Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1380
Hei jeg vurderer sterkt å beggynne med mining av crypto.

Grunnet botilstanden min nå kan jeg ikke ha minere hjemme.


Finnes det steder i oslo/viken hvor man kan leie plass til å drifte minere?

Evt. Hva er navnet på slike steder?
Du skal ha noen millioner å gå inn med(og ha råd til å tape) om du skal leie et lokale for å sette opp minere.. Vanskelig nok å tjene penger på om man har det hjemme på rommet..

Vet ihvertfall at det er titalls andre ting jeg heller ville investert pengene mine i idag.
Seriøst? Potensielle lokaler er vel det minste problemet om du har kapital til å starte mining i så stor skala at det ikke kan skje hjemme. Har du forresten sjekke strømprisen i det siste?
Har akkurat tømt et gammelt industribygg i Nord-Norge med 450v inn,100a sikringer på kurs. pr idag vil det ta meg et år å tjene inn investeringen om jeg bestiller 16 Antminers 19s pro fra Bitmain. Er jo seint til gamet, men med tanke på at Oslo børs har en P/E på rundt 25 virker dette som en god investering såframt BTC holder seg i kurs. Kanskje OP kan leie en fra meg da dere søraforr må betale så mye for strømmen :Grin
Mye merkelige regnestykker i denne verden rundt på nettet om dagen. Det dere alle glemmer å tenke på, er vanskelighetsgrad som stiger. Man kan ikke regne med dagens profit i årevis fremover.
Sitat av RaveX Vis innlegg
Mye merkelige regnestykker i denne verden rundt på nettet om dagen. Det dere alle glemmer å tenke på, er vanskelighetsgrad som stiger. Man kan ikke regne med dagens profit i årevis fremover.
Vis hele sitatet...
Man kan mine mye annet enn bitcoin... Som ikke har samme difficultyprinsipp.
Og skulle en krypto bli for difficult til at det er lønnsomt, kan man bytte og mine noe annet.