Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9933
Hei, har et problem med pcen som verken jeg eller mine bekjente klarer å forstå oss på.

Jeg skrur på pcen ->alle viftene starter som de skal og går i 5-10 sek-> pcen skrur seg av -> pcen starter opp igjen -> pcen skrur seg av etter 3-5 sekund -> pcen starter igjen -> pcen skrur seg av-> sånn fortsetter det til jeg manuelt stopper pcen/tar strømmen.

Jeg tenkte det var prosessoren eller hovedkortet som var gåent, så jeg byttet like godt det meste for å få en god upgrade (skjermkort, hovedkort, prosessor, ram).

Dette hjalp så mye som at pcen startet, men jeg fikk ikke signal til skjermen.
Prøvde med forskjellige skjermkabler, forskjellige skjermer, flytte skjermkortet over i den andre slot'en.

Plutselig begynte pcen med den samme gamle rytmen igjen. Slår seg av og på, av og på.

Ringte en som driver litt med pc-fiksing, som sa at det kunne være PSUen som var ødelagt, så jeg byttet den og. Men det utgjorde ingen forskjell.

Leste på forum om folk med så og si samme hardware og samme problem, som bare hadde byttet kjølepasta så var det fikset. Jeg har prøvd 3 ganger, men fortsatt ingen forskjell

Så nå er jeg tom for ideer, så med mindre dere kan hjelpe meg må jeg vel krype til korset og levere pcen inn på verksted til blodpris </3

Så om du har peiling på hva som kan være galt, PLEASE fortell meg : D


Hardware:

Hovedkort: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366
CPU: Intel Core i7 Quad Processor i7-930
skjermkort: Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
PSU: Chieftec Super Series PSU 650W Modulær
Prøv å bytte strømkabel/ ta ut den ene RAM brikken
Har hatt lignende problemer før og da har det vært at skjermkortet mitt har blitt for varmt/vifta ikke har virket. Eventuelt vært mye støv i viftene så det blir for varmt.
Men hvis du sier du har byttet skjermkort, hovedkort, ram og prosessoren så vet jeg ikke.
kjøp ny harddisk å nytt os. windows 7 foreksempel. det vil få det til å funke
Sitat av PotetKasse Vis innlegg
kjøp ny harddisk å nytt os. windows 7 foreksempel. det vil få det til å funke
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så sikker på det?
Høres da ut som det er PSUen som sliter? Prøvd å bytte den?

edit: Ser du har prøvd å bytte den også. Da vet jeg ikke hva som kan være galt.
Sist endret av ymgve; 19. mars 2010 kl. 14:50.
I og med han har bytta alt så må de jo være noe problem med hardisk eller os. da kan jeg være ganske sikker på det. men det kan hende det er noe annent feil
ser litt forundra på folk her som sier bytt det og bytt det. jammen dyr måte å feilsjekke på.

Skjermkort tåler mye temp men sjekk selvsagt om viften går. Er det et temp problem så vil det ta lenger tid når pc er kald før den slår seg av og kortere og kortere tid når du har holdt på en stund.

Sjekk reset knappen i noen kabinetter har jeg opplevd at den sitter ffast så pc restarter eventuelt koble ifra ledningen til resetknapp. Mens du er i gang se på av på knappen og. fort gjort at ledninger kommer borti hverandre på billige løsninger. Du kan koble de vekk og bare kortslutte av på pinnene på kortet for å sjekke.

Har du flere en 1 ram brikke ta de ut og sjekk de 1 etter 1. ram feil kan gi slike problem.

Generelt vil jeg si at istedenfor å kjøpe masse komponenter for å feilsøke på den måten skrell pc'n for alt som ikke må være koblet og start den opp med kun hovedkort, 1 harddisk og 1 rambrikke. De fleste hovedkort har egen skjermutgang så du kan prøve uten skjermkort .
Hvor mange pipelyder kommer det når den starter? Hadde akkurat det samme problemet med pc'en min en gang. Da sendte jeg den inn, men de skifta hovedkort eller no.

Edit: Bare glem det Fikk ikke med meg alt du skrev ^^
Prøv og bytte sata kabel til hardisken, vist ikke det funker kast hardisken din i bosset =)
Jeg hadde samme problem en gang, det hele ble løst med å fjærne hva jeg trodde var et filter, som var mellom kjøleribbene og vifta...Det var jo inegn filter, bare så mye hår og støv at det så slik ut...Ting gikk varmt rett å slett..
Dette er sikkert et håpløst svar, og er sikkert ikke så enkelt som dette, men who cares?

Jeg hadde et lignende problem, det viste seg at strømkabelen ikke var ordentlig satt inn i PC-en. Med andre ord hang den litt løst bak der, og bare litt berøring ville forårsake at den skrudde seg av. Verdt å nevne i hvert fall.
Sitat av World prop Vis innlegg
Hvor mange pipelyder kommer det når den starter? Hadde akkurat det samme problemet med pc'en min en gang. Da sendte jeg den inn, men de skifta hovedkort eller no.

Edit: Bare glem det Fikk ikke med meg alt du skrev ^^
Vis hele sitatet...
Dette spørsmålet er viktig! Får du pipelyder under oppstart? I så fall finnes det lister over hva de forskjellige pipene (feks 1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information )

Desverre har de forskjellige produsentene av hovedkort ikke samme fasit på feilkoder, men hvis du googler litt finner du kodene for ditt hovedkort!