Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 795
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg håper på noen svar her fra dere som vet mer enn meg...

1. Min samboer har hatt et alvorlig alkoholproblem over noen år, Da jeg møtte ham for underkant av et år siden drakk ca en flaske sprit hver dag. I tillegg fant jeg ut at han også hadde daglig inntak av GHB.
Jeg ba ham velge mellom alkoholen og meg, og han valgte meg... Jeg opplever han annerledes enn når han drakk, mer rigid og sur. Likte ham nesten bedre når han hele tiden var blid for tross det store inntaket var han for det meste hyggelig og mye mer omsorgsfull. Uansett det har i forbindelse med alkohol vært utallige løgner og jeg har liten tillit til ham, dessverre.. når han tidligere har lovet å slutte har han drukket i smug men glemt å gjemme flaskene godt nok. Nå har han vært nykter i litt over en måned, han tar en øl imellom men hans daglige sprit inntak er helt fraværende.

2. Min samboer er kronisk avhengig av GHB. Han sier han vil slutte og forteller at det ikke er mulig å brå slutte. Det har jeg respektert. Han har over noen måneder redusert inntaket kraftig for å slutte. Det er eneste grunn til at jeg godtar hans inntak av GHB fordi han må trapper ned over tid for han har tidligere havnet i psykose grunnet bråslutt.

Dvs. Han har over lang tid hatt et daglig høyt inntak av brennvin samtidig som han drikker GHB hver dag... i førsten av forholdet vårt korket han over hver kveld, men jeg forsto ikke hva som endret adferden hans så kraftig fordi jeg er ikke kjent med GHB.

Men... mitt problem er at de siste ukene opplever jeg at når han kommer hjem en eim av alkohol. Når jeg prøver kysse ham og si hei, snur han ansiktet unna og gir meg en klem isteden.

Jeg har lett overalt hvor han tidligere har gjemt unna tomme flasker men ingenting å finne som bekrefter magefølelsen min.

I dag luktet jeg på en av GHB flaskene som sto så og si tom på bordet. Jeg fikk en fornemmelse av sprit lukt.
Jeg luktet på GHB flasken med mer innhold i og synes den luktet annerledes.

Det jeg lurer på er om det er mulig på noen måte å finne ut om GHBen hans er tilsatt alkohol? Kan jeg måle med et termometer eller er det helt umulig å finne ut.

Jeg trenger ingen tilbakemelding på at alko og GHB er livsfarlig å blande for det er jeg veldig klar over. Han har uansett lekt med livet over år.

Jeg har bestemt meg for å gå fra ham om han lurer meg igjen. Jeg er medavhengig og har hatt noen forferdelige måneder der jeg har bekymret meg så ille at jeg nestn ikke har klart å jobbe el fungere i jobb.

Det er ikke slik at jeg leter etter en grunn til å gå fra ham fordi jeg elsker denne mannen. Men jeg orker ikke mer lureri og tillitsbrudd. Da vil jeg fortest mulig bort enn at vårt forhold varer lenger blir dypere, for så å ta slutt. Jeg spør han alltid om han trenger meg, hjelp fra meg, hvordan han har det osv.. å er tilstede 100 å gir ham all støtte.. men jeg undrer meg over at han ikke har hatt de helt store abstinensene, han har begynt å kaste opp daglig i det han legger seg for kvelden, men om dette skyldes abstineser fra alkohol el nedtrapping av GHB aner ikke jeg.

Jeg kan ikke ta opp mine tanker med ham, for så fort jeg spør om han har drukket blir han sint og sier han alltid blir misstrodd og orker ikke at jeg også skal begynne... da blir det dårlig stemning i heimen som det har vært over så lang tid grunnet alkoholproblemet hans. Det jeg trenger er konkrete bevis, samtidig håper jeg inderlig at jeg tar feil.
Men jeg har latt tvilen komme ham til gode så mange ganger tidligere.. og magefølelsen har for det meste stemt tidligere når det har gjeldt mistankene mine.. .

