Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2110
Hei,

Jeg klarte å vinne 90k på oddsen fra utenlandsk bettingselskap. Jeg lurer på hvordan jeg kan ta ut pengene med minst mulig risiko for å miste det. Har hørt lotteritilsynet har mast på bankene om å blokkere overføringer fra bettingselskaper.

Jeg har Revolut, men der har jeg hørt at det ikke er lov å ta ut fra bettingselskaper? Har også hørt at Revolut kan fryse pengene inntill du beviser hvor de kommer fra.

Har prøvd å lese meg opp på dette ved bruk av googling, men finner ingenting konkret som hjelper meg.

Skrill/neteller er en mulighet, men det har jeg ikke, eller har ikke gjort innskudd med det, så tror ikke jeg får brukt det som uttak.

Banken jeg bruker er DNB, noen som har tatt ut beløp i underkant av 100k fra bettingselskaper dit nylig?

Eller noen som har tatt ut til Revolut?
Ta ut 10k en gang i mnd for å forsøke å unnslippe skatt
Kan snakke litt av egen erfaring.. Revolut har blitt ganske strenge i det siste, du kan risikere å få pengene låst som nevnt tidligere.
Hvilke uttaksmuligheter har du? Det som er kjipt med utenlandske bettingselskaper et at det er mye gebyrer på uttak. Du kan ta ut flere mindre beløp fra Revolut, og velge flere forskjellige uttaksmetoder. Gjennom Revolut og skrill kan du kjøpe bitcoins ved å sende det til folk via localbitcoins. Det kan også hende det er nordmenn som vil kjøpe valuta på bettingsiden.
Sitat av Anonym112598 Vis innlegg
Kan snakke litt av egen erfaring.. Revolut har blitt ganske strenge i det siste, du kan risikere å få pengene låst som nevnt tidligere.
Hvilke uttaksmuligheter har du? Det som er kjipt med utenlandske bettingselskaper et at det er mye gebyrer på uttak. Du kan ta ut flere mindre beløp fra Revolut, og velge flere forskjellige uttaksmetoder. Gjennom Revolut og skrill kan du kjøpe bitcoins ved å sende det til folk via localbitcoins. Det kan også hende det er nordmenn som vil kjøpe valuta på bettingsiden.
Vis hele sitatet...

Hvorfor blir pengene låst? De jeg har snakket med har brukt revolut til gambling uten problemer. Kjenner jeg blir svært usikker da jeg skal starte litt med poker igjen, og aner ikke hvilken betalingsformidler jeg bør bruke...
Sist endret av meitemark; 22. november 2023 kl. 00:50.
Revolut låser ofte midler når de ikke vet om det stammer fra lovlig virksomhet. Feks kompis overfører 100k fra konto til din revolut er fishy, 100k i lønn fra et kjent AS er ikke. Spørsmålet her vil jo være om Revolut anser gamblinguttak som en hvitvaskingsmulighet, og om de vil kreve at du blander inn skattemyndigheter.

Baserer dette på hva jeg har lest online over de siste åra om revolut. Hvis jeg var deg hadde jeg spurt Revolut konkret om de kommer til å fryse store innskudd som kommer fra renomerte bettingselskaper og hvilke tiltak de tar rundt det.
Hei
Jeg klarte ikke å se hvordan jeg kunne lage en ny tråd, så jeg prøver lykken her.

Nå har jeg forstått det slik at Norske banker er blitt jævlig strenge på alt som har med innskudd og uttak å gjøre, og jeg har prøvd meg på skrill. Jeg får opp feilmelding uansett hva jeg prøver, uttak, overføring fra Skrill til Skrill, og innskudd til alle form for gambling sider.
Jeg regner med dette har med bankene å gjøre.

Er det slik å forstå at dette fysiske bankkortet man mottar fra skrill er noe som fungerer i minibank? Jeg har overført en grei sum som ligger på skrill kontoen min i nåværende stund uten at jeg får tatt dem ut eller satt dem inn noen vei, så greit å vite om jeg får tatt dem ut med kortet når jeg får det i posten?

takker for svar.