Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 14645
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
neida, han klarer high/ultra. En trenger ikke god pc i det hele tatt for BF3. Alle jeg kjenner kjører jo high/ultra på flere år gamle pcer, og laptopper og mer. Og ellers så krever bf3 lite.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt noe som kan utnytte 2xGTX580 for lite krevende, men det er kanskje bare meg
Morn folkens, da har jeg kommet til valget der jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt skjermkort så pc'en min kan dra BF3 på det beste. Da har jeg kommet frem til jeg skal kjøpe dette skjermkortet, men problemet er at jeg ikke har veldig stor peiling på hvordan det hele fungerer, og om skjermkortet passer min Pc, hvordan finner jeg ut dette?
Hvis det er til noe hjelp, så er det dette kabinettet jeg har.
Sitat av phideph Vis innlegg
Morn folkens, da har jeg kommet til valget der jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt skjermkort så pc'en min kan dra BF3 på det beste. Da har jeg kommet frem til jeg skal kjøpe dette skjermkortet, men problemet er at jeg ikke har veldig stor peiling på hvordan det hele fungerer, og om skjermkortet passer min Pc, hvordan finner jeg ut dette?
Hvis det er til noe hjelp, så er det dette kabinettet jeg har.
Vis hele sitatet...
Du må se om hovedkortet ditt har PCI-Express 2.0 tilkobling, som det skjermkortet der har
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det behøver ikke engang ha PCI-e 2.0. Dette er bakoverkompatibelt.

Viktige punkter her er derimot strømforsyningen din og til en viss grad CPU. GTX580 bør ha en PSU på 550-600W og en ganske kvass CPU som kan holde følge.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Etter en dag med bf3 så har jeg kommet til konklusjonen at jeg må oppdatere pcen, bf3 krasjer etter cirka en runde.

Jeg har aldri skrudd inn deler i en pc før så har lite peil på hva som passer om hverandre av deler.
Fant en oppdaterings pakke på komplett som så ut var grei, men her mangler det grafikk kort.

Så jeg har et par spørsmål:
-Hvilket grafikk kort skal jeg kjøpe?
-Passer dette i kabinettet jeg har fra før?
-Må/burde jeg ha noe mer? ssd, mer strøm etc.

Pc'en jeg har fra før
Sitat av 83leo Vis innlegg
Det behøver ikke engang ha PCI-e 2.0. Dette er bakoverkompatibelt.

Viktige punkter her er derimot strømforsyningen din og til en viss grad CPU. GTX580 bør ha en PSU på 550-600W og en ganske kvass CPU som kan holde følge.
Vis hele sitatet...
Jeg har dette hovedkortet, 620W, vil det funke?
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg har dette hovedkortet, 620W, vil det funke?
Vis hele sitatet...
Det burde funke ja. siden du har ett så nytt hovedkort kan ikke cpuen være spesielt gammel heller.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg har dette hovedkortet, 620W, vil det funke?
Vis hele sitatet...
Hvilken PSU? SilverPower, Corsair?
Er det noen som drar BF3 på high+ som kan gi meg specs på pcen dems? Skal kjøpe meg ny pc til jul og er veldig interessert i hva jeg trenger for å kjøre god grafikk smooth!
skal kjøpe meg ny data og lurer på om denne er bra?
Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+
Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
den skal brukes til gaming, hvilke settings kan den kjøre bf3 på?
Sist endret av iColdman; 27. oktober 2011 kl. 21:41.
Dette har jeg i maskinen nå:
Intel® Core™ i7-960 Processor Socket-LGA1366, Quad Core, 3.2Ghz, 8MB, 130W, QPI: 4,8GT/sec, Boxed w/fan
Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9600 GT

Holder det med et nytt skjermkort nå?(Isåfall, hvilket?) Eller burde noe mer oppgraderes? Det som sitter i maskinen nå er 4 måneder gammelt så hadde vært kanon om jeg kun måtte oppgradere skjermkort nå.
Sist endret av Storebrand; 27. oktober 2011 kl. 23:53.
Hva sier dere til min urPC med GeForce 9600, 8GB DDR2 RAM og en 2,4GHZ Quadcore med muligheter for å bli klokka til 3,0-3,2?

