsmål er i grunn, hvilken maksin av de to, eller av andre maskiner (laptoper) til rundt 6000, bør kunne kjøre Diablo 3 med best mulig ytelse?
Vis hele sitatet...
gjør deg selv en tjeneste og ikke kjøp acer, gå for asus'en du, du kommer ikke til og angre om du kjøper den, acer'n er av laber kvalitet og vil rett og slett falle frahverandre etter noen turer opp og ned av sekken, asusen vil holde lenger.
Limitless
In my experience dual core has been faster (although not considerably while assuming the systems are very similar, derp) than quad when it comes to gaming. A quad-core processor shines when it comes to multi-threadding processes. If you plan on having a bunch of windows, tabs, music, or others programs running at the same in the background while playing D3 a quad or higher core is for you. However, depending upon how many GHz you're planning on getting you could get a quad or higher and never find any difference in your gaming. In my opinion if you are keeping your machine up to date (to the point that you're above fine with running max settings) you'll never notice and therefore it comes down to pricing/deals and personal use preference. Atleast I suspect you will need a Quad Core, since D3 have a special poetmoth. D3 will take full advantage of a Quad Core.

Kilde; Arni90.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
og kan du venligst komme med LINK til kildene dine?
Sitat av hspin Vis innlegg
ok, setter pris på noen svar her

Til nå så har vi bare diskutert 2 pc'er Asus i5 og Acer i7.
Virker som Asusen har et bedre skjermkort enn Aceren,
asus: NVIDIA GeForce GT 630M - 2 GB DDR3 SDRAM
acer: NVIDIA GeForce GT 630M - 1 GB DDR3 VRAM

VRAM og SDRAM er forskjellen, men er VRAM dobbelt så bra?

Aceren har èn brukeranmeldelse inne på komplett, denne brukeren sier han kjører Skyrim på High uten problemer. da vil vel det si at jeg skal kunne kjøre Diablo 3 på "high" uten problemer? Og om Asusen har et bedre skjermkort, så bør jeg hvertfall kunne kjøre det på "high" der? eller trekker i5'en den ned? har quad og duo så mye å si for dette spillet?

Mitt spørsmål er i grunn, hvilken maksin av de to, eller av andre maskiner (laptoper) til rundt 6000, bør kunne kjøre Diablo 3 med best mulig ytelse?
Vis hele sitatet...
Aceren vil være kraftigst.

Men Asusen vil være en bedre maskin sammenlagt. Her får du med kvalitet på kjøpet. Du får også en PC som ikke kommer til å få store overopphetingsproblemer.

Du vil fint klare deg med 2 kjerner, selvom det beste er 4. Jeg tror selv ikke at det er veldig store forskjellen, men som sagt, D3 tar utbytte av en Quad Core, men store mengder, nei.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
og kan du venligst komme med LINK til kildene dine?
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde vært en aktiv PC entusiast, så burde du vite VELDIG godt hvem Arni er. Skikelig teit at jeg ikke kan ta inn direktelink. Akkurat som det samme problemet jeg har med teknikmagasinet.no

Diskusjon.no
Sitat av stagg Vis innlegg
Litt off topic: Ladekontakten sier du. Hva for en modell er det du har? Sliter med det samme selv på en 6 mnd gammel Asus x53sv. Virker for meg som om problemet ligger i inngangen til pcen, ikke i selve laderen

Snakket med leverandør?
Vis hele sitatet...
K53SV, samme type kabinett og lader antar jeg. Har fått beskjed om å sende inn, så skulle de se på det. Service-fyren sa at det var et vanlig problem pga. at laderen stikker rett ut og at jeg mest sannsynlig ikke måtte betale noe for det
Sitat av hspin Vis innlegg
ok, setter pris på noen svar her

Til nå så har vi bare diskutert 2 pc'er Asus i5 og Acer i7.
Virker som Asusen har et bedre skjermkort enn Aceren,
asus: NVIDIA GeForce GT 630M - 2 GB DDR3 SDRAM
acer: NVIDIA GeForce GT 630M - 1 GB DDR3 VRAM

VRAM og SDRAM er forskjellen, men er VRAM dobbelt så bra?

