Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 14185
Vel, telte akkurat og det var ikke mindre enn 6 tråder på forsiden som handlet om ny pc, til Battlefield. Skjønner at folk er ganske gira og nervøse og som folk flest skjønner man at det ikke er vits med 50 forskjellige tråder om akkurat det samme, så derfor har vi denne!

Jeg har selv forhåndsbestilt Battlefield 3 og er rimelig sikker på jeg får kjørt det på high med AMD Phenom II x4 OC@ 3,7 ghz, Sapphire 6950 2GB /6970bios, 650W PSU og 8 GB DDR3 ram.

Om du lurer på om din pc klarer å dra Battlefield 3 kan du gå inn her :

www.canurunit.com
Du trenger java.

Om du såvidt passerer minimum kan jeg love deg at du ikke får en trivelig opplevelse, altså med mye lagg.

Pcen din burde hvertfall møte disse kravene :

"Recommended system requirements for Battlefield 3
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version"


Altså, skal du bygge en pc anbefales denne oppgraderingspakken med i5:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116
sammen med en strømforsyning på minst 550W

Av skjermkort er det mye å velge i men har du lite penger å stusse med holder nok ett 6870, eller så kan jeg anbefale 6950/70. Har ingen erfaring med Nvidia 570/580 men disse har fått god kritikk og duger absolutt.

Om du fortsatt er usikker kan du legge ut dine PC-specs så kan det bedømmes enten av meg eller noen andre her inne, hva som trengs og oppdateres eller om du er good 2 go.
Burde hatt en egen for "trenger ny pc" , "Hva er denne verdt" , "Hvilke deler må jeg ha" osv også.

Godt tiltak.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Burde hatt en egen for "trenger ny pc" , "Hva er denne verdt" , "Hvilke deler må jeg ha" osv også.

Godt tiltak.
Vis hele sitatet...
Litt sent og endre på nå, men ingen dum idé.
Kanskje om jeg kontakter moderator så får jeg lagt inn ett avsnitt med at du mest sannsynelig ikke får solgt din gamle HP med Dual core og nvidia 9800 for 3-4000 kr?

Hehe
jeg stusser mer å mer på mitt 560TI.... men kommer vel noen tilbakemeldinger fra freaks etter litt testing
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg stusser mer å mer på mitt 560TI.... men kommer vel noen tilbakemeldinger fra freaks etter litt testing
Vis hele sitatet...
Hvis du ser her :

http://www.hwcompare.com/8890/geforc...adeon-hd-6870/

Så ser du at det scorer bedre 6870, som jeg har prøvd, hvertfall på betaen, sammen med en AMD Phenom II x4 3,4 ghz, som klarte det helt fint. Så tror nok ikke du har så mye å bekymre deg for.
Kan også nevne at Daniel Matros sa at det trengs 2x GTX580 for og kjøre BF3 i ultra, om det er målet til noen her inne.

Kilde: http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/116140729864159232

Sitat av twixtor Vis innlegg
Hvis du ser her :

http://www.hwcompare.com/8890/geforc...adeon-hd-6870/

Så ser du at det scorer bedre 6870, som jeg har prøvd, hvertfall på betaen, sammen med en AMD Phenom II x4 3,4 ghz, som klarte det helt fint. Så tror nok ikke du har så mye å bekymre deg for.
Vis hele sitatet...
Betaen kan ikkje sammenlignes med hvilke specs som BF3 kommer til og kreve når det kommer ut. Det kommer til og kreve mye, og da mener eg MYE mer.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kan også nevne at Daniel Matros sa at det trengs 2x GTX580 for og kjøre BF3 i ultra, om det er målet til noen her inne.