Hurra, 4 år gammel pc FTW!
Bare synd den er død.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Dette har jeg i maskinen nå:
Intel® Core™ i7-960 Processor Socket-LGA1366, Quad Core, 3.2Ghz, 8MB, 130W, QPI: 4,8GT/sec, Boxed w/fan
Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9600 GT

Holder det med et nytt skjermkort nå?(Isåfall, hvilket?) Eller burde noe mer oppgraderes? Det som sitter i maskinen nå er 4 måneder gammelt så hadde vært kanon om jeg kun måtte oppgradere skjermkort nå.
Vis hele sitatet...
Det holder lenge det. Litt avhengig av strømforsyningen din kan du f.eks ta sikte på GTX570 evt. 580 eller HD6950 evt. HD6970 for god flyt i BF3.

Sitat av iColdman Vis innlegg
skal kjøpe meg ny data og lurer på om denne er bra?
Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+
Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
den skal brukes til gaming, hvilke settings kan den kjøre bf3 på?
Vis hele sitatet...
Antageligvis medium/high med 45fps+

Når det er sagt bør du bør heller gå for Intel og i5 2500k. Spill utnytter i all hovedsak ikke mer enn fire kjerner og i5 er dessuten kraftigere per kjerne enn AMD 1090T. Komplett.no har noen gode ferdigoppsett med i5, f.eks BF3-edition som ligger på 10-11000kr.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Da var datamaskinen min bestilt.
Får bare håpe jeg greier å sette dette sammen.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Da har jeg også bestilt..
Og jeg gjør som KaldCB og krysser fingrene for at jeg klarer å sette dette sammen!
Så jug som det går ann å få blitt.. Man trenger ikke 2stk GTX580. En venn av meg tar det på maks med et 6970..
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Så jug som det går ann å få blitt.. Man trenger ikke 2stk GTX580. En venn av meg tar det på maks med et 6970..
Vis hele sitatet...
På måten du sier det kan selv et gammelt HD4870 kan dra BF3 på maks. Det er mange som stolt konstaterer at de kjører BF3 på ultra med forholdsvis labre oppsett og tilogmed presterer å kalle spillet for lite krevende, men de får IKKE konstant 60fps+ i 1920x1080, noe som nok var tanken bak dette GTX580 SLI-utsagnet utviklerne kom med.

Personlig kjører jeg BF3 på ultra, bortsett fra 3-4 punkter på high og fps. faller i enkelte tilfeller ned på det lave sekstitall. Dette er med GTX570 SLI og en i7 2600k. Ergo, utviklerne kom ikke med dette utsagnet ubegrunnet.
Hvilke av disse pc'ene vil klare å kjøre bf3 på høyest settings/hvilken av de er best. og hvilken setting tror dere den beste dataen kan kjøre bf3 på?


Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+
Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Battlefield 3

---------------------------------------------

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
ASUS P8P67 LE, Socket-1155
Intel® Core™ i5-2500K Processor
Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Battlefield 3
Sist endret av iColdman; 30. oktober 2011 kl. 20:26.
Vil jeg klare å kjøre BF3 på ultra med HD6950 Crossfire?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Vil jeg klare å kjøre BF3 på ultra med HD6950 Crossfire?
Vis hele sitatet...
er det ikke bare og prøve?

