Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3799
Hei.

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut mer om denne filmen som er lagt ut på youtube? Hvem som har lagt den ut/eventuelt mail adresse.

http://www.youtube.com/watch?v=6G23W-LFcEQ

Ingen som har påtatt seg ansvaret for å ha gjort dette enda, men jeg/vi er mer enn lystne på å finne de ansvarlige.

Har prøvd det mest åpenbare, googlet brukernavnet etc men ble ikke så mye klokere.

Takk for svar hvis det finnes noen der ute.
Du får kontakte youtube, dette ser ut som en random konto som er opprettet, sikkert mot en random mailadresse.

Mao bortimot umulig å tracke dersom du ikke får en doms-sak mot de som gjør at man kan tracke IP e.l.
Er dette virkelig noe å bry seg om? Slik fotballtullinger som det der vil du alltid finne. Punktum. Men du kjører et dødt løp nå uansett, du finner dem ikke via youtube.
hehe.. den fikk jeg også lyst til å legge ut. i dont like fotball. husk nå på at folk som blir provosert, gjør det enda morsomere å legge ut slikt.

må jo også si følgende; herregud, er det noe å bry seg om?
Sist endret av Kintii; 12. november 2008 kl. 12:40.
ikke si at du skal finne ut hvem det er fordi du ble så mektig provosert av den filmen? rofl
Sitat av Semjuel Vis innlegg
ikke si at du skal finne ut hvem det er fordi du ble så mektig provosert av den filmen? rofl
Vis hele sitatet...
Mulig han/hun er et medlem av stabæk support, som gjerne vil ha oppklart denne saken
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det kan jeg godt forstå, da et slikt banner sikkert koster sine tusenlapper.

Etter det jeg ser på videoen (kan dessverre ikke slå på lyd), er det svært vanskelig, antagelig umulig å identifisere vedkommende. Gårdsplassen eller hva det nå er, som de sprayer på har en grønn sandkasse (kasse med strøsand til vinteren), og noe som likner en søppelkasse stående. Mulig det er mulig å finne ut hvor disse er plassert hen, og sjekke gjennom alle disse stedene i Bærum og omegn. Prøve å få vitner osv. Det letteste er derimot å kontakte YouTube, eller enda bedre politiet, og be om at de gjør det.
Skulle ønske at jeg kunne si at det var jeg som gjorde det... Men det kan jeg dessverre ikke gjøre.

Det var vel noen fra Klanen i forbindelse med Cupfinalen?
Sitat av mac 11 Vis innlegg
stabæk suger jo da.....
Vis hele sitatet...
Spar oss .


Trådstarter:
Førsteintrykket mitt var at du var en random fotballidiot som ville ha tak i de som gjorde det og panke dem litt , men etter filmen sitter jeg igjen med et intrykk av at det er noen som har stjålet banneret fra Stabæk , brent og filmet ?

Greit at du vil finne ut hvem som har gjort det, men sjangsene er minimale .
Politiet vil henlegge saken med en gang og YouTube gir ikke ut informasjon uten videre .

Gi opp saken , kjøp heller et nytt et , kan vel ikke koste alt for mye ?
Sist endret av lsrr; 14. november 2008 kl. 18:22.
Verden er fylt med hat. Hat fores av fotball (les: supportere) og religion (les: religiøse). Kommentarene på youtube, og ikke minst din tråd på nFF svarer til utsagnet mitt. Jeg regner med dere ikke hadde som plan å finne adressen for så å sende et brev om at dere ønsker en ny banner. Sukk.

Dersom han ønsket å lage youtubekontoen sin (evt. en av de andre kontoene man kan bruke for å logg på YouTube) uten at folk skulle klare å finne ut hvem han er, klarer han lett det. Og takk, internett, for at du er slik du er.
Eneste måte jeg kan se, ville vært å prøve å lure ut info av brukeren ved å sende meldinger fra en profil du lager. Feks. hvor du spiller ei pen jente, eller en som digger den filmen...
Er du virkelig desperat så er jo det et utgangspunkt du kan komme langt med, hvis du spiller kortene riktig og han "onde fyren" er passe lettlurt...
Hvis utstyr for flere tusen ble stjålet skjønner jeg trådstarter godt. Han vet vel at politiet vil hennlegge saken, og spør derfor om alternativer. Spiller vel ingen rolle hva utstyret brukes til. Prinsippet er jo at det er herverk/tyveri det dreier seg om.
Har kommet frem til at filmen må være tatt opp i Asker
( se ca 35 sekunder inn i den andre filmen brukeren har lagt ut (http://www.youtube.com/watch?v=btK3gclQrhs))

