Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1137
Noen som har peiling på om onkel sam kan avlytte (skype)samtaler i Fring?

Står imellom skype i dette programmet og noen meget dyre varianter på spyshop.no.

Relevante svar taes imot med stor takknemmelighet!
Lite trolig norsk politi vil kunne avlytte skype da det er kryptert. men på google fant jeg noe du kan tenke på
http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/325...trojanere.html
men denne saken handler om en trojan, som igjen betyr at de må ha måtte lagt inn programmvare, så ikke 100% relevant kanskje. Men skype er ganske sikkert (mer enn mobil og vanlig hus-telefon). Så om du skal snakke om noe onkel blå ikke liker tror jeg skype er en grei ting.
Sist endret av etse; 5. desember 2008 kl. 00:56.
Ok.

Er en aktiv "googler" selv, så jeg har lest stortsett alle sakene om skype og trojanerne til tyskerne, men takker for svaret!

Nå har det seg slik at fring installeres på mobiltelefonen, ikke hjemmepc`en eller laptopen. Da må de vel beslaglegge mobilen først, for så å installere trojan eller liknende.

Eller.. Hva kan man gjøre trådløst for å infisere mobilen med trojanere nå til dags? Bluetooth er ute av bildet, da den er deaktivert 24/7.
At politiet må installere en trojan for å avlytte slike samtaler er jo et tegn på at hvis du vet pcen din er clean så er du trygg. om du også er smart så krypterer du harddisken din så vet du sikkert at de ved en senere anledning ikke har mulighet til å installere en trojan.
utifra spmet til raititai gjaldt dette fring, et mobilbasert skype program, og er da altså ikke på en datamaskin, noe som eliminerer trojanerene...

men for å svare enkelt å greit på spmet ditt, politiet kan ikke avlytte fring samtalene dine uten å ha hatt fingrene borti telefonen din.
Tror nok ikke du eliminerer trojanere og andre ulumskheter fordi om det er en mobiltelefon. Om telefonen kan brukes til avanserte programmer kan den også motta trojanere gammelt nytt rexspy..
Takker så mye for raske svar!

Tror uansett ikke at onkel sam er såpass frempå når det gjelder å oppfinne nye metoder å avlytte folk på.

Den dagen politiet går såpass hardt til verks at de sender meg trojaner skjult i sms - da skal jeg legge ned bedriften!