Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1180
BitTorrent funka flott før, men nå jeg installerte XPen på nytt får jeg følgende kjedelige melding når jeg starter en download fra thepiratebay.

"Connecting to peers"

Slik står det i time inn og time ut (får jo raskt feilmelding og). Tips for å fixe "problemet"?
Åpne torrentportene kanskje?

Deaktivere Win-firewall hvis det er den som står og blokker.
Win Firewall ikke aktivert, har heller ikke norton eller annet "djevelskap" som skulle blocke.

Ligger det progs i windows for å åpne fortene?
1. Hvilken torrent er det du laster fra - skjer dette med alle torrents du prøver? Kanskje torrenten rett og slett er død.

2. Hvis du bruker Azureus så kan du kjøre wizarden og sjekke om porten du har angitt er åpen ut til nett.
1. Skjer med alle

2. Bruker BitTorrent 3.4.2
Åpnet portene i routeren?
Du må skifte port i windows hvis du ikke har gjort det. Jeg kjører windows 2k, da går jeg i - Kontrollpanelet > folder options > file types > (søker etter programmet som kjører torrent filer) Change > edit > 'application used to perform action' og skriver inn "CProgram Files\BitTorrent\btdownloadgui.exe" --minport 13000 --maxport 17000 --responsefile "%1" -
Opprinnelig postet av Wiggles
Åpnet portene i routeren?
Vis hele sitatet...
Har en laptop på samme router og der funker d.... Kjører XP pro
Da er portene åpen til laptop'n, men ikke stasjonære.

Slik jeg forstår det.
Opprinnelig postet av Trash2000
Har en laptop på samme router og der funker d.... Kjører XP pro
Vis hele sitatet...
Du kan ikke forwarde porter til mer en en PC om gangen - så du må nok sende portene til din PC hvis du ønsker å bruke torrent der =)
Takk for all hjelp!

Croyer: Fulgte tipsene restartet PCen og plutselig funket alt på begge maskinene.

Et lite spørsmål til slutt:
Når jeg avbryter en download kan man jo gjenopta den, men hvordan sletter man den fra disken slik at den ikke opptar diskplass? Ofte vises en mappe på skrivebordet hvor jeg har plassert download'en, men ikke alltid....
Det du laster ned med torrent bil enten lagres i den mappa du velger når du starter torrenten, eller så vil den lagres automatisk rett i default-foldern din.
Sjekk config for dette.