Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5101
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått meg lei Vanlig Vodka og KGB, smaker møkk, ekkel ettersmakk. Har dere tips til en som smaker nogenlunde mer nøytral? Hørt mye bra om Dworek til prisen?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Denne er ikke så værst men prisen er høy.

http://www.interbrands.no/produkter/...atinum_/14/132
Vis hele sitatet...
Stiv pris ass. Så alt under 400kr er så og si bare dritt?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva synses folket her om Snirnoff Vodka? 300kr ser jeg, fin pris!
Anonym bruker
"Definert Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte en del dworek da jeg drakk. Helt kurant i prisklassen billigvodka.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Denne er ikke så værst men prisen er høy.

http://www.interbrands.no/produkter/...atinum_/14/132
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukte en del dworek da jeg drakk. Helt kurant i prisklassen billigvodka.
Vis hele sitatet...
Skal sjekkes ut. Ingen vond ettersmak på den?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva synses folket her om Snirnoff Vodka? 300kr ser jeg, fin pris!
Vis hele sitatet...
Grusom, smaker parfyme. Anbefaler Dworek og vikingfjord.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stiv pris ass. Så alt under 400kr er så og si bare dritt?
Vis hele sitatet...
Sier ikke at alt under 400 er dritt. Det er vell smak og behag. Men den dyre der burde du prøve en gang gjerne avkjølt. Personlig så styrer jeg unna alt smirnoff. Dworek er heller ikke så værst. Men ikke sammenlignbar med russisk standar
Ciroc. Drekk det reint
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Syntes Stolichnaya er grei, går ned som vann omtrent og koster rundt 350kr. Foretrekker den fremfor Smirnoff og Absolut på grunn av konsistensen og ville ikke brukt noe særlig mer penger på vodka. Føler at så fort man kommer seg vekk fra den aller billigste hylla og det ikke smaker spylevæske lengre så er man nesten i mål. Målet med vodka er vel at den skal være så lite fremtredende som mulig og fra 500kr til 1500kr blir det avtagende avkastning
Sist endret av Bothrops; 26. mars 2022 kl. 14:47.
Må det Absolut være vodka da? Rom f.eks smaker bedre
Grey goose, eventuelt Stolichnaya.

Du kan også se etter vodka som er trippel eller firedoblet destillert, og laget på rafinert korn, det er som regel den reneste typen.
BRAND ∞ STRONG
Er ikke så veldig begeistret for smaken av Vodka i det hele tatt. En jeg allikevel syns er god er Smirnoff Black Label
Men 494kr. er altfor stiv pris til at dette er noe jeg vanligvis kjøper.
Bøffelgresa vodka fra Polen, nam.

Svart smirnoff, den syntes jeg var kjempegod.

Ellers så går det mest i nrunt brennvinn her
Rip 8-4-23
Koskenkorva m en dæsj citrus
Grey goose.
Sist endret av eyecandy654; 27. mars 2022 kl. 05:19.
Zubrowka med bison gress er jo nydelig å sippe på.
Noe jeg prøver alltids å ha på lager i barskapet.

Fikk noen flasker med Bialy Bocian fra en polsk kompis, var meget fin den å. Litt sær flaske på sistenevnte, meget tynn i halsen.
Russian standard platinum. Reint.

Men ikke helt optimalt i forhold til tiden nå om dagen..
Uvaksinert 👍
Koskenkorva 60%, trenger ikke blandevann eller is.
Clean smak, etter mange år med leting i normal prisklasse er dette favoritt vodka
[/url]
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stolichnaya er den beste "billig" vodkaen uten tvil. Smaker faktisk mye bedre en absolutt og smirnoff sine standard vodkaer.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husholdningsvodka (350kr for 700ml) og stolichnaya (365kr for 700ml) er mine go to "ha i skapet" vodkaer. Fungerer bra for drinker og for kjappe shots.

