Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2932
''I lengre tid har jeg brukt en g'ammel 'laptop som såvidt fungerer til noe som helst.
Problemet som plager mest er at fra tid til annen klikker den og begynner å taste på egenhånd, den går alltid inn 'i hurtig 's'ø''k 'i tekst '' funksjone'n på'''' 'fir'efox ''og 'begynn'er å ta'ste inn disse tegnene dere ser i t'eksten jeg har skrevet nå.
Hver gang jeg klikker inn på et skrive felt begynner den å taste inn disse tegnene der også.
Dette' g'jør d'e'''n 'og'så' ''i' '''notepad om jeg lar den s'tå 'en 's''t'u'nd''.

Denne laptopten har i sin tid fått kaffe sølt i ''ta's'taturet og jeg benytter nå et eksternt tastatur for å kunne bruke den i det '''hele tatt.

Dette byr da på en del problemer siden jeg ikke får re-installert windows siden det eksterne tastaturet ikke fungerer når den er i "formaterings modus '''o'g ''enter ''ta'sten på laptopten heller ikke fungerer.

Men i alle tilfeller så begynner jeg å tro dette er noe annet enn hardware feil da det er veldig selektivt når tastaturet løper løpsk på denne måten, om jeg klikker ned rulle hjulet på musa og venter en stund og så begynner å skrive igjen så tar det en stu'n'd' før den begynner å ta'ste ''''i''nn''''' vel... '''''<'-'-' ''s'ånne tegn...
'
''*Je'g' 'ha'r ''kjørt 'vir'u''s' sca'n' 'med Thr''e'a'tf'ire '''''''''a'v'ir'a anti'v'ir'u''s' og 'nå mal'warebytes-'.
'
N*o'e'n' id'ee''r ''''''o''m' 'h'v''ordan' je'g' k''an fi'kse 'd'ette?'''
Jeg 'holder på å klikke....'


Åja, og jeg' 'ha'd'de de'tte 'p'ro'b''l'em'e't' for et 'ha'lvt år siden', så sluttet det he'lt 'o'g et'te'r en stun'd beg'y''nte' de't' ''p'å'' ''''i'gje'n'.'.'.''.'.'
''''''''''''
Sist endret av wolty; 7. februar 2011 kl. 21:14. Grunn: tillegg
dette var slitsomt å lese
haha, KP for morsomt innlegg:P

"Jeg forstår ikke helt hva du plages med" xD
Neida, bruker du det eksterne tastaturet nå når du skriver? For hvis du opplever samme oppførsel på det eksterne tastaturet som det internet, så kan det være det at du får input fra tastaturet på laptopen.
Jeg har sterk tro for at du kan deaktivere dette i enhetsbehandling, og da kun bruke det eksterne.

Lurer litt på om du også kan skru på "legacy support" i bios for å få støtte til det eksterne tastaturet når du er i "formateringsmodus".
Fins sikkert et valg for å skru av det internet tastaturet også.
Sist endret av RandomiZed; 7. februar 2011 kl. 21:39.
Ser ikke problemet ditt, jeg? Skrev jo helt fint nå?

Anywas, bruker du et eksternt tastatur, eller internt? Sikkert noe å si, og oppstår problemene med begge deler?
Jeg bruker som sagt et eksternt tastatur til alt da det interne har mange taster som ikke fungerer, ''''''''' men problemet er der om jeg koble'r det ifra ogs'å'.'
Det hadde vært fabelaktig om det gikk ann å bare skru det interne tastaturet av om det er der problemet stammer ifra, ''''men''' så var det å finne det' a''l'te'r'na''t'i''vet da'''.'
''N*'oen 'som'''ka'n' '''bekref't'e'' ''at d'e't gå'r' ann ''å'' ''bru'ke '''et ekster'nt ''t'a'stat'u'r i oppstarts mo'dus 'om man forandrer på instilliger?'''''
Jeg ville da tro at' 's'o'f't'w'a''ren' ''fo'r' ''''å'' b'ru'ke e't e'k'st'e'r'n't '''''t'a''s'ta't''ut' l'å '''i'' ''*OS''''''''et s'ted.'''''''
''
Du har ikke sølt noe nedi tastaturet da? Jeg var uheldig og sølte et par desiliter med rødvin oppå et tastatur en gang, og det skrev masse bokstaver og tegn av seg selv etterpå.
MB300Diesel problemet jeg har med at det er problemet bak dette er at det slutt'et å skrive ''''''' ''''e'n l'ang perio'd'e ''''f'o'r så'' å' be''gyn'n'e å gjøre det igjen....
'''''
Problemet hans er ikke det eksterne tastaturet. Om du har en helt normal laptop, og kobler til et eksternt tastatur, så vil du jo fremdeles kunne bruke det internet tastaturet selv om det eksterne fremdeles er tilkoblet.
Og det som skjer er at det interne tastaturet har løpt løpsk og slenger inn input i hytt og gevær.

