Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6031
Feks Tyskland?

Jeg kjenner noen som måtte ha redningshelikopter i Tyskland hvorpå regningen endte på mange tusen.

Hva skjer om vedkommende ikke betaler?
Ingen reiseforsikring?
Finnes det ikke et samarbeide mellom Norske å Europeiske banker? Mener å ha lest noe sånt.
Ett selskap i Spania som gikk konkurs prøvde å sende meg en regning på 20k, jeg betalte den aldri men tror kanskje ikke jeg bør besøke italia?

Tror det vil gjelde samme med personen, han bør ikke dra til tyskland.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ingen reiseforsikring?
Finnes det ikke et samarbeide mellom Norske å Europeiske banker? Mener å ha lest noe sånt.
Vis hele sitatet...
Det er jeg usikker på…

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Ett selskap i Spania som gikk konkurs prøvde å sende meg en regning på 20k, jeg betalte den aldri men tror kanskje ikke jeg bør besøke italia?

Tror det vil gjelde samme med personen, han bør ikke dra til tyskland.
Vis hele sitatet...
Hva risikerer vedkommende?
Sist endret av BuzzLightyear; 8. oktober 2021 kl. 00:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vell jeg tror at om jeg blir stoppet i Italia så vil det dukke opp at jeg har sak hos "italiensk namsmann/kemner" ikke vet jeg.

Så vil vell tippe at jeg må betale hele eller sone? aner ikke ass. Tenkte det kunne være greit å skrive siden det omhandler ish det samme..
kanskje noen som har peil kan svare oss begge.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Ett selskap i Spania som gikk konkurs prøvde å sende meg en regning på 20k, jeg betalte den aldri men tror kanskje ikke jeg bør besøke italia?
Vis hele sitatet...
Spania og Italia.
Hva er sammenhengen?
Mange inkassoselskaper opererer internasjonalt.

Så i praksis kan det faktisk bli ført akkurat som en vanlig inndriving fra et norsk inkassoselskap.
Sitat av BuzzLightyear Vis innlegg
Feks Tyskland?

Jeg kjenner noen som måtte ha redningshelikopter i Tyskland hvorpå regningen endte på mange tusen.

Hva skjer om vedkommende ikke betaler?
Vis hele sitatet...
Kan nok inndrives, men synes det er ganske urimelig sett i lys av hvor mange tyskere som har blitt reddet ned fra norske fjell over årene :-)
Sitat av BuzzLightyear Vis innlegg
Feks Tyskland?

Jeg kjenner noen som måtte ha redningshelikopter i Tyskland hvorpå regningen endte på mange tusen.

Hva skjer om vedkommende ikke betaler?
Vis hele sitatet...
hva er grunnen til at de må betale for det?
Har du prøvd å snakke med helfo om de dekker dette? Eller evt reiseforsikringsselskap om du har dette? Fikk dekket en rimelig dyr ambulansetur i Tyskland ved hjelp av helfo, var vel noe sånt som 15k
Jeg ble bøtelagt i Danmark for mange år siden. Fikk faktura i posten hjemme i Norge. Kastet den.
Fikk ny etter noen uker. Kastet den også. Fikk enda en ny etter noen uker. Kastet den også. Ikke hørt noe mer siden.
Sitat av Frank Dank Vis innlegg
Jeg ble bøtelagt i Danmark for mange år siden. Fikk faktura i posten hjemme i Norge. Kastet den.
Fikk ny etter noen uker. Kastet den også. Fikk enda en ny etter noen uker. Kastet den også. Ikke hørt noe mer siden.
Vis hele sitatet...
Har du vært i Danmark siden?
Sjekket opp dette en gang da jeg var i motsatt situasjon og noen utenlandske aktører skyldte meg penger. Det var ikke noe problem å selge gjelden til et inkassoselskap i hjemlandet deres, så regner med det funker motsatt vei.

Nå endte de opp med å betale så fikk aldri testet det ut i praksis.
Man kan få norske inkassoselskap til å inndrive gjelden.

https://www.bierensgroup.com/en-gb/d...ection-norway/