Kilde: http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/116140729864159232



Betaen kan ikkje sammenlignes med hvilke specs som BF3 kommer til og kreve når det kommer ut. Det kommer til og kreve mye, og da mener eg MYE mer.
Vis hele sitatet...
Det kan vel sammenlignes til en viss grad. Man må jo ta i betraktning at fullverson krever mer, men 6870 skal holde til Ola Nordmann's bruk med "dårlig" råd.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Det kan vel sammenlignes til en viss grad. Man må jo ta i betraktning at fullverson krever mer, men 6870 skal holde til Ola Nordmann's bruk med "dårlig" råd.
Vis hele sitatet...
dårlig råd er ikke problemet, heller sjelden råd
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
dårlig råd er ikke problemet, heller sjelden råd
Vis hele sitatet...
Eller det
Tror dere 6970 vil kjøre High quality smooth?
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Tror dere 6970 vil kjøre High quality smooth?
Vis hele sitatet...
kommer litt an på resten av systemet?

men trur det skal gå bra, tenker at det vil klare mid-high ganske fint. er et kraftig skjermkort men blir spennende å se
Da kommer vel neste spørsmål, tror du det er lurt å vente med ny pc til utpå nyåret eller? Tenker på at det kanskje kommer nye produkter da + at vi vet mer om hva som trengs for å kjøre spillet optimalt.
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Da kommer vel neste spørsmål, tror du det er lurt å vente med ny pc til utpå nyåret eller? Tenker på at det kanskje kommer nye produkter da + at vi vet mer om hva som trengs for å kjøre spillet optimalt.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tålmodigheten til det, så gjør du det. Jeg hadde aldri klart det

Men det er jo selvfølgelig det beste, da vet man mer spesifikt hva som kreves og hvordan grafikken er , samt de nye FX Cpu'ene til AMD og den nye skjermkort serien er vel ute da. Sikkert noe nytt fra Intel og Nvidia og da
Jeg har et 560TI som jeg spilte betaen med.
Spilte på 1920X1080 på "High" helt uten problemer.
Holder i massevis for meg.
Sitat av rW. Vis innlegg
Jeg har et 560TI som jeg spilte betaen med.
Spilte på 1920X1080 på "High" helt uten problemer.
Holder i massevis for meg.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om hvor mye det har og si i betaen og om det blir forskjell når det kommer ut, men det finner vi ut om et par dager :P
Ut fra det lille jeg kan om PC hardware så virker det som denne duger: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364#info, men det skader ikke å dobbeltsjekke her om den vil kjøre BF3 knirkefritt på et relativt høyt nivå. Blir skjermkortet en flaskehals?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
sykt digg mitt gtx 8800 vil klare det akkuratt vet det ikke er det beste men det funker gull :P
trenger bare og oppgradere CPU RAM og HK :P

noen som vet hvor mye jeg vil lagge?

skal kjøpe dette hk'et denne ramen og i5 2500k

av harddisker kjører jeg 2stk 40gb sata(husker ikke modell) i raid0
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
sykt digg mitt gtx 8800 vil klare det akkuratt vet det ikke er det beste men det funker gull :P
trenger bare og oppgradere CPU RAM og HK :P

noen som vet hvor mye jeg vil lagge?

skal kjøpe dette hk'et denne ramen og i5 2500k

av harddisker kjører jeg 2stk 40gb sata(husker ikke modell) i raid0
Vis hele sitatet...
Ja det vil lagge, GTX 8800 er jo ikke akkurat kongen på haugen, det er også anbefalt minst 1gb og GTX har vel bare 512? Anbefaler deg og kjøpe nytt skjermkort hvis du har lyst å ha det litt gøy mens du spiller, resten av oppsettet blir jo gull

PS. En skikkelig harddisk koster jo ikke mer enn 400 kr for 1TB nå, så spar heller litt og kjøp det og ett skikkelig skjermkort
Hei jeg er en av de "ny pc til BF3" folka. og kan trenge litt hjelp til å bestille deler til første selvbygg pc.

Har trålet div. forum ganske mange timer nå, og tror jeg begynner å få litt forståelse for hva som er greit, men er ikke akkurat sikker på noe.

Har selvsagt laget en liste på komplett.no som dere kan slakte:P
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...C-FFA771B0481B

Det jeg lurer på er:
Funker komponentene jeg har plukket sammen? riktige socket, nok kjøling, nok strøm. osv.
Noe som kan gjøres billigere uten at det påvirker ytelsen i stor grad?
Er det noe som mangler for at maskinen skal funke?
Vil denne maskinen kunne kjøre bf3 på tilnærmet full grafikk?

