Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 31628
Sist endret av Luriii; 10. mars 2022 kl. 15:43.
Er det snakk om det forumet?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gg ja forumet er beslaglagt
«100% safe å handle innenlands bro»
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ehhhhh…. Leste eposten, gikk på freak og så tråden jeg tenkte opprette øverst i freak-feed’en… Mottok eposten og sjekket opp mailadressen itilfelle det var noen smartinger som skulle scamme også ser jeg faen meg at det er ekte… nei og nei….. store typer som både taper masse penger og muligens noen år i buret nå… så trist.
Hva faen? Håper boysa bak DNMNO kommer på banen med ett nytt forum, at politiet har beslaglagt en rekke brukere på ett forum kan umulig vær nok til å gjøre noe straffetiltak, med mindre de finner ut hvem selgerne er på ekte.
Og hvorfor har dere registrert dere med ekte email på ett forum hvor hensikten er å holde seg anonym? Kan ikke engang huske å måtte bruke en mail-adresse når jeg registrerte meg der for et par år siden.

Sitat av Stearinlys Vis innlegg
«100% safe å handle innenlands bro»
Vis hele sitatet...
At de har tatt over et forum vil på ingen måte si at de vet hvem selgerne er på ekte, eller hvem brukerne av forumet er på ekte. Det er ikke informasjon på forumet om hvor pakkene blir sendt fra/til akkurat..
Sist endret av Oksygentyven; 10. mars 2022 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
i og med at politiet har beslaglagt nettsiden, sitter brukere i fare for og få besøk av de blå?
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er det jeg alltid har sagt. Fuck netthandel, det er alltid risiko for pakker stoppa, eller for at en selger blir tatt og ikke har skjult kundelista si godt nok så alle kunder blir hulla i løpet av etterforskninga. Eller som nå at politiet tar over hele servern.

De har sannsynligvis spana der inne med kontroll over serveren lenge før de sier fra om det. Gir ikke mening å si fra om det uten å ha samla alle bevis de trenger.

Tryggeste måten å handle på er alltid face to face med din lokale dealer du eller noen du kjenner kjenner personlig.
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av blackfish Vis innlegg
i og med at politiet har beslaglagt nettsiden, sitter brukere i fare for og få besøk av de blå?
Vis hele sitatet...
Ja hvis politiet har bevis eller mistanke om at du kjøper eller selger større mengder
Sitat av Oksygentyven Vis innlegg
Hva faen? Håper boysa bak DNMNO kommer på banen med ett nytt forum, at politiet har beslaglagt en rekke brukere på ett forum kan umulig vær nok til å gjøre noe straffetiltak, med mindre de finner ut hvem selgerne er på ekte.
Og hvorfor har dere registrert dere med ekte email på ett forum hvor hensikten er å holde seg anonym? Kan ikke engang huske å måtte bruke en mail-adresse når jeg registrerte meg der for et par år siden.



At de har tatt over et forum vil på ingen måte si at de vet hvem selgerne er på ekte, eller hvem brukerne av forumet er på ekte. Det er ikke informasjon på forumet om hvor pakkene blir sendt fra/til akkurat..
Vis hele sitatet...

Er ikke alle som er like flinke med nett sikkerhet. Kan banne på at det er noen som blir tatt, og når ballen begynner å rulle…
Sitat av blackfish Vis innlegg
i og med at politiet har beslaglagt nettsiden, sitter brukere i fare for og få besøk av de blå?
Vis hele sitatet...
Nei. Du kan føle deg ganske trygg på at de dem har beviser mot er allerede ransaket / pågrepet. Dem hadde ikke sendt denne e-posten ut om dem planla noe annet eller drev med skjult etterforskning. Mest sannsynlig sitter dem bare på mistanker og ubrukelig data og valgte derfor sende ut e-poster i håp om og "skremme".
Sitat av Moneyking Vis innlegg
Nei. Du kan føle deg ganske trygg på at de dem har beviser mot er allerede ransaket / pågrepet. Dem hadde ikke sendt denne e-posten ut om dem planla noe annet eller drev med skjult etterforskning. Mest sannsynlig sitter dem bare på mistanker og ubrukelig data og valgte derfor sende ut e-poster i håp om og "skremme".
Vis hele sitatet...
Sant, hvorfor gi alle brukere og selgere tid til og kvitte seg med bevis i forkant, alle de har betydelig bevis mot er sikkert allerede kontaktet.