hvis det ikke går kan du prøve og flashe korta opp til 5970 kort
Vet ikke helt om jeg skal kjøpe et HD6950 til enda, eller om jeg skal vente til etter jul. Har det noe å si om det ene kortet er brukt lengre enn det andre?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Vet ikke helt om jeg skal kjøpe et HD6950 til enda, eller om jeg skal vente til etter jul. Har det noe å si om det ene kortet er brukt lengre enn det andre?
Vis hele sitatet...
det har ikke noe og si om det ene er brukt eller ei. og du vil merke betraktlig mer ytelse med et kort til.
Tror jeg kommer til å vente til etter jul. Grunnen til det er at budsjettet vil være mer stabilt, så jeg slipper å ta opp lån hos mine foreldre. Kan da også oppgradere andre ting i samme slengen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Tror jeg kommer til å vente til etter jul. Grunnen til det er at budsjettet vil være mer stabilt, så jeg slipper å ta opp lån hos mine foreldre. Kan da også oppgradere andre ting i samme slengen.
Vis hele sitatet...
mens du venter kan du jo flashe kortet ditt opp til et 6970 kort da
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
mens du venter kan du jo flashe kortet ditt opp til et 6970 kort da
Vis hele sitatet...
Will do!

Hvordan er oppsettet ditt?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Will do!

Hvordan er oppsettet ditt?
Vis hele sitatet...
helt grusomt ATM XD.

sitter på en gammel aser aspire 5738z

holder på og sette opp en pc nå som heller ikke er så mye og sktyte av, i hvertfall ikke til gaming.

da snakker vi:
duall xeon cpu
5gb ram(vet det er monga men skal sette in en 1gb brikke til)
quadro fx skjermkort med 256mb ram
2x 40gb hdd i raid
1x ukjent sas disk til os
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
helt grusomt ATM XD.

sitter på en gammel aser aspire 5738z

holder på og sette opp en pc nå som heller ikke er så mye og sktyte av, i hvertfall ikke til gaming.

da snakker vi:
duall xeon cpu
5gb ram(vet det er monga men skal sette in en 1gb brikke til)
quadro fx skjermkort med 256mb ram
2x 40gb hdd i raid
1x ukjent sas disk til os
Vis hele sitatet...
Hoho, det virka litt stusselig :L
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Hoho, det virka litt stusselig :L
Vis hele sitatet...
oppsettet skal brukes ene og alene til 3d modelering, og da er det ikke så sugne speks men ja ikke akkurat det nyeste av det nye og det beste av det beste, men vil nok duge til mitt bruk, har et gtx8800 liggan som jeg kanskje putter inni, kommer an på hva som yter beste, er veldig usikker der.

men kommer i hvertfall ikke til og spille bf3 på oppsettet, kanskje litt mc thats it :P.
Sist endret av Frufsa; 30. oktober 2011 kl. 21:02.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Will do!

Hvordan er oppsettet ditt?
Vis hele sitatet...
Slettes ikke alle HD6950 dette kan gjøres på. Det må være 2GB-versjonen og være av referansedesign/ha dual BIOS. I senere tid har dessuten AMD begynt å laserkutte chipene noe som umuliggjør opplåsing av de resterende shaderne.

En mye enklere og bedre løsning er rett og slett god gammel overklokking. Dette vil dessuten ofte by på mer ytelse enn flashing, dog kommer det an på hvor langt du kan presse kortet ditt.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Slettes ikke alle HD6950 dette kan gjøres på. Det må være 2GB-versjonen og være av referansedesign/ha dual BIOS. I senere tid har dessuten AMD begynt å laserkutte chipene noe som umuliggjør opplåsing av de resterende shaderne.

