Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 9888
Kommer ikke til å kjøpe det. WoW mop er kanskje gøy for de som aldri har spilt det før, men for oss som har spilt fra starten av så er WoW blitt dårligere og dårligere, spesielt etter cataclysm. Har ingen motivasjon for å begynne igjen.
Sist endret av disneyman; 7. september 2012 kl. 13:59.
Jeg begynte i slutten av vanilla og fikk raida og gjort litt pvp der, men etter TBC så har det gått rett ned, tatt en pause på ca 8 mnd. Men jeg kommer nok til å prøve MoP, bare for å se
Sitat av disneyman Vis innlegg
Kommer ikke til å kjøpe det. WoW mop er kanskje gøy for de som aldri har spilt det før, men for oss som har spilt fra starten av så er WoW blitt dårligere og dårligere, spesielt etter cataclysm. Har ingen motivasjon for å begynne igjen.
Vis hele sitatet...
For oss? Du må heller si for deg. Det er flere som har spilt ifra Vanilla beta og de spiller enda. Jeg er en av dem. Jeg spiller ikke akkurat nå pga at Cata er kjedelig, så venter på MoP.

WoW er kanskje kjedeli for noen, men ikke alle som har spilt fra begynnelsen.
Må heller si at WoW kan virke mer kjedeli for de som IKKE har spilt det før pga at de må levle helt opp, lære spillet og utforske alt.
WoW handler ikke (lenger) om et kreativt spillselskap som skal skape gode spillopplevelser i en fantastisk spillverden for spillerne. I dag handler det om at menn i svart dress og Lamborghini i garasjen skal få en større godfølelse når de logger på nettbanken.
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
WoW handler ikke (lenger) om et kreativt spillselskap som skal skape gode spillopplevelser i en fantastisk spillverden for spillerne. I dag handler det om at menn i svart dress og Lamborghini i garasjen skal få en større godfølelse når de logger på nettbanken.
Vis hele sitatet...
Mest tåpelige innlegget hittil. Hadde ikke det vært gode spill opplevelser i WoW eller andre spill og heller ikke en bra spillverden, så hadde ikke flere MILLIONER spilt spillet.
Imo var WotLK faktisk mye bedre enn TBC og Cata. Det var mye mer balanse i spillet, ingen classer som hadde ett drastisk overtak på andre classer og raidene var jo utfordrende og spennende, i forhold til nå, er bare å trykke på LFR så blir du carrya i DS. Også det her med ILVL og Achies er jo helt stupid, men sånn er det.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Mest tåpelige innlegget hittil. Hadde ikke det vært gode spill opplevelser i WoW eller andre spill og heller ikke en bra spillverden, så hadde ikke flere MILLIONER spilt spillet.
Vis hele sitatet...
Kunne skrevet en bok om spesifikke grunner til hvorfor så mange personer har spilt wow gjennom årene, og det handler om vidt andre ting
Det jeg syntes er kjipt med nådagens WoW er at det har blitt for 'noob-friendly', og lettere for casual players å gjøre ting (som er positivt for mange).
Det krever liksom ikke så veldig mye lenger å få bra gear eller lignende. Syntes det blir på en måte for 'lett', og med tanke på arena/RBG takler jeg ikke fler elitists som alltid har rett og alltid er best uansett hva.
Sitat av Trollogi Vis innlegg
Det jeg syntes er kjipt med nådagens WoW er at det har blitt for 'noob-friendly', og lettere for casual players å gjøre ting (som er positivt for mange).
Det krever liksom ikke så veldig mye lenger å få bra gear eller lignende. Syntes det blir på en måte for 'lett', og med tanke på arena/RBG takler jeg ikke fler elitists som alltid har rett og alltid er best uansett hva.
Vis hele sitatet...
This. Husker selv da jeg var noob i vanilla da det var fryktelig vanskelig å gjøre bare BRD, husker bare feeligen man fikk for å klare noe man har strevet med i lang tid, det var tider det. I dag er det kjipt, tok Deathwing på første dagen han kom (via LFR da, men uansett.....) og vi hadde bare 1 wipe og det var ikke på Deathwing engang ;/ Det var mer kjedelig og depressivt å ta han så fort enn ka det ville ha vært om jeg har strevet i noen uker eller måneder..
Blizzard deler forøvrig ut 7-dager free playtime. Dem gjorde ihvertfall det i helga og fikk sjansen til å prøve litt. Og jeg må si at destruction warlocks (i PvP, selvfølgelig) var jævlig morro. Tror jeg må prøve en mnd eller to etter MoP blir released.
Noen som gleder seg til Monk da?
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Noen som gleder seg til Monk da?
Vis hele sitatet...
Nei, men gjør ingenting at de kommer heller.
Har en følelse av at WoW kommer til og bli veldig ubalansert i en liten tid fremover.

