Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 6293
Please, ikke begynn å mas om Alienware... Jeg har en ASUS med firekjerners i7 og Geforce gt540m som jeg betalte 5300 kr for. Alienware er harry, og omtrent som Apple. Du betaler som regel mye ekstra for merket..

Og GT540M er ikke et bra gamingkort, det vet jeg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg har en acer jeg bruker daglig. Og har hatt en bra opplevelse med den, annet em det jeg nevte tdliger, at den faller fra hverandre,

Alienware ville jeg aldri kjøp, m11 er på ingen måte verdt 7.5k

I3 og veik gpu er ikke akkurat noe og skryte av! Så noe "fet pc" er det så appsolutt ikke!
Vis hele sitatet...
Er ikke Alienwares ganske "fete"? (literally)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
PCen skal brukes til gaming og surf? Hva er det du ikke forstår? Han trenger ikke 4-kjerner da. Da er det kort som gjelder. Det er verdt 7.5K jo. Prøvd en?
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill og bare slutte og være sta, og tro at du vet alt?

skjermkortet som er i alienware pc'en er mye dårligere en det som er i acer'n, det er også cpu'en, den har ikke ssd, skjermen er for liten til og game på. i mine øyne ser den helt grusomt stygg ut, skikkelig fjortis utseende.

derfor er den ikke på noen måte verdt 7,5k!

den har også foresten like "utdaterte specs" som acer'n

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er ikke Alienwares ganske "fete"? (literally)
Vis hele sitatet...
alienware ser bare grusomt stygge ut spør du meg, men hvis du tenker på "fete" som i tykk, stemmer jo dette :P

Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Please, ikke begynn å mas om Alienware... Jeg har en ASUS med firekjerners i7 og Geforce gt540m som jeg betalte 5300 kr for. Alienware er harry, og omtrent som Apple. Du betaler som regel mye ekstra for merket..

Og GT540M er ikke et bra gamingkort, det vet jeg.
Vis hele sitatet...
apple har i mine øyne noe spesielt som de leverer, noe alienware ikke har. selv jobber jeg litt som lydteknikker på si, og må si at de gangene jeg har låndt til meg en mac har dette vert veldig mye bedre en windows basert til det formålet, alienware er bare overprisa til de grader!
Herrigud, du forsøpler forumet med bare tull & tøys som nevnt.


Kortet er det samme som på 13.3" Aceren.

Fordelen med Alienware: Deilig design (Personlig)
Meget god kjøleløsning.
Mer som kan byttes ut.
Bedre skjerm.
Kraftigere (EVGA versjonen av GT540M)
Bedre tastatur
Bedre webcamera
Bedre lydkort
Bedre kvalitet
Taper seg ikke så mye i pris
Bedre høyttalere
Bedre support
Bedre batteri

Alienware er ikke som det var før. Det er ikke så overpriset som før. Noen synes kanskje at utseende er litt glorete.
Overhodet IKKE meningen å gi benkern KP, f***...

Forøvrig enig med deg Frufsa, mac er bra på musikk og redigering, og den har bra design, men den er litt overpriset, synes gjerrige meg
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Overhodet IKKE meningen å gi benkern KP, f***...

Forøvrig enig med deg Frufsa, mac er bra på musikk og redigering, og den har bra design, men den er litt overpriset, synes gjerrige meg
Vis hele sitatet...
skal være enig i at den er litt overpriset, men når det kommer til det jeg skal bruke den til, anser jeg det som vert det, når jeg en gang i fremtiden kommer til og kjøpe mac for hensikt lydteknikker.

Edit: det burde også vært mulig og fjerne kp man har gitt, da det ofte skjer at folk trykker feil, når de skulle sitere innlegget over.
Sist endret av Frufsa; 11. mai 2012 kl. 23:46.
Selvfølgelig er det det. Jeg er den eneste som klarer faktisk å komme med noen saklige påstander med et grunnlag.

Takk der ute
Trådstarter
12 0
bah, leste denne nå http://www.notebookcheck.net/Review-...k.54641.0.html virker som de sierat aceren suger på spill.. 13.3" frister voldsomt, men om den ikke duger noe spesielt på spill er jo poenget borte.

har forøvrig ikke lysst på Alienware..
Nettopp. Hvis du ønsker deg en god PC, som "treffer" på alle punktene, så ville jeg valgt å spart til 10K hvis det er en mulighet for deg TS.

Skal si det enkelt: Du får ikke en ultra-portabel PC med kraft. Du får dette, men disse koster som regel godt over 15K ++.

Du ønsker deg et kraftig kort, dette finnes egentlig ikke i 13.3". Her er det bare SSD og prosessor som gjelder.

