Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 9332
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Ok, først av alt spille mens man er fjern er litt tragisk synes jeg. Du sitter for deg selv og stirrer inni en skjerm og spiller et spill. Det appellerer til visse noe jeg til en viss grad kan forstå. For min del derimot lese/ skrive dikt, høre på spesiell musikk type ''psykedelisk'' eller male er mye bedre.

Men når man er flere så er det ufattelig mye bedre å diskutere alt som er løst og fast.

Legg merke til at dette avhenger hvordan rusen virker på DEG, noen blir sløve,stumme osv.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å spille Modern Warfare 2. Jeg skal love deg at det er EPISK. Jeg koser meg og har MYE bedre tålmodighet og er mer forsiktig. Dog noen ganger spiller jeg dårlig.

Sober= 30/4-13
Weed= 9/17

Sånn cirka. Haha. Men kjempefet er det. Lever meg inn i det.

Jeg klarer lett å lage fengende riffs på gitaren under cannabisrus, enn når jeg er edru.

number 1
Sitat av Polar- Vis innlegg
Man blir ikke kreativ av hasjrøyking i seg selv, man føler seg kanskje kreativ - men det er en illusjon.
Vis hele sitatet...
Man kan da så absolutt bli kreativt stimulert av å innta cannabis, men det forutsetter (for de fleste) at inntaket ikke blir en rutinemessig del av hverdagen. Hvis du føler at du blir kreativt stimulert, og derfor utfolder deg mer i kreative baner som følge av å ha inntatt cannabis, så kan vel det neppe kalles en illusjon.
Sist endret av mentalmelt; 20. januar 2010 kl. 01:43.
Sitat av JUKS Vis innlegg
hahaha 5dolla nigga!!! han er jo rå da ??? klarer du bedre ???? og bare sånn at du vet det så pleier freestyles på youtube og være writen... du klarer nok ikke og freestyle selv derfor du er imot det.. er ofte sånn med folk...
Vis hele sitatet...
Det er akkurat den holdningen du utviser her som gjør at Defqon ikke liker freestylere. Og den samme grunnen til at jeg som regel ikke liker hiphoppere heller (selv om jeg er hip-hop-frelst selv). Den der råtne "jeg er best, og hvis du ikke liker oss, så err'e fordi du ikke klarer'e sjæl"-holdningen tilhører tøffegutter i ungdomsgjenger og er noe de aller fleste vokser av seg når de blir eldre...

Polar-: Hvordan kan du påstå det på den måten kun utifra egen erfaring? Jeg kjenner et par andre som har røykt like lenge som deg som også blir kreativ når de fyrer en joint. Som med alle andre effekter ser det ut til at det dempes med tiden.

Men man trenger ikke å være Einstein for å skjønne at når man sitter og spreller idéer ut på et tegnepapir i langt bedre i den tilstanden enn ellers, at man faktisk har kommet seg i en tilstand hvor man har blitt mer kreativ. Hvorfor man blir kreativ av hasj kan være noe så enkelt som at måten man konsentrerer seg på under rusen åpner opp for kreativitet hos enkelte, til en noe mer fancy forklaring som kanskje involverer hvordan cannabis påvirker dopaminet vårt. Det er f.eks en link mellom kreativitet, schizofreni og høye dopaminnivåer.

Selv merker jeg at tankene spreller og løper fortere og tar andre former når jeg er stein, jeg kan se for meg hvordan for eksempel dette gjør at mange får skapt mer kreativ kunst.
Fant ut nå at jeg ikke er så kreativ på skolen når jeg er stoked :-/
Sitat av Polar- Vis innlegg
Man blir ikke kreativ av hasjrøyking i seg selv, man føler seg kanskje kreativ - men det er en illusjon. Ved flittig bruk (også kaldt misbruk) vil det faktisk motvirke kreativiteten og gjøre deg sløv og umotivert, ta det fra en som har 15 års erfaring.
Røyk heller en gang iblant for litt rekreasjon.
Vis hele sitatet...
Takk for at du oppklarte denne problemstillingen med harde fakta. Selv om DU ikke opplever kreative impulser når du røyker betyr ikke det at det er slik det er for alle andre.
freestyling er kjekt når du er fjern! haha, har gjort det en del altså
Ellers ville jeg sagt at Tekken 6 er ganske cool i fjern tilstand. Eller Call of Duty - Modern warfare 2.
Om man blir mer kreativ og eller filosoferende av cannabis tror jeg avhenger av personens forhold til rusmidlet, den gitte cannabisens kvalitet og sammensetning. Tar jeg rett om jeg sier at høyere andel THC (som er det psykoaktive stoffet i cannabis) fremmer kreativitet?

Personlig føler jeg meg mer kreativ etter en spliff, synes til tider jeg kanskje burde bruke denne tilstanden mer aktivt, men som andre sier blir jeg for opptatt med å leve meg inn i musikk, film eller samtalen som er i gang xD enten det eller så spiser jeg :P
Heeelt enig, man blir stor sett veldig kreativ av å røyke ,
jeg liker også å tegne eller spille spill osv ; D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Syykt bra. Er potte fjern nå, og smelter inn i bildet på skjermen. Sweeet.
Heldig du er da.
Blir som regel og sette på film når jeg er stein, det som er greit med det at 2 uker seinere kan jeg se samme film som om den var ny.
Jeg blir veldig kreativ med språket. Jeg formulerer masse gode setninger på både engelsk og norsk hvor jeg gjerne bruker en stor mengde metaforer og ordspill. De får en fin klang og enkelte som ikke har et stort ordforråd skjønner ikke hva jeg mener.