Noen andre som merker noe til "MS" Lag lignende greer, Har 30 ms til vanlig, Men wow henger etter,

Typisk Orgrimmar lag som det blir kalt på Kazzak.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Har en følelse av at WoW kommer til og bli veldig ubalansert i en liten tid fremover.

Noen andre som merker noe til "MS" Lag lignende greer, Har 30 ms til vanlig, Men wow henger etter,

Typisk Orgrimmar lag som det blir kalt på Kazzak.
Vis hele sitatet...
Jepp, merker allerede nå at PvP er litt ubalansert, men slik er det hver pre patch før exp.

Laggen har jeg ikke lagt noe til. Kan jo være serveren.
Kan godt stemme. Kan jeg spør hvilken server du spiller på ?

Gleder meg stort til MOP. Hadde dog ikke vært for et stort prosjekt på jobb tror jeg det hadde blitt ei fri uke her ass
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Har en følelse av at WoW kommer til og bli veldig ubalansert i en liten tid fremover.

Noen andre som merker noe til "MS" Lag lignende greer, Har 30 ms til vanlig, Men wow henger etter,

Typisk Orgrimmar lag som det blir kalt på Kazzak.
Vis hele sitatet...
Hvis du går på blizzard sitt wow forum så ligger det mange tråder der ang. lagg etter patchen.
Det er en fix for den. Utrolig mange har fått den og mange har fiksa den.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvis du går på blizzard sitt wow forum så ligger det mange tråder der ang. lagg etter patchen.
Det er en fix for den. Utrolig mange har fått den og mange har fiksa den.
Vis hele sitatet...
Takker. Skal sjekke dette ut når jeg kommer hjem. Er på Jobb atm
blir spennende og se om Stormscale blir smekk full igjen, blir jo sånn hver gang nye expansions slippes ut, BAM overpopulated server.... og vente i ti tals minutter på log in osv men da er man jo sikret groups osv når man sku trenge det, finnes ikke noe værre enn slik det har vært den siste tia før patch, da var det jaggu dødt på Stormscale, hvertfall på Horde sia...
Hehe komme deg til Kazzak (H). Du kommer ALDRI til og bli ensom igjen...
Stormscale er vel aldri 'dødt' i forhold til veldig mange andre servere.
er man ikke tank eller heal tar det jo ca 30min og får instance group :P da føler man seg forever alone om det er insts man liker heldigvis er det bare alts som er dps så slipper det til vanlig, men jeg er lei quests osv og da blire grinding av JP da, og det funker jo ikke med dps ennsålenge, har tilgode og få prøvd magen min i kamp da jeg ikke orker og vente så gudommelig lenge
Instance er CrossRealm, så dette har ingenting med at selve Stormscale er dødt
Åja, PvE messig. Nei, sånt driver nok ikke jeg med!
Hvordan er det mulig å være på Stormscale å drive med PvE? :O