Hadde vært veldig betryggende om folk ga heads up om de får noe mer informasjon angående dette fallet. alt av mails og evt kontakt fra politiet.
En nettside blir tatt ned, og en ny kommer opp.. En evig sirkel.
Mailen dere får er bare for å skremme, hadde det vert noke konkret bevis så hadde dere allerede blitt arrestert.
Hvorfor tror dere at bare fordi en server med kontaktinfo er tatt over av politiet, så vet de automatisk hvor du bor? Hehe
Sist endret av Dial-up; 10. mars 2022 kl. 16:42.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde man rydde hjemmet sitt nå?
Sitat av Dial-up Vis innlegg
En nettside blir tatt ned, og en ny kommer opp.. En evig sirkel.
Mailen dere får er bare for å skremme, hadde det vert noke konkret bevis så hadde dere allerede blitt arrestert.
Hvorfor tror dere at bare fordi en server med kontaktinfo er tatt over av politiet, så vet de automatisk hvor du bor? Hehe
Vis hele sitatet...
Det kommer vel litt ann på hva slags informasjon som er lagret på serveren, og hvor kommunikasjonen mellom selger og kjøper blir lagret. Jeg vet ikke, da jeg aldri har vært på det forumet.

Men jeg vil tippe at 99% av brukerne er trygge.
Så lenge opsec har vært på plass er det ikke noe å bekymre seg over. Vet du ikke hva ordet "opsec" betyr hadde jeg startet å bekymre meg en del mer
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kommer vel litt ann på hva slags informasjon som er lagret på serveren, og hvor kommunikasjonen mellom selger og kjøper blir lagret. Jeg vet ikke, da jeg aldri har vært på det forumet.

Men jeg vil tippe at 99% av brukerne er trygge.
Vis hele sitatet...
Så lenge brukerne har brukt epost til å snakke med selgerne så er de trygge, vet ikke om det var en direktemelding funksjon på forumet. Men om du har brukt dette å sendt fullt navn og adresse over det, da er det nok på tide å rydde heimen.
Sist endret av Dial-up; 10. mars 2022 kl. 16:59.
Er det mulig at dem faktisk har tatt «skaperne» av forumet? Mtp at de har tatt serveren. Admins har chattet aktivt helt frem til nå noe som tyder på at ingen har hatt noe som helst peiling på at de har hatt innsyn i lenger tid som noen mente de har hatt. Kan det faktisk være tatt IDAG?
Sitat av Nilsen97 Vis innlegg
Er det mulig at dem faktisk har tatt «skaperne» av forumet? Mtp at de har tatt serveren. Admins har chattet aktivt helt frem til nå noe som tyder på at ingen har hatt noe som helst peiling på at de har hatt innsyn i lenger tid som noen mente de har hatt. Kan det faktisk være tatt IDAG?
Vis hele sitatet...
Ja, det er fullt mulig. For alt vi vet kan politiet ha beslaglagt serveren for måneder siden og kjørt siden som vanlig fram til i dag for å sanke mer bevis.
Har man ikke hørt om kryptering av brukerdata?
Fuck Mr. Plod!
Hvis noen blir tatt her så er dem sykt noobs. Alle selgere skrev jo "husk og kryptere" forresten så er de fleste selgere på andre markeder.

Jeg ler over hvor redde folk blir folkens! Ikveld fyrer vi en jay for forumet og ler litt

Også rip for de som ikke krypterte. Dere har bedt om det

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde man rydde hjemmet sitt nå?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke hvis du krypterte mld.
Sist endret av Nøddy; 10. mars 2022 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
DNMNO har vært en formidlingsarena der man har kunne gitt selgere tilbakemelding. Salg har ikke gått gjennom plattformen, men via andre kanaler. Opsecen på forumet har aldri vært høyeste prioritet, og man har jo visst i lang tid at det har vært muligheter for at politiet frekventerer det.

Har du brukt forumet til noe annet enn det har vært ment for, så må du takke deg selv. Alle andre som har brukt det som tiltenkt, kan anse seg som ganske så trygge. Husker jeg ikke helt feil ble denne versjonen satt opp på eldgammel programvare på bare noen dager fordi man ville opp igjen etter at forrige admin stakk av med alt av data.

At det har vært sårbarheter som kan utnyttes er altså ikke så veldig overraskende og skyldes iallfall ikke eliten av noe norsk politiarbeid.
Om man skal tolke linken til NRK så var det idag de stengte ned, og de har fulgt med trafikken siden Desember.. Pressemelding på Politiet.no også..
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har min tvil om at de har brukt noen 0 day exploit for deanonymisering, men jeg tenker at svært lite vil skje. Det er ikke ulovlig å være på et rus forum i seg selv og uten å deanonymisere besøkende så kan man jo ikke gjøre stort av at bruker12345 sier de har kjøpt 10g hasj. Det kan jo være hvemsomhelst, og jeg går ut i fra at vendorer ikke har blitt deanonymisert heller, men det er jo nå veldig vanskelig å finne ut av i ettertid om det har vært noen skulte exploits. Har sterk tvil på at slikt ville blitt brukt på vårt lille forum i forhold til store markeder hvor de største vendorene kan fanges.

