Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 10826
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Les 10 "jeg vil ha 1337 gam1ng pc" så finner du nok begrunnelser.
Vis hele sitatet...
Men det er da ikke jeg som skal finne kilder på det? Og av de mange "jeg vil ha 1337 gan1ng pc" trådene jeg har lest, har ingen nevnt hvorfor Intel er bedre enn AMD, bare hvorfor i5 er bedre enn i7 til gaming.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men det er da ikke jeg som skal finne kilder på det? Og av de mange "jeg vil ha 1337 gan1ng pc" trådene jeg har lest, har ingen nevnt hvorfor Intel er bedre enn AMD, bare hvorfor i5 er bedre enn i7 til gaming.
Vis hele sitatet...
Som sagt før på forumet er Intel mer passende i et oppsett som ikke fokuserer kun på budsjett. I tillegg er det enkelte oppgaver i5 funker bedre til. Regner med at Mkvarner fyller ut her snart, ettersom jeg er på mobilen og det er veldig knotete å skrive med satans svære hender.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men det er da ikke jeg som skal finne kilder på det? Og av de mange "jeg vil ha 1337 gan1ng pc" trådene jeg har lest, har ingen nevnt hvorfor Intel er bedre enn AMD, bare hvorfor i5 er bedre enn i7 til gaming.
Vis hele sitatet...
For å forklare hva hyperthreading gjør. (Som i7 har)
Si du har 4 kjerner, for hver kjerne setter opprativsystemet opp to virtuelle kjerner, og deler oppgavene mellom de, når mulig. Hovedoppgaven til hyperthreading er å redusere antall instruksjoner de virtuelle kjernene imellom.
Som de andre her har nevnt har du ingen\lite nytte av dette til gaming men det er et pluss til tunge cpu oppgaver som redigering.
Som jeg skrev, jeg vet forskjellen på i7 og i5, men ingen har nevnt hvorfor Intel er bedre egnet enn AMD.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Fordi dem har høyere enkeltrådet ytelse enn AMD?
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Som sagt før på forumet er Intel mer passende i et oppsett som ikke fokuserer kun på budsjett. I tillegg er det enkelte oppgaver i5 funker bedre til. Regner med at Mkvarner fyller ut her snart, ettersom jeg er på mobilen og det er veldig knotete å skrive med satans svære hender.
Vis hele sitatet...
Mobil her også, les hva Chillzone skrev. Enkelt og greit.
jeg bruker my penger på datan så får jeg får den beste spille opplevelsen!
Hei.

Jeg legger en del penger mer enn hva vanlige gjør, men har også høye krav.

Slik som kvalitet, materiale, støy, utseende og formfaktor.

Dette er ting som kan faktisk gjøre ting utrolig dyre.
Vil kapre denne tråden her, og lurer på. Hvorfor bruker folk så mye penger på en pc skjerm? Er det store merkbare forskjeller?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vil kapre denne tråden her, og lurer på. Hvorfor bruker folk så mye penger på en pc skjerm? Er det store merkbare forskjeller?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det slik det er.

Du får det du betaler for.

Spørs også helt på bruk.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vil kapre denne tråden her, og lurer på. Hvorfor bruker folk så mye penger på en pc skjerm? Er det store merkbare forskjeller?
Vis hele sitatet...
He-he. J-A. Veldig.

Men det er selvsagt veldig avhengig av bruken din. Skal du drive med fotoarbeid sier det seg selv at du gjerne har andre krav enn om du bare sitter på freak.no hele dagen. Og gamer du spill som utnytter 120Hz kan det være en idé å kjøpe det.

Men generelt sett er de rimelige skjermene med TN-panel ganske OK til gaming, fordi de er raske og man unngår ofte ghosting, osv. Og de fungerer jo greit til vanlig bruk, så derfor selger de godt. I tillegg til faktum at de er billige.

Jeg er bare kresen og har ikke bruk som tilsier at jeg burde bruke enorm på skjerm, men jeg ville definitivt kjøpt en skjerm med IPS-panel. Dette er dyrere, men du får en helt annen fargedybde og mye mer.

Det er også lurt å velge en skjerm med høydejustering (og evt. andre justeringer), noe billigskjermer ikke har. Ergonomi er stikkordet der.
Sist endret av apocalypse; 18. november 2012 kl. 00:03.
hva skal jeg ellers bruke pengene på?
status, føle seg bra, ha noe som er bedre enn andres og selvfølgelig hvor god den er å "kjøre"

det er vel noe i den duren, eller hva freaks?
E-Penis har alt å si. Alt!