Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2587
Jeg er da en 19 år gammel gutt som har en bil jeg gjerne skulle få forsikret for en gunstig pris.

Bil=

volkswagen - Passat

1997 - 1.9 Tdi.

Kjørt 270.000

Har ikke klimaanlegg for dem som lurer.

Jeg er da hovedsaklig interessert i Delkasko - Helkasko forsikring.

Jeg har da 30% Bonus.

Jeg har ringt litt rundt og fått med meg visse priser her og der. Lurte på om noen andre hadde noen gode tilbud de gjerne ville dele ?

Takk på forhånd
Har du lån med sikkerhet i bilen?

Hvis du ikke har det så er det greit å ha delkasko og ikke full kasko.
Har du lån i bilen så må du vell ha full kasko pga bilen da står som en sikkerhet i ditt lån og at banken da ikke skal tape penger om du ikke betaler lånet ditt.
Jeg har ikke noen form for lån på bilen nei, men det du sier gir jo mening såklart
Sist endret av Bearberry; 10. september 2012 kl. 16:24.
Da ville jeg ha gått for Delkasko pga at det er en gammel bil.

Jeg har fullkasko på min 98 mod, men bare pga at jeg har sikkerhet i bilen.
I see, har du noen gunstige tilbud da?
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Jeg er da en 19 år gammel gutt som har en bil jeg gjerne skulle få forsikret for en gunstig pris.

Bil=

volkswagen - Passat

1997 - 1.9 Tdi.

Kjørt 270.000

Har ikke klimaanlegg for dem som lurer.

Jeg er da hovedsaklig interessert i Delkasko - Helkasko forsikring.

Jeg har da 30% Bonus.

Jeg har ringt litt rundt og fått med meg visse priser her og der. Lurte på om noen andre hadde noen gode tilbud de gjerne ville dele ?

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Omregistrer bilen på mor, far eller noen over 25 år. Så kan jeg ordne deg billig og bra forsikring
Det er ikke noe som heter gunstig forsikring på ved din alder. Selv er jeg 21 og har forsikring på bilen min som står på min far.
Jeg kan jo forsikre bilen gjennom faren min selvom den er registrert på meg?
finansportalen.no -> bruk kalkulatoren. Du kan også gi til gjensidige.no, if.no, storebrand.no. Du har uansett ikke gitt nok info her til å kunne gi deg noe "tilbud". Skal du kunne få det trenger vi personnummer og navn (og det regner jeg med du ikke vil gi ut her).

Jobber med forsikring selv.


Sitat av Bearberry Vis innlegg
Jeg kan jo forsikre bilen gjennom faren min selvom den er registrert på meg?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan du ikke. Står du som eier må du selv stå som forsikringstaker.
Sist endret av Morgul; 10. september 2012 kl. 16:37.
Men gå innom sidene til alle selskaper og se der.
Var også en side jeg var innom sist her som viste priser for alle selskap, men husker ikke hva den het.

Du kan forsikre bilen igjennom din far, men da står ikke du som eier. Du opparbeider deg heller ingen bonuser, som da er greit å ha med videre når du skal ha ny og kanskje dyrere bil å forsikre.
Sist endret av Nikon01; 10. september 2012 kl. 16:40.
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Jeg kan jo forsikre bilen gjennom faren min selvom den er registrert på meg?
Vis hele sitatet...
Bilen må være registrert på han, men du kan stå som medeier. Tar du lån må han også stå som medlånetaker.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Men gå innom sidene til alle selskaper og se der.
Var også en side jeg var innom sist her som viste priser for alle selskap, men husker ikke hva den het.

Du kan forsikre bilen igjennom din far, men da står ikke du som eier. Du opparbeider deg heller ingen bonuser, som da er greit å ha med videre når du skal ha ny og kanskje dyrere bil å forsikre.
Vis hele sitatet...
Er det ikke finansportalen som det ble lenket til tidligere her i tråden? Finansportalen.no/bilforsikring
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det ikke finansportalen som det ble lenket til tidligere her i tråden? Finansportalen.no/bilforsikring
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg skrev mens han posta, så huska ikke siden på det tidspunktet.
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Jeg kan jo forsikre bilen gjennom faren min selvom den er registrert på meg?
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i bear, uansett hva som skjer, så er (eier eller bruker, husker ikke helt atm) ansvarlig for at det er forsikring på bilen, uansett hvem forsikringstaker er. er flere unge som lar forsikringen stå på mor eller far. men det kan godt hende at det er forsikringsselskapet som bare vil forsikre biler som er registrert på deg.

veldig kjedelig at folk som ikke har peil uttaler seg, dette er selv ett tema jeg har måttet sjekke opp pga feil informerte forumbrukere(ikke bare her desverre)
Du kan ringe å høre litt med forskjellige forsikringsselskaper.