Føler at billigere enn det fort blir litt for spylervæske... Om jeg skal shotte vodka "neat" går jeg dog gjerne litt høyere opp i pris (til f.eks. Russian Standard Platinum som var nevnt tidligere, evt. Stoli Elit.)
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Støtter oppunder Stolichnaya og Zubrowka her. Definitivt noen av de bedre vodkaene uansett pris.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Umulig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er Dworek noe god? Av de billig vodkaene?
Betalt regningene ?
11 4
Stolli og smirnoff er mine favoritter liker og blande med isbiter. Liker vodka best da den ikke gir meg så mye hangover
All vodka som ikke smaker noe.
Støtter Skyy Vodka. Selv vann smaker mer. Eneste Skyy smaker er at du merker at du er våt i kjeften
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er Dworek noe god? Av de billig vodkaene?
Vis hele sitatet...
Jeg drikker den jevnt. Helt OK.
Anonym bruker
"Pensjonert Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dessto dyrere dessto bedre syns jeg,men fikk lyst til å prøve skyy vodka å bli blaut i kjeften😀
Anonym bruker
"Umulig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg drikker den jevnt. Helt OK.
Vis hele sitatet...
Hva blander du med? Hørt at Fun Light skal være jævli digg, nokså harde smaken nøytraliserer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva blander du med? Hørt at Fun Light skal være jævli digg, nokså harde smaken nøytraliserer.
Vis hele sitatet...
Jeg drikker den bar. Da slipper jeg å fly på do hele tiden. Hvis jeg må blande blir det ColaZero.
Med forbehold om at jeg skyter meg selv i beinet i denne tråden, så må jeg si at jeg klarer ikke fatte og forstå at folk liker alkohol. Jeg er veldig pro- mange substanser, men akkurat alkohol klarer jeg ikke helt å egentlig forstå. Det verste er vel egentlig smaken. Hvordan kan folk lure seg selv til å tro at sprit smaker godt? Hvis man først skal innta noe som smaker så vondt, så er det vel bedre å drikke GHB... Rusen er jo hvertfall 10x bedre...!
Sitat av easethepain Vis innlegg
Med forbehold om at jeg skyter meg selv i beinet i denne tråden, så må jeg si at jeg klarer ikke fatte og forstå at folk liker alkohol. Jeg er veldig pro- mange substanser, men akkurat alkohol klarer jeg ikke helt å egentlig forstå. Det verste er vel egentlig smaken. Hvordan kan folk lure seg selv til å tro at sprit smaker godt? Hvis man først skal innta noe som smaker så vondt, så er det vel bedre å drikke GHB... Rusen er jo hvertfall 10x bedre...!
Vis hele sitatet...
Du avslører deg godt da når du går rett på sprit. Hva med vin? Øl? Kommer i hundrevis av forskjellige versjoner med sine egne smaker. Alkohol er best å nyte avslappet i godt lag. Hele shottekulturen og sprit representeres av ungdommer uten grenser og idioter.

Less is more 😊
Den billigste 60% er den som er best, blir minst mulig utvannet (kontra 37.5%/40%) og ellers smaker all vodka det samme for meg.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Du avslører deg godt da når du går rett på sprit. Hva med vin? Øl? Kommer i hundrevis av forskjellige versjoner med sine egne smaker. Alkohol er best å nyte avslappet i godt lag. Hele shottekulturen og sprit representeres av ungdommer uten grenser og idioter.

Less is more 😊
Vis hele sitatet...
Tja. Jeg kan drikke en øl eller to, for kosens skyld. Syns dog ikke det smaker så veldig "godt", på samme måte som en kald brus eller en god leskedrikk. Det er som du sier, veldig stemings-basert. Men selve alkoholen smaker nå ikke noe særlig godt, uansett...
Jeg fant Zubrowka ganske så god i forhold til prisen betaler, om polet der du skal handle har merket inne da.

Ang Dworek så husker jeg fra mine yngre dager at den sammen med Kalinka var aller billigst, men da var Dworek klart bedre på smak.
Belvedere er verdt å teste. Litt dyrt, men det er det ofte med noe som er bedre enn normalen.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Crystal Head.
Dworek koster vel
kun litt over 200kr i se
Sist endret av NeiTilUlv; 13. juni 2023 kl. 00:31.
Hvis du skal drikke rent

Så er Zubrowka noe av det bedre til prisen

Hvis penger ikke er noe stress er Chopin Family Reserve faktisk god


Skal du lage drinker spiller det vel null trille hvor mange ganger vodkaen er filtrert og du kan kjøpe Everclear ��

Jeg har fått litt dilla på Espresso Martini i den siste tiden så prøvd på litt forskjellig vodka med kaffesmak eller en kaffe aktig smak og da er Roberto Cavalli Vodka & Coffee blitt en gjenganger her.