Takker for alle svar.
Sist endret av KaldCB; 26. oktober 2011 kl. 14:06.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av twixtor Vis innlegg
Ja det vil lagge, GTX 8800 er jo ikke akkurat kongen på haugen, det er også anbefalt minst 1gb og GTX har vel bare 512? Anbefaler deg og kjøpe nytt skjermkort hvis du har lyst å ha det litt gøy mens du spiller, resten av oppsettet blir jo gull

PS. En skikkelig harddisk koster jo ikke mer enn 400 kr for 1TB nå, så spar heller litt og kjøp det og ett skikkelig skjermkort
Vis hele sitatet...
jeg trenger ikke mer plass atm :P sparer heller til ssd. og det kommer ikke til og ta så lang tid da jeg endelig har fått skaffa meg jobb. 1500-3000kr i uka er sykt digg

og ja skjermkort er i bakhodet, er nok ikke lenge til jeg oppgradere, men tenker jeg venter til 600 serien
Sist endret av Frufsa; 26. oktober 2011 kl. 14:18.
Jeg klarte fint å kjøre BF3 Betaen på maks med HD6950, i5 2500k, 8GB Dominator RAM, Sabertooth HK m.fl uten problemer. Vet dog ikke om det er høyere krav i fullversjonen da.
Hei Kenneth,

Først og fremst anbefaler jeg deg å bestille deler hos f.eks. dustinhome.no da Komplett er veldig overpriset. Sparer lett en tusenlapp eller to.
Listen din ser veldig bra ut, men:
- SSD ville jeg byttet til denne (på tilbud og).
- RAM ville jeg byttet til disse.
- Strømforsyning hadde jeg lagt litt mer penger i, 750W hadde vært bedre da du kan kjøre SLI/CfX senere som trekker mye strøm eller bare bruke det i lang tid og flere builds fremover.
- Bracket til SSD trenger du ikke.
- Skjermkort hadde jeg faktisk byttet til dette på tilbud, sinnsykt bra kort du kan overklokke.
- Siden du kjøper i5 2500k kan du få billig ekstremt bedre ytelse ved å overklokke med en tredjepartskjøler. Dette er enkelt, og jeg anbefaler en Noctua-vifte som NH-D14, kongen av alle luftkjølere.

Konklusjon: koster mindre, kjører BF3 bedre og en generelt raskere og bedre PC fullspekket med kvalitetskomponenter du lett kan oppgradere. Hovedkort velger du selv hva du skal ha. Jeg hadde gått for et ASUS P8Z68-V PRO i den prisklassen der, eventuelt spart penger og kjøpt et P8P67 som støtter SLI.

Have fun.
Sist endret av Spirituell; 26. oktober 2011 kl. 14:30.
vil jeg ha noen som helts for for lagg med alt maxa?

specsa er:
CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619272 oc til 5ghz
HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637586
RAM: 2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590060 oc til 2000mhz
SSD: 4x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168 (2 og 2 i RAID0)
PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600429
GPU: 3x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635715 (SLI)

NB jeg kjører 3D vision suround med 3 skjermer, har det noe og si på ytelsen?
Sist endret av netverksproblem; 26. oktober 2011 kl. 14:50.
Hei, jeg trenger å vite om XFX Radeon HD 5770 klarer BF3.
Jeg så på Canurunit.com elns, og det var bare skjermkortet som ikke klarte rec.
Vil dette få store konsekvenser spillmessig ?
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hei Kenneth,

Først og fremst anbefaler jeg deg å bestille deler hos f.eks. dustinhome.no da Komplett er veldig overpriset. Sparer lett en tusenlapp eller to.
Listen din ser veldig bra ut, men:
- SSD ville jeg byttet til denne (på tilbud og).
- RAM ville jeg byttet til disse.
- Strømforsyning hadde jeg lagt litt mer penger i, 750W hadde vært bedre da du kan kjøre SLI/CfX senere som trekker mye strøm eller bare bruke det i lang tid og flere builds fremover.
- Bracket til SSD trenger du ikke.
- Skjermkort hadde jeg faktisk byttet til dette på tilbud, sinnsykt bra kort du kan overklokke.
- Siden du kjøper i5 2500k kan du få billig ekstremt bedre ytelse ved å overklokke med en tredjepartskjøler. Dette er enkelt, og jeg anbefaler en Noctua-vifte som NH-D14, kongen av alle luftkjølere.

