Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7227
Er det vanlig å bli syk etter å ha brukt amfetamin over et par dager? Søvn og mat har jeg fått i meg mellom slaga, men ender ofte opp med å være litt sjuk i dagene etterpå. Får man dårligere immunforsvar? Feber, influensalignende symptomer
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke opplevd det jeg etter 2-3 dager med makka.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Vanlig med sykdom etter amfetamin?
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Får man dårligere immunforsvar? Feber, influensalignende symptomer
Vis hele sitatet...
Kanskje, men jeg tror det blir litt for komplekst til at du får noe godt svar her.
"Studies evaluating the effects of methamphetamine in animal models have shown that it can have negative impacts on the immune system (Harms, , 2012; Prakash et al., 2017; Salamanca, , 2015). Methamphetamine has been shown to inhibit processes of the innate immune system, including phagocytosis and antigen presentation. In phagocytosis, immune cells called phagocytes remove pathogens by ingesting them.‡ In antigen presentation, immune cells called macrophages “show” pathogen fragments to other immune cells to trigger a targeted response (Salamanca et al., 2015). More broadly, methamphetamine reduces the number of several important cells in the immune system, including dendritic cells, natural killer cells, monocytes and macrophages (Harms et al., 2012; Martinez, Mihu, Gácser, Santambrogio, & Nosanchuk, 2009; Prakash et al., 2017; Salamanca et al., 2015; Saito et al., 2008; Tallóczy et al., 2008).
Methamphetamine also affects the adaptive immune system. It alters the production of antibodies and reduces the ability of highly specialized cells, known as lymphocyte T-cells, to fight off pathogens."

Dette gjelder riktig nok metamfetamin i denne sammenheng. Amfetamin fører nok til det samme.
Meh, mulig du blir snufsete fra linere samt ondt i halsen fra speeden, å gir mening vis du har feber dagen etter siden speed varmer kroppen opp. Hvem vet
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av psychic_sunnny Vis innlegg
Meh, mulig du blir snufsete fra linere samt ondt i halsen fra speeden, å gir mening vis du har feber dagen etter siden speed varmer kroppen opp. Hvem vet
Vis hele sitatet...
Bare jeg som fryser lett på speed?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare jeg som fryser lett på speed?
Vis hele sitatet...
Nope. Blodårene trekker seg sammen, og det er vanlig å få den "frysefølelsen" du snakker om.
Anonym bruker
"Vanskelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg var hissig på nålen back in the days så fikk jeg alltid symptomer på nedsatt immunforsvar etter noen dager. Sier vel egentlig seg selv at dette forekommer når man kjører kroppen på max i dagesvis.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hovmesteren1992
12 1
Har skjedd meg uttallige ganger at jeg har fått influensa/halsbetennelse/streptokokker osv etter å ha vært på peppern. Tar noen dager før symptomene kommer men flere ganger at jeg har satt en smell og blitt akutt syk rett etterpå, minna meg først om frossa og så kom halsbetennelse deretter..

Er nokk immunforsvaret som blir dårligere ja, samtidig mye utblanda dritt rundt om som heller ikke gjør saken bedre
Der traff den igjen. Tok en liten linje i går, noen timer før konsert. Helt fin form, effekten begynner å dabbe av litt idet jeg går inn i konsertlokalet, og da sier det poff inni huet mitt, tett som en potte i nese og ører, akutt clenching i kjevene og tre raske nys. Nå sitter jeg her forkjøla.
morkakespisende
Hva er det du sniffer av
Hva er det du sniffer med
Hva er det du sniffer
Sist endret av supranaut; 22. august 2022 kl. 13:15.
Kanskje den er cutta med noe du er allergisk mot?
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hva er det du sniffer av
Hva er det du sniffer med
Hva er det du sniffer
Vis hele sitatet...
Diverse flate flater, typisk et bord eller kjøkkenbenk. relativt rene flater.

Diverse sammenrullbare papirrester, i går var det en ubrukt kiwi-handlelapp.

Tenning fra DW.

Jeg har også tenkt allergitanken, om det er blanda med noe jeg reagerer på. Jeg har ikke pollenallergi, men i går føltes det ut som at jeg fikk det.

Hvis jeg husker riktig reagerer jeg ikke sånn på div. amfetamin medikamenter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Diverse flate flater, typisk et bord eller kjøkkenbenk. relativt rene flater.

Diverse sammenrullbare papirrester, i går var det en ubrukt kiwi-handlelapp.

Tenning fra DW.

Jeg har også tenkt allergitanken, om det er blanda med noe jeg reagerer på. Jeg har ikke pollenallergi, men i går føltes det ut som at jeg fikk det.

Hvis jeg husker riktig reagerer jeg ikke sånn på div. amfetamin medikamenter
Vis hele sitatet...
Amfetaminpreparater kan vi vell begge være enige er noe renere enn det man kjøper fra gata eller DW? Jeg har ikke noe kjente allergier heller men kan nyse å bli litt tett av røykings å blir potte tett i nesa av seroquel f. eks.
Det kan være mange forskjellige allergier som gir utslag i tett nese/hals osv.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får ALLTID hoste dagen etter, men det går over bare man får seg ei stripe. Merkelig
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Amfetaminpreparater kan vi vell begge være enige er noe renere enn det man kjøper fra gata eller DW? Jeg har ikke noe kjente allergier heller men kan nyse å bli litt tett av røykings å blir potte tett i nesa av seroquel f. eks.
Det kan være mange forskjellige allergier som gir utslag i tett nese/hals osv.
Vis hele sitatet...
Det kan vi være ja. Har ingen allergier annet enn en mild laktose intoleranse og da er det ikke nesa det renner fra..