Aceren har èn brukeranmeldelse inne på komplett, denne brukeren sier han kjører Skyrim på High uten problemer. da vil vel det si at jeg skal kunne kjøre Diablo 3 på "high" uten problemer? Og om Asusen har et bedre skjermkort, så bør jeg hvertfall kunne kjøre det på "high" der? eller trekker i5'en den ned? har quad og duo så mye å si for dette spillet?

Mitt spørsmål er i grunn, hvilken maksin av de to, eller av andre maskiner (laptoper) til rundt 6000, bør kunne kjøre Diablo 3 med best mulig ytelse?
Vis hele sitatet...
Legg i 2-3 lapper å kjøp deg en stasjonær som også kan kjøre bf3, skyrim på ultra.. ja det meste egentlig? Også bruker du den du har nå på skolen.. game kan du gjøre når du kommer hjem, hehe. Det ville ihvertfall jeg gjort.
Sist endret av ClosetotheEdge; 11. mai 2012 kl. 18:49.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Hvis du hadde vært en aktiv PC entusiast, så burde du vite VELDIG godt hvem Arni er. Skikelig teit at jeg ikke kan ta inn direktelink. Akkurat som det samme problemet jeg har med teknikmagasinet.no

Diskusjon.no
Vis hele sitatet...
om du vil sikre kildene dine burde du linke til dem, hvis ikke kan det bare være noe du har funnet på for alt jeg vet. link til kildene, hvis ikke er de ingenting vert
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Benkern;

De nye datamaskinene og den nye generasjonen med prosessorer kommer til å yte 50% dårligere enn forrige generasjon.
-Jesus.

Ser du hvor lett det er?

Kom med linker du

Og en quadcore er ikke nødvendig for å spille det (som sagt tidligere), og når det kommer til laptopper er alle bajs uansett.
Sist endret av Freddy_fred5; 11. mai 2012 kl. 18:50.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
og akkurat hvor i den tråden står det at d3 faktisk klarer og bruke quadcore?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
og akkurat hvor i den tråden står det at d3 faktisk klarer og bruke quadcore?
Vis hele sitatet...
Tja, står jo at det duger for ihvertfall å bruke to kjerner/tråder, men som regel vil det nok ikke dra så ubermye.
"If D3 supports multi-threading, it should run smoother on a multi-core CPU. With that said, there's a lot of room for bad coding practices that may not utilize multi-threading for every single class/library in a game's code."

Nå sier jo ikke han at det skal støttes, men mener å ha lest dette på SweedenClockers ens.

"Games designed to take advantage of dual cores are designed to take advantage of multiple threads."

Men nå er dette ganske teit å argumentere når man ikke kan være sikker enda.

Jeg ville gått for Asusen TS.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
"If D3 supports multi-threading, it should run smoother on a multi-core CPU. With that said, there's a lot of room for bad coding practices that may not utilize multi-threading for every single class/library in a game's code."

Nå sier jo ikke han at det skal støttes, men mener å ha lest dette på SweedenClockers ens.

"Games designed to take advantage of dual cores are designed to take advantage of multiple threads."

Men nå er dette ganske teit å argumentere når man ikke kan være sikker enda.

Jeg ville gått for Asusen TS.
Vis hele sitatet...
legger merke til at han bruker ordet "IF" som betyr at han ikke vet om d3 støtter dette,
Nå kan jeg nesten garantere at dette blir en fordel, men kan ikke uttale meg på dette emnet mer.
Men siden Aplex blir brukt, så gir dette en HVIS mening om at det blir støtte for 4-kjerner.
Trådstarter
12 0
Hva med denne her?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746302#extra

er den mye dårligere eller? 13.3" er jo sweet !
Sitat av hspin Vis innlegg
Hva med denne her?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746302#extra

er den mye dårligere eller? 13.3" er jo sweet !
Vis hele sitatet...
Den er kjappere. Men den er mindre kraftig. Dessuten er det en Acer.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av hspin Vis innlegg
Hva med denne her?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746302#extra

er den mye dårligere eller? 13.3" er jo sweet !
Vis hele sitatet...
hvis du kan leve med at den ser helt grusom ut etter noen måneder er den veldig bra specs messig.

ja den kommer til og dette fra hverandre, men ikke noe som vil gå ut på ytelsen, vil dog anbefale deg og bytte kjølepasta på den hvis du kjøper den, den acer bruker er mildt sagt grusom, når jeg byttet pasta på min acer datt gradene på samtlige komponenter i pc'en med over 20*
Trådstarter
12 0
høres bra ut!