På skiltet står det
Kristiansand 305
Drammen 18

Dette paser ganske bra overens med Asker
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Eneste måte jeg kan se, ville vært å prøve å lure ut info av brukeren ved å sende meldinger fra en profil du lager. Feks. hvor du spiller ei pen jente, eller en som digger den filmen...
Er du virkelig desperat så er jo det et utgangspunkt du kan komme langt med, hvis du spiller kortene riktig og han "onde fyren" er passe lettlurt...
Vis hele sitatet...
Amen to that, social engineering er definitivt veien å gå her
Sist endret av Exmagician; 15. november 2008 kl. 18:20.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Har kommet frem til at filmen må være tatt opp i Asker
( se ca 35 sekunder inn i den andre filmen brukeren har lagt ut (http://www.youtube.com/watch?v=btK3gclQrhs))

På skiltet står det
Kristiansand 305
Drammen 18

Dette paser ganske bra overens med Asker
Vis hele sitatet...
Øh.. Filmen må ikke være tatt opp i Asker nei. Hvis du sjekker et kart, så kan du se at man må passere Asker for å komme til f.eks Oslo. Så i tilfelle du ikke skjønte det jeg skrev nå: De som har stjålet banneret kjører mest sannsynelig forbi Asker for å komme til Oslo eller hvor dem er ifra.

Edit: Cred til de som driver på med bannerstjeling!
Sist endret av shonny; 17. november 2008 kl. 04:38.
Først og fremst ønsket jeg rett og slett å finne ut hvilken "gruppering" som stod bak dette. Ikke for å finne de og jakte på de, men mer for å vite det, tildels fordi de virker som amatører som ikke vet helt hva de har driver med og fordi det kan være de prøver å legge skylden over på noen andre.

Nå forventer ikke jeg at mange her inne skal forstå seg på supporterkultur etc men jeg kan jo forklare litt.

I en del andre europeiske land er "bannerstjeling" en del av supporterkulturen. I Norge har man ikke hatt noe av dette til nå. Det som er fiffig med denne filmen ( og den andre de har lagt ut ) er at de faktisk brenner opp beviset. I andre land tar man banneret og viser det fram neste gang de to respektive lagene møtes. Man pisser med andre ord på den andre supportergruppen ved å vise fram banneret så alle ser hvem som har det.

Ett banner likt det som ble brent koster en del kroner
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvis han legger ut flere videoer, og begynner å svare på kommentarer osv. tror jeg muligheten byr seg for at han identifiserer seg eller gruppa. Jeg tror social engineering er veien å gå, ikke som en spontant stupforelsket berte (hva er mer sannsynlig enn det mon tro?), men som noen som lovpriser dette. Vær forsiktig though, ikke ta i for hardt.
er vel ikke så mye å bry seg om , men om du vil finne han må du nok kontakte youtube
Jeg ser et vålerengaskjerf forran trynet på han ene, og han som sprayer på banneren deres er høyrehendt. Dere må derfor lete blant høyrehendte vålerengasupportere! Good luck!
Jeg er så glad jeg ser på fotball, det er for meg som å se på maling tørke. Men, men, er jo folk som liker det å

relgion og fotball is the root to all evil.
Sist endret av treimoz; 19. november 2008 kl. 18:11.
Ja, du ser jo på det :P
Sist endret av Amalie; 24. november 2008 kl. 01:34.
Sitat av mortimer Vis innlegg
Først og fremst ønsket jeg rett og slett å finne ut hvilken "gruppering" som stod bak dette. Ikke for å finne de og jakte på de, men mer for å vite det, tildels fordi de virker som amatører som ikke vet helt hva de har driver med og fordi det kan være de prøver å legge skylden over på noen andre.

Nå forventer ikke jeg at mange her inne skal forstå seg på supporterkultur etc men jeg kan jo forklare litt.

I en del andre europeiske land er "bannerstjeling" en del av supporterkulturen. I Norge har man ikke hatt noe av dette til nå. Det som er fiffig med denne filmen ( og den andre de har lagt ut ) er at de faktisk brenner opp beviset. I andre land tar man banneret og viser det fram neste gang de to respektive lagene møtes. Man pisser med andre ord på den andre supportergruppen ved å vise fram banneret så alle ser hvem som har det.

Ett banner likt det som ble brent koster en del kroner
Vis hele sitatet...

hahaha jeg digga den filmen.
forøvrig er det sikkert de "casuals" folka til enga.. sissy boys elns.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
hahaha jeg digga den filmen.
forøvrig er det sikkert de "casuals" folka til enga.. sissy boys elns.
Vis hele sitatet...
haha, du vet hva casuals er eller?
Vedkommande sitt kanskje her og les og gnir seg i henda, og gleder seg grenselaust til du skal prøve social engineering.
Kvar mye kostar eit slikt banner? pappa betaler vel?:P
shonny: jada, det er rike pappagutter som prøver å leke hooligans, men mangler kulturell innsikt og blir bare drittunger som er ute etter en slosskamp.
åssen vet du at de er rike pappagutter a? å åssen vet du at de mangler 'kulturell innsikt', er det et område du er veldig stabil på?
Sitat av HellToPay Vis innlegg
shonny: jada, det er rike pappagutter som prøver å leke hooligans, men mangler kulturell innsikt og blir bare drittunger som er ute etter en slosskamp.
Vis hele sitatet...