Så må du nesten vurdere om det er vits å betale kasko på en så gammel bil!
Ring rundt til selskapene. Min erfaring er at Terra og Gjensidige pleier å være billige. Ut ifra alder og verdi vurderer du om det er best med delkasko eller kun ansvar. Selv om mange har bilene sine på foreldre er det ikke å komme bort ifra at det er greit å begynne å spare bonus allerede nå.
Dere har vært til stor hjelp alle sammen, jeg setter stor pris på det. Jeg kom borti Terra jeg også, men jeg fant ut om dem først etter klokka 16 som da var stenge tiden. Jeg skal høre med dem imorgen og se hva de har å tilby meg.

Som alltid så kan jeg stole på dere godfolk Tusen takk
Finn nærmeste 'forhandler' som har terra forsikring. Her er det lokalbanken. Har selv kjøpt meg en golf 1.8 L og fikk billigste forsikring på gjensidige til 14.000 i året. Kunne også velge naf men måtte da være medlem i 6 måneder først til en pris på 11.000 + 1000 i medlems. så ringte jeg terra (eller banken min egentlig) og fikk et tilbud på 6000 kr !!! Hva søren tenkte jeg hørte jeg riktig? her kjører jeg en VW golf 1.8 liter, nesten værste ungdomsbilen du får tak i og fikk en pris på 6000 kr!

Den har gått 200000 og valgte vel en kjørestand på 12.000 i året og 4000 kr i egenandel. Så gå for terra forsikring du! PS: det er ansvarsforsikring jeg fikk tilbud om ;-)

Edit: TS kom vist i forkjøpet :-)
Sist endret av Curver; 10. september 2012 kl. 18:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Måtte være medlem av noen visse ting for å få forsikring hos terra jeg.
Billigste blir vel Ansvarsforsikring. Dekker ikke like mye som delkaskon, men stikk inn på gjensidige, ansvar er vel det billigste alternativet deres!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zoof Vis innlegg
Billigste blir vel Ansvarsforsikring. Dekker ikke like mye som delkaskon, men stikk inn på gjensidige, ansvar er vel det billigste alternativet deres!
Vis hele sitatet...
Det er jo fullstendig åpenbart at ei forsikring mot meir koster meir vel?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er jo fullstendig åpenbart at ei forsikring mot meir koster meir vel?
Vis hele sitatet...
Yes, vet det. Glemte seff at han var interessert i Delkasko-fullkasko.
Bare ga han det billigste alternativet jeg har vært borti.

My bad! =/
ett hot tip, fortsett og ha bilen på deg selv, javisst koster det mer, men damn kjipt og endelig bli23/25 og kunne få billig forsikring etter og ha hatt den på mor eller far, for så og starte på 20% elns bonus...

det folk gjorde før var jo og føre over bonus fra mor eller far, men denne ordningen er ikke mulig lengre og derfor "tvinges" de unge til og ha forsikring på seg selv for og opparbeide seg sin egen bonus(det er verdt det uten tvil:P)

husker jeg ringte Vesta og hørte på en Pajero 3.3 turbodiesel kjerringa i andre enden ville ikke si hva prisen var med en gang, 27000 i ansvar med 50% bonus blei ikke kjøp av slik for og si det sånn.
detta var jo i 2004 og jeg var 21:P blei heller en passat tdi 1.9 som kosta 6000.- med delkasko, bytta bil ifjor 08 modell passat 2.0tdi og der var prisen 7000.- fullkasko med 70%på andre året elns. Terra forsikring og totalkunde opplegg.
Jeg skjønner ikke helt meningen med kasko på en gammel passat. Du er ung, har laveste bonus og det kommer til å bli svindyrt. Velger du ansvar kan du kjøpe en ny gammel-passat for pengene du sparer dersom du skulle havne i et uhell.

Om du er en dyktig og trygg sjåfør velger du ansvarsforsikring de første årene du kjører. Etter en 3 års tid er du oppe i 50% bonus, da kjøper du deg en skikkelig bil og får samtidig billig kaskoforsikring.