Jeg håper noen av dere kan gi meg noen råd. Mulig jeg er dum som misstror ham, men det er ikke lett å stole på noen som har løyet så mye og alkohol slutten er samtidig "ferskt". Kanskje jeg overreagerer men jeg blir ikke kvitt magefølelsen, samtidig som jeg må vise ham noe konkret ellers lyver han til det motsatte er bevist og jeg blir da så lei meg og sint og orker ikke tanken.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
The hard truth er at du burde gå fra han. Det skinner gjennom posten din at du vet svaret allerede.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
orker ikke lese gjennom tråden men ble ranet for telefonen min igår natt fordi de mata meg. Klarte ikke røre på meg tilslutt var planlagt fra dens side. har så lyst til å ta havn:/
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hevn* skulle det stå
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du har helt rett

Han er min store kjærlighet fra vi ble sammen for 11 år siden, da det ble slutt den gang kom jeg aldri over mannen. For å kutte alle bånd for min egen del Må jeg ha konkret bevis, jeg orker ikke avslutte pga "jeg tror, og magefølelsen sier", da får jeg ikke fred i hjertet mitt.

Men kan jeg gå herfra vel viten om at han lurte meg på ny vil jeg få det bedre med meg selv enn å være usikker på "tenk hvis ikke" det var slik jeg trodde.

Han er ikke typen som kryper, går jeg vil jeg ikke høre mer fra ham. Og jeg har hatt nok sorg over ham tidligere... Jeg elsker ham fortsatt og har vært dårlig til å sette meg selv først den tiden vi har vært sammen.. Har vært mer opptatt av å ta vare på ham, tross jeg vet jeg ikke burde.

Uansett så trenger jeg råd for hvordan jeg kan finne ut av dette.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner godt til hvor vanskelig det er å følge fornuften når man er så glad i noen. Det hjelper ikke så mye om alle venninner og andre du har fortalt det til hyler "gå fra ham!".

Men samboeren din er rusmisbruker, og ganske kraftig også. Han har minst vært det i 11 år! Han kan mest sannsynlig ikke bare slutte av seg selv. Det mener jeg er naivt å tro.

Er han åpen for å gjennomføre en behandling? Er du klar over hvor få som klarer å slutte selv etter behandling?
Har du/dere tenkt på hva som skjer helsemessig med ham om han fortsetter? Nå vet jeg ikke om dere har barn, eller ønsker det, men ville du turt å få barn med ham sånn det er nå? Er han faktisk drømmemannen din hvis han ikke er typen til å krype for å få deg tilbake dersom du velger å avslutte forholdet pga hans rusproblemer?
En alkoholiker velger ikke lenger, det er en tvangsmessig følelsessykdom hvor man først må drikke, deretter alt annet hverdagen krever.

Hvis du absolutt trenger "bevis" på at han drikker får du gå til innkjøp av et alkometer. For drikker, det gjør han.

Håper du kommer deg gjennom dette på en noenlunde ok måte.

Hilsen en rusmisbruker som etter MANGE forsøk og innleggelser endelig klarte å slutte.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå din vei, føles kanskje dritt nå men på sikt er det det beste.
Jeg har et opiatproblem og er glad for at dama aldri har valgt å dra vekk hver gang jeg relapser og slikt, men jeg tror du er i en helt annen situasjon enn det hu er.

Å kutte ut rusen er vanskelig og du bør være der og hjelpe han 100%, men om rusbruken hans er ekstrem og skaper problemer i forholdet så er det bare å dra vekk egentlig.

Det største vi har slitt med er hvor emosjonelt flat jeg blir uten opiater, men ellers har jeg aldri skapt problemer i forholdet noensinne.
Sist endret av OmgZ0raz0; 7. juni 2023 kl. 15:25.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har et hasjproblem og hatt det snart i 10 år. Jeg har både kone og barn og kona misliker så sinnsykt at jeg røyker etter ungen er i seng. Jeg er veldig takknemlig at hun ikke har tatt med barnet og dratt. Selvom hasj ikke kan sammenliknes med brennevin og ghb så er avhengigheter av narkotika komplekse saker.

Hvis det ikke er barn i bilde bør du dra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
orker ikke lese gjennom tråden men ble ranet for telefonen min igår natt fordi de mata meg. Klarte ikke røre på meg tilslutt var planlagt fra dens side. har så lyst til å ta havn:/
Vis hele sitatet...
Skulle nesten trodd du også har mixa sprit og ghb