Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3982
Prisene på mat Gpr opp noe sykt nå. Hjemme hvor jeg er fra koster det 200 kr for et kilo kylling og det er av den billigste sorten. Jeg har veldig lyst til å prøve carnivore diett da jeg har kronisk eksem, og kunne tenkt meg å sett om det lindrer det. Er en del folk som har fått veldig bra resultater. Noen som har tips til rimelig men næringsrikt kjøtt? Takler ikke svinekjøtt så det er ikke et alternativ.
200 for et kilo kylling? Når jeg handler på den lokale extran er det ca 100-120.
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
200 for et kilo kylling? Når jeg handler på den lokale extran er det ca 100-120.
Vis hele sitatet...
Heldig, her øker prisen på kjøtt nesten hver uke.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Heldig, her øker prisen på kjøtt nesten hver uke.
Vis hele sitatet...
Snedig det skal være så stor forskjell, om jeg ikke tar feil bor begge i trøndelag? Men ang kjøttdiett (det var vell det du snakka om?) så har ikke jeg hatt eksem men noe røde og plagsomme prikker på rygg og skuldre som ble noe bedre av vegetarmat.
Storfelever. 30-40 kr/kg. Sammen med bacon blir det snadder.
First Price Kyllingfilèt og egentlig hele sortimentet av biff fra First Price. Anbefaler pepperbiffen og entrecotèn, de går for 20,- stykket nå om jeg ikke tar feil. Bor du på landet så finnes det helt sikker gårdsutsalg. Her jeg bor så får du 50 egg for 50kr, eller et par kilo med hjortefilet til prisen av en grammer med cannabis..
Storhandel i Sverige?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Storhandel i Sverige?
Vis hele sitatet...
Kyllingfileten i Sverige er noe dritt over grensa her iallfall. Klarer ikke spise, null konsistens og masse vann. Var nettopp over grensa men kjøttet var ikke noe spess billigere.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Kyllingfileten i Sverige er noe dritt over grensa her iallfall. Klarer ikke spise, null konsistens og masse vann. Var nettopp over grensa men kjøttet var ikke noe spess billigere.
Vis hele sitatet...
Et par naboer var over for et par helger siden, og de sa prisene fortsatt var langt lavere enn i Norge.

Er en stund siden jeg har handlet i Sverige, dog var det ofte entrecote til 99 kr og tritip cut fast lav pris 119 pr kg. Biff/storfe var alltid under halv pris av norsk og ofte ned til 1/3 av norsk pris om det var tilbud.

Det er jo uansett bare å titte på tilbudsavisa og dra over når det er gode lokketilbud.

Kyllingbryst er generelt triste greier. Foretrekker kyllinglår, de er alltid saftige. Og lavt priset.
frosen sei. frosen torsk. hel kylling denne har mest billig kjøtt for prisen av kylling og man kan koke god kraft på beinene. det er kjempe deilig å grille hel kylling. hvis du gjør det riktig blir det helt utrolig saftig. om du liker å fiske er jo det en stor fordel. krabbetegner også..
Sist endret av Sukkerpapir; 19. juli 2022 kl. 04:53.
Nakke koteletter på coop koster rundt 50kr kg, 4 stk i pakka.
200 kr kilo er da ikke dyrt. Da har du middag resten av uka og vel så det (viktig å variere litt) for 30 kr
carnivore for eksem er da litt drastisk når man ikke har oversikt over bieffektene
Du får ikke i deg nok næring av å bare spise billig kyllingfilet (dyrevelferden er neppe helt prima heller)
Sist endret av Gloss; 19. juli 2022 kl. 22:00.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Et par naboer var over for et par helger siden, og de sa prisene fortsatt var langt lavere enn i Norge.

Er en stund siden jeg har handlet i Sverige, dog var det ofte entrecote til 99 kr og tritip cut fast lav pris 119 pr kg. Biff/storfe var alltid under halv pris av norsk og ofte ned til 1/3 av norsk pris om det var tilbud.

Det er jo uansett bare å titte på tilbudsavisa og dra over når det er gode lokketilbud.

