Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 966
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Hvis man får Levometadon 30mg(tilsvarer 60mg vanlig metadon)
fra LAR,hvor mye heroin må til for å bli rusa da?
Intravenøst? røyke?
..noen som har erfaringer…?:
Det er en veldig passelig dose for å fortsatt kunne bruke heroin da «blokade» effekten til metadon først oppstår mellom 60-100mg slik jeg har forstått.

Anbefaler at du prøver deg frem med røyking først og fremst.
Kjenner noen som brukte 2x 30mg levo + heroin daglig, han hadde det største heroinforbruket jeg har sett IV uten å bli særlig påvirket, men tror han var unik.

Hvis du ønsker å benytte heroin mens du går i LAR så kan jeg anbefale at du prøver å få skiftet til Dolcontin heller. Dolcontin og heroin er som hånd i hanske.
Sist endret av DrDeath; 7. juni 2023 kl. 18:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Metadon har ingen «blokade effekt» som buprenorfin har og det er livsfarlig og kjøre i seg masse heroin oppå metadon hvis du ikke har toleranse og/eller vet hva du driver med.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Metadon har ingen «blokade effekt» som buprenorfin har og det er livsfarlig og kjøre i seg masse heroin oppå metadon hvis du ikke har toleranse og/eller vet hva du driver med.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at det ikke virker som Subutex, men særlig etter 80mg og oppover så vil heroin begynne å virke som en dråpe i havet. Over 120mg er så godt som en blokade, det er mange som ikke klarer å ruse seg uansett mengde heroin da.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11981600/
Sist endret av DrDeath; 7. juni 2023 kl. 22:40.
Lurer alltid når jeg ser sånne tråder, er ikke målet med LAR å komme seg av dop?

Eller er målet bare å fôre folk med et annet/renere dop man får frikort på?
Sitat av Tante-bjarne Vis innlegg
Lurer alltid når jeg ser sånne tråder, er ikke målet med LAR å komme seg av dop?

Eller er målet bare å fôre folk med et annet/renere dop man får frikort på?
Vis hele sitatet...
Er på vei til sengs ellers skulle jeg skrevet ett skikkelig svar, men:

Målet til LAR var i utgangspunktet å forhindre overdoser.
Mulig det var ett mål om å øke livskvaliteten til brukerne også, men det må ha falt bort.

Det har tydeligvis aldri vært ett mål å fore brukerene med renere dop. De har valgt å gi de dårligste opiatene med flest bivirkninger kun fordi disse stoffene er de som gir minst mulig glede.

60% i LAR har sidemisbruk.

Det nyeste er HAB prosjektet, en ekstensjon av LAR der man deler ut heroin til de som har ikke har hatt utbytte av det ordinære løpet.

Her får brukerne helt ren, farmasøytisk heroin i sprøyte. Hver eneste dag, hele året.
Målet her er å bidra til at de tyngste brukeren skal kunne få ett mer stabilt liv som ikke bare går ut på å skaffe penger til neste dose.
Her får dem det stoffet de faktisk vil ha, av beste kvalitet og de får sette den i sprøyte.
Det er som natt og dag i forhold til ordinært LAR.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Er på vei til sengs ellers skulle jeg skrevet ett skikkelig svar, men:

Målet til LAR var i utgangspunktet å forhindre overdoser.
Mulig det var ett mål om å øke livskvaliteten til brukerne også, men det må ha falt bort.

Det har tydeligvis aldri vært ett mål å fore brukerene med renere dop. De har valgt å gi de dårligste opiatene med flest bivirkninger kun fordi disse stoffene er de som gir minst mulig glede.

60% i LAR har sidemisbruk.

Det nyeste er HAB prosjektet, en ekstensjon av LAR der man deler ut heroin til de som har ikke har hatt utbytte av det ordinære løpet.

Her får brukerne helt ren, farmasøytisk heroin i sprøyte. Hver eneste dag, hele året.
Målet her er å bidra til at de tyngste brukeren skal kunne få ett mer stabilt liv som ikke bare går ut på å skaffe penger til neste dose.
Her får dem det stoffet de faktisk vil ha, av beste kvalitet og de får sette den i sprøyte.
Det er som natt og dag i forhold til ordinært LAR.
Vis hele sitatet...
De jeg har snakket med er rimelig lei opiater, de tar det for "friskmelding" og blir stadig syke. Hva er poenget da? Er de så avhengig at de ikke greier å slutte?

Jeg bruker også opiater, men i små doser. Liker mest tramadol da det har så lite bivirkninger på meg. Jeg koser meg med oxy en gang i blandt, senest de siste 4 dagene, men jeg blir så hektet og dårlig form uten så holder det til en sjelden gang i blandt. Rusen er fantastisk, jeg danser rundt etter en stripe, men det varer ikke mange dagene..
Sitat av Ripen Vis innlegg
De jeg har snakket med er rimelig lei opiater, de tar det for "friskmelding" og blir stadig syke. Hva er poenget da? Er de så avhengig at de ikke greier å slutte?