Har clearet DS, Men ettersom jeg ikke finner dette utfordrene nok liker jeg best og ty til PvP
Si det. Jeg bytta til Stormscale fra en liten uofisiell finsk server (Stormreaver), hovedsaklig pga. lite PvP activity på Stormreaver, og når jeg kom på Stormscale ble jeg helt mind blown over alle folka og all PvP activitien.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Hvordan er det mulig å være på Stormscale å drive med PvE? :O

Har clearet DS, Men ettersom jeg ikke finner dette utfordrene nok liker jeg best og ty til PvP
Vis hele sitatet...
jeg har ett par kompiser som absolutt sku ha meg med på detta spellet i dets gyllne barndom, og jeg joina de på den servern de var på(fordi de elsker pvp osvosv) jeg selv har funnet ut att jeg ikke kan fordra pvp i no større grad selvom jeg har forsøkt tilgangs :P har finni en guild som jeg trives i og som er veldig sosial og kjører mye pve, men alle har tatt pause fram til MOp og derfor vare kjedelig ei lita stønn:P

Sitat av Trollogi Vis innlegg
Åja, PvE messig. Nei, sånt driver nok ikke jeg med!
Vis hele sitatet...
smaken er som baken, jeg liker pve og du liker pevepe
tribalgoth send meg en pm med real id Kan spille med deg jeg om du ønsker (Senere og evt. Andre dager.) Ettersom jeg er på jobb nå
Sitat av doffen67 Vis innlegg
tribalgoth send meg en pm med real id Kan spille med deg jeg om du ønsker (Senere og evt. Andre dager.) Ettersom jeg er på jobb nå
Vis hele sitatet...
Will do må bare komme meg hjem så jeg finner uttav detta raeal id nr mitt
husker det ikke i hodet
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Kan godt stemme. Kan jeg spør hvilken server du spiller på ?

Gleder meg stort til MOP. Hadde dog ikke vært for et stort prosjekt på jobb tror jeg det hadde blitt ei fri uke her ass
Vis hele sitatet...
Spiller på Auchindoun, horde
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
smaken er som baken, jeg liker pve og du liker pevepe
Vis hele sitatet...
Riktig det.

Spiller selv ikke nå lenger, har kun spilt litt den siste uka da blizzard delte ut 7-days free time til frozen accounts for å dra til seg litt gamle spillere til MoP.

Må si jeg ble sittende noen timer på warlocken, var jo dritmorro.
1-shotte fresh dinged 85s var jo skamvittig.

Må nesten ta å kjøpe en mnd. når MoP kommer ut å se om det fortsatt er noe glød igjen, eller om jeg bare blir sittende i Orgrimmar og stirre på skjermen og hoppe rundt. Da bestemte jeg meg for å slutte.
Sitat av jugax Vis innlegg
Alle expansion packs etter BC har egentlig vært dårlige, jeg kommer garantert til å hoppe over til Guild Wars 2 snart.
Vis hele sitatet...
Tull! Ulduar var en av de aller beste raidsa som Blizzard noen gang har produsert. Rett vedsiden av AQ40 og Black Temple IMO. Det var kun i slutten av WOTLK og starten på Cataclysm det begynte og gå nedover..
Sist endret av Juicekongen; 14. september 2012 kl. 00:45.
Realms har ingenting og si lenger for de som ikke vet dette. jeg er på frostwhisper så viss noen på kazzak invitere meg i party så blir jeg teleportert til kazzak realmen til party blir abandoned! kilder: gjort det ingame
Ikke lenge til nå! 5 dager! :O
wow er blitt et spill for tiåringer- fatter ikke at folk gidder mere zzzzz
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
wow er blitt et spill for tiåringer- fatter ikke at folk gidder mere zzzzz
Vis hele sitatet...
Absolutt alle spill er blitt spill for tiåringer. Ikke fordi spillene har endret seg, men fordi gamingkulturen har endret seg. Dette er kanskje med unntak av de mest avanserte spillene som EVE online og slikt.