Konklusjon: koster mindre, kjører BF3 bedre og en generelt raskere og bedre PC fullspekket med kvalitetskomponenter du lett kan oppgradere. Hovedkort velger du selv hva du skal ha. Jeg hadde gått for et ASUS P8Z68-V PRO i den prisklassen der, eventuelt spart penger og kjøpt et P8P67 som støtter SLI.

Have fun.
Vis hele sitatet...
Takker for svar!

Flott tips med annen nettside. holder meg til komplett for øyeblikket ettersom jeg like de. Men kan være jeg må sjekke de før jeg gjør endelig bestilling.

Har lagd en ny handle liste.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-97289FD3B4F4

Har bytta strømforsyninga, hovedkortet, ram, skjermkort og lagt til ekstra kjølevifte sånn at jeg kan overklokke den i nærmeste framtid.
fant ikke den ssd disken du foreslo på komplett, men fant en billigere en, en den jeg hadde.
Når det gjelder skjermkort i dag, må man ikke nesten gå for et med 2 gig minne på?

Tror dette skal passe sammen, men hadde vært flott å få det bekrefta.
Noen som vet om skjermen jeg har plukket ut er noe tess til spilling?

Er det noe mer jeg mangler? kjølepasta, ledninger eller lignende? eller følger det med?
Jeg er litt noob
Sist endret av KaldCB; 26. oktober 2011 kl. 20:25.
Sitat av KaldCB Vis innlegg
Takker for svar!

Flott tips med annen nettside. holder meg til komplett for øyeblikket ettersom jeg like de. Men kan være jeg må sjekke de før jeg gjør endelig bestilling.

Har lagd en ny handle liste.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-97289FD3B4F4

Har bytta strømforsyninga, hovedkortet, ram, skjermkort og lagt til ekstra kjølevifte sånn at jeg kan overklokke den i nærmeste framtid.
fant ikke den ssd disken du foreslo på komplett, men fant en billigere en, en den jeg hadde.
Når det gjelder skjermkort i dag, må man ikke nesten gå for et med 2 gig minne på?

Tror dette skal passe sammen, men hadde vært flott å få det bekrefta.
Noen som vet om skjermen jeg har plukket ut er noe tess til spilling?

Er det noe mer jeg mangler? kjølepasta, ledninger eller lignende? eller følger det med?
Jeg er litt noob
Vis hele sitatet...
kjølepasta følger med nh-d14 tips: sjekk nøye att du har plass, kjøleren er enorm
XFX Radeon 5850 Black Edition blir for lite Resten av systemet tror jeg skal klare seg, men må nok oppgradere skjermkortet -.-
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
XFX Radeon 5850 Black Edition blir for lite Resten av systemet tror jeg skal klare seg, men må nok oppgradere skjermkortet -.-
Vis hele sitatet...
HD6950 ihvertfall, hvis det var KaldCB kommentaren din var adressert til?

Nå kan man sikkert fint dra BF3 med ett HD6950, men det blir ikke på ultra med god fps. Mine to GTX570 stresses av og til oppimot 100% for å oppnå 60fps på ultra i 1920x1080 med i7 2600k@4.4Ghz, HT deaktivert. Stort sett ligger de å vaker på 60-80% belastning med Nvidias nyeste drivere.
Drar igjennom alt på recommended, bortsett fra video card der 1gb er recommended og jeg har 997.5mb lol.
Hvor lang tid tror dere jeg må vente til en pc koster 6-7 tusen, som klarer å kjøre bf3 greit?

Edit: uten skjerm, mus og tastatur.
Sist endret av stagg; 26. oktober 2011 kl. 21:35.
Stemmer det at mitt 5870 har 2.7 gb ram?

Er en sapphire radeon hd 5870.

Kjøper ny cpu jeg har en amd athlon 245.
Har 2 skjermer så hadde jeg task manager på den ene og spilte på den andre, så cpu lasten var 98%-100% hele tiden så jeg trenger nok en ny cpu

En cpu å anbefale til Am2-am3 som ikke koster over 1200?
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Stemmer det at mitt 5870 har 2.7 gb ram?

Er en sapphire radeon hd 5870.