Kan du utdype litt?
Hvem er ute etter en slosskamp?
Hvem er de rike pappaguttene?
Hvem leker hooligans?
Hvilken kulturell innsikt sikter du til?

Det saken her handler om og som forsåvidt er oppklart, var hvem som tok banneret for så å brenne det.
du må bare kontakte youtube..
det er det eneste alternativet jeg har..

tviler det er mange kontoer som utelukker sin egen adresse på slikt..

Edit: Så ikke at det var 2 sider på denne tråden..
Men du må bare politianmelde slikt.. pga politiet kontakter youtube/google etter du har forklart hendelsen..
Så vil det mest bli straff for de pga det er tyveri..
sånt er bare tull spørr du meg..
Sist endret av norwayseeder; 27. november 2008 kl. 21:27.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
shonny: jada, det er rike pappagutter som prøver å leke hooligans, men mangler kulturell innsikt og blir bare drittunger som er ute etter en slosskamp.
Vis hele sitatet...
Haha, bra svar. Hvordan er det mulig å LEKE hooligans? Hva må man gjøre for å være slik som de i england? Hva mener du med kulturell innsikt?
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Eneste måte jeg kan se, ville vært å prøve å lure ut info av brukeren ved å sende meldinger fra en profil du lager. Feks. hvor du spiller ei pen jente, eller en som digger den filmen...
Er du virkelig desperat så er jo det et utgangspunkt du kan komme langt med, hvis du spiller kortene riktig og han "onde fyren" er passe lettlurt...
Vis hele sitatet...
Jepp, burde være mulig det:

stolenb
Joined: September 07, 2008
Last Sign In: 1 week ago
Sitat av mortimer Vis innlegg
Kan du utdype litt?
Hvem er ute etter en slosskamp?
Hvem er de rike pappaguttene?
Hvem leker hooligans?
Hvilken kulturell innsikt sikter du til?

Det saken her handler om og som forsåvidt er oppklart, var hvem som tok banneret for så å brenne det.
Vis hele sitatet...
legg merke til at dette er en subjektiv oppfatning, ikke en definitiv.
og, jeg vil påstå at jeg svarte på alle spørsmålene dine i innlegget jeg laga før du spurte?
for å gjøre det enklere:
Casuals er ute etter slåsskamp, de kler seg i merkeklær, og har det som varemerke, de har lest på wikipedia at hooligans slåss, men har misforstått at dagens hooligans ikke BARE slåss. selvfølgelig gjør noen BARE det også, men ideen bak hooliganisme er vel mer å være hardcore supportere av laget sitt, framfor å bare denge løs på alt og alle som kan tolkes provokative (f.eks. en småbarnsfar som er på kamp med ungen sin). Ok, noen hooligans gjør det også, men alt er da for faen ikke så svart og hvitt.
Hooliganisme er kultur, eller subkultur om du vil; arbeiderklassiske folk, hovedsaklige menn, også ofte assosiert med skinheads, som går på puben etter jobb og ser på ball. veldig sofistikert indeed, men det ligger vaffal mer bak enn å bare søke til et adrenalin kick.

håper dette avklarer litt, nå skal jeg på fylla. kanskje kle på meg noen fine klær og banke ungene i nabogården. jævelne holder jo med manu*!!!11
Sitat av HellToPay Vis innlegg
legg merke til at dette er en subjektiv oppfatning, ikke en definitiv.
og, jeg vil påstå at jeg svarte på alle spørsmålene dine i innlegget jeg laga før du spurte?
for å gjøre det enklere:
Casuals er ute etter slåsskamp, de kler seg i merkeklær, og har det som varemerke, de har lest på wikipedia at hooligans slåss, men har misforstått at dagens hooligans ikke BARE slåss. selvfølgelig gjør noen BARE det også, men ideen bak hooliganisme er vel mer å være hardcore supportere av laget sitt, framfor å bare denge løs på alt og alle som kan tolkes provokative (f.eks. en småbarnsfar som er på kamp med ungen sin). Ok, noen hooligans gjør det også, men alt er da for faen ikke så svart og hvitt.
Hooliganisme er kultur, eller subkultur om du vil; arbeiderklassiske folk, hovedsaklige menn, også ofte assosiert med skinheads, som går på puben etter jobb og ser på ball. veldig sofistikert indeed, men det ligger vaffal mer bak enn å bare søke til et adrenalin kick.

håper dette avklarer litt, nå skal jeg på fylla. kanskje kle på meg noen fine klær og banke ungene i nabogården. jævelne holder jo med manu*!!!11
Vis hele sitatet...
Feil. Hooligans finnes over hele verden, disse driter på en måte hva de går i, de denger løs på hva som helst, har opptøyer mot poltiet og gjør mer enn hva casuals gjør. Casuals kler seg i merkeklær (er ikke alle som gjør det) og avtaler slåssinga på forhånd. Disse er rimelig opptatt av fotball, kameratskap og f.eks musikk. Så nei, ingen leste på wikipedia når det hele startet i Norge.