Jeg bruker også opiater, men i små doser. Liker mest tramadol da det har så lite bivirkninger på meg. Jeg koser meg med oxy en gang i blandt, senest de siste 4 dagene, men jeg blir så hektet og dårlig form uten så holder det til en sjelden gang i blandt. Rusen er fantastisk, jeg danser rundt etter en stripe, men det varer ikke mange dagene..
Vis hele sitatet...
Jeg gikk av oxy for 36t siden, og har vært elendig form. Etter bare 5 dagers bruk. Abstinensene av tramadol kan ikke sammenliknes med dette i det hele tatt.
Jeg synes synd på de som er hektet på oxy. Jeg kommer ikke til å bruke det igjen
Sitat av Ripen Vis innlegg
Jeg gikk av oxy for 36t siden, og har vært elendig form. Etter bare 5 dagers bruk. Abstinensene av tramadol kan ikke sammenliknes med dette i det hele tatt.
Jeg synes synd på de som er hektet på oxy. Jeg kommer ikke til å bruke det igjen
Vis hele sitatet...
Oxy abstinensene er veldig brutale ja. Noe av de værste abstinensene jeg har vært borti.

Sitat av Ripen Vis innlegg
De jeg har snakket med er rimelig lei opiater, de tar det for "friskmelding" og blir stadig syke. Hva er poenget da? Er de så avhengig at de ikke greier å slutte?

Jeg bruker også opiater, men i små doser. Liker mest tramadol da det har så lite bivirkninger på meg. Jeg koser meg med oxy en gang i blandt, senest de siste 4 dagene, men jeg blir så hektet og dårlig form uten så holder det til en sjelden gang i blandt. Rusen er fantastisk, jeg danser rundt etter en stripe, men det varer ikke mange dagene..
Vis hele sitatet...

Man skulle fått det man egentlig ville ha hos LAR slik at man slapp å gå rundt med sug etter det hele dagen. Man blir aldri ferdig med det da. Hadde jeg vært like lei av heroin som jeg er av morfin så hadde jeg begynt å trappe meg helt av opiater, men nå er det mest sannsynlig at jeg hopper over til illegal heroin igjen.

Det eneste som skjer når jeg tar morfinen er at jeg unngår å bli dårlig. Kjenner absolutt ingenting. En totalt meningsløs avhengighet.

Savner den tiden jeg når jeg selv var på det nivået du beskriver.
Toleransen min er slik at jeg trenger ca fem 80mg oxy for å få en svak rus, og over ett gram morfin bare for å kjenne samme effekten jeg fikk av 5 PF for 10 år siden.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er riktig at det ikke virker som Subutex, men særlig etter 80mg og oppover så vil heroin begynne å virke som en dråpe i havet. Over 120mg er så godt som en blokade, det er mange som ikke klarer å ruse seg uansett mengde heroin da.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11981600/
Vis hele sitatet...

Jeg mistenker at den "blokkerende effekten" de snakker om i forsknings artikkel egentlig er en mistolkning av hvordan opioid-toleranse fungerer.

De hadde vært på dosen i 3 uker. Dette er tilstrekkelig for å utvikle toleranse som gjenspeiler dosen deres.

120mg metadon er en skyhøy dose og det er for meg ikke overaskende at så høyjusterte brukere ikke hadde effekt av 30mg rent heroin. Det er ikke mer en 200mg med dårlig kvalitets gateheroin.


Erfaringsmessig så har jeg aldri imot litt sett noen som går på 100mg metadon +/ daglig ta noe mindre en 500mg gate heroin i en enkel dose. Som regel er de opp imot grammet før det ligner no.
Du er inne på noe der @DrPerception. Det var derfor jeg også skrev «blokade» i hermetegn før jeg refererte til noen kilde på det, og kalte det «så godt som en blokade».

Man jo marinert reseptorene veldig godt når man bruker metadon, alt for godt. Jeg har selv stått på så høye doser metadon før jeg fikk byttet over til morfin. Aldri igjen!
LAR funker som bare det for meg. Får 65 mg lemometadon. Får Sobril 15 mg også. Eier i dag stort hus, bil, vært i full jobb i mange år. Det hadde jeg ikke klart uten LAR. Det er ikke alle som klarer seg med LAR. Slik som at ikke alle behandlingstiden passer andre. Se det er utrolig mye feil info om metadon i denne tråden. som at man ikke kan ruser seg når man bruker metadon. Det er bare tull. Det kan man.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det er også farlig og si at det «nesten ikke går an» og at folk må ta så mye osv. Folk gjør det og de dør av det. Metadon, levo eller ikke, er en fullagonist og od er derfor en stor risiko. For folk som er vant med det så er det seff mindre risk, men man kanke gå ut ifra det selv om ts eller noen sier at de har så og så høy toleranse. Hvor mange dødsfall skjer ved uhell? For mange
Sist endret av NodSquad; 10. juni 2023 kl. 13:14.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er også farlig og si at det «nesten ikke går an» og at folk må ta så mye osv. Folk gjør det og de dør av det. Metadon, levo eller ikke, er en fullagonist og od er derfor en stor risiko. For folk som er vant med det så er det seff mindre risk, men man kanke gå ut ifra det selv om ts eller noen sier at de har så og så høy toleranse. Hvor mange dødsfall skjer ved uhell? For mange
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg oppfordret TS til å prøve seg frem med røyking først, siden OD forekommer forholdsvis sjelden ved den RoA’en
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det var derfor jeg oppfordret TS til å prøve seg frem med røyking først, siden OD forekommer forholdsvis sjelden ved den RoA’en
Vis hele sitatet...
Hæ? RoA’en? Nytt eksempel på at når det kommer til slikt som dette må man/vi være tydelige siden konsekvensen kan være døden.

Jeg hadde noen fentanylplaster for en tid tilbake. Sjekka dosering og ekvivalens, men allikevel, jeg var alene og det var dumt og det kunne fort gått galt.

Har vi en «Er du ny til opioider tråd»? Synes det er mye slikt om dagen fra folk som ikke høres ut som de vet hva de kødder med