Men ellers så har jeg ikke klart å være noe særlig mer kreativ utover det enda.
4:20 all day
Nuddel's Avatar
Får ofte en trang for å tegne når jeg har røyka, og når jeg begynner og tegne gir jeg opp ganske fort og legger meg i soffan og ser film og spier potetgull istede :P
Liker bestandig å gå en tur. mye fjell å varm vind på sene sommernetter stort pluss med middnattsol. : )
Ser mange her sier att man ikke blir kreativ av å røyke, men når du er fjern tenker man kanskje mere med den kreative delen av hode. Det vil med andre ord ikke si att du blir mere kreativ enn vanlig. *Tror jeg*

For min del liker jeg å spille strategiske spill. Jeg tenker mindre på det som er rundt meg, og klarer lettere å sette meg inn i hva som faktisk skjer i spillet
Sist endret av kabarube; 3. mars 2010 kl. 03:11.
Jeh blir ikke spesielt kreativ når jeg er fjern, men jeg tror jeg blir det så jeg finner opp ting som gravemaskin med bilhjul og sånt, noe som er funnet opp fra før. ellers så digger jeg å spraye når jeg er fjern selv om det ser ut som dritt.
Har mye lettere for å analysere, få idèer osv - får en friere tankeflyt. . Dog ikke alt som er like genialt dagen etterpå..
Er uansett ikke noe jeg driver med for ofte.. blir bare sløv og ukreativ om en røyker daglig..
Blir ikke kreativ når jeg røyker. jeg spiller gitar og jeg spiller i band. Viss jeg røyker før jeg skal spille blir jeg mer opphengt i det jeg spiller en å faktisk lage noe :P
Hender seg jeg får kreativitetskick når jeg røyker da blir det så jeg skriver noen tekster.. tenker at det er dikt der og da, men skjønner ikke stort av dem dagen etter :P det å spille og se film kan også være gøy, men det å se på tv får jeg totalt noia av.. det er pga av alle reklamepausene, så kjennes det ut som tiden aldri går fremover på en måte... hehe
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Vil ikke si at blir direkte kreativ når jeg har røyka, men deriomot så digger jeg å stå på snowboard etter et par trekk å vips så shredder jeg parken som en helt gjør mye sprell på brette jeg vanligvis ikke ville gjort, så jo kreativ blir du, spørrs hvordan du ser d ann
For å være ærlig blir jeg ikke særlig kreativ kunstnerisk sett. Jeg blir dog rå på politiske og økonomiske samtaletemaer blant annet. Med rødvin, derimot, kan kunsten strømme
blir jævlig utgående å sosial når jeg er fjern, har røyka i 3 år å det hjalp meg bli kvitt sosial angst å generell noia.
Meg og de jeg røyker med har hatt lange psykoanalyser av hypotetiske personer, så sier vi "WoW, det var helt sykt at vi kom fram til det", "Ja, men nå har jeg glemt hva vi snakket om de siste 10 minuttene"
Jeg digger å spille gitar/piano/keyboard når jeg er fjern, spesielt hvis jeg har hatt en mindre pause (3+dager). Blir jeg for stein liker jeg heller å game BF BC2, pleier å pwne litt mer etter trekk

Før pleide jeg og tegne/male og å skrive diverse tekster, men det jeg er faktisk for giddalaus til nå :P
Sist endret av h4llik; 18. mars 2010 kl. 19:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror cannabis er en mood enhancer, og på den måten påvirker kreativiteten. Jeg merker selv at hvis jeg ikke er i en kreativ periode ellers i hverdagen blir jeg ikke mer kreativ av å røyke. Hvis jeg derimot har vært kreativ eller er i et kreativt humør før jeg røyker, blir jeg skikkelig gira. Jeg har 1 års erfaring med cannabis, og har akkurat samme følelse av kreativitet som da jeg startet, noe jeg er glad for. Det er veldig individuellt hvilke virkninger man kan få av cannabis, noe som bevises gang på gang, bare se på denne tråden^^

Men nå til dere som blir kreative av å røyke cannabis, hva bruker dere å gjøre?
sålangt har jeg lest at mange liker å game når de er stein/høy. men hvilke andre ting liker dere? som feks gå i skogen, freestyle, skate osv.

keep it comin'!
Spille Modern Warfare 2. Episk sniping, lever seg inn i spillet.
Gitar. Utrolig digg.
Ser på musikkvideoer/live videoer av band jeg elsker. Musikk er ubeskrivelig under cannabisrus
Sitat av Fonzey Vis innlegg
Jeg digger å lage musikk / jamme etter å ha røyket. Jeg er ikke sikker på om jeg blir mer kreativ, men jeg blir mer tålmodig, så jeg tar meg lengre tid til å få fram det resultatet jeg hører for meg inni meg. Uten å ha røyket blir det fort til at man får en idè, begynner å jobbe på den, men kaster den igjen kort tid etter fordi man ikke føler man kommer seg noen vei.

Å jamme med andre folk som også har røyka er bare sinnsykt chill, mye av det samme gjelder. Man tar seg liksom tid til å utvikle ideene til å bli så fete som man vil, enten det er dype suggerende grooves, eller mer lekne funky grooves. Og så ender man på samme plan på et eller annet vis, man har den samme ideen i hodet uten å ha diskutert noenting på forhånd..
Vis hele sitatet...
Det er for nice!
Pleide å spille med en trommis og en kar på orgel, noe som endte i eviglange syre-jam'er. Anbefaler å spille bossa-nova etter å ha puffet litt