Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5688
Hei, jeg har prestert å låst meg ute fra leiligheten min, Det er ikke en vanlig ytterdør. Men en hybel dør av noe slag. Vanskelig å forklare men, Har dere noen guider eller tips om hva jeg kan gjøre for å åpne døra.
Det finnes ingen ekstra nøkkel og låssmed er uaktuelt.
det kommer jo helt ann på om du er villig til å ødelegge karmen til døra de eller selve låsen inni?
Da kan du feks ta en vinkelsliper og kutte låsen som går inn i karmen, eller bryte opp døra? (dårlig forklart )
Med mindre du kan lære deg dirking eller har noen venner som kan det så er du screwed (:
Sist endret av bjørnar; 11. desember 2008 kl. 14:49.
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.829

Solid utvalg av utstyr som bør være til hjelp. Sannsynligvis får du alt du trenger der, med unntak av en venn å sove hos i en ukes tid.
er det noen vinduer kansje som er litt åpne? jeg kom allitd inn hos mamma med hjelp av en pinne på 1-2 meter. tok pinnen inn under vinduet og trykket på en sånn knapp eller.
Finnes lite alternativer om du ikke vil ødelegge døren (Kan også skaffe alternativt utstyr, men sending vil nok ta litt tid.) Ring en låsesmeden, få det fikset.
Eller ødelegg døren, suit yourself.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Helt sikker på at ikke husverten/utleier har en reservenøkkel?
Sist endret av dain; 11. desember 2008 kl. 14:57.
brekkhjern... Har vært med på å åpnet flere dører med hjelp av det... uten at det vistes (noe særlig) på døra etterpå. Greit å være 2 hvor en kan dra opp døra mens den andre tvinger døra ut fra karmen med brekkhjernet.
Sitat av neurotor Vis innlegg
brekkhjern... Har vært med på å åpnet flere dører med hjelp av det... uten at det vistes (noe særlig) på døra etterpå. Greit å være 2 hvor en kan dra opp døra mens den andre tvinger døra ut fra karmen med brekkhjernet.
Vis hele sitatet...
Regningen på ødelagt dør er jo faktisk mildt sagt høyere enn låsesmed?
Lise13's Avatar
Trådstarter
Det er billigere med ny dør, det er ikke en ytterdør det er snakk om her.
Det blir nok en tur til byen for å handle øks. Så lenge jeg ikke ødelegger karmen og låsen så blir det vel ikke så dyrt.
Huseier har sikkert ekstra nøkkel, så slipper du å ødelegge døra.
du kan jo bryte opp et vindu..
Om det ikke er en ytterdør, men en normal dør så får du til å dirke..
er ikke en slik "normal" innedør du snakke om nei ?
for ei slik ei kan du laett åpne med et skrujern, type flat
Du kan lage deg en såkalt BumpKey/ bankenøkkel, skal virke på ca. 70% av dørlåsene i norge i følge FHM.
Ifølge FHM Nei, men tror nok det er best å ta kontakt med låsesmed ..
Gjør som låsesmeden:
1. Bor opp sylinderen. (pass på at du kun tar sylinderen.)
http://bildr.no/thumb/303073.jpeg
2. Sylinderen kan lett byttes ut med en ny. Bare ta med nøkkelen til en låsesmed så kan han lage en ny.

I sylinderen sitter mange stifter som utgjør den delen som "godkjenner" nøkkelen. Når denne delen er borret igjennom og stiftene detter ut kan en bruke en tang og vri om hele delen, som å åpne en dør uten førhåndtak
Sist endret av Sparkey; 11. desember 2008 kl. 21:13.
ta et brekkhjærn og sett det i sprekken mellom døra og karmen, tving døra og karmen fra hverandre sånn at den pinnen kommer seg ut av hullet i karmen, eller borr som beskrevet over! Låssmed kanskje? eller dirke opp vis du har peiling på det (lite vits å begynne å dirke vis du ikke har vært borti det før)
skaff litt krutt og plasser det på strategiske steder og spreng opp døra (sprengt opp henglås med krutt før) så det funker!
Har du vindu på døra? da kan du se om du får løsna listene som holder ruta på plass, ta av ruta og så kan du stikke handa igjennom ruta og låse opp innenifra
borr opp låsesylinderen med 8mm borr, og bruk et flattskrujern får å "låse" den opp..
I.o.m. at det er to dager siden tråder ble lagd, håper jeg virkelig lise13 har kommet seg inn.