Om det har vært deanonymisering som har pågått så kan man lure om ikke noen vendorer og brukere med dårlig opsec står i farelyset. Tenker mest på vendorer som ikke har brukt Tails, osv.

Hva som vil skje med operatør kan man lure mest på, det er vel der det ligger mest potensielle spor tilbake til hvem som har driftet det. Moderatorer og brukere vil jeg tro står trygt så lenge de har hatt god OPSEC. Operatør må ha gjort et veldig solid arbeid om det ikke ligger noe som helst som kan spores tilbake til dem fra når server ble satt opp, men jeg håper nå for deres del at alt er på stell og at ingenting skjer, kanskje en vendor eller to som tar exit i kaoset, men sånn kan det gå.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyfaen. Får det til å fremstå som en svær bragd, men det er jo bare å sette opp et nytt forum... De har jo ikke stoppa noe som helst. Er de naive nok til å tro at de har gjort noe bra, eller er det bare viktig å fremstå slik?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fakk. Sendte tidligere idag (noen timer før jeg så siden var tatt ned) mail til vendor om når pakken var sendt. Vendor spør så om ordredetaljer, og jeg sendte han det.

Han har ikke svart på mailen etter det men tidligere har han alltid vært rask.. Grunn til bekymring?? Lurer på om han ble tatt like etter han spurte om ordreinfo, eller så er mailen tatt over av politiet (?)
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fakk. Sendte tidligere idag (noen timer før jeg så siden var tatt ned) mail til vendor om når pakken var sendt. Vendor spør så om ordredetaljer, og jeg sendte han det.

Han har ikke svart på mailen etter det men tidligere har han alltid vært rask.. Grunn til bekymring?? Lurer på om han ble tatt like etter han spurte om ordreinfo, eller så er mailen tatt over av politiet (?)
Vis hele sitatet...
hvor sendte du?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fyfaen. Får det til å fremstå som en svær bragd, men det er jo bare å sette opp et nytt forum... De har jo ikke stoppa noe som helst. Er de naive nok til å tro at de har gjort noe bra, eller er det bare viktig å fremstå slik?
Vis hele sitatet...

Viktig viktig. Det hele er en fjert i den store sammenhengen. Men det er lettere å lyve til seg selv enn å snakke sannheten hele tiden

Forresten spekulerer jeg i at hvis den hackern hadde stått fram så hadde han blitt forbilde for hackerungdom og fått status og sånt for det.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor sendte du?
Vis hele sitatet...
GH (forkorta)
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH (forkorta)
Vis hele sitatet...
Han nevnte vel at han tar ferie og at det derfor kan ta litt tid å få svar på mail. Ingen grunn til å ha helt noia enda, tenker jeg.
Det er vell på mail du har kontakt med han… han har opsec på stell
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH (forkorta)
Vis hele sitatet...
som han andre sier, tatt ferie og sikkert trekker seg litt unna/ holder hode lavt liten stund nå
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH (forkorta)
Vis hele sitatet...
og du sendte vell ikke infoen på dnmno vell?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Suger. Lenge til en ny side man kan stole 100% på slik som denne er tilbake. Var mye tull i begynnelsen etter at forrige dnm ble tatt ned.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og du sendte vell ikke infoen på dnmno vell?
Vis hele sitatet...
Neinei selfølgelig ikke. Bare kontakt via mail. Bestilte for over en uke siden. Spurte derfor idag om det var sendt. Da spurte han om ordreinfo, og jeg svarte på det med en gang. Etter det har det vært stille.

Fikk bare litt noia på om snuten har kontroll på mailen hans nå.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neinei selfølgelig ikke. Bare kontakt via mail. Bestilte for over en uke siden. Spurte derfor idag om det var sendt. Da spurte han om ordreinfo, og jeg svarte på det med en gang. Etter det har det vært stille.

Fikk bare litt noia på om snuten har kontroll på mailen hans nå.
Vis hele sitatet...
okei, men er du helt safe. Så lenge du ikke sendte det på dnmno så har du ingen ting å få noia over
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fantastisk!Forumet har eksistert i 5-6 år,og er like kjent som Rema og McDonalds,og først idag har de greid å inflitrere det.Det hørtes ut som om de hadde funnet et sjeldent dyr i en hule,etter nyhetsoppslaget å dømme
Ingen grunn til å noie folkens.Det er ikke forbudt å ha opprettet en bruker der.Hele 6000 av dem.Her har de litt å sysle med fremover.
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var på Dagsrevyen nettopp. Saken starta med at to dealere i Stavanger ble tatt med betydelige mengder narkotika og 600 konvolutter. Politiet har lagra all informasjon om nettstedets brukere siden desember, men målet er å ta den eller de som administrerer nettstedet og ta alle som selger.

