Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1376
Hva kan man egt gjøre om man får bomullsfeber? (Altså at man får et lite støvkorn eller bøss i pumpa i et skudd og ikke ser det før injekson) å blir dårlig?
Vet det er anbefalt og ta paracet, men er det andre ting som kan lindre underveis?
Har jo selvfølgelig ikke paracet i hus akkurat nå- men det skal ordnes


Fått såkalt cottonfever noen gangen i tidsrommet fra 8.Nov til nå- som også er tiden jeg har holdt på med amfetamin igjennom IV bruk..



Link til engelsk forklaring på cottonfever fra WiKi her :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cotton_fever
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I mine injiserings dager var det flere som sa at Dispril er tingen

Ikke paracet altså

Ellers er det ikke så mye å gjøre, du må bare "ride it out" det går alltid over
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta deg en telefon, eventuelt en tur til legevakta du. Å "ride it out" kan bli så mye farligere enn man tror.
BRAND ∞ STRONG
Selv om det kalles cottonfever tror jeg det er mer sammenlignbart med en blodforgiftning.
At det anbefales paracet handler antagelig om at det føles ut som feber og paracet er febernedsettende.

Hør på "Vanskelig Rødspette" og stikk på legevakten.
Som han over her sa så var dispiril å anbefale, men da det har gått ut av produksjon så er det aspirin som gjelder. Dette er veldig effektivt - og om du ikke har det men har antibiotika liggende så kan du ta det i stedet.

Og det kommer ikke av rusk som du tror, men bakterier som immunforsvaret ditt begynner å bekjempe, så de frysningene du opplever kommer av at kroppen har en stigende feber. Dette kalles også sepsis eller blodforgiftning, og det er skrevet om det på forumet tidligere.

Sist jeg skrev om det fikk jeg litt kritikk for å komme med så idiotiske råd, for sepsis kan være dødelig - men jeg personlig finnes ikke redd døden, og jeg har klart å behandle det på egen hånd mange ganger siden jeg har brukt nåla i 15 år eller noe sånt.
Frossan er akutt bakterieinfeksjon.
Jeg har ikke fått det, etter flere år med daglig sprøytebruk, men har en del kompiser som får det iblant.

Aspirin skal visstnok hjelpe.
Jeg ville ringt gifttelefonen og/eller legevakt.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ekte Cotton fever er IKKE sepsis eller blod forgiftning. Dette er en missoppfatning. Det er heller ikke dødelig. Så jo og "ride it out" er det eneste du kan gjøre. Det er foresaket av en bakterie som lever i bomullsplanten.

"Under most circumstances, cotton fever is quite benign, but it is possible for it to turn into something much more serious like pneumonia. Normally, however, the symptoms of cotton fever disappear within a few hours, e.g. symptoms usually occur immediately following an injection, but there are reports of lags up to an hour in length."

"Cotton fever rarely requires medical treatment but is sometimes warranted if the high fever does not break within a few hours of the onset."
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"There is no cure, treatment, or vaccine for cotton fever itself, however the disease is generally not serious, and the symptoms can be treated with fever reducer (like aspirin) as appropriate. It's caused when bacteria is injected into the body. Cotton fever cannot be passed from person to person."
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ekte Cotton fever er IKKE sepsis eller blod forgiftning. Dette er en missoppfatning. Det er heller ikke dødelig. Så jo og "ride it out" er det eneste du kan gjøre. Det er foresaket av en bakterie som lever i bomullsplanten.

"Under most circumstances, cotton fever is quite benign, but it is possible for it to turn into something much more serious like pneumonia. Normally, however, the symptoms of cotton fever disappear within a few hours, e.g. symptoms usually occur immediately following an injection, but there are reports of lags up to an hour in length."

"Cotton fever rarely requires medical treatment but is sometimes warranted if the high fever does not break within a few hours of the onset."
Vis hele sitatet...
Det jeg har brukt å pådra meg kommer av noe helt annet enn det der. Som oftest kommer det når jeg prøver å skylle gamle fuktige poser eller gamle fuktige bomullsdotter på ny. Tror dette er vanligere enn "cotton fever" som dere kaller det, for jeg tror aldri jeg har blitt syk med mindre jeg var skikkelig uforsiktig.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er selvfølgelig veldig vanlig og pådra seg bakterieinfeksjon og sepsis etter injisering fordi det er tilnærmet lik umulig å gjøre det sterilt. Sepsis bruker ofte tid på å utvikle seg og oppstår ikke akutt sånn som cottonfever/frossan gjør. Sepsis er ofte noe som følger et bomskudd og/eller absess der bakteriene får "godgjøre" seg i blodbanen en stund og til slutt kan føre til akutt Sepsis som er meget dødelig.

Cotton fever/frossan inntrer umiddelbart etter injisering og er ekstremt intenst, med frysninger, kramper, intens hodepine osv. Det går som regel over etter en times tid. Har selv hatt dette et par ganger og de fleste som skyter, da spesielt amfetamin har opplevd dette en eller flere ganger ila sin karriere.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Da jeg jobba for Frelsesarmeen så sa de fleste gamle traverne at noe med masse sukker i hjalp.