Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 678
Da jeg logget inn i dag fikk jeg denne "offline" beskjeden fra mange kontakter

You must have seen all those ads and messages lately about acai berry pills that make you lose weight, well I took the plunge spend five bucks to try them and its been a couple weeks and I dropped 21 pounds already, I am living proof they do work, get them now at http://kindnite.com
Vis hele sitatet...
Er dette en kjent orm? Jeg regner meg jeg nå også er smittet.. Men min antivirus reagerer ikke. Finnes det en fiks?
vel jeg er ingen ekspert, men er det ikke sånn at du ikke blir smittet selv før du går in på kindnite.com ? Det at du får den fra andre kontakter viser vel bare at de er smittet? Er som sagt ikke helt sikker på dette, men jeg tror det er sånn det fungerer...
Sitat av Domm Vis innlegg
vel jeg er ingen ekspert, men er det ikke sånn at du ikke blir smittet selv før du går in på kindnite.com ? Det at du får den fra andre kontakter viser vel bare at de er smittet? Er som sagt ikke helt sikker på dette, men jeg tror det er sånn det fungerer...
Vis hele sitatet...
Nesten. Kindnite er en ufarlig side som selger helsekostprodukter. Det de har gjort er å betale de som står bak ormen for at alle som er infisert distibuerer ormen og smitter andre i tillegg til å sende reklame.

Måten ormen blir distribuert på viser ganske tydelig at den er en orm, likevel er det overraskende mange som går på den. For det første inneholder den bare (dog, av og til bare smilefjes) pluss en link. Linken fører nesten altid til en zip eller exe-fil som heter feks. IMG_0762.jpg.exe.

EDIT: Siden han fikk denne som offline-medling er det nok kontakten din som har skrevet in brukernavn og passord på en sånn "blockchek" side. Den fungerer på samme måte som ormen og logger inn, sender reklame, distribuerer seg selv og logger av.
Sist endret av plohg; 5. mai 2009 kl. 21:42.
I seg selv er ikke siden noe farlig, men hvem nå enn som sendte deg den er infisert av noe som sender ut spam via msn. Ikke alle msn "ormer" er kun laget for å spre seg selv, noen av de er der faktisk for å tjene penger.
Ironisk at meitemark svarte ^^

Tror den er harmløs så lenge du ikke trykker. Noen sånne sendes automatisk videre (Helsike så mange som ble sure...), mens andre bare ligger der. Så lenge du ikke mottar daglige hatbrev kan du være sikker på at du ikke er smittet
Trådstarter
Så jeg er alltså ikke smittet? har ikke trykket på linken eller noe.

Utrolig rart at så mange er smittet da? Dama fikk den beskjeden offline fra strort sett hele kontaktlista si
Sitat av Genetic Vis innlegg
Tror den er harmløs så lenge du ikke trykker.
Vis hele sitatet...
Siden i seg selv er helt ufarlig, bare å trykke om du har lyst til å gå ned i vekt med noe slags bær-kapsler.

Men om linken fører til en fil som heter nude_pics_of_me.jpeg.exe eller lignende, og du _kjører_ den er du med på å spre linken videre til andre og kanskje spamme reklame.
Sist endret av plohg; 5. mai 2009 kl. 21:49.
Sitat av Rakkern Vis innlegg
Så jeg er alltså ikke smittet? har ikke trykket på linken eller noe.

Utrolig rart at så mange er smittet da? Dama fikk den beskjeden offline fra strort sett hele kontaktlista si
Vis hele sitatet...
Kan jo hende at siden kjører med activeX script kode og du har innstilling på som lar den kjøre uten å si ifra. Da tror jeg det er mulighet for at den kan autorun'e filen som blir lastet ned uten å si ifra til deg.