Kjøper ny cpu jeg har en amd athlon 245.
Har 2 skjermer så hadde jeg task manager på den ene og spilte på den andre, så cpu lasten var 98%-100% hele tiden så jeg trenger nok en ny cpu

En cpu å anbefale til Am2-am3 som ikke koster over 1200?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584608 den?
En 5870 pluss AMD Phenom II X4 955 Black Edition eller noe i den duren burde vel greie og kjøre bf3 sånn halvbra?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kjølepasta følger med nh-d14 tips: sjekk nøye att du har plass, kjøleren er enorm
Vis hele sitatet...
Hmm, hvordan kan jeg sjekke om den får plass?
Noen som har noen formening om det går med det kabinettet jeg har valgt?

Sitat av 83leo Vis innlegg
HD6950 ihvertfall, hvis det var KaldCB kommentaren din var adressert til?

Nå kan man sikkert fint dra BF3 med ett HD6950, men det blir ikke på ultra med god fps. Mine to GTX570 stresses av og til oppimot 100% for å oppnå 60fps på ultra i 1920x1080 med i7 2600k@4.4Ghz, HT deaktivert. Stort sett ligger de å vaker på 60-80% belastning med Nvidias nyeste drivere.
Vis hele sitatet...
HD6950 er kansje ikke nok?
Hadde først tenkt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540
Hadde det vært et bedre valg? eller trenger man noe i en helt annen liga for å klare BF3?
Sitat av stagg Vis innlegg
Hvor lang tid tror dere jeg må vente til en pc koster 6-7 tusen, som klarer å kjøre bf3 greit?

Edit: uten skjerm, mus og tastatur.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke dette helt sikkert, og alt rundt akkurat dette blir spekulasjoner.
Men det kommer en ny serie med skjermkort q1 2011 og kommer nok nye prosessorer fra intel og amd rundt q1-q2 til neste år. Hvis de generelt gir 10-15 bedre ytelse en dagens produkter, men holder samme pris vil du kanskje greie å kjøre bf3 smooth på ultra for en pc til 6-7k. Men alt kommer jo ann på prisene på disse produktene og om de yter 15-20% bedre istedenfor 10-15% som de fleste tror.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Nå er ikke dette helt sikkert, og alt rundt akkurat dette blir spekulasjoner.
Men det kommer en ny serie med skjermkort q1 2011 og kommer nok nye prosessorer fra intel og amd rundt q1-q2 til neste år. Hvis de generelt gir 10-15 bedre ytelse en dagens produkter, men holder samme pris vil du kanskje greie å kjøre bf3 smooth på ultra for en pc til 6-7k. Men alt kommer jo ann på prisene på disse produktene og om de yter 15-20% bedre istedenfor 10-15% som de fleste tror.
Vis hele sitatet...
Takk for den du Blir vel så jeg venter med innkjøp av pc en stund da. Føler ikke det er verdt å måtte betale 6-8 tusen ekstra for en pc pga 1 spill til 400 kr.

Har jeg noe å se fram til
Sitat av KaldCB Vis innlegg
Hmm, hvordan kan jeg sjekke om den får plass?
Noen som har noen formening om det går med det kabinettet jeg har valgt?



HD6950 er kansje ikke nok?
Hadde først tenkt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540
Hadde det vært et bedre valg? eller trenger man noe i en helt annen liga for å klare BF3?
Vis hele sitatet...
Man klarer det med mindre kort også, jeg vil tro selv 560TI skulle klare det greit skal du kjøre fullt med bra fps derimot burde du nok ha gtx 580 SLI
Hmm. et gtx 580 kort

Hvor mye ram bør man gå for når man velger kort? merker at det skiller ganske mye på prisen, men hvor mye nytte har den eksta rammen?
Sist endret av KaldCB; 27. oktober 2011 kl. 00:39.
Bra liste kenneth, men hvorfor bestille fra komplett? Svindyrt, sparer nok 2000 kr på å sjekke priser hos dustin/cdon/netshop/mpx.
Har BF3 en "optimal settings"-funksjon?
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Bra liste kenneth, men hvorfor bestille fra komplett? Svindyrt, sparer nok 2000 kr på å sjekke priser hos dustin/cdon/netshop/mpx.
Vis hele sitatet...
Har sjekka litt på dustin.no og det virka ganske greit der. mye var en 100 lapp billigere her og der, så det blir jo litt.

Fant ikke ut hvordan man deler handlevogner som på komplett så bare kopierte teksten.

