Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2384
Trening har alltid vært terapi for min del og det er den ene plassen hvor jeg føler meg skikkelig selvsikker og trygg. Men nå i det siste har jeg trena 7 dager i uka og jeg merker at det tærer veldig på kroppen. Jeg prøver å ta restdays men hver gang ender det opp med at jeg blir så rastløs at Jeg ikke klarer å sitte i ro eller sove. Jeg har prøvd å gått lange turer, løpt og å funnet på ting med kompiser men hver gang jeg kommer meg hjem er det akkurat som at godet mitt skriker at jeg er en svekling og at jeg ikke kan slappe av før jeg har trent. Ryggen begynner å bli veldig vond og jeg er generelt sett sliten 90% av dagen (siste 10% jeg ikke er sliten er når jeg gjør meg klar for trening). Jeg føler dette begynner å bli et problem for meg. Noe tips?
Helt vanlig. Hvordan tror du triathlon folk føler seg på dagsbasis.
Kanskje nevne dette for fastlegen din, få rekvisisjon til en psykiatrisk sykepleier eller psykolog, og løse problemet for godt? For det du gjør, er å trene deg så du glemmer dine problemer. Men problemene blir ikke mindre, men heller større. Ta tak i problemene dine, og løs dem på en ordentlig måte. Lykke til!
Når jeg er midt i en treningsperiode kjenner jeg på samme greia, klarer ikke å gi slipp på tanken med at jeg ikke har trent den dagen. Løsningen for meg er å gjøre noe annet mindre fysisk de dagene man bør hvile, prøv å finn på et prosjekt av noe slag hvis ikke turer hjelper, helst noe der du må bruke kroppen litt, lær noe nytt som gir deg mestringsfølelse (man finner jo alt på YouTube). Det og gjøre noe interessant er det viktigste, gjør noe spontant med vennene dine eller alene som du ellers ikke gjør, det er oftest sånn nye dører åpnes og det er verdt å prøve når treningsenteret er den ene plassen man føler seg 100%.
Sist endret av itschaaaboyyy; 30. juli 2022 kl. 18:57.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Skogen9900 Vis innlegg
Helt vanlig. Hvordan tror du triathlon folk føler seg på dagsbasis.
Vis hele sitatet...
Feil. Overdrevet fokus på kropp og trening kan være en mental lidelse ca. på linje med anoreksi og andre spiseforstyrrelser.
BRAND ∞ STRONG
Megareksi er reelt
Er det fysisk eller mental uro? Det er vesentlig forskjell. Jeg er avhengig av mental stimuli så og si hele tiden jeg er våken. Film alene blir kjedelig, jeg må ta opp telefonen og multitaske. Det som hjelper for meg er å game eller lese meg opp på ting. Jeg er så dårlig på å "slappe av" at jeg har TV med PS4 på toalettet ved badekaret!

Hvis det er fysisk uro du har så vil jeg anbefale deg å få et yrke hvor du er aktiv, begynne med yoga (det bør jeg også) og hvis du på død og liv må trene så tren veldig variert. Feks begynn med rulleskøyter, gåturer, joggeturer, sykle, windsurfe, padle, basket osv osv osv. Da slipper du å ødelegge kroppen.

Men ja, jeg leste tråden din en gang til. Virker mer som det kanskje er dårlig selvbilde du sliter med, hvis du tenker du er svekling fordi du er fornuftig og har restitusjonsdager. Da kan jeg kanskje anbefale pod-cast "SinnSyn". Ellers har jeg lite tips å komme med annet enn psykolog via fastlege.
Sist endret av Matto; 30. juli 2022 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du har et ønske om å være så trent som mulig? Hvis det er tilfelle kan du tenke på det sånn at du gjør deg selv "mer svekling" av å ikke sove godt og ta rest days. Musklene dine vil gro bedre og generelt alt vil være bedre om du greier å ta noen dager av.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Trening har alltid vært terapi for min del og det er den ene plassen hvor jeg føler meg skikkelig selvsikker og trygg. Men nå i det siste har jeg trena 7 dager i uka og jeg merker at det tærer veldig på kroppen. Jeg prøver å ta restdays men hver gang ender det opp med at jeg blir så rastløs at Jeg ikke klarer å sitte i ro eller sove. Jeg har prøvd å gått lange turer, løpt og å funnet på ting med kompiser men hver gang jeg kommer meg hjem er det akkurat som at godet mitt skriker at jeg er en svekling og at jeg ikke kan slappe av før jeg har trent. Ryggen begynner å bli veldig vond og jeg er generelt sett sliten 90% av dagen (siste 10% jeg ikke er sliten er når jeg gjør meg klar for trening). Jeg føler dette begynner å bli et problem for meg. Noe tips?
Vis hele sitatet...
Den treningstrangen er nok et symptom på noe annet, hadde det litt slik sånn selv før men gikk lei tilslutt. Prøv å finn på noe annet på hviledag der du sliter ut hodet istedet. Hos meg er et par setninger i ei bok stort sett nok.
Så lenge du spiser nok er det ikke farlig for liv tenker jeg. Men påvirker det andre daglige gjøremål er det verre.
Skole/student? Isåfall kanskje en ekstrajobb gjør at overskuddsenergien kanaliseres dit istedet for trening.
Just my 2cents..
Hva med å dra på trenining, og bare kjøre litt arm/triceps samt tøye og øve på balanse. I stedet for å kjøre hardcore.

Evt dra på svømming noen dager i uken også.