Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1921
Inne i en vond sirkel mtp på helseangst nå. Og leamus har poppet opp, hver eneste dag så har jeg leamus i nesa, og mye verre med trening. Virker og være jo mer jeg stresser, jo mer får jeg det. Men hvorfor er det hele tiden i nesa? Sender hjernen signal til nesa?

Flere her opplevd leamus på et område over uker?
Hadde det ca konstant i 3mnd. Får det spess i stressa perioder.
Trådstarter
66 1
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hadde det ca konstant i 3mnd. Får det spess i stressa perioder.
Vis hele sitatet...
Et bestemt sted? Eller overalt?
Ved øyelokket.
Trådstarter
66 1
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ved øyelokket.
Vis hele sitatet...
Ahh ok. Bare der? Eller andre steder på kroppen og?
Hvordan gikk daten forresten, og hvilke medikamenter endte du opp med å ta?
Får det når jeg er stressa eller når jeg er emosjonell. Det er som oftest øyelokk eller leggmusklene som får det, men det kan variere veldig. Jeg pleier å slå eller massere stedet det skjer (utifra hvor det er) og da går det som regel over veldig fort.
Jeg har faculsjoner (kraftig lemus) over hele kroppen. Hatt det ganske lenge. Vært hos nevrolog. Er visst relativt vanlig. Bør sjekke b12 og litt sånt hos fastlegen.
Trådstarter
66 1
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Får det når jeg er stressa eller når jeg er emosjonell. Det er som oftest øyelokk eller leggmusklene som får det, men det kan variere veldig. Jeg pleier å slå eller massere stedet det skjer (utifra hvor det er) og da går det som regel over veldig fort.
Vis hele sitatet...
Jeg får det i nesa, relativt uvanlig sted? Burde jeg oppsøke lege? Er vel veldig uvanlig og ha det der. Skal nevnes at jeg sliter med helseangst, og jo mer jeg leser om alle disse sykdommene, jo verre blir det. F.eks als.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Bare der ja.
Vis hele sitatet...
Øyelokket er alltid, eller så og si alltid bare stress/søvn. Men du har aldri opplevd det andre steder på kroppen altså?
Sist endret av smurfis; 17. mars 2022 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av smurfis Vis innlegg
Jeg får det i nesa, relativt uvanlig sted? Burde jeg oppsøke lege? Er vel veldig uvanlig og ha det der. Skal nevnes at jeg sliter med helseangst, og jo mer jeg leser om alle disse sykdommene, jo verre blir det. F.eks als.



Øyelokket er alltid, eller så og si alltid bare stress/søvn. Men du har aldri opplevd det andre steder på kroppen altså?
Vis hele sitatet...
Jo kan få det over hele kroppen også, men da er det ofte kortvarig og går over etter noen dager.
Ikke vær redd for ALS det var jeg for noen år tilbake og ble skikkelig syk av å tro jeg var syk. Om du har leamus pga ALS så har du kommet så langt i sykdommen at du har langt værre symptomer enn leamus.
Trådstarter
66 1
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jo kan få det over hele kroppen også, men da er det ofte kortvarig og går over etter noen dager.
Ikke vær redd for ALS det var jeg for noen år tilbake og ble skikkelig syk av å tro jeg var syk. Om du har leamus pga ALS så har du kommet så langt i sykdommen at du har langt værre symptomer enn leamus.
Vis hele sitatet...
Samme her. Kan jeg spørre hvordan syk du ble? Av og tenke at du har als.

Hadde du als symptomer?
Hatt det i nesa mange ganger også. I omtrent hele kroppen min har det vært leamus en eller annen gang.

Hvis du har angst rundt helsa anbefaler jeg deg å bare sperre tilgang til nettsider hvor du kan sitte å lese dagen lang om alt det man muligens kan ha et symptom på. Hvis jeg skulle sittet is å trigga min egen angst på samme måten så ville jeg blitt sprø til slutt.

Nei, kan ikke si at jeg anbefaler å stikke til legen hvis leamus er det eneste som plager deg.

Ockhams barberkniv (ockhams razor) er kanskje noe du burde sjekke ut hvis du ikke har gjort det før.
Uvaksinert 👍
Får det på øyelokket hvis jeg kutter ut magnesium. Det finnes masse forskjellig magnesium så prøv deg frem for å finne den som virker best.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Får det når jeg er stressa eller når jeg er emosjonell. Det er som oftest øyelokk eller leggmusklene som får det, men det kan variere veldig. Jeg pleier å slå eller massere stedet det skjer (utifra hvor det er) og da går det som regel over veldig fort.
Vis hele sitatet...
Slå øyelokket og massere leggen. Notert. xD
Har hatt det på øyelokk og vevet mellom tommelfinger og pekefinger mange ganger, går over av seg selv.

Man kan få leamus over alt på kroppen.

Slutt å les om alt mulig vedr helse på nett, det gjør helseangsten bare verre.
Sitat av smurfis Vis innlegg
Samme her. Kan jeg spørre hvordan syk du ble? Av og tenke at du har als.

Hadde du als symptomer?
Vis hele sitatet...
Jeg ble mentalt syk og lå i senga flere mnder å venta på å dø får jeg var bombesikker på at jeg skulle dø.
Hadde ei hand å en fot som var litt slapp men det satt nok i hodet det også.