De som mener WoW var så mye bedre før, og vanskeligere og sånt tull sier det fordi de var 10 år da de spilte det først selv. Nostalgi kalles det. Du kan få akkurat samme utfordringer i dag med hardmode i raids. Jeg er enig i at det ikke føles likt som før iom. at du gjerne har sett bossen ti ganger før du gjør den på hardmode, og det føles ikke like nytt og spennende, men det er fortsatt vanskelig, om ikke vanskeligere enn før. Det har med at de i dag må lage vanskelighetsgraden med utgangspunkt i at folk har guides/addons som hjelper dem, noe man ikke hadde så mye av i vanilla.
Når det er sagt syns jeg Karazhan er det feteste raidet de har laget.
Sist endret av bamsegutt; 20. september 2012 kl. 08:27.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Absolutt alle spill er blitt spill for tiåringer. Ikke fordi spillene har endret seg, men fordi gamingkulturen har endret seg. Dette er kanskje med unntak av de mest avanserte spillene som EVE online og slikt.

De som mener WoW var så mye bedre før, og vanskeligere og sånt tull sier det fordi de var 10 år da de spilte det først selv. Nostalgi kalles det. Du kan få akkurat samme utfordringer i dag med hardmode i raids. Jeg er enig i at det ikke føles likt som før iom. at du gjerne har sett bossen ti ganger før du gjør den på hardmode, og det føles ikke like nytt og spennende, men det er fortsatt vanskelig, om ikke vanskeligere enn før. Det har med at de i dag må lage vanskelighetsgraden med utgangspunkt i at folk har guides/addons som hjelper dem, noe man ikke hadde så mye av i vanilla.
Når det er sagt syns jeg Karazhan er det feteste raidet de har laget.
Vis hele sitatet...
Å holde styr på 40 manns raid hvor alle hadde en viktig rolle var mer utfordring enn 25 manns. Alle er mer DPS fiksert nå enn før også (Ja, det kreves mer nå), men var mer cc, vanskeligere å holde aggro, passe på og ikke over DPS'e og tatisk enn nå.
Sist endret av indolence; 20. september 2012 kl. 11:00.
Sitat av indolence Vis innlegg
Å holde styr på 40 manns raid hvor alle hadde en viktig rolle var mer utfordring enn 25 manns. Alle er mer DPS fiksert nå enn før også (Ja, det kreves mer nå), men var mer cc, vanskeligere å holde aggro, passe på og ikke over DPS'e og tatisk enn nå.
Vis hele sitatet...
Bosser som ikke kunne tauntes, polymorph, fear ward, banish, traps, ja til og med First Aid ble brukt. Alle classer var tilstede, og alle måtte bidra med sitt (utover kun DPS'e).

Det perfekte raid setupet for øyeblikket er vel Disc priests som healers (mest DPS), DK som tank(mest DPS), og ele shammies for DPS.
Hhahaha. Husker faktisk tidligere da jeg brukte First Aid i dungeons. Etter TBC har jeg aldri brukt det, bare lvlet for ach's.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Bosser som ikke kunne tauntes, polymorph, fear ward, banish, traps, ja til og med First Aid ble brukt. Alle classer var tilstede, og alle måtte bidra med sitt (utover kun DPS'e).

Det perfekte raid setupet for øyeblikket er vel Disc priests som healers (mest DPS), DK som tank(mest DPS), og ele shammies for DPS.
Vis hele sitatet...
Så enig. Har aldri brukt så mye first i mitt liv som da.
Sitat av indolence Vis innlegg
Å holde styr på 40 manns raid hvor alle hadde en viktig rolle var mer utfordring enn 25 manns. Alle er mer DPS fiksert nå enn før også (Ja, det kreves mer nå), men var mer cc, vanskeligere å holde aggro, passe på og ikke over DPS'e og tatisk enn nå.
Vis hele sitatet...
Alle hadde en viktig rolle fordi INGEN klarte å opptimalisere sin egen rolle. Dvs. raids beregnet på 40 mann kunne sikkert blitt tatt av 20 mann med dagens addons/optimalisation av gear og rotation.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Alle hadde en viktig rolle fordi INGEN klarte å opptimalisere sin egen rolle. Dvs. raids beregnet på 40 mann kunne sikkert blitt tatt av 20 mann med dagens addons/optimalisation av gear og rotation.
Vis hele sitatet...
Man kan lett gjøre 40mans raid med 20 lvl 60 i dag. Problemet er bare det at alt er endret. Jeg gjør godt over 4k dps med min lvl 65 discpriest når jeg går som healer. Dette var ikke tilfellet da spillet først kom ut!
alt har blitt nerfa ofc som alt blir når det er påtide med ny exp og folk skal geares opp til slikt

