Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4772
Har kommet hjemme til Norge på ubestemt tid. Jeg bor i en sokkelleilighet på gården til min bror og har ikke leiekontrakt.
Jeg betaler ikke noe husleie da jeg gjør arbeid på kveldstid og i helger og bor derfor gratis.

Nå har jeg derimot behov for å dokumentere at jeg har en plass og bo, og det må dokumenteres med en kontrakt.

Vi ønsker bare å lage noe veldig enkelt og lurer derfor på om noen vet hvor enkelt det er mulig å gjøre dette?
Er det noe som er nødt til å stå der for at det skal bli godkjent av norske myndigheter som dokumentasjon?

Tenkte egentlig bare å skrive noe enkelt i word; når leieforholdet startet, at leien er gratis mot at jeg gjør plikter på gården, 3 mnd oppsigelsestid og underskrift fra begge. Godt nok?
Ingen vits å gjøre det vanskeligere enn det er. Bare last ned en standardkontrakt fra nettet. Her for eksempel

https://www.forbrukerradet.no/kontra...ntrakt-bokmal/
Helt enkel i sin mest barberte form. Navn på utleier og leietaker, ant kvm, pris, evt. depositum. Men det er vel unødvendig å finne opp kruttet på nytt når du kan ta rådet til NoNameNo og bare bruke standardkontrakt? De kontraktsmalene jeg har sett har gjerne felter du kan fylle inn spesielle opplysninger, som feks at du jobber for leien.
Gjør deg selv og din bror en tjeneste å bruk en standardkontrakt.
Sist endret av Dough; 11. juli 2020 kl. 21:48. Grunn: Og, å