Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1361
Mulig vi kan ha en tråd her for å dele erfaringer ved nettsvindel.
Har aldri blitt lurt selv, men det dukker stadig opp forskjellige svindlere på Facebook, Instagram, Tinder osv.

Jeg fikk her en dagen en melding på Instagram av et kvinnemenneske, påsto hun var fra australia og var nå i bergen på skjønnhetskonkurranse.

Pleier somregel bare å ignorere sånt, men kjedet meg litt å dro ut samtalen.

Hun ville altså ha meg til å trykke meg inn på en link, legge inn hennes e-post adresse og alder 33 og stemme på henne.

Sa selvfølgelig at jeg hadde utført, men da sa hun jeg løy.
Jeg måtte gjøre på ny og etterpå skulle hun sende masse nudes på snapchat.

Da lurer jeg på, viss noen biter på dette, hva skjer, hva får hun på den mailen?

Del gjerne erfaringer rundt andre daglige svindelforsøk i sosiale medier. Så kan kanskje dette være en felles tråd for de som mistenker svindel kan slå opp i.
Er noe for godt til å være sant så er det akkurat det.


Synes det virker litt merkelig det du forteller.. I de fleste ordentlige konkurranser av den typen så vet jo de som har laget konkurransen hvilke deltagere som er med. At du skriver navnet til personen du vil at skal vinne har jeg tidligere vært borti eller at du sender ett kodeord på sms til ett nummer, men aldri at man trenger å legge inn epost/alder på deltageren.
27 juli så var det jo "Miss Norway" kan det kanskje ha noe sammenheng med det?
Hva hun eventuelt får i den mailen vil jo da bli hennes epost og alder, samt din mailadresse for fremtidig spam, men det er egentlig alt jeg kan tenke meg også siden det ikke blir spurt om noe som helst annen informasjon.

Facebook har jo en del svindelforsøk, husker godt blant annet "snuslagerat" som utga seg for å være "snuslageret" og som svindlet folk til å betale for noe de aldri får, kostet nesten 1000kr måneden også.
Dette kom i avisen, men man kan jo tenke seg hvor mye som ikke kommer frem...

Føler personlig at det er de eldste og de yngste som er mest utsatt for scamming på nett.
Et generelt tips når det kommer til falske meldinger fra banken, Posten, osv. er å gå inn på sidene deres selv for å sjekke, istedenfor å trykke på lenker i en epost.
Flaffersen, det var det å bruke "hennes" epost som fikk meg nyskjerrig også. Var jo aldri innpå, og slik det var beskrevet skulle jeg kun bruke den.
Mulig de får noe info om telefon/pc på mailen?
Alderen hun ville ha i avstemningen stemmer forsåvidt ikke med alder hun påstår å være.

Jeg så jo at det lyste svindel av hele greia som med alt annet, men også kjekt å herje litt tilbake.

Ble iallefall forbannet når jeg sa jeg hadde utført og påsto at jeg hadde skrevet feil e-post.

Personen bruker tydeligvis mye tid på dette og trodde også at jeg ville utføre idag.
Sendte meg en video der "hun" var naken for å få meg til å utføre.

Sitter tydeligvis på mye bilder og videoer av samme jente.
Snapchat kontoen var nettop opprettet ut ifra poeng.
På Instagram hadde hun skrevet navnet sitt på med C i brukernavn og K i tekst så tydeligvis ikke den smarteste svindleren.
Sist endret av petter-s; 3. august 2019 kl. 20:15.
Tipper så fort du har trykka "send/Bekreft" eller lignende så kommer du til en side med en download popup link som hun hevder er disse nudesa. Som da er virus. Kan godt hende man til og med får noen nudes, men ikke uten virus som snapper opp login info , bank info osv de neste månedene du bruker pcen/telefonen.

Du skal rapportere alle sånne kontoer til instagram. Først og fremst er det jævlig dårlig gjort å scamme folk på den måten, men enda kjipere gjort for jentene som får bildene sine spredd av svindlere i India eller wherever.
Har rapportert kontoen. Mye tyder på at de sitter på litt forskjellig av nudes og vanlige bilder og videoer av denna jenta. Det er blitt lagt ut mye forskjellig som sikkert er hentet fra orginal insta profil .

Nytt spørsmål!
Hvordan klarer de å sende et bilde på Snapchat så det ser ut som det akkurat er tatt?
Altså ingen merknad om at det er hentet opp fra kamerarull osv.
Den linken kan gjøre alt mulig.
Det kan være alt fra en exploit som angriper nettleseren din eller en xss som stjeler alle kjeksene dine.
Det kan også være helt uskyldig spørreskjema hvor du blir lurt til å oppgi personlig informasjon.
Feks at du på slutten av spørreskjema blir sendt til Facebook for å logge inn, men innloggingsiden er falsk slik at brukernavnet og passord blir lagret hos angriperen før du blir videresendt til den ekte Facebook siden.