Selv er jeg mye mer happy med god whisky i glasset
Nei en kan ikke kjøpe Everclear. Den selges ikke i Norge, og blir heller ikke tatt inn på bestillingslister. Everclear selges i USA og er 200 proof brennevin eller ca 95%. Det finnes og en svakere Everclear på 75% ish men selv den er for sterk til å kunne selges i Norge. Skal en ha så sterk sprit i Norge er det enten innsmuglet druesprit med risk for å få i seg tresprit, eller å skaffe seg HB av god kvalitet. En god heimert som er filtrert, kanskje også brent flere ganger er nesten fullstendig smakløs og luktløs. Dog river den naturligvis pga prosenten. Gir lite fyllesyke og passer til alt fra miksedrinker eller den tradisjonelle "karsk" kaffe og sprit m/ el u/ sukker.
Sist endret av _abc_; 13. juni 2023 kl. 10:38.
BRAND ∞ STRONG
Får kjøpt 80% brennevin i f.eks Nederland, men det må i så fall tas ulovlig over grensen til Norge.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Får kjøpt 80% brennevin i f.eks Nederland, men det må i så fall tas ulovlig over grensen til Norge.
Vis hele sitatet...
Er vel lurere å lage det selv.
Sist endret av vindaloo; 13. juni 2023 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Belvedere er en veldig god drikkevodka.
https://www.vinmonopolet.no/Land/Pol...odka/p/4445701

Til drinker spiller det ikke så stor rolle, imo.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei en kan ikke kjøpe Everclear. Den selges ikke i Norge, og blir heller ikke tatt inn på bestillingslister. Everclear selges i USA og er 200 proof brennevin eller ca 95%. Det finnes og en svakere Everclear på 75% ish men selv den er for sterk til å kunne selges i Norge. Skal en ha så sterk sprit i Norge er det enten innsmuglet druesprit med risk for å få i seg tresprit, eller å skaffe seg HB av god kvalitet. En god heimert som er filtrert, kanskje også brent flere ganger er nesten fullstendig smakløs og luktløs. Dog river den naturligvis pga prosenten. Gir lite fyllesyke og passer til alt fra miksedrinker eller den tradisjonelle "karsk" kaffe og sprit m/ el u/ sukker.
Vis hele sitatet...
Nei den 200 proof kan du ikke kjøpe, men mener det er everclear i en krukke hjemme. Var smaken jeg siktet mer til for det smaker…. Død og fordervelse, men til tross for den første smaken på slurken har den en usedvanlig god ettersmak som jeg ble overrasket over. Kjøpt på polet så sikkert 40 eller 60% men godt er det ikke!
Russisk standard.
Sitat av Revklo Vis innlegg
All vodka som ikke smaker noe.
Vis hele sitatet...
Ja slenger meg på her. All vodka med så nøytral/lite smak som over hode mulig
Sitat av 420master Vis innlegg
Nei den 200 proof kan du ikke kjøpe, men mener det er everclear i en krukke hjemme. Var smaken jeg siktet mer til for det smaker…. Død og fordervelse, men til tross for den første smaken på slurken har den en usedvanlig god ettersmak som jeg ble overrasket over. Kjøpt på polet så sikkert 40 eller 60% men godt er det ikke!
Vis hele sitatet...
Ok, aldri sett den eller smakt den. Ikke sett etter heller naturligvis. Har drukket på drinker av everclear på et par dårlige nach i usa. Det er ingen høydare, det sies at smaken er som den er fordi den blir brent på utstyr for brunt brennevin. Om det stemmer aner jeg ikke. Om den er på polet nå, så er det sikkert en som du sier en nedblandet versjon.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Får kjøpt 80% brennevin i f.eks Nederland, men det må i så fall tas ulovlig over grensen til Norge.


Er vel lurere å lage det selv.
Vis hele sitatet...
Denne regelen med at alkohol over 60% er forbudt er vel særnorsk, muligens med unntakk av noen amerikanske stater som ikke tillater varer over en viss styrke.

Sverige har vel ingen lignende regel , men er ikke sikker på om man likevel finner såpass sterke varer i hyllene eller bestillingslisten til "systemet".
BRAND ∞ STRONG
Sitat av [protus] Vis innlegg
Denne regelen med at alkohol over 60% er forbudt er vel særnorsk, muligens med unntakk av noen amerikanske stater som ikke tillater varer over en viss styrke.:
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så veldig vanlig med sprit 80% og opp ellers i Europa selv om det er lov.
Er noen Rom varianter vet jeg bla. Stroh 80 fra Østerrike og Forskjellige Absinthe. I Polen har de en Vodka (?) (Spirytus,) som holder 96%
Sist endret av vindaloo; 13. juni 2023 kl. 23:27.