ASUS U36SG 13.3" HD er vel gjerne enda bedre? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656248#extra
problemløst å kjøre D3 på dette?
Sitat av hspin Vis innlegg
Hva med denne her?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746302#extra

er den mye dårligere eller? 13.3" er jo sweet !
Vis hele sitatet...
Den er kjappere. Men den er mindre kraftig. Dessuten er det en Acer.

Sitat av hspin Vis innlegg
høres bra ut!

ASUS U36SG 13.3" HD er vel gjerne enda bedre? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656248#extra
problemløst å kjøre D3 på dette?
Vis hele sitatet...
Nei, den er dårligere.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
vil faktisk påstå at 13" acern er den beste hittil, hvis du skal ha med deg pc'en mye rundt.

+
den vil være rask, grunnet ssd
vil ha nokk kraft til og dra d3 uten problemer
den er liten og lett

-
ikke verdens beste byggekvalitet
dårlig kjølepasta

Jeg kan legge til at jeg nå sitter på en 3år gammel acer aspire 5738z har ikke hatt noe problemer med den, annet en at jeg har tat livet av 2 harddisker i den. og at den har mistet noen knapper, noen paneler på den har løsnet, og noen av knappene er løse, ellers har den funket 100%
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 22:32.
Skal vi nå se: Aceren:

GeForce GT540 (Veldig gammelt). Har dette selv i jobb-PC'en. Ikke noe å skryte av.

Kvaliteten på denne er sikkert HELT grusom.

Core i5-2410M - Samme her også, for gammelt.

Gode ting: RAM, SSD (kjapp).
Helt OK pris.
Sist endret av Benkern; 11. mai 2012 kl. 22:39.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Skal vi nå se: Aceren:

GeForce GT540 (Veldig utradert). Har dette selv i jobb-PC'en. Ikke noe å skryte av.

Kvaliteten på denne er sikkert HELT grusom.

Core i5-2410M - Samme her også, for gammelt.

Gode ting: RAM, SSD (kjapp).
Helt OK pris.
Vis hele sitatet...
vil ikke anse komponentene som urgamle akkurat,
kvaliteten er ikke helt grusom, og venligst ikke uttal deg om ting du synser om, da du sier "sikkert helt grusom" acer lager pc'er som holder, men som ikke akkurat ser pene ut etter normal bruk, MEN funker 100%


og slik som jeg anser det er ikke d3 et krevende spill, så med acern vil han kunne kjøre det uten problemer, og siden den er fysisk liten vil jeg anse det som et kjempestort pluss, da 15" er litt i største laget til og drasse med seg rundtomkring.

men jeg lurer på hva som skal til for og tilfredstille kravene dine jeg, når du klager over fps'en du får med 680 i sli! og påstår at 2500 ikke funker I HELE TATT til redigering
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 22:46.
Jeg har 2 Acere her i huset, og gode opplevelser er det ikke.

Alienware M11xR3. Ville faktisk tatt med denne TS. Rå stilig PC med utrolig god kjøling! Denne får du til 7.500kr og da er den "OK" speca. Dette er virkelig en "fet" PC!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Jeg har 2 Acere her i huset, og gode opplevelser er det ikke.

Alienware M11xR3. Ville faktisk tatt med denne TS. Rå stilig PC med utrolig god kjøling! Denne får du til 7.500kr og da er den "OK" speca. Dette er virkelig en "fet" PC!
Vis hele sitatet...
Jeg har en acer jeg bruker daglig. Og har hatt en bra opplevelse med den, annet em det jeg nevte tdliger, at den faller fra hverandre,

Alienware ville jeg aldri kjøp, m11 er på ingen måte verdt 7.5k

I3 og veik gpu er ikke akkurat noe og skryte av! Så noe "fet pc" er det så appsolutt ikke!
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 23:08.
PCen skal brukes til gaming og surf? Hva er det du ikke forstår? Han trenger ikke 4-kjerner da. Da er det kort som gjelder. Det er verdt 7.5K jo. Prøvd en?