Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 842
Hei har en liten krisesituasjon her. Jeg har glemt passordet på brukeren min på pc'n. Det er den eneste brukeren som er der, og jeg kommer ikke på passordet. Noen som vet hvordan jeg eventuelt kan finne passordet på denne brukeren.

Skriver fra sønnen min sin pc nå.



Takker på forhånd for alle svar og tips som kommer inn.
start datan på nytt i sikkermodus, gå inn på administratorbrukern som kommer opp da, og slett passordet på brukern du skal inn på
Sist endret av random16439; 25. november 2007 kl. 21:12.
Det spørs.. har du tilgang til PC'n i det hele tatt, eller er det bare en bruker på PC'n ?
Trådstarter
15 0
Ok skal prøve nå
Erm..er det i bios du har passord?
Evt hvilket OperativSystem bruker du?

Litt mere vesentlig info, enn familierelasjoner og hvor du er, er av en viss intresse
Du kan eventuelt prøve Administrator kontoen, kanskje du har glemt å legge passord på den.
For å logge inn med den kontoen, må du i login skjermen, trykke ctrl+ alt + del 2 ganger.
Og så skrive Administrator under brukernavn og prøve uten passord.

Om det ikke går, kan du hente ut SAM filen med en feks. live linux cd. For så å hente ut NTLM hashen så kan noen med en rainbow tabell prøve å se om de får hentet ut passordet til deg.
Kan jo bare ta å laste ned ophcrack live cd, brenne, og boote og så får du passordet...
Trådstarter
15 0
Det er bare en bruker.

Kjører windows xp.

Vet ikke om jeg har passord i bios eller ikke. Har egentlig ikke så mye peiling på pc.
ophcrack eller reinstaller hvis du har xp også trykker du Shift og f10 mens den sier loading devices eller noe sånt lenge siden jeg gjorde det nå, der går du inn i cmd også kan du skifte passordet.

Edit: Her har du guiden hvis du har xp cden din og cd key'en

http://www.ehow.com/how_2105691_retr...passwords.html
Litt tungvint men funker glatt.

Live cder funker som oftest best.
Sist endret av Kejerith; 25. november 2007 kl. 21:19.
Live recovery?
Live CD?
Trådstarter
15 0
Har kommet inn nå Tusen takk for all hjelp