Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1309
Anonym bruker
"Arktisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har fått psykose som følge av total mangel på søvn de siste 4 dagene, altså null søvn på noen og 90 timer. Dette kommer etter en brå slutt på et langt alkohol løp på 15 dager. Hadde siste pilsen forrige søndag.

Har hatt mange sånne løp opp igjennom men dette er nytt for meg.
Har hatt sånne 2 dagers med ingen søvn etter brå slutt men, ikke i nærheten av dette. Kjenner jeg begynner å bli desperat etter søvn.

Fant ikke noe når jeg søkte på nett men, er det helt tullete og kjøpe en 6pc for og håpe på at det skal få meg til å sovne? Har ikke tilgang på noe annet.

Setter pris på alt som kan hjelpe til å få sove, eller lindre psykosen så kanskje det får meg til å sove?
Anonym bruker
"Arktisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Spiser jevnlig men føler meg helt sykt sulten hele tiden. Drikker også mye vann. Kan det kanskje hjelpe om jeg prakker i meg en hel hau av mat (overspise)?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
I din situasjon? Tror jeg det er bare sovemedisin som hjelper.
Anonym bruker
"Arktisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk. Hadde man bare hatt.
Kommer psykosen til å bli værre jo lengre tid det tar før jeg får sovet?
Anonym bruker
"Arktisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei.

Vel kanskje starten på psykose? Har ikke hatt det før men utfra det jeg har lest etter at ting begynte å dukke opp.
Begynte først på onsdag med at jeg hørte lyder smått som ikke var der og som bare gradvis ble mer av. Bor hjemme så fikk bekrefta mange ganger på at det bare var meg. Så på torsdag begynte små lys og flikkering her og der, skygger som du nevner. Merker at jeg ser mer ting som ikke er der på kveldinga og natta når det er mørkt. I dag på morgene drepte jeg 3 sånne stinkelspein? ting de som flyr, men når jeg tok vekk handa var de borte vekk. Kjente de under dyna også. Når jeg har prøvd å sove og lukker øynene kommer det helt jævlige bilder opp etter en stund, skumle annsikter og minner fra en serie har sett på mens jeg ikke får sovet. Alt går litt i reprise fra serien i hode også plutselig går alt bare fortere og fortere og må bare sperra opp øynene, får helt angst. I går kveld etter en stund turte jeg ikke prøve og legge meg ned igjen, var for skummelt.. blir helt kjørt :/
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke i psykose men det du opplever er ikke behagelig uansett. Viktig du får sove og ro i hodet, ikke innta noe alkohol eller rusmidler med unntak av benzo om du har tilgang for å få roe ned.

Håper dette gir deg en stor vekker til at du ikke kan fortsette med et liv der du drikker 15 dager i strekk. Snakk med legen om alkoholproblemet ditt og be evn om antabus!
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er ikke i psykose men det du opplever er ikke behagelig uansett. Viktig du får sove og ro i hodet, ikke innta noe alkohol eller rusmidler med unntak av benzo om du har tilgang for å få roe ned.

Håper dette gir deg en stor vekker til at du ikke kan fortsette med et liv der du drikker 15 dager i strekk. Snakk med legen om alkoholproblemet ditt og be evn om antabus!
Vis hele sitatet...
Han beskriver jo 100% starten på en psykose.

Er nøyaktig det jeg har følt i starten av mine psykoser.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Du er jo seriøst bare en liten stund vekke fra før du tror alt er ekte.

Du trenger antipsykotika og det snart, evt ring legevakten og fortell det du opplever.
Vis hele sitatet...
Takk, skal ta å ringe de.

faen der røyk den.

Sitat av wutsup Vis innlegg
Takk, skal ta å ringe de.

faen der røyk den.
Vis hele sitatet...
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Han beskriver jo 100% starten på en psykose.

Er nøyaktig det jeg har følt i starten av mine psykoser.
Vis hele sitatet...
Takk, jeg skal gjøre det med en gang.
Sist endret av wutsup; 14. august 2021 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Han beskriver jo 100% starten på en psykose.

Er nøyaktig det jeg har følt i starten av mine psykoser.
Vis hele sitatet...
Det som beskrives er vanlige forstyrrelser etter søvnmangel og rus. Det er ikke en psykose. Hvertfall ikke ennå.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det som beskrives er vanlige forstyrrelser etter søvnmangel og rus. Det er ikke en psykose. Hvertfall ikke ennå.
Vis hele sitatet...
Vil si meg enig i dette.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det som beskrives er vanlige forstyrrelser etter søvnmangel og rus. Det er ikke en psykose. Hvertfall ikke ennå.
Vis hele sitatet...
Han er ikke i psykose, men vertfall ikke langt unna en.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kremt... REGLENE folkens!

Vi tillater ikke at random folk fra nettet forteller hva en person skal prakke i seg for å bli bedre.

Det eneste svaret som gjelder her er å enten prøve å sove, eller kom deg til legevakten, case closed.
Sist endret av Dodecha; 14. august 2021 kl. 13:08.