Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1818
Har fått med meg at man trenger diverse tilattelser for å eie en salonrifle, men hvor vanskelig er det å skaffe seg en salongrifle til å skyte kråker på hytta med, uten å stresse med alt som er påbudt for å eie det..?
Å få tilattelse er ikke noe problem, vanligvis får man det på dagen. Du må en tur innom politiet og fylle ut et skjema. Er sikkert enklere å gjøre det lovlig enn å skaffe det ulovlig.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Å få tilattelse er ikke noe problem, vanligvis får man det på dagen. Du må en tur innom politiet og fylle ut et skjema. Er sikkert enklere å gjøre det lovlig enn å skaffe det ulovlig.
Vis hele sitatet...
Nei.


Det bør normalt ikke ta mer enn tre uker før du får svar fra Politiet.
Ja, det tar noen ganger bare 4-5 dager om det er lite trafikk hos politiet. Men det har ALDRI vært et tilfelle hvor du får den på dagen.



Les mer her:
http://wingevapen.no/images/Vaapensoknad_3.jpg
Sist endret av Apu; 3. desember 2008 kl. 10:41.
Mulig det har forandret seg fra jeg solgte våpen. Men da var det folk som var innom og spurte hva de trengte for å få våpentilatelse og kom seinere på dagen og kjøpte.
du må vel ha jegerprøven??
Sitat av didlek Vis innlegg
du må vel ha jegerprøven??
Vis hele sitatet...
Ja, dessverre gir de ikke ut våpen til ALT som har puls lengre.
Vi er litt kjedeligere enn USA
Sist endret av Apu; 3. desember 2008 kl. 10:59.
Sitat av Apu Vis innlegg
Ja, dessverre gir de ikke ut våpen til ALT som har puls lengre.
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller påstå at dette er en bra ting.
Selv om .22 kaliber ikke er fullt så dødelig som mye annet, så er det fortsatt dødelig.

Anyhow, de som virkelig vil ha tak i våpen får tak i det uansett.
Tror både vi mennesker og kråkene og de andre dyrene skal være glade for at en 17-åring ikke kan gå i butikken og hente seg en salongrifle på vei hjem fra skolen. Samme om den skal være på hytta eller under hodeputa di.


Selv om du føler du har kontroll og tror du vet hva du driver med kan det fort skje uhell eller uvedkommende kan få tak i våpenet ditt. Salongrifler er ikke leketøy.

Sorry for OT, men det her er en sak som engasjerer meg
Hvis du melder deg inn i et skytter lag og skyter aktivt i et par måneder,så kan du søke politiet om våpentilatelse til konkuranse skyting.
Sist endret av phyton; 3. desember 2008 kl. 17:07.