men sku ønske att de gamle inst/raida blei tilgjengelige igjen med økt vanskelighets grad slik att man kan ha sin lvl 60 og kjøre aq og dets like

gleder meg forøvrig til og tanke meg fram i MOP
noen som trenger tank til random insts hyl ut min real id er soulgrind#2828 si gjerne freak nicket når du sender inv
Husker i gode tider når bare di skilla folksa hadde full epic!

Og når Epic faktisk var "epic"

Masse gode minner som strømmer tilbake i denne tråden her.

Husker når vi guild raidet Molten Core, måtte kanskje sette av 1 kveld i uka for kun Clearing av trash.
Første så skjer i DS, 4 Trash -> Boss.

Føler addons har fukka opp mye i dette spillet om jeg får si det slik ..

Men gleder meg utrolig masse til MOP. Spesielt og utforske Pandaria!
ja den gangen epic var epic da var det gøy og vandre rundt(aldri hatt noe epic når det virkelig telte) men morro og se folk tasse rundt med de feiteste våpna

får nok logga litt idag Doffen har ikke rekki det noe før mye jobbing om dagen
Hehe, Skal ut og ta teori prøve på bil i morgen så blir sikkert lite spilling på meg idag :/
ajaj den nailer du lett som fy
bare tenk att det kan være fler riktige svar på spørsmålene så ordner resten seg, må vel ikke nødvendigvis være bare ett rekti?(eler har det blitt nytt siden jeg tok lappen for en haug med år siden?)
Du har 3-5 Alternativer og kun 1 riktig svar :P

Kanskje endel Off Topix :O

Tror hvertfall det er 1 riktig :O
jøss, wow er noe dritt nå
Sitat av Maniox Vis innlegg
jøss, wow er noe dritt nå
Vis hele sitatet...
jøss, hva gjør du her da?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Absolutt alle spill er blitt spill for tiåringer. Ikke fordi spillene har endret seg, men fordi gamingkulturen har endret seg. Dette er kanskje med unntak av de mest avanserte spillene som EVE online og slikt.

De som mener WoW var så mye bedre før, og vanskeligere og sånt tull sier det fordi de var 10 år da de spilte det først selv. Nostalgi kalles det. Du kan få akkurat samme utfordringer i dag med hardmode i raids. Jeg er enig i at det ikke føles likt som før iom. at du gjerne har sett bossen ti ganger før du gjør den på hardmode, og det føles ikke like nytt og spennende, men det er fortsatt vanskelig, om ikke vanskeligere enn før. Det har med at de i dag må lage vanskelighetsgraden med utgangspunkt i at folk har guides/addons som hjelper dem, noe man ikke hadde så mye av i vanilla.
Når det er sagt syns jeg Karazhan er det feteste raidet de har laget.
Vis hele sitatet...
Mener du alle som spilte WoW i vanilla var 10åringer, derfor var det vanskeligere? Bare tull. Addons o.l. har nok mye innvirkning på at ting blir enklere ja, men det var mye mer krevende å spille før. Først og fremst så måtte man jo faktisk jobbe for å få tilgang til raidet, og at det var rimelig uvanlig med full epic sier også litt, det droppet jo drøssevis før også.