Har du kjøpt noen få gram er du ikke i faresonen men om politiet mistenker kjøp for videresalg skal du ligge lavt. Det kan være nettopp deg de driver etterforskning mot nå.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Flygende Drage" Det er det jeg tror de har gjort med meg.. for jeg har ikke fått mailen som alle andre har fått.

Leiligheten er ryddet
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flere vendorer er i garnet.
De som har historikk på epost med GH/Mercure og et par andre rydd hjemme og forbered dere på besøk.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
okei, men er du helt safe. Så lenge du ikke sendte det på dnmno så har du ingen ting å få noia over
Vis hele sitatet...
Okei

Fikk nettopp svar forresten og virker som alt er i orden
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flere vendorer er i garnet.
De som har historikk på epost med GH/Mercure og et par andre rydd hjemme og forbered dere på besøk.
Vis hele sitatet...
Merkelig at han som lurte på om GH var safe akkurat fikk svar da. Du kan jo gjerne dele hvordan du vet dette? Hvis ikke er det bare FUD og ikke verdt å bry seg om.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville vel vært litt rart hvis politiet skulle varslet folk per mail hvis hensikten skulle være å ha razzia? Tenk om noen f.eks satt med 12kg hasj, 3000 xanax og 20g heroin. De ville jo plutselig fått gid tid til å rydde/gjemme alt!
har ikke kjøpt noe på DNMNO på flere år men var inne nylig for og se om linken enda var god og så browse litt. Personlig sluttet med rus og har bolig som er ren.

Det som politiet ikke ser er at det og beslaglegge en nettside så populær og høy på kvalitet som DNMNO vil bare føre til økt kriminalitet som ran og fysiske salg.

Samt hadde DNMNO et bra system på anmeldelser på stoff som gjorde at du kunne stole på det som var der. Nå har politiet bare økt sjangsene for overdose visst du spør meg.
Vil tro at de også mister oversikten når det blir spredd rundt slik du skriver.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flere vendorer er i garnet.
De som har historikk på epost med GH/Mercure og et par andre rydd hjemme og forbered dere på besøk.
Vis hele sitatet...
hvordan vet du det? han pratet jo nettopp med en i tråden her?
Jeg synes egentlig dette bare er dårlig gjort av politiet. De fleste selgerne er på etablerte markeder. Selv om DNMNO muliggjorde salg og kjøp av rus, så var det mye positivt med denne formen: Selgere fikk fort tilbakemeldinger, og varene fikk fort tilbakemeldinger, slik at denne måten å handle på var den tryggeste for de fleste. Å handle på gata vil jo i de aller fleste tilfeller ha mye større risiko.

Men, så er jo jeg for psykedelika, da. Som de Jefferson Airplane synger:

One pill makes you larger
And one pill makes you small,
And the ones that mother gives you
Don't do anything at all.
Go ask Alice

Det er, slik jeg ser det, en meneskerett å få lov, ja, en skal ikke en gang skulle spørre noen om "lov", for hvilken rett har noen andre til å bestemme hva en skal erfare? til å erfare denne delen av en selv som psykedelika åpner, som en ellers ikke en gang vet eksisterer.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. mars 2022 kl. 23:21.
At politiet skulle besøke alle som har handlet på DNMNO (Hvis de får tak i kontaktinformasjon). Nei, det tror jeg ingenting på. Nå som rus ikke skal straffes, men behandles ville jo dette ført til en vanvittig og plutselig stort trykk på helsevesenet, og så ville de som faktisk vil ha behandlig gå ut i media og klage på at de ikke får behandling, mens mange av de som får behandling ikke vil ha behandling.

Hva er vitsen? behandling må være frivillig, de har uansett ikke ressurser til å behandle alle, om de vil ha eller ikke.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. mars 2022 kl. 23:48.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
At politiet skulle besøke alle som har handlet på DNMNO (Hvis de får tak i kontaktinformasjon). Nei, det tror jeg ingenting på. Nå som rus ikke skal straffes, men behandles ville jo dette ført til en vanvittig og plutselig stort trykk på helsevesenet, og så ville de som faktisk vil ha behandlig gå ut i media og klage på at de ikke får behandling, mens mange av de som får behandling ikke vil ha behandling.

Hva er vitsen? behandling må være frivillig, de har uansett ikke ressurser til å behandle alle, om de vil ha eller ikke.
Vis hele sitatet...
Loven er da den samme nå som for 3 år siden, man blir fortsatt straffet.