Tenkte kansje å bestille dette i dag, og lurte på om det var noen siste tips?

ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II 1536MB PCI-E...
kr 3 699,00 kr

ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX
kr 1 189,00 kr

BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK
kr 1 290,00 kr

OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU
kr 579,00 kr

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED AT...
kr 799,00 kr

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600M...
kr 449,00 kr

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
kr 1 599,00 kr

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM NOR DVD UPG #NO
kr 889,00 kr

NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3
kr 649,00 kr

OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC
kr 1 299,00 kr

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART
159,00 kr

Vareverdi 12 600,00 kr

Noen som foresten vet/tror om NH-D14 passer i en cooler master miditower?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Har BF3 en "optimal settings"-funksjon?
Vis hele sitatet...
Ja, det har det.

Jeg hadde håpt at mitt oppsett med C2D E8500 @ 3.55 ghz, 8gb pc6400, WD VeliciRaptor oooog... 8800GTX. Auto-settingene ville ha alt på low bortsett fra teksturene som er medium, men jeg har lag selv med alt på low. Syntes dette er rart, ettersom Crysis anbefalte alt på Ultra, og dro det glatt. Uansett, nå skal jeg prøve å putte i ett 8800GTX til som jeg har liggende, og se om SLI forbedrer det litt.

Hvis det ikke blir bra nok, hva er kortet som er å anbefale nå om dagen? ATI? nVidia? Tenker å kjøpe ett kort som jeg kan kjøre i SLI senere.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
SLI vil nok ikke hjelpe så alt for mye. Det er prosessoren din som er flaskehalsen her.
Sitat av 83leo Vis innlegg
HD6950 ihvertfall, hvis det var KaldCB kommentaren din var adressert til?

Nå kan man sikkert fint dra BF3 med ett HD6950, men det blir ikke på ultra med god fps. Mine to GTX570 stresses av og til oppimot 100% for å oppnå 60fps på ultra i 1920x1080 med i7 2600k@4.4Ghz, HT deaktivert. Stort sett ligger de å vaker på 60-80% belastning med Nvidias nyeste drivere.
Vis hele sitatet...
Mente egneltig meg selv, så nettopp at jeg skrev det på litt teit måte. Jeg har 5850 BE... Og tror jeg må oppgradere!
Fåkke kjøpt meg nytt hardware før ved juletider, FML!
Tja... oppgraderte for typ 1mnd siden for å blant annet kunne kjøre BF3:

16gb Corsair XMS3 DDR3 1333MHz CL9

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel® Core? i7-2600K Processor

QPAD® QH-1339

Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Corsair SSD Force Series? 3, 120GB

Silver Power SP-SS750M 750W PSU
Sitat av 83leo Vis innlegg
SLI vil nok ikke hjelpe så alt for mye. Det er prosessoren din som er flaskehalsen her.
Vis hele sitatet...
Så du mener at hvis jeg skal oppgradere, så vil ikke å kjøpe et typ GTX 570 hjelpe så alt for mye? Har en drøm om å kunne dra alt på ultra, men å oppgradere prosessor og HK er ikke noe jeg drømmer om akkurat nå ihvertfall. Vil vel ikke være stor forskjell fra E8500 til en Q8400?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du har en gammel dobbeltkjerne så den flaskehalser tilogmed skjermkortet du har nå i BF3. Det behøver dog slettes ikke være dumt å oppgradere til Q8400.
Sitat av Lynch Vis innlegg
Hei, jeg trenger å vite om XFX Radeon HD 5770 klarer BF3.
Jeg så på Canurunit.com elns, og det var bare skjermkortet som ikke klarte rec.
Vil dette få store konsekvenser spillmessig ?
Vis hele sitatet...
Ja det klarer bf3, men ikke med den flotteste grafikken. Hadde 5770 før og det yter jo ganske greit, men du må nok kjøre mid/low for å holde en jevn fps. ^^

Var forresten akkurat i postkassa og henta Battlefield 3 Limited Edition! Nå skal det spilles
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
neida, han klarer high/ultra. En trenger ikke god pc i det hele tatt for BF3. Alle jeg kjenner kjører jo high/ultra på flere år gamle pcer, og laptopper og mer. Og ellers så krever bf3 lite.