Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1215
Ser ingen tidligere tråder om dette så jeg fyrer løs.

Er på leten etter energifull musikk. Jeg syns Gothic Rock er en god blanding av de beste.

Lurer på om noen har anbefalinger til band/sanger innenfor gothic rock.
Har noen eksempler på hva jeg leter etter:

Evanescence Sweet Sacrifice
Sabaton - Ghost Division (Måten de synkroniserer gitar og orgel er bare sykt)
Sist men slettes ikke minst, klassikern Nightwish - Amaranth
Kunne nevnt flere, men dere skjønner hva jeg mener.

Takker for anbefalinger.
Litt åttitalls, men har du hørt 'Alien sex fiend', 'Bauhaus', 'Siouxie and the banshees', 'Clan of Xymos' ?
vet ikke om det er helt dette du mener, men du kan jo sjekke ut;

Tristania
Trail of Tears
Penumbra
Sins of thy Beloved
Edenbridge (kanskje ikke helt dette, men de har noe)
Within Temptation
After Forever
Når du sier gothic rock tenker jeg heller på band som Sisters of Mercy og Fields of the Nephilim enn de bandene du nevner, spesielt hos Sabaton klarer jeg ikke å se den gotiske koblingen i det hele tatt.

Prøv Therion eller Epica. Ikke at det er snakk om gothrock her heller, men det skulle vel passe det du er på jakt etter.
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Når du sier gothic rock tenker jeg heller på band som Sisters of Mercy og Fields of the Nephilim enn de bandene du nevner, spesielt hos Sabaton klarer jeg ikke å se den gotiske koblingen i det hele tatt.

Prøv Therion eller Epica. Ikke at det er snakk om gothrock her heller, men det skulle vel passe det du er på jakt etter.
Vis hele sitatet...
Ja de fleste er nok litt på grensene, kanskje litt mer power rock. Har virkelig ikke satt meg så mye inn i sjangeren, bare kom over de bandene og syntes de var ganske heftige.

Evanescence og Within Temptation er vel det bandene som har de beste sangene (for meg) ihvertfall. Og siden begge to er gothic rock ifølge wikipedia følte jeg for å lage tråd om "gothic rock"

Takk for tips dere, skal sjekke ut bandene
We Are The Fallen
Delain
Tarja Turunen
Newsflash! Nightwish og den suppa der er ikke gothic rock og har generelt sett ikke stort med goth som original sjanger eller subkultur og gjøre. De har dog tatt begrepet gothic METAL.

Skal du ha gothic rock så anbefaler jeg som nevnt Sisters of Mercy, Bauhaus, Fields of the Nephilim, Sex Gang Children eller Merciful Nuns. Har forøvrig samla en liste med gothrelatert (og ymse annet) på Spotify her:

http://open.spotify.com/user/skrekku...dkOCRszzzgIeaA
Sisters of mercy og the cure var pioneerer innenfor sjangeren, kanskje siouxh and the banshees kan være av interesse også. Her er temple of love fra sisters: http://www.youtube.com/watch?v=ROnXv7Z7v28

Om du vil ha litt hardere så anbefaler jeg the sins of thy beloved, tristania og sirenia
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Småpsykedelisk gotisk rock:
Red Temple Spirits - Soft Machine
Red Temple Spirits - Nile Song (Pink Floyd cover)

Vet ikke om dette går under gotisk, men ihvertfall veldig stemningsfull musikk(og veldig tysk og emo):
Pink Turns Blue - I Coldly Stare Out
Pink Turns Blue - Walk Away
Sist endret av Bothrops; 22. august 2011 kl. 11:00.
Jeg tenker også på band som The Cure, Sisters of Mercy og Fields of the Nephilim når du sier goth, men jeg vil også, på det sterkeste, anbefale plata The Great Annihilator av The Swans fra 1995. Kanonbra plate!