Kyllingbryst er generelt triste greier. Foretrekker kyllinglår, de er alltid saftige. Og lavt priset.
Vis hele sitatet...
Ja kyllinglår er godt, men er det ikke endel usunt fett i det?
Kyllingbryst spiser jeg så si hver dag og om man har det i ovnen er den nesten like saftig.
Hvis TS intensjoner om å bare spise kylling bør han få i seg litt fett også

Jeg vil tørre påstå at fellesnevner blant de fleste som rapporterer om bedre helse etter carnivore er ikke fordi det er sunt å bare spise kjøtt, men på grunn av alt det andre usunne de ikke stapper i seg. Det finnes få langtidstudier på dette og jeg er nesten 100% sikker på at de vil ha skrøplig helse etter noen år på kunn kjøtt grunnet manglende næringsstoffer. Et variert kosthold med grønnsaker er nok det beste
Sist endret av Gloss; 19. juli 2022 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Hjemme hvor jeg er fra koster det 200 kr for et kilo kylling..
Vis hele sitatet...

Til 189kr på KIWI og 259kr på MENY Det gir en kg pris på henholdsvis 95 og 130kr
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ja kyllinglår er godt, men er det ikke endel usunt fett i det?
Kyllingbryst spiser jeg så si hver dag og om man har det i ovnen er den nesten like saftig.
Vis hele sitatet...
Er jo pga fett at jeg velger kyllinglår over bryst. Fett er for de fleste bare bra.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvis TS intensjoner om å bare spise kylling bør han få i seg litt fett også

Jeg vil tørre påstå at fellesnevner blant de fleste som rapporterer om bedre helse etter carnivore er ikke fordi det er sunt å bare spise kjøtt, men på grunn av alt det andre usunne de ikke stapper i seg. Det finnes få langtidstudier på dette og jeg er nesten 100% sikker på at de vil ha skrøplig helse etter noen år på kunn kjøtt grunnet manglende næringsstoffer. Et variert kosthold med grønnsaker er nok det beste
Vis hele sitatet...
Jeg tror også det er fordi de kutter ut karbohydrater at de føler seg bedre, ikke fordi de kun spiser kjøtt.
Ikke tro på alt dattera til Jordan Peterson sier, - man må ha i seg grønnsaker også!
Sitat av vindaloo Vis innlegg

Til 189kr på KIWI og 259kr på MENY Det gir en kg pris på henholdsvis 95 og 130kr
Vis hele sitatet...
Det der så jævlig tørt og trist ut
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva er målet? Sunneste animalsk fett pr kilo+ protein eller mest animalsk protein for pengene? To ulike situasjoner
Sitat av vindaloo Vis innlegg

Til 189kr på KIWI og 259kr på MENY Det gir en kg pris på henholdsvis 95 og 130kr
Vis hele sitatet...
De der smaker dritt.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
De der smaker dritt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Gloss Vis innlegg
Det der så jævlig tørt og trist ut
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd de så det var ingen smaksannbefaling, bare en prisopplysning, siden TS hevdet at
billigste sort kyllingfileter kostet rundt 200kr kg. De i eksemplet mitt er ca. 100kr billigere.

Syns kvaliteten på kyllingfileter sånn generelt har blitt et stadig dårligere. Om det skyldes foret eller at de tilfører vann
for å øke vekten vet jeg ikke, men konsistensen på enkelte av de er helt jævlig.
Er forøvrig enig med @ABC her i at lår er bedre en bryst hva smak og saftighet angår.
Hva med måse eller due, lett å fange (av egen erfaring).
Ikke prøvd å spise, kun måse egg.
Men kan jo være en mulighet ��
Sitat av Snørrungen Vis innlegg
Hva med måse eller due, lett å fange (av egen erfaring).
Ikke prøvd å spise, kun måse egg.
Men kan jo være en mulighet ��
Vis hele sitatet...
hva med fisking? skal ikke mye til å ha sunn mat hele året
Hvis man skal prøve seg på meme dietter, bør ikke pris være første pri..