Jeg personlig ville valgt Asus sin "nye" gaming serie. Her får du en 15.6" med en kraftig prosessor og kort for rett under 10K.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvis han skal ha 15.6" uansett ville jeg gått for asusen som er linke til i OP
Ja, det ville jeg også hvis han ikke han strekke seg mer budsjettsmessig.
Trådstarter
12 0
ok. Ønsket mitt er å få den "beste" pc'n til rundt 6000 kroner som drar D3 bra. Om størrelsen er 13.3" er dette kjempebra, men er ikke et must. Hadde tenkt å slå til med den 13.3" aceren, helt til jeg leste reviewen, som så og si sier at den ikke er noe "god" på spill.. så nå er jeg litt tilbake på Asusen igjen.
Da velger du 15.6" til Asus. For denne har kraftigst kort.
Trådstarter
12 0
Alright, takk for hjelpen, da blir det mest sannsynlig Asus'en.
Fin PC, du kommer til å bli fornøyd
Trådstarter
12 0
1000,- mer for i7 firekjerners og 8GB ram. er det verdt det?

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744870#extra
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av hspin Vis innlegg
1000,- mer for i7 firekjerners og 8GB ram. er det verdt det?

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744870#extra
Vis hele sitatet...
jeg hadde en lærer som har denne, og han var veldig fornøyd med den i hvertfall ser vel bra ut specs messig, jeg ville sagt at den er verdt 1k ekstra
Trådstarter
12 0
blir bestilling ikveld ? har du/dere noe siste innspill ?
Uansett, takk for hjelpen
Jeg kjøpte denne for 1 år siden ca. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639378#extra
Kan den greie Diablo 3?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av l33t Vis innlegg
Jeg kjøpte denne for 1 år siden ca. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639378#extra
Kan den greie Diablo 3?
Vis hele sitatet...
ja det vil den, som jeg sa tidligere i tråden kjørte jeg d3 under open beta på en t4200 cpu og et g105m skjermkort med alt på low, stabilt på over 40 fps
Hmm, nå som jeg har en tråd liggende om temaet benytter jeg sjansen til å spørre hardware-kyndige personer. Lenge siden jeg har drevet med det, he he.

Jeg har en Macbook pro 13" fra 2011 som kostet 10 000 kr. Den klarte ikke Diablo III betaen. Hvorfor? Trodde den skulle oppfylle alle kravene jeg.
Trådstarter
12 0
hmm, denne linken viser ganske klart hva spillet krever fra mac og pc.

http://us.battle.net/support/en/arti...m-requirements

men på spørsmålet hvorfor, kan jeg ikke svare på.

håper dette hjelper litt
Problemet er: Er at en viss person lyver her som bare det.

Selv jeg sleit på medium med et relativt kraftig GT540M med en i7.

Macen bruker en HD 3000 som egentlig er greit til lett spilling. Men D3 er overhodet ikke et lett spill å kjøre.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Problemet er: Er at en viss person lyver her som bare det.

Selv jeg sleit på medium med et relativt kraftig GT540M med en i7.

Macen bruker en HD 3000 som egentlig er greit til lett spilling. Men D3 er overhodet ikke et lett spill å kjøre.
Vis hele sitatet...
og denne personen heter Benkern!
Hvordan kan jeg lyve når jeg har kjørt D3 på PCen min? Og at spillet er ressurskrevende?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Hvordan kan jeg lyve når jeg har kjørt D3 på PCen min? Og at spillet er ressurskrevende?
Vis hele sitatet...
fordi du påstår at der er fysisk umulig at jeg spilte spillet med 40 fps. og at spillet krever 4kjerners cpu
Det er ganske fysisk umulig, når en rigg med et GT320M klarer på low med 30fps. Og nei det er ingen som har sagt det KREVES, men det ANBEFALES.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Det er ganske fysisk umulig, når en rigg med et GT320M klarer på low med 30fps. Og nei det er ingen som har sagt det KREVES, men det ANBEFALES.
Vis hele sitatet...
Sitat av Benkern Vis innlegg
Nei, nå snakker Frusa vås. Har dette spillet i Beta, med et GT630M og en i7 2630QM. På middels grafikk ligger dette på rundt 40fps. Dette spillet krever faktisk 4 kjerner, på grunn av en litt annerledes spillmonorik. Men tilbake til emnet: Denne PC'en som du TS har linket til er en utmerket PC! Du får rett og slett ikke mer for pengene.

Ville valgt denne Asusen som sagt. Bedre med en PC som har satt opp komponentene sine riktig, enn en Acer med en i7 som jobber som en overklokket i3.
Vis hele sitatet...
Ehem? Ingen som har sagt det nei. Bortsett fra deg.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Det er ganske fysisk umulig, når en rigg med et GT320M klarer på low med 30fps. Og nei det er ingen som har sagt det KREVES, men det ANBEFALES.
Vis hele sitatet...
anbefalt cpu for spillet er en 2kjerners cpu, hvis det hadde hatt noen hensikt med flere kjerner, hadde det vert satt en quad core cpu, under recomended.
http://us.battle.net/support/en/arti...m-requirements
Altså, det er ikke et krevende spill å spille i forhold til andre spill man finner på markedet.