Det du eventuelt kan gjøre, om laptopen er gammel, er å åpne laptopen og koble fra kabelen som går fra hovedkortet i maskinen til det interne tastaturet. Da vil du slippe disse problemene.
Jeg er usikker på om maskinen faktisk vil BOOTE med denne utkoblet, men det er lov å prøve.
Og å slå på legacy keyboard support i bios VIL få det eksterne tastaturet til å fungere under bios, windows/linux install osv... problemet er bare å få til slå på dette med det interne tastaturet :P
Sist endret av RandomiZed; 7. februar 2011 kl. 22:04.
Jeg hadde lignende problem for en stund siden, da kjøpte jeg nytt tastatur for en hundrings som igjen løste problemet. Du finner mye replacement parts på ebay.com.
Thomasw:
Jeg bruker en laptop, intern tastaturet på laptopen er gåent, jeg benytter et eksternt tastatur for å kunne bruke laptopen i det hele tatt...
RandomiZed: Om det trenger at du kan trykke enter på intern tatsaturet er jeg like langt....
Jag har nå funnet frem til enhetsbehandling og tastatur men jeg kan ikke se noe valg for å bare deaktivere tastaturet, det eneste alternativet jeg kan finne er å avinstallere driverne for tastaturet (ligger forresten 2 enheter under tastatur).
Og merkelig nok har tastaturet ikke klikket en gang mens jeg skrev dette uten at jeg har gjort noen endringer på noe....
aaaaargh.....
Sitat av wolty Vis innlegg
.....
RandomiZed: Om det trenger at du kan trykke enter på intern tatsaturet er jeg like langt....
Jag har nå funnet frem til enhetsbehandling og tastatur men jeg kan ikke se noe valg for å bare deaktivere tastaturet, det eneste alternativet jeg kan finne er å avinstallere driverne for tastaturet (ligger forresten 2 enheter under tastatur).
....
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å bruke det eksterne for å trykke enter i bios, prøv nå, før det klikker igjen:P

Åpne maskina, dra ut kabelen (sannsynligvis en bitteliten tynn kabel som går opp til tastaturet).
http://img.askleomedia.com/laptop_cable_remove.jpg

http://ask-leo.com/how_do_i_replace_..._keyboard.html
Sist endret av RandomiZed; 7. februar 2011 kl. 22:17.
Jeg har prøvd å benytte det eksterne tastaturet i bios før og det fungerer bare ikke.

Jeg har forsåvidt også åpnet opp dekselet og forsøkt å rense tastaturet før også men det har en slags plast plate under som jeg ikke kunne finne noen bra måte og åpne uten å ødelegge på.

Så det eneste alternativet jeg står igjen med er da å dra ut kabelen til intern tastaturet?
Hvor stor er sjansen for at jeg da ikke får startet pc'n igjen før jeg kobler det i?

Hvorfor det plutselig stoppet nå, som dere kan se fungerer det jo fint for øyeblikket kan jeg ikke forstå.. det er dette som får meg til å tro det er noe annet enn en hardware feil...
Jeg kanke svare på hvorfor det plutslig fungerer og hvorfor det bare fungerer igjen :P

symptomene jeg så øverst her kjenner jeg igjen i kaffe-søling på tastatur, har byttet endel tastatur opp gjennom årene :P

Jeg har aldri nappet ut et internt tastatur før, så jeg vet faktisk ikke om du får boota maskina etter du har tatt det ut. Men det kan være verdt å prøve hvis problemet oppstår igjen.
Hvis den ikke booter igjen, så er det bare å sette tastaturet i igjen
Vel, takk for at dere tok tiden til å prøve og hjelpe'..
Jeg skulle 'a'kkurat til å si at jeg ville vente o'g se om problemet du''kk'e't' 'opp igjen og nappe' ''ut intern tastaturet om det gjorde det' men det er det jo ganske åpenbart at det gjorde...

Det s'o'm' er merkelig er at ''det stoppet når jeg hadde en video stream fra "stagevu" oppe men begynte igjen nå umiddelbart etter at jeg lukket den streamen... kan muligens være noe der...
Sitat av wolty Vis innlegg
Vel, takk for at dere tok tiden til å prøve og hjelpe'..
Jeg skulle 'a'kkurat til å si at jeg ville vente o'g se om problemet du''kk'e't' 'opp igjen og nappe' ''ut intern tastaturet om det gjorde det' men det er det jo ganske åpenbart at det gjorde...

Det s'o'm' er merkelig er at ''det stoppet når jeg hadde en video stream fra "stagevu" oppe men begynte igjen nå umiddelbart etter at jeg lukket den streamen... kan muligens være noe der...
Vis hele sitatet...
Du får bare ha den gående i bakgrunnen hele tiden :P
Vel, det ser ut til at å koble ut det interne tastaturet tok seg av problemet, det gikk til og med å starte opp uten.
Så var det å nyte mirakelet som er internet før neste problem dukker opp ^^
Takk for all hjelp og ideer.
Sitat av wolty Vis innlegg
Thomasw:
Jeg bruker en laptop, intern tastaturet på laptopen er gåent, jeg benytter et eksternt tastatur for å kunne bruke laptopen i det hele tatt...
Vis hele sitatet...
Joda, men det gjorde jeg også. Jeg byttet fortsatt bare tastatur for å løse problemet. Men klart, er jo ikke sikkert det er selve tastaturet som er ditt problem, bare et forslag.
Fort, noen! Arkiver dette. Lås tråden for fremtidige megalulz. Herregud, jeg lo, óg jeg lo! Salige greier dette gutter, salig.