Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5801
Virker som man kan spørre om litt av hvert her inne så er det noen som har gode tips for å rengjøre hvite sko? Joggesko i stoff med asfalt skitt på. Etter en runde med zalo og tannbørste er det fortsatt striper og skjolder med skitt oppå tåa der
BRAND ∞ STRONG
På sålene (opp på siden av skoen) bruker jeg gjerne klorvann, men det er ikke så lenge jeg gidder å
holde de freshe. Hvite sko er nesten umulig å holde hvite. Du kan sikkert bruke klor på resten også, men
vil ikke garantere for at det går bra. Det kommer litt an på materialet.

Rene lisser hjelper på inntrykket og er ikke så dyrt å bytte ut.
Sist endret av vindaloo; 14. august 2022 kl. 17:57.
JIF skurekrem!

Brukt på mine Nike Air og fungerte meget bra
Jeg bruker slike hvite magiske flekkfjernersvamper. Fungerer perfekt. Kjøpes på Europris, Nille og dagligvarebutikker. Bruker først en grytesvamp med Zalo, for å ta det verste. Deretter den hvite svampen, som tar resten. Sparer dermed litt på de hvite svampene.
Vet at Junkyard for eksempel selger sånne kits for å rengjøre sko. Ble introdusert til disse nylig og det funker sykt bra, og er ikke veldig tidkrevende at all. typ 20 minutter så har du vasket et par med sko.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hiver de i vaskemaskinen med middel til hvitvask. Tar ut såler og lisser, vasker på 20 grader på fin vask/ull. med skoene i en vaskepose. Lufttørkes
Sist endret av Daw-G; 25. august 2022 kl. 20:46.
Bruker interior clean engangs kluter til bil, blir shiny og lukter godt
Alt utenom hvite tøysko vasker jeg med lunkent vann som er tilsatt vaskepulver for hvitt tøy.
Blir helt hvite igjen etter noen minutter med vasking.
Har hatt ett par Nike Air Force i snart to år nå, og jeg har klart å holde de nesten helt hvite. Folk spør meg om de er nye.

Jeg bruker et kit fra Junkyard som har solution+børste men skurekrem og zalo funker fett det også. Trikset er å vaske de jevnlig, og hvis du får no møkk på skoa så burde du vaske dem med engang.

Jeg bruker også klor en gang i blandt, klor er også ypperlig hvis du skal vaske skolisser, legg dem i en bøtte med vann, klor og vaskemiddel og la dem ligge i noen timer.

Hvis du har sko med skinn så er det veldig viktig at du ikke bruker dem mye i regnvær, og pass på at du går pent med dem siden skinnet former seg etter hvordan du går.