Utifra hva Blizzard selv skriver, skal Macen min klare spillet. Så lurer veldig på hvorfor det ikke går. Kan det ha noe med operativsystemet å gjøre? Er windows rett og slett bedre egnet enn OSX til å spille på?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av bendiks Vis innlegg
Altså, det er ikke et krevende spill å spille i forhold til andre spill man finner på markedet.

Utifra hva Blizzard selv skriver, skal Macen min klare spillet. Så lurer veldig på hvorfor det ikke går. Kan det ha noe med operativsystemet å gjøre? Er windows rett og slett bedre egnet enn OSX til å spille på?
Vis hele sitatet...
Har du Lion? Leopard?

Noen versjoner funker ikke helt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av bendiks Vis innlegg
Altså, det er ikke et krevende spill å spille i forhold til andre spill man finner på markedet.

Utifra hva Blizzard selv skriver, skal Macen min klare spillet. Så lurer veldig på hvorfor det ikke går. Kan det ha noe med operativsystemet å gjøre? Er windows rett og slett bedre egnet enn OSX til å spille på?
Vis hele sitatet...
jeg også stusset egentlig på hvorfor ikke macen din klarte og kjøre det. den burde egentlig det. har du prøvd og legge opp windows i dualboot og prøvd og spille gjennom det?
Jeg har Lion.

Jeg har ikke prøvd å spille det i Windows, rett og slett fordi da måtte jeg laste det ned en gang til i så fall. Men kan prøve det på tirsdagen. Hmm, men syns jo det er litt merkelig.

Edit: Spesifikasjonene mine er som følger:
2,4 GHz Intel i5.
4 GB ram (1333 MHz)
og Intel HD Graphics 3000. 384 mb.
Sist endret av bendiks; 12. mai 2012 kl. 19:48.
HD 3000 egner seg best til 3D oppgaver og generelt bruk. Skjønner godt at du ikke klarte å kjøre det "skikkelig".
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
HD 3000 egner seg best til 3D oppgaver og generelt bruk. Skjønner godt at du ikke klarte å kjøre det "skikkelig".
Vis hele sitatet...
Om du kan noe innenfor dette vil spillet mest sannsynlig fortsatt starte, om maskina ikke har nok kraft vil nok spillet heller gi en feilmelding (som "dette spillet krever minst 2 gb ram for å kjøre, vi beklager" eller "feilkode 5151; Ikke nok ram" Feks.)

HD 3000 er faktisk ikke så ille.


Tok RAM som ett eksempel, bare rett ut av toppen
Sist endret av Freddy_fred5; 12. mai 2012 kl. 20:17.
Prøvde nå med Betaen på min MacBook Pro 13". Jeg klarte faktisk å kjøre det på medium med 30FPS.

Så dette var da besynderlig TS.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Prøvde nå med Betaen på min MacBook Pro 13". Jeg klarte faktisk å kjøre det på medium med 30FPS.

Så dette var da besynderlig TS.
Vis hele sitatet...
hvordan akkurat klarte du og prøve betaen nå?`
da betaserverne stengte 1 mai!
http://www.tomshardware.com/news/Bli...ing,15373.html

du troller, og det kan du ikke si noe i mot!
Hørt om bukta?

Nei, tenkte meg det.

http://thepiratebay.se/torrent/72017...Open_Beta_Test
Sist endret av Benkern; 12. mai 2012 kl. 20:30.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vent vent vent litt nå.

Så, ett spill som krever konstant nettverkstilkobling med serverne er på bukta, uten en uoffisiell serverklient.

Og vennligst les igjennom det du postet

Diablo 3 Open Beta Test installer from April 20. Just if the download is taking too long.
Vis hele sitatet...
Mao. det er bare den vanlige, mao. den funker ikke, mao. du lyger.

sorry mac.
Sist endret av Freddy_fred5; 12. mai 2012 kl. 20:35.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vent vent vent litt nå.

Så, ett spill som krever konstant nettverkstilkobling med serverne er på bukta, uten en uoffisiell serverklient.

Og vennligst les igjennom det du postet



Mao. det er bare den vanlige, mao. den funker ikke, mao. du lyger.

sorry mac.
Vis hele sitatet...
Du kan forsatt bruke server-klienten med en host.

http://thepiratebay.se/torrent/70992..._client_server
http://thepiratebay.se/torrent/71465...ld_8896_server

Slapp av nå gutter
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Du kan forsatt bruke server-klienten med en host.

http://thepiratebay.se/torrent/70992..._client_server
http://thepiratebay.se/torrent/71465...ld_8896_server

Slapp av nå gutter
Vis hele sitatet...
liker at begge har så og si bare komentarer om at det er fake og ikke funker!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
liker at begge har så og si bare komentarer om at det er fake og ikke funker!
Vis hele sitatet...
Prøv selv da, fungerer her.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Benkern Vis innlegg
Prøv selv da, fungerer her.
Vis hele sitatet...
da må noen andre prøve det virtuelt, jeg gidder ikke nå, kjøre opp virtuelle maskina mi nå, og jeg nekter og prøve noe uten og kjøre det virtuelt når det ikke kommer fra legit kilder.