Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1545
Har mann ikke lov å ta video/bilder vis politiet plutselig kommer på døra? Tok en bilde og fikk beskjed av alle betjentene at jeg skulle slette det med engang, og når jeg spurte om det var lov så sa de nei:/, leste på dagbladet at det var lov, stemmer ikke dette? Handler kun om et par grammere amfetamin fra utlandet som noen syntes var kjempe artig og bestile til meg
Sist endret av sunnny01; 8. oktober 2021 kl. 15:57.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politibetjenter er offentlig ansatte, og skal måtte tåle å bli tatt bilde av. Dessuten er det ikke sånn at problemstillingen er å TA BILDE AV, men å PUBLISERE et bilde du har tatt. Uansett er denne problemstillingen ikke aktuell for polititjenestemenn, som skal måtte tåle dette. Det finnes kanskje et par regler jeg ikke har tenkt på nå, men de har ikke krav på at du sletter bildene fra telefonen din.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politibetjenter er offentlig ansatte, og skal måtte tåle å bli tatt bilde av. Dessuten er det ikke sånn at problemstillingen er å TA BILDE AV, men å PUBLISERE et bilde du har tatt. Uansett er denne problemstillingen ikke aktuell for polititjenestemenn, som skal måtte tåle dette. Det finnes kanskje et par regler jeg ikke har tenkt på nå, men de har ikke krav på at du sletter bildene fra telefonen din.
Vis hele sitatet...
De sku se på tlf at bilder hva slettet både fra nylig slettet og på bilder:/
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kunne ha nektet å gjøre det. Det er bare å låse telefonen og la være å gi dem tilgang til den.
Det er lov til å filme politiet men de finner alltid på noe piss fordi de misliker det. Som å kalle det for forhindring av politiets arbeid eller forulemping av offentlig tjenestemann og da er det plutselig et straffebudd.
Det smarteste er å sette kameraet på en hylle for filming av rommet mens du selv setter deg rolig ned i sofaen og holder deg unna vei for da kan de ikke ta deg på noe rundt filminga, ulempen er at da får du ikke fotfulgt de med kamera rundt i alle rom men det er i sånne tilfeller de rotter seg sammen og kaller det forhindring av politiets arbeid. Særlig hvis de ikke får sikta deg for noe annet som svir.

Du kunne spurt de hvor i loven det står at det ikke er lov til å filme de og de hadde bare klart å vise til paragrafer om forulemping og hindring av arbeid og ikke selve filminga, men uansett hvor mye man velger å kverulere med dem er det viktig å holde seg rolig og saklig ellers kan de plutselig sikte deg for truende atferd og de svina.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kunne ha nektet å gjøre det. Det er bare å låse telefonen og la være å gi dem tilgang til den.
Vis hele sitatet...
Nei de sku gjennom tlf, å vis jeg nektet så ble de og ta tlf i flere månder sa deturte ikke nekte, kjipt å sitte uten telefon
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Nei de sku gjennom tlf, å vis jeg nektet så ble de og ta tlf i flere månder sa deturte ikke nekte, kjipt å sitte uten telefon
Vis hele sitatet...
Du ble lurt trill rundt…..
Du ble lurt.

Forvent ikke at disse folka opplyser deg om dine rettigheter eller er interessert i å ivareta dine rettigheter. Det handler om å ture frem som de selv vil.

Ikke tro noe annet
Sitat av Jerna Vis innlegg
Du ble lurt.

Forvent ikke at disse folka opplyser deg om dine rettigheter eller er interessert i å ivareta dine rettigheter. Det handler om å ture frem som de selv vil.

Ikke tro noe annet
Vis hele sitatet...
jaja, hadde no ryddig rom og telefon. Eneste de tok med seg var et år gammel flaske med ''kjemikaljer'' som de alle lukta heftig på, det var piss under krimminel lav alder så regner med at saken er henlagt innen neste uke
Der ble du lurt godt gitt. Det er helt lov å både filme og publisere materiale av politiet når de er på jobb, det er viktig for kvalitets sikring av at de gjør et godt stykke arbeid.

https://www.dagbladet.no/nyheter/lov...isere/73249611