En mye enklere og bedre løsning er rett og slett god gammel overklokking. Dette vil dessuten ofte by på mer ytelse enn flashing, dog kommer det an på hvor langt du kan presse kortet ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg har et Asus Radeon HD6950 2GB DDR5 osv.
Vil det fungere på det?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ja, hvis det er dette kortet du tenker på. Men som sagt, like greit å overklokke hvis det er ytelsen du er ute etter.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Ja, hvis det er dette kortet du tenker på. Men som sagt, like greit å overklokke hvis det er ytelsen du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Nei dette: http://www.geeks3d.com/20110202/test...-overclocking/
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Nei, det har ihvertfall ikke dual-BIOS såvidt jeg kan se.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Nei, det har ihvertfall ikke dual-BIOS såvidt jeg kan se.
Vis hele sitatet...
På det fjerde bildet fra toppen står det jo Double-BIOS switch, hva vil det si? o.o
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Jo, jeg tok visst feil. Det har nok dual-BIOS da ja og du kan i utgangspunktet flashe.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Jo, jeg tok visst feil. Det har nok dual-BIOS da ja og du kan i utgangspunktet flashe.
Vis hele sitatet...
Men jeg vil få bedre ytelse om jeg overclocker?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Tror dere 6970 vil kjøre High quality smooth?
Vis hele sitatet...
jeg kan spille på ultra med mitt 6970, tho går det ikke så smooth som med high, så spiller du på high så slipper du laggspikes å ting går glatt hele tiden.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Skjermkortet var det eneste jeg manglet for å kjøre på fullt! Har HD 5770 :/ Begynner å bli utdatert. Tips til skjermkort? Ikke for hardcore, men til å dra bf3 på ultra.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av orbeck Vis innlegg
Skjermkortet var det eneste jeg manglet for å kjøre på fullt! Har HD 5770 :/ Begynner å bli utdatert. Tips til skjermkort? Ikke for hardcore, men til å dra bf3 på ultra.
Vis hele sitatet...
Budsjett? Titegn
Sitat av orbeck Vis innlegg
Skjermkortet var det eneste jeg manglet for å kjøre på fullt! Har HD 5770 :/ Begynner å bli utdatert. Tips til skjermkort? Ikke for hardcore, men til å dra bf3 på ultra.
Vis hele sitatet...
GTX 580. Kjører det fint på ultra selv.
Jeg vurderer å handle meg ny laptop, har sett endel på denne http://www.dustinhome.no/asus-n53sn-...uct/5010610277 , så det jeg lurer på er om grafikkortet er bra nok til å kjøre BF3 ? jeg trenger langt ifra å kjøre på høyeste oppløsning osv, men vil dette grafikkortet klare å kjøre spille greit uten fps lag osv??
Ahead Nero 10 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
PC BOX LARGE
Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort
Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU
MSI P67A-G45 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i7-2600 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
ZOTAC GeForce GTX 580 3072MB PhysX CUDA
Corsair SSD Force Series™ 3, 90GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Vil denne pc'en klare å køyre BF3 på max, og er det noe som kunne vert byttet ut? synest 14 tusen vart kanskje litt mykje. Vannkjøling nødvendig? =P
Sitat av Moordo Vis innlegg
Ahead Nero 10 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
PC BOX LARGE
Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort
Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU
MSI P67A-G45 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i7-2600 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
ZOTAC GeForce GTX 580 3072MB PhysX CUDA
Corsair SSD Force Series™ 3, 90GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Vil denne pc'en klare å køyre BF3 på max, og er det noe som kunne vert byttet ut? synest 14 tusen vart kanskje litt mykje. Vannkjøling nødvendig? =P
Vis hele sitatet...
bytt ut intel core i7-2600 til i5 2500k(den funker helt likt til gaming og kan være bedre) og ta vekk ssd(det påvirker ikke spillytelsen) du kan også ta RAM minnet til 8gb
Heisann!

Vil dette dra BF og eventuelt Cod MW3 greit?
Har 1000w power liggenes.

Takker for kjappe svar!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Dette hvaforno?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Moordo Vis innlegg
Jeg driver å setter opp en pc, men er litt usikker på hovedkort. Har sett litt på MSI P67A-G45 B og MSI Z68A-GD65
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640704&CKS=PCW
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628969&CKS=PCW
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633060
Moordo: Velg et Z68-hovedkort. P67 er ikke like bra. Det første du linket til og det EvenBratsberg linket til altså.
Det er vel ikke noen problemer og kjøre AMD skjermkort med intel oppsett?

Greit å være sikker før jeg kjøper :-]
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av terminat Vis innlegg
Det er vel ikke noen problemer og kjøre AMD skjermkort med intel oppsett?

Greit å være sikker før jeg kjøper :-]
Vis hele sitatet...
Det går fint ja